Bruce Springsteen

PeterenNiek

Nieuw lid
23 mei 2023
4
2
Inmiddels ook de Roll Call voor Amsterdam gestart. Mochten er mensen zijn die mee willen doen en niet hoeven te werken, kunnen jullie je melden in het Arena park (grasveld naast de AFAS) ;)
Goedemorgen Badmutsje, ik heb geen ervaring met de Roll Call. Heb je enig idee wanneer die start voor het concert van zaterdag? ik ga met mijn zoontje Niek die is nog niet heel lang en die wil heeeel graag ergens vooraan staan. Wordt dat spijbelen vrijdag?
 

BatMutsje

Dagopener
6 dec 2013
636
499
Goedemorgen Badmutsje, ik heb geen ervaring met de Roll Call. Heb je enig idee wanneer die start voor het concert van zaterdag? ik ga met mijn zoontje Niek die is nog niet heel lang en die wil heeeel graag ergens vooraan staan. Wordt dat spijbelen vrijdag?
Waarschijnlijk start deze tijdens het concert van donderdagavond. Maar als je vrijdag start heb je vast een mooie plek vooraan. Volgens mij kun je het best vrijdagochtend melden voor een nummertje en dan krijg je te horen op welke tijdstippen je vrijdag (en zaterdag) moet melden om je nummertje te behouden. Alles gaat in samenspraak met de plaatselijke security.

Zelf neem ik overigens geen deel aan de roll call. Ik heb mooie zitplaatsen kunnen bemachtigen voor donderdag.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.654
814
Net gehoord dat de roll call voor zaterdag in principe morgen al zou kunnen starten.
Maar mede gezien het feit dat de lijst voor de 1e show pas op 38 zit vanmorgen, is die start heel twijfelachtig.
Zelf zit ik overigens nog heerlijk in Rome, nagenieten van de show en aan het genieten van de stad Rome
 
  • Geweldig
Waarderingen: Timmetje

Matt1977

Nieuw lid
23 mei 2023
3
0
Goedemorgen Badmutsje, ik heb geen ervaring met de Roll Call. Heb je enig idee wanneer die start voor het concert van zaterdag? ik ga met mijn zoontje Niek die is nog niet heel lang en die wil heeeel graag ergens vooraan staan. Wordt dat spijbelen vrijdag?

Waarschijnlijk start deze tijdens het concert van donderdagavond. Maar als je vrijdag start heb je vast een mooie plek vooraan. Volgens mij kun je het best vrijdagochtend melden voor een nummertje en dan krijg je te horen op welke tijdstippen je vrijdag (en zaterdag) moet melden om je nummertje te behouden. Alles gaat in samenspraak met de plaatselijke security.

Zelf neem ik overigens geen deel aan de roll call. Ik heb mooie zitplaatsen kunnen bemachtigen voor donderdag.
Goedemorgen Badmutsje, ik zit met een zelfde situatie (zoon 11) had graag redelijk vooraan willen staan. Ik begrijp inmiddels dat de role call donderdag of vrijdag start. Is daar officiele informatie over? Wij komen uit het verre zuiden dus kunnen alleen zaterdag arriveren. Als je rond de middag komt heb je dan nog een redelijke kans om op zichtafstand van het podium te staan?
 

PeterenNiek

Nieuw lid
23 mei 2023
4
2
Waarschijnlijk start deze tijdens het concert van donderdagavond. Maar als je vrijdag start heb je vast een mooie plek vooraan. Volgens mij kun je het best vrijdagochtend melden voor een nummertje en dan krijg je te horen op welke tijdstippen je vrijdag (en zaterdag) moet melden om je nummertje te behouden. Alles gaat in samenspraak met de plaatselijke security.

Zelf neem ik overigens geen deel aan de roll call. Ik heb mooie zitplaatsen kunnen bemachtigen voor donderdag.
Veel plezier donderdag!
 

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.209
790
Goedemorgen Badmutsje, ik zit met een zelfde situatie (zoon 11) had graag redelijk vooraan willen staan. Ik begrijp inmiddels dat de role call donderdag of vrijdag start. Is daar officiele informatie over? Wij komen uit het verre zuiden dus kunnen alleen zaterdag arriveren. Als je rond de middag komt heb je dan nog een redelijke kans om op zichtafstand van het podium te staan?
Heb je Golden Circle kaarten? In dat geval kun je prima zaterdagmiddag aankomen en halverwege, achterin de Golden Circle gaan staan. Prima zicht daar.
Voor de General Admission kaarten (gewone staanplaatsen) is sowieso geen roll call.
 

Matt1977

Nieuw lid
23 mei 2023
3
0
Heb je Golden Circle kaarten? In dat geval kun je prima zaterdagmiddag aankomen en halverwege, achterin de Golden Circle gaan staan. Prima zicht daar.
Voor de General Admission kaarten (gewone staanplaatsen) is sowieso geen roll call.
Thanks Bart, Nee ik heb GA kaarten. Ik wilde er om 13;00 uur zijn, sta je dan nog een een beetje fatsoenlijk?
 

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.209
790
Thanks Bart, Nee ik heb GA kaarten. Ik wilde er om 13;00 uur zijn, sta je dan nog een een beetje fatsoenlijk?
Dat is afwachten, durf ik geen goed antwoord op te geven. Aangezien het een zaterdag is zullen meer mensen met GA kaarten vroeg komen dan wanneer het donderdag is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Matt1977

BatMutsje

Dagopener
6 dec 2013
636
499
Dat is afwachten, durf ik geen goed antwoord op te geven. Aangezien het een zaterdag is zullen meer mensen met GA kaarten vroeg komen dan wanneer het donderdag is.
In Barcelona was het, tijdens het eerste concert, circa 2u voor aanvang van het concert nog relatief rustig. Dat was alleen wel een vrijdag. Zaterdag kan het wel iets eerder vollopen denk ik.
 

Stefan Post

Playlistbediener
23 aug 2022
10
9
Mijn vader is wat slecht te been en nu zie ik dat alle parkeerplekken dichtbij al vergeven zijn. Wat is het dichtsbijzijnde alternatief?
 

T. Roses

Dagopener
8 dec 2016
739
445
Kan iemand het artikel over Bruce Springsteen op AD.nl hier plaatsen. Ik heb daar geen premium account
 

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.209
790

Bruce Springsteen 2.0 twee keer in de Arena: ‘Niet langer een levende jukebox’​

Bruce Springsteen is inmiddels 73, donderdag treedt hij voor het eerst sinds 2016 weer op in Nederland. Wat is er nog over van zijn handelsmerk: energieke en onvoorspelbare marathonconcerten? ,,Hij hangt niet meer ondersteboven aan de microfoonstandaard.’’

Als Bruce Springsteen donderdag in de Johan Cruijff Arena aftelt voor zijn eerste van drie Nederlandse concerten (twee keer Arena, één keer Landgraaf), staat bij Astrid van der Werf (53) de teller al op zeven. In Barcelona (twee), Parijs (twee) en Dublin (drie) bezocht ze al optredens van de huidige Europese tour. ,,Nu nog drie concerten in Nederland, dan zou het genoeg moeten zijn. Al kijk ik stiekem al naar latere data in andere steden in Europa.’’


Als fan die in totaal inmiddels zo'n tachtig shows bezocht, moest Van der Werf afgelopen weken wel even schakelen. Springsteen anno 202s anders dan voorheen. ,,Het is niet zo spontaan meer, er is weinig ruimte voor variatie, hij wisselt maar een paar nummers per concert. En hij is niet meer zo met het publiek bezig. In plaats daarvan heeft hij een show die heel strak in elkaar zit, met een duidelijke rode lijn. Hij wil een verhaal overbrengen over vergankelijkheid, achterom blikken en ouder worden.’’

Astrid van der Werf bij het vertrek uit het stadion in Barcelona

Astrid van der Werf bij het vertrek uit het stadion in Barcelona © privé
Jos Westenberg (54) is met ruim 150 bezochte optredens (sinds 1988) en als medebeheerder van het fanplatform betrue.nl een autoriteit op Springsteen-vlak. Hij zag de Amerikaanse zanger met zijn E Street Band de afgelopen weken vier keer. ,,Voor Springsteen is het ongekend dat hij in een stadiontour vasthoudt aan een setlist. Bij de laatste tours namen veel mensen kartonnen bordjes mee met verzoeknummers, dat heeft nu geen zin meer. Hij neemt ze niet meer aan.’’



Fysiek kan The Boss het nog steeds aan, zag fervent Springsteen-fan Leon Verdonschot (49), die vier optredens in Rome en Barcelona bezocht. ,,Zijn stem moet soms op gang komen, maar dat is nooit anders geweest. Springsteen is een diesel. Hij bouwt wel meer rust in, speelt nooit meer twee dagen na elkaar en rent geen marathons meer over het podium. Hij is nog steeds zeer fit en beweeglijk, maar doseert het op strategische momenten. Ik hoor sommige fans zeggen dat hij kort speelt, maar dat is nog altijd twee uur en 55 minuten, hè? Bij andere artiesten zou je lachend over de grond rollen als ze dat kort noemen.’’

Teleurstelling​

Westenberg was tien jaar geleden in Helsinki getuige van het langste Springsteen-concert ooit, vier uur en zes minuten. Hij mocht tijdens Darlington County zelfs een stukje meezingen. ,,In die tijd wist je nooit wat je kon verwachten, dat is nu anders. Ik bespeur bij de grootste fans wat teleurstelling over de vaste show van deze tour. Aan de andere kant brengt hij het nu veel intenser, met meer focus. Geen liedjes meer die worden uitgesponnen tot tien minuten, geen dansende mensen op het podium tijdens Dancing in the dark. Hij springt niet meer op de piano en hangt niet langer ondersteboven in de microfoonstandaard, maar brengt zijn verhaal wel met extra overtuiging.’’


Jos Westenberg zingt in 2013 in Helsinki mee met Bruce Springsteen

Jos Westenberg zingt in 2013 in Helsinki mee met Bruce Springsteen © privé
Astrid van der Werf, die Springsteen in 1985 in De Kuip voor het eerst live zag, begrijpt de teleurstelling bij mede-fans, al voelt ze die zelf niet. ,,Je moet het accepteren als een gegeven. Ik heb shows meegemaakt die magisch waren in hun ontsporingen, dat je je na vier uur verbijsterd afvroeg wat je eigenlijk had meegemaakt. Die onvoorspelbaarheid is ingeruild voor een steengoede show met een waanzinnige setlist. Ik ga bijna elke week naar een concert toe, ook in kleine zalen als Rotown en Het Paard, en ik kan zeggen dat dit live nog steeds het beste is dat je kunt krijgen in de wereld.’’

Levende jukebox​

Verdonschot: ,,Eigenlijk vernieuwt Springsteen zichzelf met een geregisseerde stadionshow van het soort dat volstrekt gebruikelijk is voor artiesten van dat kaliber. Zeven jaar geleden was hij meer een levende jukebox die tussen de fans de bordjes verzamelde. Ik heb liever dat hij in zijn eentje op het podium met zijn ogen dicht staat te zingen dan dat hij vijftig mensen een handje geeft en een kind over zijn bol aait. Wat ik daarbij wel tof vind: er zijn niet meer zo veel artiesten die nog generaties binden en bij hem zie je alles, van twintigers tot zeventigers, mensen die met hun ouders komen. Hij had makkelijk vier keer in de Arena kunnen staan. Op zijn 73ste is hij populairder dan ooit.’’

Leon Verdonschot (m) bij een optreden van Bruce Springsteen in Kilkenny (Ierland) in 2013

Leon Verdonschot (m) bij een optreden van Bruce Springsteen in Kilkenny (Ierland) in 2013 © privé
 
  • Geweldig
Waarderingen: T. Roses

Jos

Randprogramma
16 mrt 2019
149
114
Cancelkoning Sam Fender treedt vanavond niet op in Milaan. Leek mij sowieso geen kanshebber voor het voorprogramma, want anders was die in mijn ogen direct al aangekondigd.

Het begint er toch op te lijken dat het een act gaat zijn die dat weekend ergens anders in Nederland staat en waar nog kaarten voor zijn. Stiekem hoop ik ook erg op John Fogerty! Die loop ik de vrijdag mis, omdat ik dan al richting het zuiden vertrek voor Bruce. The Teskey Brothers mag van mij ook dolgraag komen!!
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken