Verzameltopic overige Nederlandse festivals 2025

@PimSp @MetalLimbo en andere tickethouders van South of Heaven, wat vinden jullie van de timetable? Het lijkt erop dat ze last minute hebben moeten kiezen voor 1 podium in plaats van 2, waardoor ze 's nachts dan maar doorgaan in de Muziekgieterij om toch alle bands te kunnen plaatsen. Zou dit als tickethouder toch wel een flinke tegenvaller vinden. Opzich wel een prima oplossing als ze geen andere keuze hadden door een last minute probleem, maar toch jammer dat je nu zoveel dode tijd er tussen hebt en maar 60 minuten speeltijd voor de headliners die grotendeels ook in het daglicht spelen.

Ik weet niet sinds wanneer maar de podiumindeling is al wel een tijdje bekend en was bang dat er een continue volksverhuizing plaats zou moeten gaan vinden door de gashouder en MG af te wisselen. Dat valt dan dus weer mee. De tijd tussen de optredens is wel spijtig ja maar aangezien ik enkel de vrijdag ga en om de hoek woon kan ik daarmee leven

Ik weet niet sinds wanneer maar de podiumindeling is al wel een tijdje bekend en was bang dat er een continue volksverhuizing plaats zou moeten gaan vinden door de gashouder en MG af te wisselen. Dat valt dan dus weer mee. De tijd tussen de optredens is wel spijtig ja maar aangezien ik enkel de vrijdag ga en om de hoek woon kan ik daarmee leven
Tot enkele weken geleden was de podiumindeling maandenlang mainstage 1 en mainstage 2, en recent was dat inderdaad opeens veranderd, dus lijkt me dat er iets mis is gegaan of dat ze wat kostenbesparende maatregelen hebben moeten nemen.

@PimSp @MetalLimbo en andere tickethouders van South of Heaven, wat vinden jullie van de timetable? Het lijkt erop dat ze last minute hebben moeten kiezen voor 1 podium in plaats van 2, waardoor ze 's nachts dan maar doorgaan in de Muziekgieterij om toch alle bands te kunnen plaatsen. Zou dit als tickethouder toch wel een flinke tegenvaller vinden. Opzich wel een prima oplossing als ze geen andere keuze hadden door een last minute probleem, maar toch jammer dat je nu zoveel dode tijd er tussen hebt en maar 60 minuten speeltijd voor de headliners die grotendeels ook in het daglicht spelen.
Ik vind het geen verkeerde timetable. Snap wel dat ze het hebben gedaan, zo kun je toch het maximale ervan pakken en heb je een soort afterparty effect.
Ik schrok trouwens wel even, tot 2u op de zondag, maar toen besefte ik me dat de maandag toch vrij was. Ideaal.
Maar als je rekening moet houden met OV zijn die latere bands wel jammer. Dat is voor mij gelukkig niet het geval

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Ik vind het geen verkeerde timetable. Snap wel dat ze het hebben gedaan, zo kun je toch het maximale ervan pakken en heb je een soort afterparty effect.
Ik schrok trouwens wel even, tot 2u op de zondag, maar toen besefte ik me dat de maandag toch vrij was. Ideaal.
Maar als je rekening moet houden met OV zijn die latere bands wel jammer. Dat is voor mij gelukkig niet het geval
Helaas is dat voor mij wel het geval, 23:45 laatste bus naar huis.
Dat betekent dus wel headliners, maar geen after party.
Toch wel beetje bizar helaas..

Gelukkig staan de bands die ik wil zien wel nog steeds allemaal bij de Gashouder, en hoef ik dus in principe niks echt te missen.
Maar dan nog had ik graag die keuze zelf willen kunnen maken..

• Verdrietig
Waarderingen: Loek123
En weer 22 voor Left Of The Dial: Borscht • Brown Horse • Coilguns • Common Holly • Croíthe • Curser • Delivery Service • GAL GO • Gloin • green star • Hank • Honk • Infinity Knives & Brian Ennals • Mock Media • No Fun • Roscoe Roscoe • Saint Clair • Search Results • Tendertwin • Venus Tropicaux • ZONBI • Zac Lawrence

• Leuk
Waarderingen: teunajax
Zomerparkfeest ook weer met een toevoeging

Voor iedereen die wat experimentatie en andere kunst vormen ook wel kan behagen;

murf/murw heeft zijn line-up nu voor 80% online. Ik ken er, zoals altijd, erg weinig van maar wat ik ken is tof; global charming, brorlab, plus instruments, mother tongue(de Nederlandse band), chattermag, spooky j en een hoop toffe performances. Lijken wel wat minder acts te zijn zover dan vorig jaar ook met de 20% die er nog bij komt maar vorig jaar was het ook zo bomvol met dingen dat het wat meer uitgespreid mocht worden.

• Leuk
Waarderingen: team-0
#NETBEVESTIGD Goed nieuws! The Tallest Man on Earth, Brandy Clark, Brown Horse, Emily Scott Robinson en Trapper Schoepp zijn zojuist toegevoegd aan de line-up van TakeRoot 2025. Meer namen volgen!

Het nieuws is al wel een week oud, maar ik zag het hier nog niet staan. The Tallest Man on Earth is wel een leuke naam die er voor zou kunnen zorgen dat ik volk zou meekrijgen. Ik heb het festival al een paar jaar in de gaten, maar het is er nog nooit van gekomen om te gaan.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en wenteldave
#NETBEVESTIGD Goed nieuws! The Tallest Man on Earth, Brandy Clark, Brown Horse, Emily Scott Robinson en Trapper Schoepp zijn zojuist toegevoegd aan de line-up van TakeRoot 2025. Meer namen volgen!

Het nieuws is al wel een week oud, maar ik zag het hier nog niet staan. The Tallest Man on Earth is wel een leuke naam die er voor zou kunnen zorgen dat ik volk zou meekrijgen. Ik heb het festival al een paar jaar in de gaten, maar het is er nog nooit van gekomen om te gaan.
Brandy Clark is een best grote naam, zit in Amerika een beetje tussen de hoogste rand 'fijnproever' country en mainstream country, en ook nog een met een dosis toffe platen. Emily Scott Robinson is een van de betere artiesten in de (alt-)country scene nu in mijn ogen met 2 prachtige platen(en daarnaast nog haar prima debuut) die uitkwamen in de nasleep van de hype rond Kacey Musgraves. Je kan haar het beste ergens tussen Musgraves en een Courtney Marie Andrews(die ook speelt) zetten kwa geluid. Grijpt terug naar de betere momenten van de pop-country uit de jaren 90 maar ook 'klassieker' spul als Emmylou Harris. Brown Horse doet mij niet veel maar zijn best geliefd in alt-country kringen en komen uit de UK voor de verandering. Trapper Schoepp zegt me op dit moment nog niks.

Ik ben er al een aantal jaar niet meer geweest maar kan Takeroot van harte aanraden. De sfeer is altijd top(ook al is het publiek echt aan de oudere kant) en het progamma is altijd divers genoeg om al die country niet gezappig te maken. Spot/Oosterpoort is ook een pracht zaal(en) ervoor.

Nieuwe namen voor London Calling!! 31 oktober + 1 november

Daffo • Deep Sea Diver • Flipturn • Florence Road • Getdown Services • Girl Scout • Great Grandpa • Jay Som • Man/Woman/Chainsaw • Momma • Ratboys • Renny Conti • Runo Plum • Sunflower Bean • White Flowers

Users who are viewing this thread