Graspop Metal Meeting 2025

Zullen we vanavond zien. Ze spelen op dezelfde plaats als gisteren. Misschien doen ze wel zoals Metallica en staan we allemaal op het verkeerde been
Metallica kondigt het wel specifiek aan als no repeat. Dat doet Iron Maiden niet, ze noemen het zelfs de specifieke Run For Your Lives setlist, zelfde naam als de tour

Ik zou er echt niet vanuit gaan dat de playlist deze tour nog veranderd

Op socials zie ik toch wat kritiek op de setlist, als in 'niet genoeg nummers die ze zelden spelen'. Vind ik niet helemaal terecht eigenlijk. Akkoord dat het laatste deel weinig verrassend is, maar ik vind het in z'n geheel wel een goede mix.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
Op socials zie ik toch wat kritiek op de setlist, als in 'niet genoeg nummers die ze zelden spelen'. Vind ik niet helemaal terecht eigenlijk. Akkoord dat het laatste deel weinig verrassend is, maar ik vind het in z'n geheel wel een goede mix.

Tsjaa, ze spelen ook 5 nummers die ze de afgelopen 357 shows niet hebben gespeeld sinds 2014 (dus inmiddels 11 jaar later)... Het is ook nooit goed op de socials!

• Leuk
Waarderingen: DaanV en Jimmeh07
Ze touren toch ook niet met de tour "deep cuts only".
Zou veel vreemder zijn als ze de bekendste nummers van die platen niet hadden gespeeld

Vooraf werd wel gezegd dat er unieke nummers gespeeld gingen worden, of iets in die strekking, maar vermoed dat dat gewoon zo'n standaard "we hebben er zin in" ding is, dat je op allerlei manieren kan interpreteren. Uiteindelijk worden er best wat nummers nu gespeeld die jarenlang niet gespeeld zijn en een nummer als Rime of the Ancient Mariner is live gewoon een enorme deep cut, als je bedenkt dat dat nummer alleen in de originele tour en de tour van 2008/2009 is gespeeld... Een nummer dat voor het laatst is gespeeld in 1999 zou ik ook wel een deep cut noemen. Al kan het zijn dat ik deep cut anders opvat dan anderen in die zin, want de title track van een album is natuurlijk niet per se een deepcut, maar live dan weer wel (of noem het heel zeldzaam of iets dergelijks).

Vooraf werd wel gezegd dat er unieke nummers gespeeld gingen worden, of iets in die strekking, maar vermoed dat dat gewoon zo'n standaard "we hebben er zin in" ding is, dat je op allerlei manieren kan interpreteren. Uiteindelijk worden er best wat nummers nu gespeeld die jarenlang niet gespeeld zijn en een nummer als Rime of the Ancient Mariner is live gewoon een enorme deep cut, als je bedenkt dat dat nummer alleen in de originele tour en de tour van 2008/2009 is gespeeld... Een nummer dat voor het laatst is gespeeld in 1999 zou ik ook wel een deep cut noemen. Al kan het zijn dat ik deep cut anders opvat dan anderen in die zin, want de title track van een album is natuurlijk niet per se een deepcut, maar live dan weer wel (of noem het heel zeldzaam of iets dergelijks).
Je hebt helemaal gelijk hoor. Met name het eerste deel van de sets zit vol met deep cuts die ze al heel lang niet meer hebben gespeeld. En het tweede gedeelte is dan vooral de hits. Prima gebalanceerde setlist, misschien wel hun beste die ik ooit heb gezien. Kan me er echt niets bij voorstellen dat mensen hierover klagen.

Je hebt helemaal gelijk hoor. Met name het eerste deel van de sets zit vol met deep cuts die ze al heel lang niet meer hebben gespeeld. En het tweede gedeelte is dan vooral de hits. Prima gebalanceerde setlist, misschien wel hun beste die ik ooit heb gezien. Kan me er echt niets bij voorstellen dat mensen hierover klagen.

Enige dat ik veel heb gelezen is dat ze Aces High erin hebben en dan al helemaal Aces High achterin de setlist, omdat schijnbaar dat een moeilijk te zingen nummer is en Bruce daar moeite mee zou hebben. Ben er overigens zelf wel gewoon blij mee, het Powerslave album is misschien wel mijn favoriete Maiden album, dus heb niks te klagen!

Nou, ik zie ze compleet vanaf het begin tot het eind. Geen enkele twijfel over. Zoonlief naast mij. Die gaat metal geschiedenis meemaken. Zo gaaf om hem zoveel grote bands voor het eerst te laten beleven! Pantera was al zo één. Metallica en AD/DC ook. Vorig jaar een goeie Judas en Scorpions.en nu dan als toetje Maiden. Live is Good!!🤘

Tip van de dag: Last train!
Opbouw, rauwe emotie, beetje thursday vibes. Heb juist dit nummer leren kennen. Maar ze clashen gedeeltelijk met oomph, en dodhemsgard. Alledrie nog nooit gezien. Weet iemand meer over de discografie en live performance van last train? Of alles zo rauw klinkt als deze? Oomph is een leuke achtergrond rammstein kloon denk ik. En dodhemsgard is leuk voor even black metal maar toch verrassender dan ik besef? Ken ze alledrie niet echt.
Toegevoegd aan 't spoor :) Stond nog niets op zaterdag zo vroeg.

• Leuk
Waarderingen: Pauly Robin en Piebe71
Maiden ga ik halen. Vorig jaar met Cavalera ook gelukt. Met een schoonheidsslaapje tijdens Alice Cooper 😝
Dutjes halen mij door het weekend.
Wel gewoon op de wei ofc :sleep:
Nog ff snel toilet en vers biertje halen .na carcass...nog net op tijd voor 7th son. Helemaal prima.😊
Denk dat het dat ook word bij mij. Om daarna verder te feesten bij Lagwagon.

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel
Dutjes halen mij door het weekend.
Wel gewoon op de wei ofc :sleep::

Ik lag ook gewoon op de wei met mijn bakkes tegen het hek. Was volgens mij nog één van de enige plekjes op de donderdag waar nog groen gras aanwezig was😉

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Jimmeh07
Nou, ik zie ze compleet vanaf het begin tot het eind. Geen enkele twijfel over. Zoonlief naast mij. Die gaat metal geschiedenis meemaken. Zo gaaf om hem zoveel grote bands voor het eerst te laten beleven! Pantera was al zo één. Metallica en AD/DC ook. Vorig jaar een goeie Judas en Scorpions.en nu dan als toetje Maiden. Live is Good!!🤘
Prachtig hoe jij dit allemaal beleeft met je zoon!

Ik vind het idee van deze tour sowieso een beetje 'raar' (ik snap het verder wel hoor). Ze zeggen eigenlijk "Jongens we gaan iets heel speciaals doen, we spelen sowieso meer dan de helft van onze catalogus NIET!!!". Er staan toch ook hele goede nummers op de recentere albums? The Longest Day, Writing On The Wall, When The Wild Wind Blows. Vooral die laatste is fenomenaal!

Al met al ben ik zeker blij met de setlist hoor, mooi om te zien dat in het tweede uur toch zeker de helft van mijn lijstje nog even voorbij kwam! Ik tel mezelf niet bij de die-hard Iron Maiden fans, maar ik heb er nu al enorm veel zin in🤘🤘

Users who are viewing this thread