Festileaks Festival Draft IX: Landenbingo

InsaniTiny

Gouden Tip
5 jan 2023
320
947
Niet alleen tijd, ook energie. Sowieso moeite alles er goed bij te houden in mijn hoofd. Als ik alles van te voren had geweten, had ik nooit mee gedaan aan de draft.

Ik wil best mij plek opgeven en me terug trekken als dit de draft niet ten goede komt hoor. Dat snap ik best.
Ik vind het persoonlijk echt niet erg als jij of iemand anders wat namen achterloopt, ik ben vooral benieuwd wat er straks bij komt, als je wat meer rust en tijd hebt :D
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.612
7.331
Eigenlijk de bedoeling om een andere act aan te kondigen voor de Rollatorstage, maar de live videos van de recente jaren hadden bijna Whitesnake-achtige proporties aan zangkwaliteit, dus dan ga je als organisatie toch nadenken over of dat nog wel handig is om te boeken. Nu is de vervangende boeking ook een oudere glammetaller, dus in tegenstelling tot normaal dit keer een flashback video naar Wembley 1991 als openingsact van Guns N Roses. Al kunnen we wel met zekerheid zeggen dat de kwaliteit van zang tegenwoordig ook nog niet zo slecht is geworden en nog goed te pruimen is!

Ik tel deze zelf als Canadees > "Canadian-American singer" geboren in de Bahamas, maar origin staat een Canadese stad.

Sebastian Bach

Tot nu toe aangekondigd:
Harry Styles 🇬🇧 - Bryan Adams 🇨🇦
Ghost 🇸🇪 - Volbeat 🇩🇰 - Enrique Iglesias 🇪🇸
Noel Gallagher's High Flying Birds 🇬🇧 - a-ha 🇳🇴


Rollatorstage
Andrea Bocelli 🇮🇹 - Ramin Djawadi 🇩🇪 - Joe Hisaishi 🇯🇵
Sebastian Bach 🇨🇦 - Winger 🇺🇸

Airbourne 🇦🇺 - Hozier 🇮🇪 - Eluveitie 🇨🇭
Brutus 🇧🇪 - Froukje 🇳🇱 - Myrath 🇹🇳 - Wind Rose 🇮🇹 - RUSSKAJA 🇦🇹
Loreen 🇸🇪 - Barbara Pravi 🇫🇷 - Conchita Wurst 🇦🇹

The Rasmus 🇫🇮 - Kalush Orchestra 🇺🇦 - Daði Freyr 🇮🇸 - Netta 🇮🇱

Disclaimer: aan de positie van namen kunnen geen rechten worden ontleend


@MadMandra27 en daarna (@Brian ) @Timmetje
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.294
6.488
Ik loop 4 rondes achter en ben bijna aan de beurt. Ik ga 5 acts aankondigen, maar als @MadMandra27 er een van wou hebben schrap ik die achteraf gewoon.

Ten eerste voldoe ik volgens de regels nog niet aan de vereisten. Ik moet minimaal 1 act uit Nederland en België hebben. Na de aankondiging van de komende 2 namen voldoe ik daar gelukkig wel aan. Ik probeer dan natuurlijk wel een lekkere exclusieve act te pakken die in een andere draft niet mogelijk is. De Nederlandse keuze is gevallen op een grootheid qua Nederlandse teksten en nummers.

Boudewijn de Groot (NLD)


Dan de Belgische. Ik ben iets minder bekend met de Belgische muziekscene, dus ik heb hier geen act gepakt die anders nooit kon. Wel een unieke. Enig in zijn soort.

Urbanus (BEL)


Dan het bewijs dat er ook goede dingen uit Wuhan komen! Ontzettend sfeervol en perfect om de nacht mee in te gaan.

Hualan (花伦)


Ik wou en moest deze Franse actrice hebben op het festival. En dat is gelukt. Hiermee is Frankrijk voor mij gevuld.

Soko (FRA)


De temperaturen stijgen meteen bij het begin van het festival als je deze klanken over een weide hoort.

Roupa Nova (BRA)


Blackpink (KOR) - Wizkid (NGA) - Alanis Morrisette (CAN) - Hatsune Miku (JPN) - Woodkid (Fra) - Boudewijn de Groot (NLD) - Paul Kalkbrenner (DEU) - Pendulum (AUS) - Kitarõ (JPN) - Parov Stelar (AUT) - Brooke Fraser (NZL) - Mura Masa (GGY) - Tinariwen (MLI) - Spider Murphy Gang (DEU) - Midnight Oil (AUS) - Týr (FRO) - Truckfighters (SWE) - Urbanus (BEL) - Songhong Blues (MLI) - Babasónicos (ARG) - Go_A (UKR) - Roupa Nova (BRA) - Gazpacho (NOR) - Hualan(花伦)(CHN) - Fribytterdrømme (DNK) - Stöj Snak (DNK)

@MadMandra27
Nog steeds
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.213
4.467
Ik ben erachter gekomen dat op reis het toch wel lastig is hier aan mee te doen. Daarbij heb ik alleen een telefoon bij en kost het me ook best moeite nog artiesten te vinden uit verschillende landen. Voor een clashfinder of poster ga ik straks waarschijnlijk ook niet echt de motivatie vinden (laat staan dat ik na de 30 exclusives nog meer namen vind).

Kortom, hoewel een beetje een dickmove is na zoveel rondes en door een omstandigheid die ik had kunnen zien aankomen, trek ik me terug uit de draft. Excuses daarvoor en de pareltjes die ik wel al uit de vijver heb gehaald ;).
 

MadMandra27

Dagopener
23 aug 2022
695
915
Het heeft lang geduurd voor de ongeduldige bezoeker van de MadMandra Meeting een inkijk kreeg op de programmatie de zondag in de Temple of Themes, maar dat moment is nu aangebroken. De eerste Belgische groep op de affiche maakt ook meteen het genre voor die dag duidelijk als een grote naam in de scene. Dames en heren, The Neon Judgement.


Next: @Timmetje
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.451
6.116
We kregen bij Timpop veel berichten van ongeruste Spice Girls fans. Er stond namelijk, naast de Spice Girls, op de zaterdag vooral metal en rock op de andere podia gepland.

Rustig aan riepen we. Er komt nog meer pop.
Wat dachten jullie bijvoorbeeld van het Ierse popduo:

BoyzLife

Gevormd door de oude vrienden Keith Duffy en Brian McFadden, voorheen de boybandleden van Boyzone en Westlife uit de jaren '90 en '00.

Nou, daar waren ze wel blij mee. En wij van Timpop ook! (Edit: Al zingen ze bij ons hopelijk wat minder vals dan op onderstaand live optreden. )


@InsaniTiny
 

InsaniTiny

Gouden Tip
5 jan 2023
320
947
Excuseer, ik zie dat ik vanochtend al aan de beurt was, maar ik heb het poepdruk op werk. Na werk zal ik mijn naam kiezen, maar voor nu kan ik even geskipt worden!
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.671
2.304
Geboren in Rusland, maar vooral bekend geworden als belangrijk onderdeel van de New Yorkse anti-folk scene. De geweldige Regina Spektor!


De (voorlopige) dagindeling:


VRIJDAG

Fiona Apple (🇺🇸) – Nightwish (🇫🇮)
Black Midi, New Road (🇬🇧) – Regina Spektor (🇷🇺) - X
Carly Rae Jepsen (🇨🇦) – Rina Sawayama (🇯🇵) – Marina Herlop (🇪🇸) - SKÁLD (🇫🇷)
Pussy Riot (🇷🇺) – Amber Arcades (🇳🇱) – Francis Of Delirium (🇱🇺) – Nana Benz Du Togo (🇹🇬)

ZATERDAG

Sigrid (🇳🇴) - Astrid S (🇳🇴)
Black Midi, New Road (🇬🇧) – X - X
Courtney Barnett (🇦🇺) – Alice Phoebe Lou (🇿🇦) – Hania Rani (🇵🇱) - múm (🇮🇸)
Bedouine (🇸🇾) – Girl Scout (🇸🇪)

ZONDAG

Adele (🇬🇧)
Black Midi, New Road (🇬🇧) – Angélique Kidjo (🇧🇯) - Better Oblivion Community Center (🇺🇸)
Beabadoobee (🇵🇭) - Just Mustard (🇮🇪) - Baby Queen (🇿🇦)
Irena & Vojtech Havlovi (🇨🇿)


@jonasvh
@Martijn
 
  • Leuk
Waarderingen: Yannick

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.451
6.116
Geboren in Rusland, maar vooral bekend geworden als belangrijk onderdeel van de New Yorkse anti-folk scene. De geweldige Regina Spektor!


De (voorlopige) dagindeling:


VRIJDAG

Fiona Apple (🇺🇸) – Nightwish (🇫🇮)
Black Midi, New Road (🇬🇧) – Regina Spektor (🇷🇺) - X
Carly Rae Jepsen (🇨🇦) – Rina Sawayama (🇯🇵) – Marina Herlop (🇪🇸) - SKÁLD (🇫🇷)
Pussy Riot (🇷🇺) – Amber Arcades (🇳🇱) – Francis Of Delirium (🇱🇺) – Nana Benz Du Togo (🇹🇬)

ZATERDAG

Sigrid (🇳🇴) - Astrid S (🇳🇴)
Black Midi, New Road (🇬🇧) – X - X
Courtney Barnett (🇦🇺) – Alice Phoebe Lou (🇿🇦) – Hania Rani (🇵🇱) - múm (🇮🇸)
Bedouine (🇸🇾) – Girl Scout (🇸🇪)

ZONDAG

Adele (🇬🇧)
Black Midi, New Road (🇬🇧) – Angélique Kidjo (🇧🇯) - Better Oblivion Community Center (🇺🇸)
Beabadoobee (🇵🇭) - Just Mustard (🇮🇪) - Baby Queen (🇿🇦)
Irena & Vojtech Havlovi (🇨🇿)


@jonasvh
@Martijn
Even voor de zekerheid (niet om te zeuren maar vanwege andere acts op mijn shortlistje): Lang over Spektor getwijfeld maar dacht dat die als Amerikaanse moest worden gezien. A Russian-born American singer, met United States citizenship.

Ze valt dus onder Rusland omdat ze daar geboren is (vind ik helemaal prima :) )? Want dan heb ik nog twee potentiele afvallers die dan wel kunnen.
 

Lion

Support act
7 mrt 2017
762
1.580
Even voor de zekerheid: Lang over Spektor getwijfeld maar dacht dat die als Amerikaanse moest worden gezien. A Russian-born American singer, met United States citizenship.

Ze valt dus onder Rusland omdat ze daar geboren is (vind ik helemaal prima :) )? Want dan heb ik nog twee potentiele afvallers die dan wel kunnen.
Klopt, had haar zelf ook graag geboekt, maar is volgens mij gewoon een Amerikaanse.

Edit: Mitski was dezelfde situatie geloof ik.
 

MadMandra27

Dagopener
23 aug 2022
695
915
Ik had ze ook overwogen en laten vallen, omdat ze volgens mij als Amerikaanse moet gezien worden conform de regels…
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.735
2.304
Klopt, had haar zelf ook graag geboekt, maar is volgens mij gewoon een Amerikaanse.

Edit: Mitski was dezelfde situatie geloof ik.
Zij was inderdaad ook de naam waar ik constant op door zat te vragen tijdens die discussie. Naar aanleiding van de keuze om deze situatie niet toe te staan heb ik haar laten lopen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.451
6.116
Yannick heeft Mitski staan als act uit Japan, dus dan zou Regina Spektor een Russische act zijn.

Voor mij zijn beide prima hoor. :) Maar dan weet ik dat even voor een aantal andere acts. :)
 
Laatst bewerkt:

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.294
6.488
Ik had spektor ook laten vallen door het als Amerikaanse act te tellen 😅
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.671
2.304
Even voor de zekerheid (niet om te zeuren maar vanwege andere acts op mijn shortlistje): Lang over Spektor getwijfeld maar dacht dat die als Amerikaanse moest worden gezien. A Russian-born American singer, met United States citizenship.
Oei.. onlangs een interview van haar gelezen (ivm de oorlog) waarin ze het had over haar Russische roots, dus niet meer gedubbelcheckt. Mijn schuld! Ik kom snel met een nieuwe naam.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Gebruikers die dit onderwerp bekijken