Pinkpop 2025

Als de kaartverkoop genoeg tegenvalt dan gaan we helemaal geen dip zien in de doorverkoop van tickets.

Dat is mijn verwachting voor wat het waard is
Vond dit vorig jaar eerlijk gezegd ook best tegenvallen inderdaad, heb toen echt voor mijn gevoel een week lang 24/7 geF5'd voor een weekendkaartje maar zoveel soeps zat er niet tussen qua prijs. En ik was natuurlijk niet de enige, dus die enkele keer dat het naar 150 zakte was 't binnen 1 seconde weg. Dus ik verwacht voor deze editie niet veel anders, neemt niet weg dat ik het toch maar weer ga proberen haha.

Als de kaartverkoop genoeg tegenvalt dan gaan we helemaal geen dip zien in de doorverkoop van tickets.

Dat is mijn verwachting voor wat het waard is
bezoekers point of view, terug denkend aan halverwege de 00's, rustige editie, lekker overal rustig vooraan lopen, rustige toiletten, rustige barren... wellicht ook weer de overdekte zitplekken terug halverwege het veld zoals afgelopen editie...

van organisatie point of view, zou ik toch eens met MOJO om tafel gaan wat er met anders zou moeten volgend jaar. Weer minder poppie Sky-radio en meer rock-orientatie in de toplinie. Minder focus op de jeugd, maar meer focus op wat het publiek naar Pinkpop trok. Durf meer terug te grijpen op de Pinkpop-Classics en minder op wat de jeugd naar ZiggoDome trekt. Wellicht ook de ticketprijzen onder de loep nemen.

althans, da's mijn point of view... geen idee of dat reeel is? Of wat de bezoekers aantallen zijn, daar zie je nu niets aan behalve dat her niets uitverkocht is. Alhoewel, de zondag Sky deck tickets zijn een moment uitverkocht geweest, maar dat was van korte duur (iets teruggevallen, en zijn de aantallen nou ook niet echt)

bezoekers point of view, terug denkend aan halverwege de 00's, rustige editie, lekker overal rustig vooraan lopen, rustige toiletten, rustige barren... wellicht ook weer de overdekte zitplekken terug halverwege het veld zoals afgelopen editie...

van organisatie point of view, zou ik toch eens met MOJO om tafel gaan wat er met anders zou moeten volgend jaar. Weer minder poppie Sky-radio en meer rock-orientatie in de toplinie. Minder focus op de jeugd, maar meer focus op wat het publiek naar Pinkpop trok. Durf meer terug te grijpen op de Pinkpop-Classics en minder op wat de jeugd naar ZiggoDome trekt. Wellicht ook de ticketprijzen onder de loep nemen.

althans, da's mijn point of view... geen idee of dat reeel is? Of wat de bezoekers aantallen zijn, daar zie je nu niets aan behalve dat her niets uitverkocht is. Alhoewel, de zondag Sky deck tickets zijn een moment uitverkocht geweest, maar dat was van korte duur (iets teruggevallen, en zijn de aantallen nou ook niet echt)
Ja vanuit bezoekers perspectief is een rustig jaar voor een keer heerlijk, nergens rijen 🙏🏻

Vanuit Mojo perspectief gaat er iets niet goed idd. Ik betwijfel of meer terug naar de rock verschil gaat maken maar het probleem lijkt meer dat Pinkpop lastig keuzes kan maken, ze vernieuwen een beetje, ze veranderen de keuzes voor bands een beetje waardoor ze in mijn ogen zichzelf moeilijker verkopen. Want wat verkoop je? Kaarten voor een rock/pop/hip festival?
Ze drukken wellicht niet voldoende door. om die oude (nog trouwe) garde maar te behouden.

Het is uiteindelijk allemaal een kwestie van smaak;

Wil je van alle muziek stijlen zijn, dan zal je dat meer moeten uitstralen en een aantal jaren flink moeten verkopen door toch een meer aansprekende lineup.

Zelfde gaat op voor het avond/nachtprogramma, je komt er gewoon slechter mee weg dat er later niets meer is. Zorg nou voor langer entertainment op het festivalterrein. (Hoef je nog steeds geen Lowlands te worden)

Volledig terug naar de rock dat gaat er volgens mij niet voor zorgen dat PP dan in eens wel weer uitverkoopt.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Ik denk eerder dat Pinkpop óf moet toewerken naar een soort Werchter Boutique idee: een of twee podia met één mega-act en de rest veredeld voorprogramma. Óf moet toewerken naar een programma dat minder afhankelijk is van die absolute mega-act, cq meer namen voor de liefhebber, maar in dat vaarwater zitten al festifals als DTRH en BKS.

Minder pop en meer rock lijkt me niet goed plan vanuit 2025 visie. Dan heb je over paar jaar helemaal geen namen meer behalve als rock ineens weer relevant word. Graspop gaat mega klap krijgen als al hun namen weg vallen. Je moet geen festival willen met allemaal bands boven de 50 jaar oud.

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
Ik denk eerder dat Pinkpop óf moet toewerken naar een soort Werchter Boutique idee: een of twee podia met één mega-act en de rest veredeld voorprogramma. Óf moet toewerken naar een programma dat minder afhankelijk is van die absolute mega-act, cq meer namen voor de liefhebber, maar in dat vaarwater zitten al festifals als DTRH en BKS.
ik denk meer aan terug naar samenwerking met Rock-am-Ring/Rock-im-Park en minder DTRH / BKS

• Leuk
Waarderingen: jeff250381
Ik zie inderdaad niet voor me hoe Pinkpop de doelgroep van DTRH/BKS voor zich gaat (terug)winnen. Ik denk dat een Bospop deluxe meer soelaas zou bieden.

• Leuk
Waarderingen: Mark's Kal
Ik ben als Belg enkele keren op Pinkpop geweest en telkens stoorde de organisatie en aanpak mij, zeker in vgl met heel wat Belgische festivals. Zaken die mij ertoe nopen wellicht niet meer te gaan. Hetzelfde hoor ik van andere mensen die ik hoor als het over festivals gaat en Pinkpop bezoeken. Meeste zijn van het idee 'Ik ben er geweest, maar het is niet meer om terug te gaan'. En dan gaat het niet over de muziek.

Ik ben als Belg enkele keren op Pinkpop geweest en telkens stoorde de organisatie en aanpak mij, zeker in vgl met heel wat Belgische festivals. Zaken die mij ertoe nopen wellicht niet meer te gaan. Hetzelfde hoor ik van andere mensen die ik hoor als het over festivals gaat en Pinkpop bezoeken. Meeste zijn van het idee 'Ik ben er geweest, maar het is niet meer om terug te gaan'. En dan gaat het niet over de muziek.
Wat soort dan met name?

Rock Am Ring loopt volgens mij ook niet heel lekker de laatste jaren, zelfs toen die Foo Fighters als europe exclusive boekte lukte het ze niet om die dag uit te verkopen en moesten ze allerlei aanbiedingen doen zoals voor 50% een ticket kunnen kopen. Toen verkocht het nog niet uit.
Werchter kondigt Foo Fighters aan en de dag is direct uitverkocht.
Als je kijkt naar de toekomst van Pinkpop moet je in ieder geval niet naar Rock Am Ring en Rock Im Park kijken lijkt me.

Toch zou Pinkpop (of eigenlijk MOJO), moeten kijken naar een locatie die toch wat beter bereikbaar is (mocht dat met het OV kunnen, dan al helemaal). Ik val in herhaling, maar deze line up had al lang en breed uitverkocht geweest rond de randstad of een acceptabel stuk rijden daarvan. Om 12 uur s avonds nog 3/4 uur rijden naar huis, zitten niet veel mensen op te wachten. Dit geldt voor zowel jongeren die opgehaald (of dus met het OV terug kunnen) als ook ouderen.

Wat soort dan met name?
Regeling parkings, bereikbaarheid, het bijhouden van je ticket ook al heb je een bandje (ik mag hopen dat dat al voorbij is), lange wachtrijen, te weinig wc's, te druk op sommige plaatsen, andere plaatsen dan weer amper iets, enz.

Los van dat je tijdens de headliner geen alternatief hebt of dat het eigenlijk allemaal, behalve op camping, vroeg gedaan is.

Oké, we zijn misschien te verwend in België, maar het zijn zaken die meespelen. En waar we toch meer verwachten bij een van de grootste festivals in Nederland. Ik zou het hier niet zetten mocht ik dit alleen denken, het is vooral omdat ik dat de laatste jaren van verschillende onafhankelijke mensen gehoord heb, zonder er specifiek om te vragen of zo.

Dat kun je echt vergeten. Concurrentie van Graspop ga je nooit winnen en de line-ups van RAR is al een poosje niet heel best.
niet heel best, dat is denk ik relatief tot jouw point of view. Omdat de festivals wel stevast uitverkopen.

Ik zie inderdaad niet voor me hoe Pinkpop de doelgroep van DTRH/BKS voor zich gaat (terug)winnen. Ik denk dat een Bospop deluxe meer soelaas zou bieden.
precies dit... zou wel wat meer "nu" acts er tussen zetten en niet 'te' Bospop gaan

Volledig terug naar de rock dat gaat er volgens mij niet voor zorgen dat PP dan in eens wel weer uitverkoopt.
nee, volledig moeten ze niet doen, maar de hoofdzaken als het mij ligt meer focus.. zeker 2 uit 3 headliners, 2 uit 3 subs, en 2 uit 3 noord sluiters. Ook in de dagprogrammering, maar wel wat poppie stuff er door shuffelen, dat zou ik doen.

Rock Am Ring loopt volgens mij ook niet heel lekker de laatste jaren,
1747124189875.png

• Leuk
Waarderingen: brutus257 en jeff250381
Toch zou Pinkpop (of eigenlijk MOJO), moeten kijken naar een locatie die toch wat beter bereikbaar is (mocht dat met het OV kunnen, dan al helemaal). Ik val in herhaling, maar deze line up had al lang en breed uitverkocht geweest rond de randstad of een acceptabel stuk rijden daarvan. Om 12 uur s avonds nog 3/4 uur rijden naar huis, zitten niet veel mensen op te wachten. Dit geldt voor zowel jongeren die opgehaald (of dus met het OV terug kunnen) als ook ouderen.
Of zorg dan als alternatief tenminste dat mensen met dagkaarten ook mogen blijven slapen, zoals op Pukkelpop.

Persoonlijk vind ik de Megaland locatie ook niet ideaal maar dan meer omdat de campings niet aansluiten op het festivalterrein. Dat zijn toch minpuntjes waardoor mensen andere keuzes maken.
Verder vind ik de mensen in de regio juist veell prettiger dan de Randstad maar dat is mijn smaak. (Ik kom zelf uit de randstad)

Rock Am Ring kan in Duitsland wel uitverkopen, maar daar ligt die verhouding tot metal/rock wel echt anders hoor, zie ook de headliners. Als je die line-up 1 op 1 zou vertalen naar Pinkpop zouden er minder mensen komen dan vorig jaar op de vrijdag gok ik zo.

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
Ah ik wist niet dat ze nu wel uitverkocht zijn, dat doen ze dan inderdaad wel netjes. Zeker als je je beseft dat twee jaar terug de verkoop ontzettend slecht liep.
Als ze Rock am Ring achterna willen moeten ze wel dat Graspopweekend uit. Anders heeft dat nul zin.
Ja dit gaat Mojo/Livenation natuurlijk ook niet toelaten. Lekker met jezelf gaan concurreren.

Sowieso Zitten Download, Rock Am Ring, Rock Im Park en Novarock allemaal in begin juni en dat zijn allemaal toch wel festivals die een soortgelijke progammering hebben. Dan zou Pinkpop terug naar het pinksterweekend moeten :LOL:

6-8 juni: Rock Am Ring en Rock Im Park
13-15 juni: Novarock en Download festival
22-25 juni: Pinkpop, Copenhell, Hellfest, Graspop, Hurricane/Southside

Je kunt er dan nog beter een weekend voor gaan zitten lijkt me in het pinksterweekend, maar zal wel een goede reden zijn dat ze dat niet meer doen.

Users who are viewing this thread