Graspop Metal Meeting 2023

won666

Support act
17 mei 2019
1.205
1.262
Ik heb dit nu al een paar keer gelezen en snap nog steeds niet precies wat je hiermee bedoelt. Jij gaat dus enkel bij een set van een uurtje van een coverband kijken als je van tevoren weet dat ze niet de bekende nummers doen, maar nummers van het nieuwste album, die 98% van het festival niet kent?

Mocht bovenstaande kloppen dan zou ik als ik jou was lekker op tijd naar je tent gaan. Die gaan gewoon de hits spelen.
Volgens mij heb ik dit nog niet eerder geschreven. Misschien met andere band. Maar nog niet met Ac/Dc denk ik.

Maar interessante vraag.

Eerst en vooral en voor alle duidelijkheid. Ik heb de echte Ac/Dc nog nooit live gezien. Tot daar mijn geschreeuw dat ik elke Graspop headliner sinds 2009 op Aerosmith na live heb gezien. Op 2016 na het losse optreden van AC/Dc na dan op de wei van Graspop. Maar dat behoorde technisch niet tot een Graspop editie dus ik zit safe.

Ik ging normaal wel op die show zijn maar zoals ik ook al eerder zei heb ik sinds 2009 elke editie mee gemaakt op die van 2016 na omdat mijn moeder toen gehospitaliseerd was (dat was in mijn betoog over Halestorm). Die Ac/Dc show was enkele weken er na en mijn moeder was nog steeds gehospitaliseerd jammer genoeg.


Maar om op uw vraag te antwoorden. Ik heb al wel veel Ac/Dc coverbands gezien. En die spelen altijd de hits inderdaad. En het is daarom dat ik ook eens de nieuwe nummers live wil horen en zien. De nieuwe nummers (dus ook van Rock Of Bust) dus die ik nog nooit live meemaakte. Dat is het verhaal. Vergelijk het met Metallica Nu Request. Eerst mochten de grootste fans stemmen (de first members ofzoiets van de fanclub?). En dan stonden er Deep cuts in die setlist. Ahja want al die diehard fans hadden Master Of Muppets en Enter Sandman al tig keer meegemaakt live. En toen mochten de "standaard fans" stemmen (fifth members van de fanclub?). En ja toen was het good bye Deep cuts natuurlijk

Nu ik hoor natuurlijk ook de hits graag van AC/Dc he. Heel graag zelfs. Maar ik moet ook zien dat de volgende dag ik op tijd uit mijn nest geraak voor Vended. Ik heb al veel Ac/Dc coverbands gezien Vended nog maar een maal. Dus dan vind ik eerlijk gezegd Vended belangrijker.


Als ik nog energie genoeg heb dan ga ik. Maakt niet uit welke setlist dan.
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.205
1.262
Hoe ga je dat in je schema passen? En hoe ga je die Tokens 1 voor 1 daar op krijgen?
Ik zie nog niet helemaal hoe dat mogelijk gaat zijn. En beheerst opmaken. Daar ben je toch zelf bij?
Ja zoveel volk zal er wel nooit staan aan die kassa's zeker?
En ja natuurlijk als een pak friet bv 2 skullies is ja dan is zijn het er 2 per keer natuurlijk he.
Ik wil ook vooral niet voorhebben dat ik teveel bonnen over heb. Ze worden natuurlijk wel terug betaald maar dan verkoop ik ze liever aan een kameraad en dat ik het geld ter plaatse nog op kan doen aan merch bv (want ja mijn vrijetijdsbudget voor de maand juni gaat dan op een laag pijltje zijn en moet Jera On Air ook nog doen en volgend loon pas eind juni)
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.205
1.262
je kan die vouchers toch helemaal niet per skullie overzetten? Hoogstens per voucher van 20 skullies
Awel ja. En ik heb 7 vouchers van 20 skullies. Dus voucher per voucher.


Edit: ik snap waar de verwarring zit. Iedereen denkt dat ik bedoelde skully per skully. Ik bedoelde uiteraard voucher per voucher. Excuseer als ik onduidelijk over kwam.
 

ReasonsRemeain

Campingartiest
18 okt 2022
96
186
Hahaha dat Facebook volk is wel echt onverbeterlijk hĆØ.

GMM: HĆ© tof we dragen bij aan de voorpret en posten een foto van de mainstage met een enthousiasmerende tekst.

Facebook: Het gaat heet zijn. Wordt een tƩ hete editie. Hey Graspop, zijn er genoeg schaduwplekken? Graspop, is er een waterpunt op elke locatie waar ik dat maar wens?

Ongelooflijk haha! Blij met het enthousiasme hier guys and girls! Zin in!
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.205
1.262
met 140 skullies snap ik dat je toiletbezoek na ieder optreden moet inplannen.
Ik zal er zoinzo teveel hebben hoor. Ik drink in principe geen bier. Maar heb wel op safe gespeeld naar voedselprijzen toe. Ik zal donderdag wel zien hoeveel het eten gemiddeld kost.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.458
6.193
Hahaha dat Facebook volk is wel echt onverbeterlijk hĆØ.

GMM: HĆ© tof we dragen bij aan de voorpret en posten een foto van de mainstage met een enthousiasmerende tekst.

Facebook: Het gaat heet zijn. Wordt een tƩ hete editie. Hey Graspop, zijn er genoeg schaduwplekken? Graspop, is er een waterpunt op elke locatie waar ik dat maar wens?

Ongelooflijk haha! Blij met het enthousiasme hier guys and girls! Zin in!
Positief bekeken, goed dat men de organisatie scherp houdt op de bescherming van het publiek tegen hitte verschijnselen. Dat is wel een goede zaak. De manier waarop moeten we, ten behoeve van de voorpret, maar even door de vingers zien.

Zeker wel veel zin in. Mijn persoonlijke hitteplan bestaat uit de overweging of ik de mouwen uit wat shirts ga knippen, beetje wijd zodat het goed ventileert. Of dat ik dan juist met gruwelijk verbrande schouders ga lopen eind van het weekend. Plus natuurlijk de keuze, welke band shirts wil ik Ć¼berhaupt zo de schaar in zetten? Mn mooie Tool shirtje van afgelopen jaar hou ik liever heel in ieder geval.

Kledingkeuzestress. Ik begin toch steeds meer op mijn vriendin te lijken...
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.463
3.027
Positief bekeken, goed dat men de organisatie scherp houdt op de bescherming van het publiek tegen hitte verschijnselen. Dat is wel een goede zaak. De manier waarop moeten we, ten behoeve van de voorpret, maar even door de vingers zien.

Zeker wel veel zin in. Mijn persoonlijke hitteplan bestaat uit de overweging of ik de mouwen uit wat shirts ga knippen, beetje wijd zodat het goed ventileert. Of dat ik dan juist met gruwelijk verbrande schouders ga lopen eind van het weekend. Plus natuurlijk de keuze, welke band shirts wil ik Ć¼berhaupt zo de schaar in zetten? Mn mooie Tool shirtje van afgelopen jaar hou ik liever heel in ieder geval.

Kledingkeuzestress. Ik begin toch steeds meer op mijn vriendin te lijken...
Niet knippen. Insmeren is het beste. Uit ervaring weet ik dat je toch altijd de schaar in het verkeerde shirt zet
 
  • Thinking
Waarderingen: Dr. Hannibal

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.708
5.245
Ik had SM ook bij mijn (semi-)must-sees, maar op het eerste gehoor is Vanaheim is voor mij zelfs nog beter!
Pagan/folk uit Tilburg, met ook veelal Nederlandse teksten, uitstekende opwarmer voor Heidevolk dus (was SM in principe ook wel natuurlijk).
Ken ze nog niet echt (behalve van naam), maar ga zeker nog goed inluisteren!
Deze smaakt in ieder geval al naar meer:


Damn, hoe meer ik het beluister, hoe meer Vanaheim een van de grootste ontdekkingen en hoogtepunten van GMM lijkt te gaan worden!
En dan te bedenken dat ze eigenlijk nog een piepjonge band zijn, opgericht in 2015.
Na 2 EP's (Engelstalig) in 2017 en 2020, is vorig jaar pas hun eerste album (Nederlandstalig) uitgekomen.
En dat is gelijk een schot in de roos, met een verrassende kwaliteit en professionaliteit!
Zie ook deze lovende reviews:
https://www.metal-archives.com/reviews/Vanaheim/Een_verloren_verhaal/983779/
https://zwaremetalen.com/albumrecensies/vanaheim-een-verloren-verhaal

Vanzelfsprekend duikt Vanaheim dus gelijk mijn top-5 voor de vrijdag in.
De GMM-vrijdag is voor mij nu dan ook definitief gedoopt tot Folk Friday, met Vanaheim, Heidevolk, Finntroll en Amon Amarth (ok, geen folk, maar thematisch toch zeker wel)!
  1. Amon Amarth
  2. Heidevolk
  3. Vanaheim
  4. Airbourne
  5. Disturbed
  6. Gojira
  7. Finntroll
  8. Behemoth
  9. Machine Head / Meshuggah
  10. Fever 333 / Legions Of Doom
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.205
1.262
Het gaat voor mij de Marquee zijn zondag, maar nee, veel last van de zon verwacht ik niet te hebben haha. Het is alleen te hopen dat de ventilatie goed werkt.
Vorig jaar tijdens Dying Fetus althans was ik bijna gesmolten. Een sauna was er niks tegen. Maar uiteraard wel een heerlijk optreden van Dying Fetus. Dezelfde hitte geƫvenaard dit jaar tijdens hun show in Berlijn. Maar toen was het buiten wel ... max 10 graden. Mogelijks aan het vriezen. Ik weet dat ik eind vorig jaar en begin dit jaar een aantal keer in Hamburg en Berlijn ben geweest met vriestemperaturen maar weet niet meer van buiten wat wanneer.


Positief bekeken, goed dat men de organisatie scherp houdt op de bescherming van het publiek tegen hitte verschijnselen. Dat is wel een goede zaak. De manier waarop moeten we, ten behoeve van de voorpret, maar even door de vingers zien.

Zeker wel veel zin in. Mijn persoonlijke hitteplan bestaat uit de overweging of ik de mouwen uit wat shirts ga knippen, beetje wijd zodat het goed ventileert. Of dat ik dan juist met gruwelijk verbrande schouders ga lopen eind van het weekend. Plus natuurlijk de keuze, welke band shirts wil ik Ć¼berhaupt zo de schaar in zetten? Mn mooie Tool shirtje van afgelopen jaar hou ik liever heel in ieder geval.

Kledingkeuzestress. Ik begin toch steeds meer op mijn vriendin te lijken...

Dat vind ik wel interessant. Iedereen's persoonlijk hitteplan. Het mijne is: t-shirt met korte mouwen, short, een handdoek en regelmatig (tijdens de toiletpauzes ja) mijn kop onder een kraan water steken.

Dat van die kledingkeuzestress vond ik grappig, vandaar de lachsmilley, hahaha
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.017
2.091
Maar.. dan heb je toch gewoon ook een schema gemaakt, of niet? ;)
En ik neem aan dat je andere jaren ook gewoon je must-sees hebt gezien, of kwam ook daar nooit wat van?
Of je dat nu op de app, of op Clashfinder, of in Excel, of op welke manier dan ook doet, je kijkt in het programma naar bands die je wil zien, en je zorgt ervoor dat je op de juiste tijd en op de juiste plek staat om die bands te zien, dat heet gewoon een schema/planning. šŸ˜…
Ja ok. Op die manier wel.

Ik heb het schema vanop de site afgedrukt om hem 500 keer per dag te bekijken.

Nog iemand die zijn schema weg steekt en meteen weer de uren vergeten is?
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.017
2.091
Vorig jaar tijdens Dying Fetus althans was ik bijna gesmolten. Een sauna was er niks tegen. Maar uiteraard wel een heerlijk optreden van Dying Fetus. Dezelfde hitte geƫvenaard dit jaar tijdens hun show in Berlijn. Maar toen was het buiten wel ... max 10 graden. Mogelijks aan het vriezen. Ik weet dat ik eind vorig jaar en begin dit jaar een aantal keer in Hamburg en Berlijn ben geweest met vriestemperaturen maar weet niet meer van buiten wat wanneer.




Dat vind ik wel interessant. Iedereen's persoonlijk hitteplan. Het mijne is: t-shirt met korte mouwen, short, een handdoek en regelmatig (tijdens de toiletpauzes ja) mijn kop onder een kraan water steken.

Dat van die kledingkeuzestress vond ik grappig, vandaar de lachsmilley, hahaha
Klak regelmatig nat maken.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken