Best Kept Secret 2025

Kaat van Stralen vs Nilüfer Yanya
Kaat kun je op elk buurtfestival zien de komende tijd en Nilufer is gewoon een hele goede artiest.
Cassandra Jenkins vs Daniela Pes
Lastige keuze want ik vind Daniela ook heel goed. Cassandra heeft voorlopig nog een streepje voor maar de locatie is in het voordeel van Daniela.
Magdalena Bay vs Merce Lemon
No-brainer. Een van de acts van het moment.
Waxahatchee vs This Is Lorelei
Bij mezelf ook redelijk 50/50.
TVOD vs Caribou
Kan afhankelijk van mijn stemming anders uitvallen, maar die spot van Caribou is wel heel fijn.
Soulwax vs Pigs(x7)
Kan ook net de andere kant opvallen afhankelijk van mijn stemming. Allebei prima keuzes.
Magadalena Bay vs Merce Lemon is inderdaad een no-brainer. In het voordeel van de laatste wel te verstaan. Hypes zeggen me niets. Ik heb sowieso weinig met synth-pop/theatraal/danspasjes-achtige muziek. Zo’n Caroline Polachek kon ik door die mooie stem nog wel waarderen maar deze zangeres met dat wat kinderlijke gekir trekt me echt totaal niet. Nee gewoon lekker naar Merce Lemon met haar prachtige Americana.

• Leuk
Waarderingen: Tobuzzter en Bubba
Volgens mij werd er op Niet Niks wat techno gedraaid. Tenminste, Ik heb een keer of 2 techno gehoord, weet niet of dit een los techno setje was of dat er een hele avond was gepland.
Bedankt! Dan ga ik daar tijdens de nacht ook eens passeren, want heb momenteel weinig vertrouwen in de nachtelijke line-up van de andere stages.

• Leuk
Waarderingen: LIBOH
Volgens mij werd er op Niet Niks wat techno gedraaid. Tenminste, Ik heb een keer of 2 techno gehoord, weet niet of dit een los techno setje was of dat er een hele avond was gepland.
Het was in het bos. Je moest eerst een heuvel op en kwam toen in een verrassend valleitje (ik overdrijf nu). Stond een paar honderd man.

• Leuk
Waarderingen: LIBOH en DJ_Tjorre
Het was in het bos. Je moest eerst een heuvel op en kwam toen in een verrassend valleitje (ik overdrijf nu). Stond een paar honderd man.
Klopt, ben daar ook een keer beland. Geen idee meer van de muziek die ze daar draaiden maar het zag er wel sfeervol uit.

Magadalena Bay vs Merce Lemon is inderdaad een no-brainer. In het voordeel van de laatste wel te verstaan. Hypes zeggen me niets. Ik heb sowieso weinig met synth-pop/theatraal/danspasjes-achtige muziek. Zo’n Caroline Polachek kon ik door die mooie stem nog wel waarderen maar deze zangeres met dat wat kinderlijke gekir trekt me echt totaal niet. Nee gewoon lekker naar Merce Lemon met haar prachtige Americana.
Ik moet zeggen dat ik het live ook wel ontzettend goed vond in de Melkweg. Instrumentaal zat het goed in elkaar en werd er veel live gespeeld.

Binnen 3 weken zit het er al weer op. De laatste (of laatste 2) grote TBA zal deze week toch wel komen zeker.
Of zou het echt een surprise zijn tot het weekend zelf? Zou ook wel eens spannend zijn.

Laatste gokjes voor die spot:
Squid of Haim (doen enkel Primavera tot nu toe), zou te gek zijn maar denk wel dat die beide open spots te laag zijn voor Haim.
Of misschien toch nog Black Country New Road (blijf het verhaal dat één iemand van de band overkomt voor een DJ-set onder hun naam toch wat raar vinden).
Stereolab heeft ook nog een vrije dag dan. Maar dan moeten ze wel op 1 dag van NL naar Kroatië gaan. Zal dus wel niet gebeuren denk ik.
The Hard Quartet heeft ook nog een vrije dag dan. Maar dan moeten ze wel op 1 dag van NL naar Noorwegen gaan. Zal dus ook niet snel gebeuren.
Destroyer lijkt ook nog vrij te zijn. Dan hebben ze wel een schema op 3 dagen van Londen > BKS > Porto. Ook best pittig.
The Notwist doet wat aparte festivalshows in juni, en kan natuurlijk relatief snel doorkomen van Duitsland.
Osees begint de dag nadien hun UK tour. En heeft daarvoor 2 weken off. Zou wel zeer snelle herhaling zijn en zijn momenteel nog bezig aan hun EU-leg.

Iemand die nog kan aanvullen?
Squid, BCNR en/of Stereolab zou het weekend helemaal afmaken.

Deki Alem: Hebben nog gaatjes in hun zomertour voor de vrijdag en zondag.
Spinvis: Zou bijna altijd wel kunnen lijkt me, en is al op het terrein voor z'n dj set.
Wolf Alice: Komen met nieuw album en staan ineens op Primavera.

• Leuk
Waarderingen: splinter013 en neracroft
Wolf Alice: Komen met nieuw album en staan ineens op Primavera.
Ik weet dat ze festivals gaan doen, maar dat zou in de huidige insteek met Primavera / Glasto ook al waar zijn. Dus kan niets zinnigs zeggen over BKS.

Wel zal ik volgende week even verslag doen, aangezien ik ze dan zie :)

Ik weet dat ze festivals gaan doen, maar dat zou in de huidige insteek met Primavera / Glasto ook al waar zijn. Dus kan niets zinnigs zeggen over BKS.

Wel zal ik volgende week even verslag doen, aangezien ik ze dan zie :)
Kan wel toevoegen dat het er op lijkt dat ze plekken waar ze eerder zijn geweest / een fijn gevoel hebben lijken te prefereren de komende tijd, dat heeft BKS natuurlijk ook wel met de band.

Kan wel toevoegen dat het er op lijkt dat ze plekken waar ze eerder zijn geweest / een fijn gevoel hebben lijken te prefereren de komende tijd, dat heeft BKS natuurlijk ook wel met de band.
Ze hebben al een grote zaalshow aangekondigd. Plek halverwege de dag op TWO (of begin dag op ONE) lijkt dan niet zo waarschijnlijk.

Ze hebben al een grote zaalshow aangekondigd. Plek halverwege de dag op TWO (of begin dag op ONE) lijkt dan niet zo waarschijnlijk.
I know, ik weet alleen dat de band komende weken wat kleinere shows doen als showcase/warmup voor festivals, dus haak even in op het punt van rubenv

Als ik me niet vergis is deze area de vorige jaren wel telkens aanzienlijk eerder gestopt dan coney island en the secret toch? Vorig jaar heb ik niet heel helder meer maar het jaar daarvoor was het daar om 01:00 stil.

Tip van de sluier van Eefje op 3voor12
‘Ik wil een heel gevarieerde show maken. We spelen oud materiaal en nieuw materiaal. Het zal dansbaar zijn en er zullen ook hele rustige stukken in zitten. Het gaat een heel kleurig, energiek en afwisselend gebeuren zijn,

Maar goed dat was niet anders in haar zaalshow of toch energieker? Wel heel benieuwd naar nieuwe nummers zoals onomkeerbaar van afgelopen vrijdag.

Maar goed dat was niet anders in haar zaalshow of toch energieker? Wel heel benieuwd naar nieuwe nummers zoals onomkeerbaar van afgelopen vrijdag.
De zaalshow was voornamelijk Heimwee. Ik denk dat ze nu toch echt meer oudere, dansbare nummers van Bitterzoet gazt brengen en dingen zoals Storm, Startschot en nummers van Heimwee II die dansbaarder lijkt.

De zaalshow was voornamelijk Heimwee. Ik denk dat ze nu toch echt meer oudere, dansbare nummers van Bitterzoet gazt brengen en dingen zoals Storm, Startschot en nummers van Heimwee II die dansbaarder lijkt.
Nergens voor nodig lijkt me, maar we zullen het over een week weten, na die try-out.

Users who are viewing this thread