Graspop Metal Meeting 2023

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.447
7.018
Dit jaar dus mijn eerste keer Graspop. Ik heb ooit eens gehoord dat je op Rock Werchter drinken en eten op het terrein mag meenemen, is dit bij Graspop ook zo?

Ik zie namelijk niet duidelijk of Plastic flessen wel mogen en wat te eten(?)

Ik probeer het altijd gewoon in de tas mee naar binnen te smokkelen.
Neem sowieso wat verschillende, losse doppen mee, zodat je je flesje water alsnog kan dichtdraaien als ze de dop weer eens houden/afnemen.
 
  • Leuk
Waarderingen: BetterDays

Paul!

Campingartiest
4 dec 2022
96
192
Ik denk ook dat het wel in het donker is. Mijn zoon gaat dit jaar ook voor het eerst naar een festival. Gewoon geweldig om de volgende generatie mee te nemen. En combi plus camping is gewoon geweldig!🤘🍻🥳🥳
Mooi man. Zo leren de generaties van elkaar(hoort ook bij de opvoeding). Have fun
 
  • Winning
Waarderingen: Piebe71

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.553
Ik gok op de volgorde Disturbed (south), Gojira (north), Machine Head (south). En dan staan inderdaad Gojira en Machine Head in het donker.

De reden? Disturbed zullen ze denk ik op de southstage willen zetten. Graspop heeft een tribune en een soort skydeck (vipdeck) aan de rechterkant van het veld, dus met zicht op de southstage. Het is al bekend dat Gojira north afsluit en Machine Head south, zoals Dr Hannibal al aangaf. Dat maakt voor mij de optelsom voor deze volgorde.
Ah ja, daar zit wel wat in. Krijg je effectief een soort co-headline constructie tussen Disturbed en Machine Head, met een dikke show van Gojira tussendoor.

Lichtelijk teleurgesteld dat Gojira niet afsluit, maar het klinkt alsnog als een mooie avond zo. Ben alleen bang dat Meshuggah aan mij voorbij gaat dan, er vanuit gaande dat Machine Head in de smaak valt. Meshuggah heeft mij op de plaat nooit zo kunnen pakken, maar ik wilde het weleens live meemaken. Echter klinkt Machine Head voorlopig ook als een live beleving die ik niet aan mij voorbij wil laten gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck, Piebe71 en Jamel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Ik denk ook dat het wel in het donker is. Mijn zoon gaat dit jaar ook voor het eerst naar een festival. Gewoon geweldig om de volgende generatie mee te nemen. En combi plus camping is gewoon geweldig!🤘🍻🥳🥳
Dat wordt dan een hele ervaring. Sowieso met zo,n line up wordt het onvergetelijk
Hier ook een vader-zoon primeureditie, maar dan andersom. Na 15 jaar zeuren heb ik eindelijk mijn ouwe zo ver gekregen dat hij een kaart heeft gekocht. Hij zal er op de donderdag zijn. Da's mooi, dan ben ik nog fris genoeg om hem een hele dag bij te houden. (Ik bedoel natuurlijk op sleeptouw nemen, haha).

Zijn toch mooie dingen; voorkeur voor goeie muziek die van generatie op generatie over gaat.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.553
Dit jaar dus mijn eerste keer Graspop. Ik heb ooit eens gehoord dat je op Rock Werchter drinken en eten op het terrein mag meenemen, is dit bij Graspop ook zo?

Ik zie namelijk niet duidelijk of Plastic flessen wel mogen en wat te eten(?)
Is bij Werchter niet zo, en bij Graspop ook niet, voor zover ik weet. Maar je kunt altijd proberen wat mee te smokkelen inderdaad. In mijn ervaring was de security op Graspop toch altijd wat relaxter dan op Werchter, qua controle.
 
  • Leuk
Waarderingen: BetterDays

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Ah ja, daar zit wel wat in. Krijg je effectief een soort co-headline constructie tussen Disturbed en Machine Head, met een dikke show van Gojira tussendoor.

Lichtelijk teleurgesteld dat Gojira niet afsluit, maar het klinkt alsnog als een mooie avond zo. Ben alleen bang dat Meshuggah aan mij voorbij gaat dan, er vanuit gaande dat Machine Head in de smaak valt. Meshuggah heeft mij op de plaat nooit zo kunnen pakken, maar ik wilde het weleens live meemaken. Echter klinkt Machine Head voorlopig ook als een live beleving die ik niet aan mij voorbij wil laten gaan.
Ik vind het op zich wel fijn zo. Gojira wordt voor mij misschien wel de belangrijkste show van het weekend. Als ze dan ietsje vroeger staan, maar wel in het donker, dan is dat ideaal. Machine Head ben ik heel blij mee en lijkt me ongelooflijk vet, maar mocht ik tijdens hun set onverhoopt instorten van vermoeidheid, vind ik dat minder problematisch dan bij Gojira.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
478
1.499
Mijn pa is er ook bij, maar dan voor Lorna Shore op zondag. Hij kan niet geloven dat 1. Will Ramos zulke geluiden live kan maken en 2. dat mensen dat mooi vinden. We hebben een compromis gesloten en nu staat hij straks bij Lorna Shore en ik bij het Tros muziekfeest op het Plein later dit jaar.

Waterflesjes (tot 300ml of zo) mét dopjes mocht je afgelopen jaar meenemen op het terrein i.v.m. de hitte. Wel krom dat een eerste levensbehoefte op die manier gereguleerd wordt, hopelijk dit jaar weer geen moeilijkdoennerij.
 

Nu_metal90

Campingartiest
19 sep 2021
99
289
Is Papa Roach niet een beetje vergane glorie met één hit waar ze op teren?

Sterk oneens en was toch verplicht om eens te reageren na een tweede keer dit te horen.Ik kon een cd vullen met vette nummers.

Nummers die op de cd staan:
1. Kill the Noise
2. Blood Brothers
3. Between Angels & Insects
4. Burn
5. Last resort
6. Getting away with murder
7. She loves me not
8. …. Te be loved
9. Wheeler did angels go
10. Still swinging
11. One track mind
12. Scars
13. Just go
14. Lifeline
15 Had Enough (acoustic)
16. Broken Home
17. Kick in the tewth
18. Who do you trust
19. Time and time again
20. Dead cell
21 Face everything and rise

Veel luister plezier! Ben benieuwd wat je ervan vindt en hoop dat ik jouw mening iets positiever kan maken 😜
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Als ik Rancid daar zo zag staan dacht ik eigenlijk meteen aan Jupiler Stage Headliner. Perfecte naam voor die positie denk ik.
Volgens mij heeft de jupiler stage headliner nog nooit zo hoog op de line up gestaan, bands op die positie zijn meestal niet eens logo bands
Rancid staat als eerste na de headliners, net als Alter Bridge bijvoorbeeld.
Hun manager zal wel goed zijn best hebben gedaan in onderhandelingen.
Hopelijk cancelt Architects niet omdat ze onder Rancid staan
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Ben benieuwd hoe ze deze line-up volgend jaar kunnen evenaren/overtreffen!

Meest voor de hand liggende kandidaten (zonder herhaling):
  • Avenged Sevenfold
  • Iron Maiden
  • Sabaton
  • Volbeat
  • Within Temptation
  • Korn
  • Deftones
  • Mastodon
  • Deep Purple
  • Judas Priest
  • Scorpions

Heel misschien:
  • Aerosmith
Hmm waar heb ik dit rijtje eerder gezien
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: PreFXDesigns en Piebe71

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.324
2.784
Ah ja, daar zit wel wat in. Krijg je effectief een soort co-headline constructie tussen Disturbed en Machine Head, met een dikke show van Gojira tussendoor.

Lichtelijk teleurgesteld dat Gojira niet afsluit, maar het klinkt alsnog als een mooie avond zo. Ben alleen bang dat Meshuggah aan mij voorbij gaat dan, er vanuit gaande dat Machine Head in de smaak valt. Meshuggah heeft mij op de plaat nooit zo kunnen pakken, maar ik wilde het weleens live meemaken. Echter klinkt Machine Head voorlopig ook als een live beleving die ik niet aan mij voorbij wil laten gaan.
Zelfde hier. Wil heel graag Meshuggah zien, maar als het samenvalt met Machine Head dan wordt het geen Meshuggah. Machine Head voor het laatst in 2004 gezien op Waldrock. Wordt dus nodig tijd🤘
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.324
2.784
Ik vind het op zich wel fijn zo. Gojira wordt voor mij misschien wel de belangrijkste show van het weekend. Als ze dan ietsje vroeger staan, maar wel in het donker, dan is dat ideaal. Machine Head ben ik heel blij mee en lijkt me ongelooflijk vet, maar mocht ik tijdens hun set onverhoopt instorten van vermoeidheid, vind ik dat minder problematisch dan bij Gojira.
Dan al instorten Jamel? Dan moet de zaterdag en zondag nog komen? Ik dacht dat de jeugd van tegenwoordig moeiteloos die 4 dagen door zou komen🤣🤣
 
  • On fire
Waarderingen: Dr. Hannibal

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.447
7.018
Sterk oneens en was toch verplicht om eens te reageren na een tweede keer dit te horen.Ik kon een cd vullen met vette nummers.

Nummers die op de cd staan:
1. Kill the Noise
2. Blood Brothers
3. Between Angels & Insects
4. Burn
5. Last resort
6. Getting away with murder
7. She loves me not
8. …. Te be loved
9. Wheeler did angels go
10. Still swinging
11. One track mind
12. Scars
13. Just go
14. Lifeline
15 Had Enough (acoustic)
16. Broken Home
17. Kick in the tewth
18. Who do you trust
19. Time and time again
20. Dead cell
21 Face everything and rise

Veel luister plezier! Ben benieuwd wat je ervan vindt en hoop dat ik jouw mening iets positiever kan maken 😜

Ik zie vooral in de VS nog veel nummer één hits in recente jaren, maar daarbuiten eigenlijk vrijwel niks (2x VK) na 2004.
Heb een live show nu opstaan en het is totaal niet verkeerd hoor, maar ik zie ze niet als grote band verder
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Dan al instorten Jamel? Dan moet de zaterdag en zondag nog komen? Ik dacht dat de jeugd van tegenwoordig moeiteloos die 4 dagen door zou komen🤣🤣
Sympathiek dat ik nog onder de jeugd word gerekend! ;)

En ja, ik trek 4 dagen Graspop zeker nog wel. Maar uren en uren achter elkaar staan, vindt mijn rug niet altijd even tof. En gelet op de clashfinders, gaat het vrijdag al vroeg los voor mij, haha.
 
  • Haha
Waarderingen: duck

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Sterk oneens en was toch verplicht om eens te reageren na een tweede keer dit te horen.Ik kon een cd vullen met vette nummers.

Nummers die op de cd staan:
1. Kill the Noise
2. Blood Brothers
3. Between Angels & Insects
4. Burn
5. Last resort
6. Getting away with murder
7. She loves me not
8. …. Te be loved
9. Wheeler did angels go
10. Still swinging
11. One track mind
12. Scars
13. Just go
14. Lifeline
15 Had Enough (acoustic)
16. Broken Home
17. Kick in the tewth
18. Who do you trust
19. Time and time again
20. Dead cell
21 Face everything and rise

Veel luister plezier! Ben benieuwd wat je ervan vindt en hoop dat ik jouw mening iets positiever kan maken 😜
je doet je naam eer aan :)
Ik ga Papa Roach dit jaar nog een kans geven, als de timetable het toe laat. hopelijk is het beter dan gmm2015
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.447
7.018
Heb even een wall of death top5 aangezet op youtube. Is het de bedoeling dat mensen daar all out slaan en schoppen of hebben we gewoon een extreme top5 / ogenschijnlijke zuid amerikaanse editie aangezet?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken