Alcatraz Open Air 2023

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
978
1.017
Dus ik was bezig met mijn loopschema.
Bij het opzoeken van do or die kwam ik dit tegen. haha
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
978
1.017
do or die zal niet jouw ding zijn :p kan ik je nu al zeggen. meer hardcore dan dat wordt het niet
hardcore da's voor mij zoals macaroni zonder groenten. De eerste hap is heerlijk, de tweede cava ma ben het snel beu gegeten.
rise of the northstar zal meer afwisseling show of sfeer zijn als ik de livebeelden moet geloven. :eek:
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
hardcore da's voor mij zoals macaroni zonder groenten. De eerste hap is heerlijk, de tweede cava ma ben het snel beu gegeten.
rise of the northstar zal meer afwisseling show of sfeer zijn als ik de livebeelden moet geloven. :eek:
daar kijk ik ook echt hard naar uit, nog steeds hardcore maar er zitten wel thrash solo's in. en de liveshow is inderdaad een circus show
 
  • Confetti
Waarderingen: Pauly Robin

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
978
1.017
Ha Robin. Ik ben zelf ook nog niet helemaal klaar met mijn verkenning van de line-up, maar ik heb zeker al een aantal parels kunnen vinden. Zal ze voor je op een rijtje zetten.

- Cult of Luna: die ken je waarschijnlijk al, maar zo niet: heerlijk stevige post-metal. Als je van Hippotraktor genoten hebt, zeker gaan kijken!
- Russian Circles: prachtige post-rock om bij weg te dromen.
- Elder: misschien wel de meest progressieve band van het affiche. Ik kende ze niet, maar het ontdekken van hun muziek voelt alsof ik een kind ben in een snoepwinkel.
- Svalbard: op sommige momenten zeer stevig, maar dan even later weer zo subtiel. Heerlijke mix van post-hardcore en shoegaze. Erg benieuwd naar!
- Predatory Void: je zou dit bijna een soort Belgische supergroup kunnen noemen, met (ex-)leden van onder meer Amenra, Oathbreaker en Cobra the Impaler. Liefhebber van deze bands? Dan zit je bij PV ook goed.
- Gaerea: een flink stukje black metal kan uiteraard ook niet ontbreken. En met Gaerea heeft Alcatraz wel een hele mooie binnengehaald. Prachtige melodieën heb ik al gehoord bij het inluisteren.

En dan staan er uiteraard ook bands als Psychonaut, Brutus, Amorphis, Stake en Gaahls Wyrd die je vast al kent, maar waar ik zeker met veel voorpret naar uit kijk. :)

@nikita en @Joslittel vul me vooral aan als ik acts vergeten ben!
Hey @Jamel
Cult of luna kende ik enkel van naam. Maar ga ik zeker checken als must see. Helaas moet ik een stuk missen want ben grote fan van electric callboy.
Russian circles idem: 20 minuutjes magische muziek en daarna door naar electric callboy om nog een beetje een goed plekje ete hebben.
Elder klinkt muzikaal wel leuk maar ik weet niet of de zang me gaat storen. Ik heb altijd nog tralala gloryhammer als alternatief.
svalbard: jaaaaa!!!!
predetory void: de superlatieven zijn op.
gaerea: pffff: wa's dat voor een sandwich in die lineup? Valt gedeeltelijk gelijk met brand of sacrifies en predetory void dat allebei must sees zijn. Maar ook al klinkt dat als de betere black metal: valt gelijk met twilight force. Power metal dat ik mss wil checken omdat de zang echt goed zit. Symphonische invloeden en heeft soms bijna wat folk melodiën als ik me niet vergis of wat me eraan doet denken. Dus keuzestress. Maar Die twee must sees ga ik wss helemaal kijken allebei.
Dan de andere bands die je opnoemt ga ik wss allemaal zien. Wil ik heel graag zien. Alhoewel stake is clash met blind guardian wat ik nog nooit volledig live heb gezien. Stake is beter maar blind guardian vind ik beste power metal zanger ooit?
brutus of killswitch engage? Hangt van het humeur af. Heb ze allemaal al zoveel gezien. Maar weet niet of ik van killswitch zonder howard jones nog zoveel ga genieten zonder moshpit (zie enkel)
gaahl's wyrd: da's een hit or mis. Ofwel lukt het me om weg te dromen: Wat met psychonaut of heilung vreemd genoeg altijd lukt. Maar tegelijk speelt slomosa. Kan zijn dat ik je dat eens heb aangeraden. Mss dat ik dat ga nemen als ik goesting heb om niet stil te staan. Ook een gedeeltelijke clash met trivium. Dus ik zie wel.
merci voor de tips. Op de laatste regel na kende ik geen enkele band dus het heeft me zeker geholpen.
Edit: Moet nog een moeilijke knoop doorhakken: amorphis of heaven shall burn? Al een live gezien vs nog nooit live gezien.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: duck, Jamel en Joslittel

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Het is intussen de 5de editie waar ik als vrijwilliger aanwezig ben. Werken aan een toog met zich op het hoofdpodium, dat is geen straf.
Al betekent het ook dat ik sommige bands niet kan zien.

Wat ga ik bekijken :

Vrijdag : Eleine, Wind Rose, Metal Church, Trivium, Powerwolf en mijn hoogtepunt : Michael Schenker
Zaterdag : Iron Mask, Crystal Viper, Twilight Force, Tygers of Pan Tang, Dynazty, H.E.A.T., Jag Panzer, Alestorm, Riot V (onder voorbehoud), KK's Priest en Amorphis
Zondag : Grave Digger, Gloryhammer, Russian Circle, Electric Callboy en Cult of Luna

Waar kijk ik naar uit? De oude bands : MSG, Tygers en Riot. Puur jeugdsentiment.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en duck

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
978
1.017
Het is intussen de 5de editie waar ik als vrijwilliger aanwezig ben. Werken aan een toog met zich op het hoofdpodium, dat is geen straf.
Al betekent het ook dat ik sommige bands niet kan zien.

Wat ga ik bekijken :

Vrijdag : Eleine, Wind Rose, Metal Church, Trivium, Powerwolf en mijn hoogtepunt : Michael Schenker
Zaterdag : Iron Mask, Crystal Viper, Twilight Force, Tygers of Pan Tang, Dynazty, H.E.A.T., Jag Panzer, Alestorm, Riot V (onder voorbehoud), KK's Priest en Amorphis
Zondag : Grave Digger, Gloryhammer, Russian Circle, Electric Callboy en Cult of Luna

Waar kijk ik naar uit? De oude bands : MSG, Tygers en Riot. Puur jeugdsentiment.
Ik ben niet zo bekend met michael schenker, maar waarom noemen ze het aftershow? Omdat het een kleinere naam is? Wordt het een show even groot als powerwolf maar als kleinere band? hmmm...
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Ik ben niet zo bekend met michael schenker, maar waarom noemen ze het aftershow? Omdat het een kleinere naam is? Wordt het een show even groot als powerwolf maar als kleinere band? hmmm...
Powerwolf moest normaal gezien afsluiten. Maar ze hebben gevraagd om vroeger te mogen starten/stoppen. Michael Schenker had er geen probleem om de 1ste avond af te sluiten.

Michael is één van de oud gedienden in de (klassieke) Metal scene. naast zijn eigen band (MSG), speelde hij ook bij UFO en Scorpions (bij zijn broer). Hij tovert de mooiste solo's uit zijn gitaar die je maar kan bedenken.
 

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.065
2.722
hardcore da's voor mij zoals macaroni zonder groenten. De eerste hap is heerlijk, de tweede cava ma ben het snel beu gegeten.
rise of the northstar zal meer afwisseling show of sfeer zijn als ik de livebeelden moet geloven. :eek:
Eet jij macaroni met groenten? macaroni eet je toch gewoon met ham en kaassaus.
 

venusje666

Nieuw lid
15 jun 2023
3
2
Ok, merci. Misschien een mcflurry gaan halen😁 misschien dat zij wel tickets van 2 euro kunnen printen.. want normaal is het aan de slagbomen betalen, dat doe ik toch altijd als ik naar Kinepolis Kortrijk ga en ben ik 2 euro kwijt.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.230
10.666
Powerwolf moest normaal gezien afsluiten. Maar ze hebben gevraagd om vroeger te mogen starten/stoppen. Michael Schenker had er geen probleem om de 1ste avond af te sluiten.

Michael is één van de oud gedienden in de (klassieke) Metal scene. naast zijn eigen band (MSG), speelde hij ook bij UFO en Scorpions (bij zijn broer). Hij tovert de mooiste solo's uit zijn gitaar die je maar kan bedenken.
Michael Schenker nu al op diverse festivals tegen gekomen maar er stond steeds wat beters. Dit is nu een buitenkansje om eens een stuk mee te krijgen van de beste man. Ga er in ieder geval naar kijken. Mocht het boeien blijf ik staan. Anders richting Dismember of in een blije bui naar Agnostic Front (ook beide nog nooit live gezien).
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en duck

jbj

Dagopener
11 okt 2022
547
737
Edit: Moet nog een moeilijke knoop doorhakken: amorphis of heaven shall burn? Al een live gezien vs nog nooit live gezien.
Moeilijkste clash voor mij. Idem situatie. Amorphis al 2x gezien, 2 sterke prestaties. Ik ben ook fan van hun laatste album.
Heaven shall burn heb ik iets sneller 'gehad' op album maar live schijnen die een goeie set neer te zetten..
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.230
10.666
Moeilijkste clash voor mij. Idem situatie. Amorphis al 2x gezien, 2 sterke prestaties. Ik ben ook fan van hun laatste album.
Heaven shall burn heb ik iets sneller 'gehad' op album maar live schijnen die een goeie set neer te zetten..
Blijft voor mij ook de enige waar ik nog steeds niet definitief uit ben en blijf het zo naaistreek vinden dat ze deze opeens samen gezet hebben en we daardoor verplicht KK's priest moeten kijken. Waarschijnlijk ga ik naar HSB, met die show in de Swamp moet dat echt een topset worden. Al kan je hetzelfde zeggen van een midnightset van Amorphis.. Zal uiteindelijk ook een beetje aan mijn stemming liggen. Lekker wegdromen of nog ff knallen voor het slapen gaan?
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
893
993
Gisteren het terrein eens bezocht, er moeten nog twee tenten en alle podia opgetrokken worden. Moeten zr toch wel wat doordoen. Er lijkt al veel passage op het terrein te zijn geweest, veel bandensporen. Met het huidige weer zal de grond wel nog zacht en dus wat modderig zijn vrees ik.
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
382
542
Alcatraz heeft ook hun "line-up" (zoals ze het zelf noemen) van foods en drinks op de website gegooid. Positieve verandering: opvallend meer vegetarische/vegan opties. Niet dat ikzelf veganistisch of vegetarisch ben, maar dit was stiekem toch wel een klein werkpuntje voor de organisatie.
Ze hadden, wat mij betreft, de prijzen in euro er wel niet op hoeven zetten, hahaha. Toch een beetje de neus op de feiten drukken inzake hoe duur het allemaal is.

Ook verbaast de inzet van Alcatraz me telkens weer inzake de randactiviteiten. Zalig om te zien hoe ze op de camping een initiatie bijlwerpen organiseren of zelfs voor het eerst een "warme bakker" hebben die sandwichen/pistolets/... bakt.

M'n spoorboekje is zo goed als compleet. Enkel de clash van Heaven Shall Burn en Amorphis is, zoals hierboven vermeld, erg moeilijk. Denk dat HSB de Swamp wel kapot gaat spelen, maar Amorphis op dat uur op dat podium doet me denken aan Solstafir vorig jaar...
 
  • Leuk
Waarderingen: duck en Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.230
10.666
Alcatraz heeft ook hun "line-up" (zoals ze het zelf noemen) van foods en drinks op de website gegooid. Positieve verandering: opvallend meer vegetarische/vegan opties. Niet dat ikzelf veganistisch of vegetarisch ben, maar dit was stiekem toch wel een klein werkpuntje voor de organisatie.
Ze hadden, wat mij betreft, de prijzen in euro er wel niet op hoeven zetten, hahaha. Toch een beetje de neus op de feiten drukken inzake hoe duur het allemaal is.

Ook verbaast de inzet van Alcatraz me telkens weer inzake de randactiviteiten. Zalig om te zien hoe ze op de camping een initiatie bijlwerpen organiseren of zelfs voor het eerst een "warme bakker" hebben die sandwichen/pistolets/... bakt.

M'n spoorboekje is zo goed als compleet. Enkel de clash van Heaven Shall Burn en Amorphis is, zoals hierboven vermeld, erg moeilijk. Denk dat HSB de Swamp wel kapot gaat spelen, maar Amorphis op dat uur op dat podium doet me denken aan Solstafir vorig jaar...
Bijlwerpen? Wat vet! Misschien ga ik dan toch eens meedoen!
 
  • Leuk
Waarderingen: jvandeweyer

Gebruikers die dit onderwerp bekijken