Pinkpop 2025

bezoekers point of view, terug denkend aan halverwege de 00's, rustige editie, lekker overal rustig vooraan lopen, rustige toiletten, rustige barren... wellicht ook weer de overdekte zitplekken terug halverwege het veld zoals afgelopen editie...

van organisatie point of view, zou ik toch eens met MOJO om tafel gaan wat er met anders zou moeten volgend jaar. Weer minder poppie Sky-radio en meer rock-orientatie in de toplinie. Minder focus op de jeugd, maar meer focus op wat het publiek naar Pinkpop trok. Durf meer terug te grijpen op de Pinkpop-Classics en minder op wat de jeugd naar ZiggoDome trekt. Wellicht ook de ticketprijzen onder de loep nemen.

althans, da's mijn point of view... geen idee of dat reeel is? Of wat de bezoekers aantallen zijn, daar zie je nu niets aan behalve dat her niets uitverkocht is. Alhoewel, de zondag Sky deck tickets zijn een moment uitverkocht geweest, maar dat was van korte duur (iets teruggevallen, en zijn de aantallen nou ook niet echt)
Camping A is uitverkocht😉
Verder ben ik het helemaal met je eens, plus partytenten en muziekinstallaties terug op de camping 😋

Nee zonder gekheid, van mij mogen ze idd weer terug naar laten we zeggen hoe het voor de corona was..
Vind dit jaar de undercard wel weer ouderwets goed, bovenin mag het van mij wel weer wat steviger althans meet gitaar.. dit hoefen ook niet allemaal hele grote artiesten te zijn waarbij de tickets wellicht ook wat goedkoper kunnen!

Ja alsof het zo gemakkelijk is, niet iedereen woont naast Utrecht Centraal. Voor de meesten is het eerst een bus naar het lokale station, dan als je geluk hebt wel of geen directe aansluiting naar Utrecht, dan nog twee uur naar Heerlen, en dan moet je nog van Heerlen naar Pinkpop zien te komen. Je bent vanuit de randstad van deur tot deur toch al snel vier uur bezig op die manier, met vaak minstens drie overstappen. Voor een dagje festivallen is dat dus gemakkelijk 6-8 uur reizen op een dag voor de gemiddelde inwoner van de randstad. Dat vind ik persoonlijk toch echt niet mee vallen.
En daarom moet je in mij ogen op het weekend gokken, wij komen ook al jaren vanuit Friesland een kleine 4 uur rijden.. maar dat maakt het juist mooi!
Mini vakantie (met muziek).
1x een dag geweest en dat nooit weer..

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
Verder ben ik het helemaal met je eens, plus partytenten en muziekinstallaties terug op de camping 😋

Nee zonder gekheid, van mij mogen ze idd weer terug naar laten we zeggen hoe het voor de corona was..
Vind dit jaar de undercard wel weer ouderwets goed, bovenin mag het van mij wel weer wat steviger althans meet gitaar.. dit hoefen ook niet allemaal hele grote artiesten te zijn waarbij de tickets wellicht ook wat goedkoper kunnen!
Het eerste jaar na corona was ook echt een meer dan prima line-up!

Inderdaad, doe imo volgende editie, gewoon 3 rock headliners neerzetten. Linkin Park als "mosterd na de maaltijd" headliner, Foo Fighters als "de eindelijk op de lineup terug" headliner en Volbeat als de kleine headliner van de 3... Moet je eens zien hoe snel de weekend tickets gaan 😇🤘🏻😉

RAR heeft wel een gigantisch gebied (qua omvang en populatie) om bezoekers te werven zonder andere Duitse majors in de buurt. Totaal niet te vergelijken met Pinkpop. Net zoals Primavera ook niet te vergelijken is. Line-ups van beide festivals zouden bij Pinkpop niet voor een zeer goed verkopende editie zorgen.

• Leuk
Als je wil praten met elkaar tijdens een concert of festival (en dan bedoel ik een gesprek, niet een paar woordjes) is het niet meer dan netjes om even buiten de mensenmassa te gaan staan die wel naar de muziek willen luisteren. :)
Tja, maar wat is buiten de mensenmassa? Persoonlijk vind ik het wel storend als mensen in het voorvak alleen maar staan te kletsen. Waarom ga je daar dan staan? Maar in de rijen achter het voorvak verslapt de aandacht bij een groot deel van het publiek toch al vrij snel (zeker overdag). En dat neemt toe naarmate je verder naar achteren doorloopt. Toch staan daar ook altijd nog mensen die wél aandacht proberen te hebben voor wat er op het podium gebeurt. Die mensen moeten wat mij betreft niet zeuren, dan moet je maar een stukje naar voren gaan waar dit doorgaans minder een probleem is. Waar die grens precies ligt verschilt vaak per artiest en moet je ook een beetje aanvoelen denk ik.

We weten niet meer dan dat @hersenscheetje in de mensenmassa staat. Wie weet is dat wel gewoon ergens achterin de mensenmassa. Pinkpop is ook niet het kleinste festival waarbij ‘in de mensenmassa’ overeenkomt met ‘helemaal voorin’.

• Geweldig
RAR heeft wel een gigantisch gebied (qua omvang en populatie) om bezoekers te werven zonder andere Duitse majors in de buurt. Totaal niet te vergelijken met Pinkpop. Net zoals Primavera ook niet te vergelijken is. Line-ups van beide festivals zouden bij Pinkpop niet voor een zeer goed verkopende editie zorgen.
Waar komt de kennis vandaag dat dit op pinkpop niet voor een goed verkopende editie zou zorgen?

Waarom ging het voorheen goed?

De geldwolf die MOJO is helpt niet mee, blijf bij het feit dat Linkin Park niet op Pinkpop staat een gemiste kans is!
Als Pinkpop hier weer scherper op gaat zijn krijgt het zijn leven snel weer terug!

Veel mensen om me heen laten pinkop links liggen en kijken elders Bospop, Graspop of Werchter... de zondag trekt ze nog wel, nu is het dat wij jaren gaan en vooralsnog blijven gaan.
Maar zeg nou zelf welke festival ganger koopt nu een weekend ticket met deze 3 headliners??
Een weekend ticket koop je omdat je graag naar pinkpop gaat niet om deze namen! Althans ik kan het mij niet voorstellen.

Denk dat het een combi is tussen de line-up (waar PP dus blijkbaar heel afhankelijk van is) en toch ook het feit dat ik vaak hoor dat mensen vinden dat Pinkpop organisatorisch en qua terrein niet geweldig is en daardoor minder snel terugkeren nadat ze bijvoorbeeld naar een RW zijn geweest. Zeker als je niet uit de buurt komt

• Winning
Maar zeg nou zelf welke festival ganger koopt nu een weekend ticket met deze 3 headliners??
season 2 famalam GIF by BBC Three

( ik ben oprecht enthousiast over Timberlake, Rodrigo, Muse )

Ik koop een weekendticket van Pinkpop omdat ik graag een festival doe en ik kan mijn ganse dag vullen maar er zitten voor mij maar enkele artiest(en) bij waarvan ik zeg 'die moet ik zien'... Het veld van Werchter is gezelliger dan het terrein van Pinkpop en ook de barn is meer 'aangekleed' naar mijn gevoel... maar mijn agenda laat het niet toe om naar Werchter te gaan en daarom kiezen wij voor Pinkpop. De 2 podia naar elkaar toe vind ik echt fantastisch (in tegenstelling tot sommige anderen maar voor mij is dat een echte meerwaarde). Ik vind het programma van Werchter dit jaar niet beter dan het programma van Pinkpop met uitzondering van Linkin Park die zeker op PP hadden moeten staan. Had een totaal ander verhaal geweest voor PP en het zeuren over de line-up had heel wat minder geweest. Anderzijds heeft PP dit jaar volgens mij wel pech gehad met de Foo Fighters (denk ik). Altijd een feestweekend PP en voor mij persoonlijk is 3 dagen festival voldoende 😀. Ik ben aan het aftellen.

Stukje over Pinkpop uit het online artikel op AD.nl

Strengere eisen voor festivals​

De ticketverkoop voor concerten van grote namen, zoals Lady Gaga in Ziggo Dome, en festivals als Lowlands en Awakenings (dit weekend), gaat volgens Schans nog altijd hard. Toch moet ook hij erkennen dat topfestivals zoals Pinkpop lang niet meer zoveel bezoekers trekken als voorheen. Zelfs dit jaar, met headliners als Justin Timberlake en Muse, zijn er in alle categorieën nog tickets verkrijgbaar.
Ongetwijfeld komt dat door de prijs. Dit jaar kost een dagkaart 155 euro. Voor dat bedrag konden bezoekers circa tien jaar geleden drie dagen naar Pinkpop. De gestegen prijzen zijn volgens Schans logisch te verklaren. „Festivals en evenementen zijn risicovolle ondernemingen met vaak kleine marges, waarbij de kosten ruim voor de baten uitgaan.”

Users who are viewing this thread