Rock Werchter 2024

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
787
730
Doet mij heel erg denken aan Exile in Guyville van Liz Phair. Edit: Wel een mindere versie ervan. Ik gok dat ik het skip.
Blondshell gezien in Botanique en op Primavera. Zit toch heel veel potentie in. Voor velen (waaronder mezelf) een sterk debuutalbum uitgebracht. En ze staat er wel op een podium. Ze kan echt wel the next big thing worden.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.196
10.576
Gezien haar wikipedia zijn dit haar inspiratiebronnen;

As a child, Teitelbaum's father introduced her to classic rock artists including The Beatles, The Rolling Stones (she became "obsessed" with Tattoo You after seeing them live),[3] Bob Dylan, David Bowie, Eric Clapton, Neil Young, Cher, and Janis Joplin.[5][3][6][7][12] Other early influences included mainstream pop artists like Avril Lavigne, Ashlee Simpson,[46] Adele, Amy Winehouse, Madonna (one of her early songs "accidentally plagiarized" Madonna's "Hung Up"),[4] and Teenage Dream-era Katy Perry;[57] local NYC legends like Patti Smith and The Velvet Underground;[6] and singer-songwriters like Tracy Chapman, Elliott Smith, Feist, and PJ Harvey.[3][5] As a teenager, she discovered indie rock acts like Bon Iver, Grizzly Bear, early Tame Impala, The National, Sky Ferreira, Spoon, The Strokes, and The Killers,[6][7][5][24][76] and in college she discovered Muna.[5]

Dat belooft wat!
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.412
3.383
Blondshell gezien in Botanique en op Primavera. Zit toch heel veel potentie in. Voor velen (waaronder mezelf) een sterk debuutalbum uitgebracht. En ze staat er wel op een podium. Ze kan echt wel the next big thing worden.
Toch al twee keer volledig geluisterd, maar het pakt me niet zo. Mocht er geen must see tegenover staan, ga ik er mede door de hype wel heen.
 

timv

Gouden Tip
22 jan 2021
309
238
En ook dat album mag iedereen wel eens gehoord hebben.

Nog altijd lelijke flashbacks naar de 7 man aan de ONE tijdens haar show op BKS.
Ik! Helemaal vanvoor! In de volle zon! Terwijl mijn gezelschap vanop veilige afstand meewarig stond te kijken. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.196
10.576
Blondshell nu aan het beluisteren op weg naar huis. Dit is nou precies de reden waarom ik blij werd om weer eens naar Werchter te gaan, om dit soort bands te ontdekken (en niet alleen metal). Mijn eerste indruk is erg prettig. Vleugje Phoebe Bridgers of Pj Harvey met nu en dan voorzichtige versnellingen. Om nu direct te spreken van een must see is wat overdreven maar een interessante boeking om erbij te hebben en ga zeker meer van haar luisteren.
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
787
730
Blondshell nu aan het beluisteren op weg naar huis. Dit is nou precies de reden waarom ik blij werd om weer eens naar Werchter te gaan, om dit soort bands te ontdekken (en niet alleen metal). Mijn eerste indruk is erg prettig. Vleugje Phoebe Bridgers of Pj Harvey met nu en dan voorzichtige versnellingen. Om nu direct te spreken van een must see is wat overdreven maar een interessante boeking om erbij te hebben en ga zeker meer van haar luisteren.

Dat is nu net hetgeen ik nooit associeer met Werchter, zulke bands ontdekken. Oké, de laatste jaren is het verbeterd doordat ze bv the slope hebben. Maar anders waren dit soort bands vroeger eerder een zeldzaamheid op de affiche. Er bestaan toch veel betere festivals dan Werchter om dingen te ontdekken vind ik.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.793
3.748
Dat is nu net hetgeen ik nooit associeer met Werchter, zulke bands ontdekken. Oké, de laatste jaren is het verbeterd doordat ze bv the slope hebben. Maar anders waren dit soort bands vroeger eerder een zeldzaamheid op de affiche. Er bestaan toch veel betere festivals dan Werchter om dingen te ontdekken vind ik.
Je hebt ontdekken en ontdekken he ;)
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.186
4.339
Dat is nu net hetgeen ik nooit associeer met Werchter, zulke bands ontdekken. Oké, de laatste jaren is het verbeterd doordat ze bv the slope hebben. Maar anders waren dit soort bands vroeger eerder een zeldzaamheid op de affiche. Er bestaan toch veel betere festivals dan Werchter om dingen te ontdekken vind ik.
Ongetwijfeld. Maar op Werchter hebben toch ook behoorlijk veel artiesten gestaan, die later uitgroeiden tot headliners en stadionacts. Van Katy Perry tot U2, van Lady Gaga tot Muse.
 
  • Leuk
Waarderingen: musicislife

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.196
10.576
Dat is nu net hetgeen ik nooit associeer met Werchter, zulke bands ontdekken. Oké, de laatste jaren is het verbeterd doordat ze bv the slope hebben. Maar anders waren dit soort bands vroeger eerder een zeldzaamheid op de affiche. Er bestaan toch veel betere festivals dan Werchter om dingen te ontdekken vind ik.
Ja uiteraard. Als ik wil hipsteren en helemaal vooraan wil staan in de ontdekpikorde ga ik naar Left of the Dial. Laatste jaren vooral verdiept in metal waardoor ik acts als Big Thief, Girl in Red en Phoebe Bridgers gewoon volledig mis. Die laatste 2 waren in 2022 echt twee ontdekkingen voor me met geweldige liveshows. Terwijl dat ook niet bepaald deep cuts waren voor degene die wel in de indie hoek zitten. Voor mij is op Werchter het ontdekken dus het in aanraking komen met bands die niet vanzelf in mijn playlist naar voren komen. En dat naast persoonlijke favorieten zoals Dripkick Murphys om ff lekker op los te gaan. Heerlijk
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
902
315
Sevdaliza mag ook wel komen. Ergens laat in KlubC zal wel heel fijn zijn. Weet alleen niet of ze daar groot genoeg voor is.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.184
toch benieuwd of ze sammeke naar Pukkelpop of naar ons gaan gooien
Sam Smith: woensdag 3 juli in Noorwegen, vrijdag 5 juli in Polen (Opener), zaterdag 6 juli in Frankrijk (Main Square Arras) en dan 11 juli terug in Frankrijk.

Pukkelpopweekend (15-18 augustus) is nog volledig vrij, tussen 14 augustus in Stockholm en 23 augustus in Zürich.

Er is dus veel meer ruimte in het Pukkelpopweekend dan in het Werchterweekend. Maar Main Square pleit in het "voordeel" (nu ja) van Rock Werchter. Dan zou het de Werchterzondag worden aangezien Arras op zaterdag valt en er anders vier dagen na elkaar dient opgetreden te worden.

Royal Blood - Sam Smith - Foo Fighters klinkt niet zo logisch, maar ja, het is en blijft Werchter.

Ik zou mijn geld toch op Pukkelpop inzetten eerlijk gezegd.
 
  • Leuk
Waarderingen: b_lars

Chiel

Support act
18 jul 2014
902
315
Ik ga zowel naar Werchter als naar Pukkelpop en ik zie Sam Smith op Pukkelpop meer succes hebben.
Weet niet of zijn festivalshow, als hij die net zo opzet als zijn eigen shows, wel bij het Werchterpubliek aan gaat slaan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken