By the way, de zaterdag om 23u zijn er gratis blikken bier te verkrijgen aan de Jupiler Stage!!!
(vervolg bierdiscussie)Sorry dat we beschaafd zijn en liever onze bieren drinken uit degelijk servies.
En het was brouwerij Krueger die ruim 80 jaar geleden begon met bieren uit blik.
Kan iemand de tijd even op pauze zetten aub?Nog 50 dagen en dan staan we weer op het heilige gras!!![]()
Ok, je hebt wel enkele details aangehaald in het begin om je punt te bevestigen. Later in het bericht mocht ik toch nog even lachen. ha ha haDus een artikel dat in oktober gepost is, geschreven door iemand die allemaal verzinsels de wereld ingooit en daaruit volgt de conclusie "Behemoth was plan B, Volbeat moest daar staan". Hetzelfde Volbeat dat geen enkel festival doet en de volledige maand juni in Canada zit. Denk je dat die tours 1 maand op voorhand vastgelegd worden?.
Ik heb onlangs een artikel gelezen dat K3 een reëele optie was voor het slot op vrijdag, maar helaas liet de agenda van Miguel Wiels het niet toe. Natuurlijk wist ik dat Behemoth plan B was en dat de Livenation liever K3 geboekt had. Bij deze dus ook de bevestiging.
Wou nog een edit doen op mijn vorig bericht, maar zal het hier doen. Heb in het verleden volbeat nog al eens als headliner 2 gezien op m2. Was het naast iron maiden. Maargoed, mijn punt is gewoon als volbeat tourt op festivals boekt graspop ze altijd. Zo'n soort slipknot, iron maiden boeking. Maargoed. Op deze manier is't ook uitverkocht.Volbeat was wellicht het plan B voor de zondag, dan hadden ze daar ook nog een grote naam gehad
Op de vrijdag een sportpaleis naam naast slipknot zetten slaat nergens op, we zien toch dat het met behemoth ook uitverkoopt.
99 % kans op een drogere ondergrond als vorig jaar.@Pauly Robin hoe staat het weerbericht ervoor?
Behalve die keren dat ze op Werchter staan.Wou nog een edit doen op mijn vorig bericht, maar zal het hier doen. Heb in het verleden volbeat nog al eens als headliner 2 gezien op m2. Was het naast iron maiden. Maargoed, mijn punt is gewoon als volbeat tourt op festivals boekt graspop ze altijd. Zo'n soort slipknot, iron maiden boeking. Maargoed. Op deze manier is't ook uitverkocht.
Toch is blik een veel betere manier om de smaak te behouden dan glas. Licht is de vijand van bier. Niet dat dat veel uitmaakt voor popcornbocht als HJ en Jupiler, maar toch.Sorry dat we beschaafd zijn en liever onze bieren drinken uit degelijk servies.
En het was brouwerij Krueger die ruim 80 jaar geleden begon met bieren uit blik.
Al 2 maanden nauwelijks regen, volgens mij een heel groot verschil met vorig jaar toen het maanden aan een stuk veel geregend had en de bodem verzadigd was. Denk dat het er nu een stuk beter bij ligt. Benieuwd naar je bevindingen!Dinsdag of woensdag rondje Dessel kijken hoe het gras erbij ligt.
Ongeveer 2 maanden terug was het nog een bende maar door de vroege lente wellicht weer optijd in orde.
Dit jaar een zandbak in plaats van modder of een weide. Eens iets anders.Al 2 maanden nauwelijks regen, volgens mij een heel groot verschil met vorig jaar toen het maanden aan een stuk veel geregend had en de bodem verzadigd was. Denk dat het er nu een stuk beter bij ligt. Benieuwd naar je bevindingen!
Enkele opvallende conclusies:
- Nine Inch Nails wordt zeer goed ontvangen als nieuwe headliner, en steekt zelfs huisband Iron Maiden voorbij.
- Powerwolf, Judas Priest en Till Lindemann vallen iets tegen als headliner, en eindigen lager dan diverse niet-headliners en zelfs een niet-logoband (Psychonaut).
- Ook het headlinerduo van vrijdag wordt afgetroefd door een niet-headliner, nl. Opeth, die zelfs na NIN en IM het meest genoemd worden van alle bands. Daarmee lijkt de verwachte clash tussen Opeth en Behemoth in het voordeel van eerstgenoemde beslist.
- Enkele logobands scoren vrij slecht, en worden geen keer als 1e benoemd, wat in de meeste gevallen best verrassend is te noemen (Brutus, Jinjer, Spiritbox, King Diamond, Heaven Shall Burn). Krokus en Lagwagon worden zelfs helemaal niet genoemd in een top-3.
- Heel knappe scores zijn ook in de undercard te vinden voor niet-logobands als Psychonaut, Blood Incantation, Orbit Culture, Deafheaven ('verliest' de clash met Psychonaut nipt), Currents en Triptykon.
Stofwolk bij elke pit!Dit jaar een zandbak in plaats van modder of een weide. Eens iets anders.
Fantastisch gedaan weer @Koekdoos , Dankjewel voor de tijd die je hierin hebt gestopt.
Zou nog een apart overzicht van de best presterende bands over het hele weekend (dus niet alleen de headliners) wel waarderen als dat kan
Zitten toch een aantal verbazingwekkende scores tussen zoals Green Lung boven Gloryhammer, The Hu boven Spiritbox en meest van allen de ontzettend indrukwekkende score van blood incantation boven Jinjer en Skillet, Al is Blood Incantation een fantastische boeking met ook nog een bijzondere set (album integraal spelen) had ik het toch niet verwacht
Lijkt me niet dat het publiek op het festival zelf deze zelfde keuzes zal maken, en we moeten ook maar hopen van niet anders wordt de marquee te klein bij bovenstaande drie acts.
Bij Airbourne natuurlijk!By the way, de zaterdag om 23u zijn er gratis blikken bier te verkrijgen aan de Jupiler Stage!!!
Dankjewel!Hieronder het overzicht met de bestscorende bands in absolute getallen. Dikgedrukt = headliner. Bij gelijke stand is gedeeltelijke bezoekers doorslaggevend, daarna het aantal onbesliste mensen bij een clash, maar die statistiek heb ik buiten dit overzicht gelaten.
- Iron Maiden (56 +8)
- Nine Inch Nails (56 +1)
- Behemoth (53 +0)
- Alestorm (42 +6)
- Lorna Shore (40 +2)
- Landmvrks (40 +0)
- Dream Theater (37 +6)
- Bullet For My Valentine (37 +5)
- Falling in Reverse (37 +2)
- Korn (36 +6)
- Motionless in White (36 +2)
- In Flames (35 +1)
- Till Lindeman (34 +3)
- Powerwolf (33 +6)
- Brutus (32 +3)
- Soulfly (32 +1)
- Whitechapel (32 +1)
- Blood Incantation (32 +0)
- Savatage (29 +4)
- Krokus (29 +4)
- Beast in Black (29 +2)
- Knocked Loose (28 +1)
- Eisbrecher (28 +1)
- Slipknot (27 +8)
- Dodheimsgard (27 +2)
- Epica (26 +6)
- Villagers of Ioanina City (26 +2)
- Psychonaut (26 +1)
- Poppy (26 +0)
- The Hu (25 +2)
- The Ghost Inside (25 +2)
Tof gemaakt en mooi overzicht!! Bedankt voor al het werk!Hieronder het overzicht met de bestscorende bands in absolute getallen. Dikgedrukt = headliner. Bij gelijke stand is gedeeltelijke bezoekers doorslaggevend, daarna het aantal onbesliste mensen bij een clash, maar die statistiek heb ik buiten dit overzicht gelaten.
- Iron Maiden (56 +8)
- Nine Inch Nails (56 +1)
- Behemoth (53 +0)
- Alestorm (42 +6)
- Lorna Shore (40 +2)
- Landmvrks (40 +0)
- Dream Theater (37 +6)
- Bullet For My Valentine (37 +5)
- Falling in Reverse (37 +2)
- Korn (36 +6)
- Motionless in White (36 +2)
- In Flames (35 +1)