Alcatraz Open Air 2025

Ostrów Rock Festival (PL) (26 - 27 jul): compleet + dagindeling

480653520_648831164335305_6583832307321821594_n.jpg

Full Rewind (DE) (31 jul - 2 aug): DevilDriver vervangen door Atilla

481155963_568833869538201_2323086050978671818_n.jpg

SaariHelvetti (FI) (1 - 2 aug): 11 nieuwe namen met Insomnium, MØL, Beautiful Immortal, Smoke Crown, Swamp, Fear of Domination, ... And Oceans, King Satan, Shereign, Khroma and Countless Goodbyes

480102765_1179947804136230_6048738037729155796_n-min.jpg

Brutal Assault (CZ) (6 - 9 aug): Leprous & Slow Crush

481693852_1169753814820500_3601240250066146562_n.jpg

Party San (DE) (7 - 9 aug): Macbeth - Outlaw - Scalpture en Perchta wordt vervangen door White Ward

Hellsinki Metal Festival(FI) (8 - 9 aug): lineup compleet met toevoeging van Venom - Michael Schenker - Cult of Luna - Brutal Sphincter - Rabbit Cult

481079560_603499315860334_5679904211688348072_n.jpg

Elbriot(9 aug): The Chats

472700933_18483784777009896_5504840985631214740_n.jpg

Zojuist een gedeelte van de aftermovie gezien. Ik heb me toch even verschrokken. Ik hou echt wel van vuurshows. Heb alle respect voor professionals die dat doen. Maar ik zag het volgende in de aftermovie en ik citeer uit een post die ik van vorig jaar vond:
- Watain: de zanger die de fakkel in het openbaar gooit... Wij houden van!
Allemaal leuk en wel. Maar is er niet een grote kans op ongelukken, en meerdere mensen die zo derdegraads brandwonden kunnen hebben?
Edit: Hier de video: Rond de 30 seconden.

Laatst bewerkt:
Krijg net eem mail van Alcatraz:
‘1 combi ticket, access for 4 full days of metal’

komen er nog meer bands voor donderdag dan? Of maakt de full niet zoveel uit.

Krijg net eem mail van Alcatraz:
‘1 combi ticket, access for 4 full days of metal’

komen er nog meer bands voor donderdag dan? Of maakt de full niet zoveel uit.
denk dat er gewoon bedoelt wordt dat een combi ook toegang heeft tot het donderdag programma maar die is volgens mij compleet

• Leuk
Waarderingen: jbj
Zojuist een gedeelte van de aftermovie gezien. Ik heb me toch even verschrokken. Ik hou echt wel van vuurshows. Heb alle respect voor professionals die dat doen. Maar ik zag het volgende in de aftermovie en ik citeer uit een post die ik van vorig jaar vond:
- Watain: de zanger die de fakkel in het openbaar gooit... Wij houden van!
Allemaal leuk en wel. Maar is er niet een grote kans op ongelukken, en meerdere mensen die zo derdegraads brandwonden kunnen hebben?
Die vuurshows zijn professionals, dus is allemaal wel ‘veilig’. Tussen aanhalingstekens van blijft vuur natuurlijk.

• Thinking
Waarderingen: Pauly Robin
Die vuurshows zijn professionals, dus is allemaal wel ‘veilig’. Tussen aanhalingstekens van blijft vuur natuurlijk.
Akkoord. Maar als een professional een fakkel gooit in het publiek. Je weet niet of dat een dronken persoon is in het publiek of een slechtziende zoals mij. In beide gevallen is de pakkans een stuk kleiner. Maar denk je dat er ook een professional in het publiek staat vvan watain of alcatraz zelf?

Akkoord. Maar als een professional een fakkel gooit in het publiek. Je weet niet of dat een dronken persoon is in het publiek of een slechtziende zoals mij. In beide gevallen is de pakkans een stuk kleiner. Maar denk je dat er ook een professional in het publiek staat vvan watain of alcatraz zelf?
Dit is wel het eerste wat ik ervan hoor. Iets wat in een artikel opgeblazen wordt?

Dit is wel het eerste wat ik ervan hoor. Iets wat in een artikel opgeblazen wordt?
Nee: gewoon
1: Bekijk de aftermovie
2: Zie de gegooide brandende fakkel van watain
3: Stel jezelf vragen over mijn eigen veiligheid. Zit er een professional in het publiek of moet hij hopen dat iemand goed kan vangen?
Ik hoop dat iemand het antwoord weet. Maar aangezien er verschillende fantastische professionele vuurmeesters zijn op alcatraz zou het me niet verbazen moesten ze dat op voorhand afgesproken hebben.

Ikzelf stond niet ver van de fakkel-vanger. Uiteindelijk kon hij nog een tijdje zwaaien vooraleer de security aanstalten deed om de fakkel over te nemen.

De vanger was zeker niemand van het Alcatraz-personeel. Wel zag je duidelijk dat ze iemand in het publiek zochten die de fakkel zou / wou vangen, is ook duidelijk te zien op de aftermovie. Of dat dan effectief ook zal gebeuren is een ander verhaal en een risico uiteraard. Persoonlijk hecht ik er nu niet zoveel belang aan: er was ruimte genoeg om opzij te springen.

• Leuk
Waarderingen: Kapitein Knorpot
Ikzelf stond niet ver van de fakkel-vanger. Uiteindelijk kon hij nog een tijdje zwaaien vooraleer de security aanstalten deed om de fakkel over te nemen.

De vanger was zeker niemand van het Alcatraz-personeel. Wel zag je duidelijk dat ze iemand in het publiek zochten die de fakkel zou / wou vangen, is ook duidelijk te zien op de aftermovie. Of dat dan effectief ook zal gebeuren is een ander verhaal en een risico uiteraard. Persoonlijk hecht ik er nu niet zoveel belang aan: er was ruimte genoeg om opzij te springen.
Bedankt voor de verduidelijking. Een gedeelte had ik al door van de aftermovie inderdaad. Fijn dat de enige band waar ik om veiligheidsredenen niet naar zou kijken dat ook redelijk goede muziek maakt ook een band is die niet altijd geweldig ruikt. En ja ik heb dat bloed net voor ayreon op graspop thuis moeten uitleggen. haha. :)

Nee: gewoon
1: Bekijk de aftermovie
2: Zie de gegooide brandende fakkel van watain
3: Stel jezelf vragen over mijn eigen veiligheid. Zit er een professional in het publiek of moet hij hopen dat iemand goed kan vangen?
Ik hoop dat iemand het antwoord weet. Maar aangezien er verschillende fantastische professionele vuurmeesters zijn op alcatraz zou het me niet verbazen moesten ze dat op voorhand afgesproken hebben.
Had de aftermovie nog niet bekeken, vandaar :)
denk niet dat de organisatie hier weinig aan kan doen. Ze zijn wel op de hoogte dat er pyro elementen in hun show zitten natuurlijk, maar een fakken in het publiek gooien is nog iets anders.
Is wat als een zanger die stagedivet en een neus breekt van iemand in het publiek. Wie is dan verantwoordelijk?
In deze situatie waren er ook wel veel omstaanders die verwond konden worden, zonder er iets mee te maken willen hebben.

• Leuk
Waarderingen: Pauly Robin
Ik - eigen mening - vond de fakkelworp geweldig! Het verkleinde de afstand tussen band en publiek op een zeer visuele en intieme manier (was muisstil voor de rest trouwens)...

Geen idee waarom ik zo lang gewacht heb, maar dit weekend dan toch een combi voor Alcatraz gekocht.

Op papier wordt Machine Head het hoogtepunt van dat weekend (voor mij), maar ik laat mij graag verrassen.

Vooral zaterdag en zondag al een goed gevuld programma, vrijdag mag er nog wat bij in de vooravond. Hoop op een mooie vervanger voor Devildriver.

Voor de rest terug uitkijken naar de vlotte opzet op de camping, de gezellige sfeer, nieuwe ontdekkingen, het pintje te veel en liefst nog eens het zonnetje!

Geen idee waarom ik zo lang gewacht heb, maar dit weekend dan toch een combi voor Alcatraz gekocht.

Op papier wordt Machine Head het hoogtepunt van dat weekend (voor mij), maar ik laat mij graag verrassen.

Vooral zaterdag en zondag al een goed gevuld programma, vrijdag mag er nog wat bij in de vooravond. Hoop op een mooie vervanger voor Devildriver.

Voor de rest terug uitkijken naar de vlotte opzet op de camping, de gezellige sfeer, nieuwe ontdekkingen, het pintje te veel en liefst nog eens het zonnetje!
Oei, komt devildriver neit? :o :( Hopelijk viden ze een waardige vervanger.
Edit: Zijn er nog afzeggingen die ik de afgelopen maanden heb gemist?

Motocultor (FR) (14 - 17 Aug): met 27 nieuwe namen
Bienvenue à : Cobra The Impaler (BELGIQUE- Metal Progressif) - DIIV (USA - Shoegaze) - Doodseskader (BELGIQUE - Sludge / Hardcore) - DOOL (PAYS-BAS - Dark Rock) - Dropout Kings (USA - Trap Metal) - Enforcer (SUEDE - Heavy Metal) - Five The Hierophant (ANGLETERRE - Black Metal Avant gardiste ) - GAUPA (SUEDE - Psychedelic/progressive stoner) - Harakiri for the sky (AUTRICHE -Post Black Metal) - HERIOT (ANGLETERRE - Metalcore) - Hiraes (ALLEMAGNE - Melodic Death metal ) - Ill Nino (USA - Nu Metal ) - Kanonenfieber(ALLEMAGNE - Blackened Death Metal) - Lazuli (FRANCE / Rock progressif) - Loudblast (FRANCE -Death Metal) - Margarita Witch Cult (ANGLETERRE - Stoner) - Ni (FRANCE - progressive/ math rock) - Primordial (IRLANDE - Black Metal / Folk ) - RENDEZ-VOUS (FRANCE - Post Punk ) - Skálmöld (ISLANDE - Folk / Viking) - SAQQARAH (FRANCE - Rock / Progressif ) - SLOPE (ALLEMAGNE - Funk / Punk / Fusion) - TesseracT (ANGLETERRE - Metal Progressif ) - Triskill (FRANCE - Fest-noz Metal) - VONSHARON (FRANCE - Modern Garage) - Wegferend (FRANCE - Folk Onirique ) - Wyatt E. (BELGIQUE - Antiquity Doom)

Hangman's Chair heeft gecancelled en er komen nog 24 namen

481915470_1175664017247051_4234179487259831790_n.jpg

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread