Mede naar aanleiding van de enthousiaste reacties hier een ticketswap gescoord voor Father John Misty in Tivoli en daar heb ik geen spijt van. Het was bezwerend en ijzersterk.
Hier had ik ook wel bij willen zijn, maar viel helaas samen met dat andere concert in Utrecht.Gisteren naar Dean Wareham geweest in dB's. Die Galaxies 500 nummers hebben me toch een traantje weg laten pinken, wat mooi. Verder leuk om het nieuwe dB's gezien te hebben! Blijft een van mijn favoriete zalen.
In Utrecht speelde ze happy birthday in A minor voor de bassist(?), inclusief iemand in mijn buurt die een klein stukje Not Like Us meeschreeuwdeIk vond FJM ook fantastisch in Brussel woensdag! Het was de derde keer en de beste keer dat ik hem zag. Het enige wat ik jammer vond, was dat er geen echt spontane momenten inzaten (ik zal zijn belachelijke Coldplaycover ter ere van Halloween in de Roma jaren geleden nooit vergeten).
Stilletjes als in weinig aandacht, neem ik aan dan? Ze hebben natuurlijk België wel gewoon aangedaan.Tijd om even aandacht te geven aan een tour die een beetje stilletjes langs de Benelux is getrokken. Afgelopen zaterdag was ik aanwezig bij de tour van Godsmack met P.O.D. en Drowning Pool in de Turbinnehalle in Oberhausen. Korte samenvatting: geen seconde spijt gehad van de keuze om die kant op te gaan.
Ten eerste de Turbinnehalle. Wat een fijne locatie! Ik zou hier echt graag nog eens terugkeren. Gevestigd in een oud fabrieksgebouw tref je een lekkere spartaanse concertzaal aan. Sowieso kreeg ik veel flashbacks naar de twee bezoeken aan Rock am Ring. Niet al te veel aankleding en sneusterijen, maar wel goede muziek, veel zwarte kleding en sfeer. Dat was hier niet anders. Gezellige mensen, ouderwets bonnetjes systeem, alleen groot bier en zelfs een soort kantinesnackbar in de zaal. Geluid was uitstekend en het publiek gezellig en gingen lekker los. Aanrader. De grote zaal was uitverkocht maar nergens voelde het echt als te druk aan (grappige van die zaal is dat er na het hoofdgedeelte nog een soort tweede zaal is. Je ziet het podium wel maar er hangt ook een groot scherm en extra boxen. Alsof je buiten de festivaltent staat mee te kijken).
Dan de bands. Drowning Pool mocht mee als opwarmer van een half uur en dat deden ze uitstekend. De zanger is nog goed bij stem en had een fijne interactie met de zaal. En Bodies als afsluiter is geniaal, blijft een kraker. Verwacht dat dit op de festivals nog net een tandje harder gaat. En met P.O.D. stond er voor mij eigenlijk een dubbele headliner want keek hier erg naar uit na de sterke set op Graspop. En dit niveau raakte ze weer aan. Gelijk stevig uit de startblokken met Boom en het publiek was direct mee. De hoge energie bleef de hele set bewaard. En wat vooral knap is dat ze er 4 nieuwe nummers in stopte en dit geen inkakmomenten waren. Voor mij zelfs hoogtepunten van de set. En meezingen met klassiekers als Youth of a Nation en Alive blijft heerlijk, zeker als de hele zaal meedoet. Deze band heeft nu toch wel definitief een plekje veroverd als één van mijn favo 90’s bands.
En dan kregen we Godsmack nog als uitmijter. Ik wachtte al heel lang om ze eindelijk eens in een zaalshow te kunnen zien na festivalsshows op RaR en Graspop. Dus een fijne langere set met goede lichtsshow en groot scherm met beelden (veelal videoclips of live beelden van de show). Ook hier vanaf de start een goede sfeer, Sully was erg goed bij stem en de set vloog voorbij.
Deze avond heeft al mijn verwachtingen ingelost, hele fijne set aan bands achter elkaar in een sfeervolle zaal.
Klinkt goed! Ik ga morgen mijn debuut maken bij deze band in Rotterdam. Ook niet uitverkocht gek genoeg.14/04 - Fat Dog - Paradiso
Na alle lyrische verhalen over hoe tof Fat Dog live is en een erg sterk debuut album vorige jaar, besloten om een kaartje te kopen voor Fat Dog in Paradiso. Ik had eigenlijk wel verwacht dat ze het zouden uitverkopen, dat was het niet maar de zaal was wel goed gevuld. Voorprogramma was het Nederlandse Baby's Berserk, wat best leuk was en ook een goede opwarmer voor wat komen zou. Want Fat Dog zette Paradiso een goed uur vanaf het begin in vuur en vlam. Dit was wel het betere sloopwerk. Hoogtepunt 'King of The Slugs' werd al vroeg in de set gespeeld, maar was meesterlijk. Er werd ook nog een nieuw nummer gespeeld dat ook erg goed klonk, dus dat belooft goeds voor het volgende album. Voor wie ze kan gaan zien op de festivals dit jaar, ga ze zeker checken!
Tot dan!Klinkt goed! Ik ga morgen mijn debuut maken bij deze band in Rotterdam. Ook niet uitverkocht gek genoeg.