Graspop Metal Meeting 2025

Volb-niet dus, zonde. Een weer dat sportpaleis waar de klink imo echt nooit aangenaam is

IK WEET HET NIEMEER.

Het zal he-adliner-mutt lotti worden

Derde jaar op rij? Laat die nu maar eens eerst Werchter doen, evt volgend jaar. En dan headliner north stage
De reden dat ze dit jaar geen HL worden is omdat dat de derde keer op rij zou zijn, beetje overkill. Voor mij is het geen vraag meer of ze wel HL-waardig zijn hoor, als ze komen volgend jaar denk ik dat ze North HL kunnen doen, aangevuld met een sterke sub (zoals Pantera in 2023). De band blijft maar groeien. Brengen ook elke 2 jaar nieuw materiaal uit en touren onophoudelijk. Wordt gewoon een nieuwe headliner hoor!

waarom niet In Extremo?
Daar zat ik dus ook aan te denken. Zitten ook in het pagan/folk genre, wat meer middeleeuws dan Flogging Molly maar het is een breed subgenre met diverse sub-subgenres. Zou ze niet meteen tot Jupiler afsluiter bombarderen, daar zijn ze niet groot genoeg voor (2022 stonden ze 's middags in Marquee) maar met wat doorschuiven kan je ze een mooie plek geven denk ik.

Zou Hatebreed best op Jupiler zien als afsluiter. Dan Carcass, Orbit Culture, Paradise Lost, Soen plek omhoog op Marquee en daar dan In Extremo op een later middagslot inschuiven.

• Winning
Waarderingen: Steph85
De reden dat ze dit jaar geen HL worden is omdat dat de derde keer op rij zou zijn, beetje overkill.
With that being said, I think a combination of FIR-Architects-Slipknot is just really cool, especially with stuff like Knocked Loose and TGI playing earlier.
Also, they just released a pretty strong new record, so I guess I could look past the repetition.

With that being said, I think a combination of FIR-Architects-Slipknot is just really cool, especially with stuff like Knocked Loose and TGI playing earlier.
Also, they just released a pretty strong new record, so I guess I could look past the repetition.
Hebben we meer bands gehad die 3 jaar op rij kwamen? Behalve Graspop zijn ze ook nog met Metallica op tournee geweest als support en hebben ook nog eigen shows gedaan. Hoe hoog ik ze ook heb zitten, denk dat een tussenjaar goed zou zijn ter voorkoming van verzadiging / overkill. Wel eens met de killer line-up Knocked Loose - The Ghost Inside - Falling in Reverse - Architects - Slipknot. Daarom denk ik dat we de ontbrekende headliner wel in de categorie (qua grootte) Architects moeten zoeken, dan staat er gewoon een ijzersterke mainstage line-up hoor.

Laatste album (vorige week uitgekomen) is inderdaad sterk en zal ze alleen maar verder laten groeien.

Hebben we meer bands gehad die 3 jaar op rij kwamen? Behalve Graspop zijn ze ook nog met Metallica op tournee geweest als support en hebben ook nog eigen shows gedaan. Hoe hoog ik ze ook heb zitten, denk dat een tussenjaar goed zou zijn ter voorkoming van verzadiging / overkill. Wel eens met de killer line-up Knocked Loose - The Ghost Inside - Falling in Reverse - Architects - Slipknot. Daarom denk ik dat we de ontbrekende headliner wel in de categorie (qua grootte) Architects moeten zoeken, dan staat er gewoon een ijzersterke mainstage line-up hoor.

Laatste album (vorige week uitgekomen) is inderdaad sterk en zal ze alleen maar verder laten groeien.
ghost is al eens 3 keer na mekaar gekomen, anders kan ik aan niks denken

• Leuk
Waarderingen: Nightrage

Volbeat played in 2007, 2008 and 2009, but they were much smaller then than Architects are today.

De reden dat ze dit jaar geen HL worden is omdat dat de derde keer op rij zou zijn, beetje overkill. Voor mij is het geen vraag meer of ze wel HL-waardig zijn hoor, als ze komen volgend jaar denk ik dat ze North HL kunnen doen, aangevuld met een sterke sub (zoals Pantera in 2023). De band blijft maar groeien. Brengen ook elke 2 jaar nieuw materiaal uit en touren onophoudelijk. Wordt gewoon een nieuwe headliner hoor!
Exact de woorden die ik enkele maanden geleden al geschreven heb in het hardrock en metal topic

Maar de reden dat ze eerst beter eens Werchter doen, vind ik, is omdat ze anders in 4 of 5 edities er 3 maal staan en dat vind ik ook best overkill

dan vrees ik dat je een jaar te laat bent
Zo, wat een set was dat he? Het was een heel gedoe om de Dome in te komen, maar eenmaal daar was het 't allemaal waard. Meesterlijk optreden van (misschien wel) Belgium's finest.

Hopelijk volgend jaar terug en dan als Marquee afsluiter. Dat lijkt me voor hen de ideale positie. Al vrees ik dat die de eerstvolgende passage richting Mainstage zullen gaan.

• Leuk
Waarderingen: won666 en Joslittel
Heb ze vorig jaar als headliner op Wacken gezien. Die jongens zijn zeker klaar om te headlinen op alle major festivals. Maar dat zeg ik zelf al een paar jaar showwise, nu moeten meer mensen het inzien en durven te boeken.

Nog steeds geen idee hoe deze band op de positie van Jupiler Stage headliner terecht is gekomen, maar ik klaag niet! Weliswaar met de kanttekening dat het een beetje afhangt van hun setlist, maar wat een fijn vooruitzicht dat zij samen met Alcest de twee laatste acts van mijn Graspop '25 gaan zijn. :)

Zo, wat een set was dat he? Het was een heel gedoe om de Dome in te komen, maar eenmaal daar was het 't allemaal waard. Meesterlijk optreden van (misschien wel) Belgium's finest.

Hopelijk volgend jaar terug en dan als Marquee afsluiter. Dat lijkt me voor hen de ideale positie. Al vrees ik dat die de eerstvolgende passage richting Mainstage zullen gaan.
Inderdaad! Het was een van de meest indrukwekkende optredens van de vorige editie. Het is me gelukt om vrij dicht bij het podium te komen, waardoor ik er echt volop van kon genieten. en na dit optreden behoren ze tot mijn favoriete livebands – ongelooflijk wat voor een sound ze met z’n drieën weten neer te zetten!

• Geweldig
Waarderingen: Jamel

Users who are viewing this thread