Pinkpop 2025

Wat word je spoorboekje dan?

Vrijdag: Pommelien - Personal trainer - Mika - Inhaler - Oscar and the Wolf - Tate mcrae (niet per sè voor de muziek) - Justin Timberlake

Zaterdag: Amyl and the Sniffers - Hardy - Soft play - joost - faithless - TLDP - olivia rodrigo (kan ik op werchter vroeg naar bed)

Zondag: Dewolff - TBR - krezip - kaiser chiefs - biffy f-ing clyro! - dean lewis - korn - muse

Alessi Rose duikt nu op als support van Dua Lipa heel de maand juni
Dat verklaart dan wel een stuk beter waarom ze Pinkpop en ook een Deens festival een week later heeft afgezegd. Een kans om in zulke grote stadions te spelen laat je niet liggen

Denk dat haar carrière ook geen windeieren gaat leggen. Als je ziet hoe snel ze het afgelopen jaar omhoog is gekomen zit daar zeker wel rek in. Ik was vorige week bij haar concert in de Tolhuistuin en qua publiek lijkt er behoorlijk wat overlap te zijn met bijvoorbeeld een Gracie Abrams. Ik zie Alessi Rose zomaar vergelijkbare stappen zetten in de komende jaren

Tja, moet toch toegeven. Hier bij de eerste line-up release flink kritisch geweest en Pinkpop overgeslagen om Werchter tickets te kopen. Nu de pinkpop Line-up ‘gerijpt’ is gedurende de maanden toch nog erg veel goede bands op voornamelijk vrijdag en zondag. Ziet er naar uit dat het mijn eerste Pinkpop en Werchter dubbelslag gaat worden. Ik kan Pinkpop simpelweg niet overslaan, hoe kritisch ik soms ook ben.
Heel herkenbare afweging!! Ik stond met ons groepje ook op het punt om naar Werchter te gaan ipv Pinkpop.
Nu toch Pinkpop met de groep (en Pukkelpop)

Vrijdag: Warhaus - Hiqpy - Personal Trainer - Inhaler - Weezer - Oscar & The Wolf - Justin Timberlake
Zaterdag: Claude - Amyl and the Sniffers - Cypress Hill - Joost - Faithless - The Last Dinner Party - Olivia Rodrigo
Zondag - Elephant - Krezip - Kaiser Chiefs - Biffy Clyro - Korn - Muse

Weinig problemen.
De afstand tussen tent en stage 4 op vrijdag gaat tot keuzes dwingen.
En het gaat niet mogelijk zijn om bij Korn én Muse een mooie plek te hebben, plus we missen Purple Disco Machine helemaal.

Vrijdag: Pommelien - Personal trainer - Mika - Inhaler - Oscar and the Wolf - Tate mcrae (niet per sè voor de muziek) - Justin Timberlake

Zaterdag: Amyl and the Sniffers - Hardy - Soft play - joost - faithless - TLDP - olivia rodrigo (kan ik op werchter vroeg naar bed)

Zondag: Dewolff - TBR - krezip - kaiser chiefs - biffy f-ing clyro! - dean lewis - korn - muse
Voeg The Royston Club nog even toe, sympathieke jonge Britpop band :)

En ik zou elke kans aangrijpen om Dean Lewis te ontlopen - dus Bob Vylan.

Verder vind ik de keuze Pommelien - Hiqpy lastig. De hype act uit België tegenover een van de meest gehypte NL bands van dit moment. Beide terecht trouwens!

Vrijdag: Warhaus (begin) -> Pommelien Thijs/Hiqpy -> Alestorm/Personal Trainer -> Mika -> Inhaler -> Weezer -> OATW ->(Onderweg naar de tent wellicht wat stilstaan om naar Tate McRae te loeren👀) Kid Kapichi -> Justin Timberlake

Zaterdag: The Academic -> Amyl & the Sniffers -> Cypress Hill/The Royston Club -> Stay Tuned?? -> Soft Play -> Joost -> Faithless -> TLDP -> Olivia Rodrigo

Zondag: DeWolff -> The Boxer Rebellion/Elephant -> Krezip -> Kaiser Chiefs -> The Warning/Girl in Red -> Biffy Clyro -> Bob Vylan -> KoRn -> Muse

Over het algemeen een goed gevuld schema met weinig momenten om te vervelen.
Daarnaast heb ik ook de clash met Pommelien en Hiqpy net zoals elo hierboven, maar daarna nog een clash met Alestorm en Personal Trainer.
Bij de clash Cypress Hill en The Royston club, verkies ik nu nog CH maar dat kan zomaar veranderen want lijken me beide gaaf om te zien!
En eerder gaf ik aan dat ik een clash tussen PDM en KoRn had, hierbij toch maar voor Korn gekozen. Past toch iets beter in mijn straatje

Ah ja, Boxer Rebellion vond ik jaren geleden dus echt teringsaai en het nieuwe Elephant album is chill, dus die keuze heb ik ook al gemaakt

• Thinking
Waarderingen: JohndeBever
Ah ja, Boxer Rebellion vond ik jaren geleden dus echt teringsaai en het nieuwe Elephant album is chill, dus die keuze heb ik ook al gemaakt
Die verhalen hoor ook rondom mijn groep die ze wel al eens ooit gezien hebben. Maar ik ga ook gewoon een poging wagen. Zijn ook zo weer weg als het niks is.

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
Vrijdag: Warhaus (begin) -> Pommelien Thijs/Hiqpy -> Alestorm/Personal Trainer -> Mika -> Inhaler -> Weezer -> OATW ->(Onderweg naar de tent wellicht wat stilstaan om naar Tate McRae te loeren👀) Kid Kapichi -> Justin Timberlake

Zaterdag: The Academic -> Amyl & the Sniffers -> Cypress Hill/The Royston Club -> Stay Tuned?? -> Soft Play -> Joost -> Faithless -> TLDP -> Olivia Rodrigo

Zondag: DeWolff -> The Boxer Rebellion/Elephant -> Krezip -> Kaiser Chiefs -> The Warning/Girl in Red -> Biffy Clyro -> Bob Vylan -> KoRn -> Muse

Over het algemeen een goed gevuld schema met weinig momenten om te vervelen.
Daarnaast heb ik ook de clash met Pommelien en Hiqpy net zoals elo hierboven, maar daarna nog een clash met Alestorm en Personal Trainer.
Bij de clash Cypress Hill en The Royston club, verkies ik nu nog CH maar dat kan zomaar veranderen want lijken me beide gaaf om te zien!
En eerder gaf ik aan dat ik een clash tussen PDM en KoRn had, hierbij toch maar voor Korn gekozen. Past toch iets beter in mijn straatje

Houd je van een feestje (en van bier)? Ga dan naar Alestorm!

Voor iedereen met de Pommelien Thijs/Hiqy clash is het blokkenschema wel gunstig. Ga eerst naar Warhaus en loop dan naar Stage 4 bij Hiqpy. Onderweg kom je langs Pommelien Thijs. Klinkt dat goed? Dan blijf je hangen. Niet? Dan ga je door. Ik denk dat het bij Hiqpy niet echt ontzettend druk gaat zijn.

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
Voor iedereen met de Pommelien Thijs/Hiqy clash is het blokkenschema wel gunstig. Ga eerst naar Warhaus en loop dan naar Stage 4 bij Hiqpy. Onderweg kom je langs Pommelien Thijs. Klinkt dat goed? Dan blijf je hangen. Niet? Dan ga je door. Ik denk dat het bij Hiqpy niet echt ontzettend druk gaat zijn.
Dat is inderdaad best een fijne route. Je kan ook makkelijk een halfuur Pommelien meepakken en dan naar Stage 4 wandelen.

Toevallig een artikel op NU.nl over huizenprijzen met de onderstaande quote

Zo zijn tweeverdieners gemiddeld zes keer hun jaarinkomen kwijt aan een doorsneewoning met drie slaapkamers. Hierbij gaat ABN AMRO uit van het gemiddelde Nederlandse inkomen van netto 84.400 euro per koppel, gebaseerd op cijfers van het Europese statistiekbureau Eurostat.

Zal wel zijn omdat het het gemiddelde is en niet het modale inkomen (hoop ik), maar terugkoppelend op de afgelopen dagen, dan valt het nog wel mee hoe betaalbaar een festival is voor de middenklasse.

Zal wel zijn omdat het het gemiddelde is en niet het modale inkomen (hoop ik), maar terugkoppelend op de afgelopen dagen, dan valt het nog wel mee hoe betaalbaar een festival is voor de middenklasse.
De middenklasse komt bij lange na niet aan dit netto inkomen. Dit komt ongeveer overeen met 3 keer modaal dus een koppel met 1 keer 2 maal modaal en 1 keer modaal (of welke willekeurige verhouding je dan ook kiest).

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos
De middenklasse komt bij lange na niet aan dit netto inkomen. Dit komt ongeveer overeen met 3 keer modaal dus een koppel met 1 keer 2 maal modaal en 1 keer modaal (of welke willekeurige verhouding je dan ook kiest).
Ja echt bizar dat de ABN een gemiddeld inkomen gebruikt om zo'n argument te maken ipv modaal inkomen. Zal wel de enige manier zijn om te verkopen dat de huizenmarkt geen drama is.

Het gaat per koppel, maar hoeveel huishoudens hebben 2fte aan inkomsten?

Naamloos2.png

Voeg The Royston Club nog even toe, sympathieke jonge Britpop band :)

En ik zou elke kans aangrijpen om Dean Lewis te ontlopen - dus Bob Vylan.

Verder vind ik de keuze Pommelien - Hiqpy lastig. De hype act uit België tegenover een van de meest gehypte NL bands van dit moment. Beide terecht trouwens!
Fijn dat er meer mensen jeuk krijgen van Dean Lewis.

Oervervelende saaie voorspelbare muziek.

Ik ben zelf heel content met Dean Lewis. Ik verkies verschillende soorten muziek vandaar dat ik meestal kies voor Pinkpop of Rock Werchter en bijvoorbeeld niet voor Graspop. Ik kan me perfect een dag amuseren op Graspop maar geen heel weekend. Korn vind ik bijvoorbeeld te zwaar maar Muse vind ik dan weer perfect. En dat in combinatie met bijvoorbeeld Dean Lewis, Biffy Clyro, The Warning... Ideale zondag! Er zal altijd wel een artiest zijn die je minder ligt. Zo vind ik bijvoorbeeld Joost verschrikkelijke muziek. Geef mij dan maar 10 keer Dean Lewis. Ieder zijn smaak.

Ik ben zelf heel content met Dean Lewis.
ik ook, mooie songs.
Ideale zondag! Er zal altijd wel een artiest zijn die je minder ligt. Zo vind ik bijvoorbeeld Joost verschrikkelijke muziek. Geef mij dan maar 10 keer Dean Lewis. Ieder zijn smaak.
nou en dit ook precies!

De zondag staat voor mij nog steeds in contrast met de opstart ven de vrijdag... Tot aan Alestorm krijg ik alleen maar kromme tenen... Daar zitten een paar dingen die niet voor mij weggelegd zijn.

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread