Vinyl verzamelaars

MasterJub

Randprogramma
12 okt 2022
199
434
Iemand nog wat vets kunnen scoren gister?
Ik heb zowel While She Sleeps als Insomnium niet kunnen halen, in Rotterdam en omgeving waren ze niet eens binnengekomen :(
Wel Taylor Swift haha, die was er genoeg. Blijkt ook een oplage van 115.000 te zijn wereldwijd, echt ernstig groot
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
901
750
Ben uiteindelijk zelf voor Loyle Carner's album gegaan. Vond die picture disc heel gaaf.

Was van tevoren opzoek naar de EP van Dodie en de single van Jacob Collier / Lizzy McAlpine / John Mayer. Helaas had mijn vaste platenzaak deze niet. Medewerker gaf aan dat ze die wel besteld hadden, maar ze hadden hem niet binnengekregen.

Taylor Swift was inderdaad in overvloed. Ik was #18 in de rij (wilde graag de single van Froukje hebben, dus was er vroeg bij) en toen ik eenmaal bij de bakken kon, was er nog meer dan genoeg Taylor Swift (ondanks dat bijna iedereen voor mij deze meenam).

Schrok wel ook van de prijzen overigens. 60 euro voor die Swift plaat bijvoorbeeld. 43 euro voor de Loyle Carner die ik had. Vond het jammer dat het allemaal zo duur was, vooral omdat RSD qua timing met mijn salaris altijd heel slecht uitkomt haha (krijg mijn salaris altijd de 26e).

Al met al een leuk dagje & erg blij met m'n Loyle Carner en Froukje vinyl!
 
  • Leuk
Waarderingen: MasterJub

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.450
7.022
Schrok wel ook van de prijzen overigens. 60 euro voor die Swift plaat bijvoorbeeld. 43 euro voor de Loyle Carner die ik had. Vond het jammer dat het allemaal zo duur was, vooral omdat RSD qua timing met mijn salaris altijd heel slecht uitkomt haha

Prijzen zijn sowieso flink omhoog gegaan, volgens mij vrijwel alle gewone uitgaven ook 27€ minimaal. Maar die van Swift zal wel meer zijn geweest dan gewoon een album?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.363
10.193
Ben uiteindelijk zelf voor Loyle Carner's album gegaan. Vond die picture disc heel gaaf.

Was van tevoren opzoek naar de EP van Dodie en de single van Jacob Collier / Lizzy McAlpine / John Mayer. Helaas had mijn vaste platenzaak deze niet. Medewerker gaf aan dat ze die wel besteld hadden, maar ze hadden hem niet binnengekregen.

Taylor Swift was inderdaad in overvloed. Ik was #18 in de rij (wilde graag de single van Froukje hebben, dus was er vroeg bij) en toen ik eenmaal bij de bakken kon, was er nog meer dan genoeg Taylor Swift (ondanks dat bijna iedereen voor mij deze meenam).

Schrok wel ook van de prijzen overigens. 60 euro voor die Swift plaat bijvoorbeeld. 43 euro voor de Loyle Carner die ik had. Vond het jammer dat het allemaal zo duur was, vooral omdat RSD qua timing met mijn salaris altijd heel slecht uitkomt haha (krijg mijn salaris altijd de 26e).

Al met al een leuk dagje & erg blij met m'n Loyle Carner en Froukje vinyl!
Dat is ook precies de reden dat ik van tevoren uitvogel waar een plaat het goedkoopste is i.p.v. zomaar een zaak binnen te lopen, al is dat met RSD lastiger. Er zit soms wel twintig/dertig euro tussen de prijs bij de ene zaak en de andere zaak, wat belachelijk is.
 
  • Thinking
Waarderingen: nitotheno

reaper

Support act
26 okt 2015
1.063
902
Geen rsd binnen gehaald maar wel burst lp van Brutus en ter plekke laten signeren door de band.
En de violet edition van 72 seasons van Metallica
 
  • Confetti
Waarderingen: Koekdoos

Bert

Support act
14 nov 2014
832
753
Mocht je select van Bol. Com hebben. De nieuwste van the National is bestelbaar in de voorverkoop met 8 euro korting. 23 euro
 

mees

Randprogramma
9 jan 2020
100
130
Heb zelf de Beach House - Become EP gehaald voor RSD, en God's Country ter plekke laten signeren door Chat Pile op Roadburn :)
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Ik heb de RSD plaat van Billy Joel gescoord, Live at the Great American Music Hall, 1975. Verder Kate Bush - The Kick Inside, singletje van Pink Floyd (Hey, Hey, Rise Up) en het singletje van Froukje erbij gekregen. Die laatste was een must, dus gezorgd dat ik er vroeg genoeg bij was.
 
  • Leuk
Waarderingen: reaper

nitotheno

Support act
29 jan 2018
901
750
Maar die van Swift zal wel meer zijn geweest dan gewoon een album?

Het ging (volgens mij) om een live versie van haar nummers van Folklore. Niet per se iets mega speciaals dacht ik. Vond hem zeer prijzig in ieder geval.. Weerhield bijna iedereen voor mij in de rij niet om hem te kopen haha
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
901
750
Dat is ook precies de reden dat ik van tevoren uitvogel waar een plaat het goedkoopste is i.p.v. zomaar een zaak binnen te lopen, al is dat met RSD lastiger. Er zit soms wel twintig/dertig euro tussen de prijs bij de ene zaak en de andere zaak, wat belachelijk is.
Dat inderdaad ook gemerkt. Wel jammer dat die releases niet gewoon een vaste prijs krijgen.
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
606
306
Sorry, nog niet eens toegekomen aan het delen van mijn Record Store Day ervaringen. Was in Venlo bij Sounds voor optredens van DeWolff (erg sterk zoals altijd) en Solomon (leuke band, zanger met een erg mooi geluid). Geslaagde dag wat mij betreft. Was er niet heel vroeg, want moest ook nog wat andere zaken doen, waardoor ik niet de volledige keus meer had uit de RSD releases, maar dat mag de pret niet drukken. Uiteindelijk (gecombineerd met wat cadeaus) de volgende zaken aan de verzameling toegevoegd.
1682928367059.png
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.450
7.022
Zo... Eindelijk compleet qua CD's (392) en LP's (232). Gelukkig hoeft er niks meer bij. Leuk is 't allemaal niet, maar vanaf nu dus wel makkelijk.

Heel veel live dingen zie ik ertussen staan (in ieder geval ten opzichte van mijn eigen verzameling). Leuk hoe elke verzameling toch weer anders en uniek is.
Zijn de live dingen ook allemaal dezelfde soort? CD of LP?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.363
10.193
Heel veel live dingen zie ik ertussen staan (in ieder geval ten opzichte van mijn eigen verzameling). Leuk hoe elke verzameling toch weer anders en uniek is.
Zijn de live dingen ook allemaal dezelfde soort? CD of LP?
Voornamelijk CD's. Zijn ook veel van vroeger natuurlijk en vaak komt dat beter over op CD dan LP, waar de kwaliteit amper over houdt.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
Taylor Swift ook gehaald. Was op webshops vorige week nog ergens bestelbaar. Ik kan nooit op zaterdags. Das altijd wel een probleempje.
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

nitotheno

Support act
29 jan 2018
901
750
Zo... Eindelijk compleet qua CD's (392) en LP's (232). Gelukkig hoeft er niks meer bij. Leuk is 't allemaal niet, maar vanaf nu dus wel makkelijk.
Discogs bijwerken is idd echt wel een ding. Ik moet hem ook nog steeds up to date maken, maar heb er nooit zin in haha
 
  • Haha
Waarderingen: wenteldave

Royke

Dagopener
Sfeerbeheer
2 jul 2018
726
1.242
Ik wil nu ook gaan beginnen met Discogs inderdaad. Sinds december een platenspeler en collectie begint nu langzaam maar zeker te groeien. Alleen inderdaad nog geen zin/tijd gehad om er aan te beginnen. Ook aangezien ik ontzettend veel cd's heb.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.450
7.022
Ik wil nu ook gaan beginnen met Discogs inderdaad. Sinds december een platenspeler en collectie begint nu langzaam maar zeker te groeien. Alleen inderdaad nog geen zin/tijd gehad om er aan te beginnen. Ook aangezien ik ontzettend veel cd's heb.

Ik heb me weken vermaakt met gewoon elke dag een handjevol erin zetten. Maar heb de cd’s en singles er verder ook niet in gezet
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken