Ik ben naar … geweest en het was …

piep

Gouden Tip
1 feb 2022
312
406
Totaal wat anders en een beetje laat (er moet ook gewerkt worden tussendoor): afgelopen zaterdag naar de clubtour van Prins S. en de Geit geweest in het Burgerweeshuis. Na meerdere festivalshows toch benieuwd en het was een verkapt vader & zoon uitje.

Allereerst het voorprogramma KUZKO: 1 van de betere voorprogramma's van de afgelopen jaren. Wel eerder voorbij zien komen in line-ups, maar nog nooit gezien. De omschrijving lijkt op 'Confidence Man' is passend. Klonk goed en ik heb me vermaakt. Ik heb zelfs 1 nummer aan mijn playlist toegevoegd 'Penelope'.

Ondanks de eerdere shows verraste Prins S. en de Geit me toch weer. Een volwaardige clubshow met rond de 20 nummers, lekker tempo met toch tussendoor contact met het publiek en veel nieuw werk. Bij de eerste festivaloptredens vielen ze op door de show (kleding, dansjes etc.). Hier lag de nadruk veel meer op de muziek. Wel een flinke bak licht, wat de zoon uiteindelijk te veel werd :ROFLMAO: . Wat verder opviel, behoorlijk wat kids met ouders die net als ik vaker bij concerten/festivals zijn: toch proberen naast de 538 muziek ook de overgang naar iets alternatiever te krijgen 🤞
 

MadMandra27

Dagopener
23 aug 2022
742
970
Iemand die een (gratis) parking weet in de buurt van Vorst Nationaal, buiten de “officiële” dure parkings om?
 

MadMandra27

Dagopener
23 aug 2022
742
970
Dat gaat dus niet, goed op tijd zijn. Want mijn vriendin heeft tot laat opleiding op het werk, dus wordt een nipte… Geen gouden tip? 🙃
 

Bert

Support act
14 nov 2014
849
783
Lee Fields in de Oosterpoort.
Lee was met een 6 koppige band.
De kleine zaal was bij lange na niet uitverkocht. De staanplaatsen werden zelfs voorzien van zitbanken. Geen idee of dat de vooraf al was afgesproken of om de zaal voller te laten lijken. Na Twee nummers vroeg Lee om te gaan staan en om vooral een party te houden vlak voor het podium. Ik denk dus dat dit door Oosterpoort zelf was bedacht om de banken te plaatsen. De show duurde kort, nog geen anderhalf uur. Maar wat een show. Dit was zoals Tower of Power ooit zong Soul met een hoofdletter S. Gedanst werd er de rest van de show en Lee (73 inmiddels) zijn stem was perfect.
Opvallend vond ik dat het overgrote deel een wit publiek was waaronder best veel twintigers.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.636
893
Madonna, Sportpaleis, 22.10.2023
Slechte playbackshow, geen live band en bovendien 90% vocals op tape.
Hetgeen wat op tape stond was bovendien afgrijselijk: zowat alle songs aangelengd met een diepe bass, zodat ieder nummer als verkracht aanvoelde.
Productie was oké. Niks gezien wat we nog nergens anders gezien hebben, maar men zorgde er wel voor dat elke bezoeker een goed zicht heeft.
Een 'show' (concert was dit niet) om snel te vergeten.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.185
10.544
Madonna, Sportpaleis, 22.10.2023
Slechte playbackshow, geen live band en bovendien 90% vocals op tape.
Hetgeen wat op tape stond was bovendien afgrijselijk: zowat alle songs aangelengd met een diepe bass, zodat ieder nummer als verkracht aanvoelde.
Productie was oké. Niks gezien wat we nog nergens anders gezien hebben, maar men zorgde er wel voor dat elke bezoeker een goed zicht heeft.
Een 'show' (concert was dit niet) om snel te vergeten.
Dus ze stond mee te dansen op een tape?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.363
5.953
Madonna, Sportpaleis, 22.10.2023
Slechte playbackshow, geen live band en bovendien 90% vocals op tape.
Hetgeen wat op tape stond was bovendien afgrijselijk: zowat alle songs aangelengd met een diepe bass, zodat ieder nummer als verkracht aanvoelde.
Productie was oké. Niks gezien wat we nog nergens anders gezien hebben, maar men zorgde er wel voor dat elke bezoeker een goed zicht heeft.
Een 'show' (concert was dit niet) om snel te vergeten.
IMG_4158.jpeg

Zag net deze review in mijn tijdslijn voorbij komen, je begint je bijna af te vragen of ze wel bij hetzelfde concert zijn geweest 🤔
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.636
893
Bekijk bijlage 6727

Zag net deze review in mijn tijdslijn voorbij komen, je begint je bijna af te vragen of ze wel bij hetzelfde concert zijn geweest 🤔

Er zijn nog andere positieve reviews verschenen.
In Denemarken volgen ze eerder mijn standpunt blijkbaar:

Het was één langdurige teleurstelling”, schrijft Kristian Dam Nygaard, de recensent van ‘BT’. Volgens hem was het hele gebeuren “meer circus dan show” en kon het spektakel niet boeien. “Er waren veel te veel lange danspassages en theatrale intermezzo’s, waardoor het concert iets werd waar je lange tijd alleen naar zat te staren.”

Ook Thomas Treo van ‘Ekstra Bladet’ had zijn twijfels. “Madonna zingt officieel live. Maar officieus doet ze dat niet”, schreef hij. “Sowieso kon je haar zang zelden horen. Lange tijd was het artificieel en irrelevant. De hele show lang. Het was soms gênant.” Hij prijst daarentegen wél de visuele elementen tijdens het concert.

De meeste van haar hits werden uitgebracht in dansbare versies, maar Madonna met een luidruchtige elektrische gitaar zien, was een vreemde anticlimax”,

Kijk, als ik naar een muziekconcert ga, dan verwacht ik op z'n minst dat er genoeg aandacht besteed is aan de muziek zelf.
Bij Madonna ontbreekt dit volledig.

Het leek wel alsof men elk nummer relevant wou doen klinken anno 2023 door de bas naar omhoog te draaien. Geen remixes, maar gewoon de bestaande opnames gaan vervormen.
Je moet het maar doen... niks live spelen en er als geluidstechnici er toch in slagen om er een grote brei van te maken.
Dit was van minuut één het geval en het bleef het ganse concert door zo het geval. Dit had overigens niks te maken met de akoestiek van het Sportpaleis zelf.

Maar zoals eerder gezegd was de productie echt wel oké, waardoor je wel blijft kijken, maar tegelijkertijd zie je niks baanbrekend.
Ik moet eerlijk zeggen dat bijvoorbeeld Clouseau al met impressionnantere producties destijds in het Sportpaleis heeft gestaan, en dat is dan een lokale band.

Het projecteren op diaschermen van beelden is eenvoudig en tegelijkertijd geniaal.
De schermen rollen zich automatisch op; zijn soms groot, soms subtiel aanwezig, waardoor ze er wel voor zorgen dat iedereen een goed zicht heeft.
Kon ze ook nergens op een foutje betrappen in de productie, dit zat gewoon heel strak.

Maar dat neemt niet weg dat het geheel ergerlijk was, vooral door het gebrek aan een muzikale uitwerking.
Ik lees dat sommigen enthousiast waren over de outfits, de danspasjes en de acrobatie.
Laat mij het zo zeggen dat ik weinig geimpressioneerd kan zijn over hoe mooi het kostuum van de drag queen, die de show opent, al dan niet is.
Kan mij totaal niet bekoren.

En wat het circus betreft heb ik gewoon al véél beter gezien bij anderen, zoals P!nk, Rammstein en Kylie Minogue.
Wat die laatste betreft: ooit ook eens gezien met een volledige productie in het Sportpaleis en het verschil was daar wel dat ze live zong, dat er een live band op het podium stond (met best goede arrangementen) en dat de dansers gewoon beter waren.

Wat het ontbreken van een live band betreft: ik heb het er in principe altijd moeilijk mee, maar er zijn uitzonderingen.
Zo heb ik Rosalia deze zomer gezien: daar stond ook het gros van de muzikale begeleiding op tape (muv enkele nummers aan de piano), maar het verschil was wel dat het geluid loepzuiver was.
Bovendien zingt Rosalia volledig live en brengen ze haar stem heel erg naar voren in de mix, als statement bijna, om iedereen te laten horen wat voor goede zangeres ze wel niet is.
Dat compenseert dan weer het ontbreken van die live band.

Madonna op Glastonbury zou toch wel een aanfluiting zijn, in vergelijking met de echte legendes als McCartney of Elton John die ze eerder hadden.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.668
Madonna, Sportpaleis, 22.10.2023
Slechte playbackshow, geen live band en bovendien 90% vocals op tape.
Hetgeen wat op tape stond was bovendien afgrijselijk: zowat alle songs aangelengd met een diepe bass, zodat ieder nummer als verkracht aanvoelde.
Productie was oké. Niks gezien wat we nog nergens anders gezien hebben, maar men zorgde er wel voor dat elke bezoeker een goed zicht heeft.
Een 'show' (concert was dit niet) om snel te vergeten.
Oef. Lees dit nu pas. Ken iemand die hier wel enthousiast over was in het Sportpaleis, maar muzikaal gezien za dit geen hoogvlieger geweest zijn dan…
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken