Festileaks Festival Draft IX: Landenbingo

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.709
2.271
Yannick heeft Mitski staan als act uit Japan, dus dan zou Regina Spektor een Russische act zijn.

Voor mij zijn beide prima hoor. :) Maar dan weet ik dat even voor een aantal andere acts. :)
Volgens mij was toen gezegd dat we Mitski als laatste uitzondering op de regel zouden toestaan, maar het is inmiddels al weer wat pagina's geleden.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.554
7.215
Even voor de zekerheid (niet om te zeuren maar vanwege andere acts op mijn shortlistje): Lang over Spektor getwijfeld maar dacht dat die als Amerikaanse moest worden gezien. A Russian-born American singer, met United States citizenship.

Ze valt dus onder Rusland omdat ze daar geboren is (vind ik helemaal prima :) )? Want dan heb ik nog twee potentiele afvallers die dan wel kunnen.

Als het op die manier er staat, dan is het een Amerikaanse act (heb zelf nu niet gecheckt).

Mitski was toen zo gelaten voor wat het was, omdat er daarvoor nog veel verwarring was. Waren veel situaties die ik vooraf niet had bedacht 😅
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.663
2.271
Met deze editie van Cabin In The Woods richten we ons niet enkel op de alternatieve muziekliefhebber, maar ook op families. Een belangrijk doel van Cabin In The Woods is namelijk om meisjes (en vrouwen) te inspireren om zelf muziek te gaan maken. Als Belgische organisator is het daarnaast onze plicht om ons publiek kennis te laten maken artiesten uit eigen land. Met 5 (!) uitverkochte Lotto Arena's in haar achterzak, richt deze oud-studiegenote van de organisator, zich nu voor het eerst op buitenlandse roem: Camille!


De (voorlopige) dagindeling:


VRIJDAG

Fiona Apple (🇺🇸) – Nightwish (🇫🇮)
Black Midi, New Road (🇬🇧) – X - X
Carly Rae Jepsen (🇨🇦) – Rina Sawayama (🇯🇵) – Marina Herlop (🇪🇸) - SKÁLD (🇫🇷)
Pussy Riot (🇷🇺) – Amber Arcades (🇳🇱) – Francis Of Delirium (🇱🇺) – Nana Benz Du Togo (🇹🇬)

ZATERDAG

Sigrid (🇳🇴) - Astrid S (🇳🇴)
Black Midi, New Road (🇬🇧) – X - X
Courtney Barnett (🇦🇺) – Alice Phoebe Lou (🇿🇦) – Hania Rani (🇵🇱) - múm (🇮🇸)
Bedouine (🇸🇾) – Girl Scout (🇸🇪) - Camille (🇧🇪)

ZONDAG

Adele (🇬🇧)
Black Midi, New Road (🇬🇧) – Angélique Kidjo (🇧🇯) - Better Oblivion Community Center (🇺🇸)
Beabadoobee (🇵🇭) - Just Mustard (🇮🇪) - Baby Queen (🇿🇦)
Irena & Vojtech Havlovi (🇨🇿)


@jonasvh
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.523
10.752
Met deze editie van Cabin In The Woods richten we ons niet enkel op de alternatieve muziekliefhebber, maar ook op families. Een belangrijk doel van Cabin In The Woods is namelijk om meisjes (en vrouwen) te inspireren om zelf muziek te gaan maken. Als Belgische organisator is het daarnaast onze plicht om ons publiek kennis te laten maken artiesten uit eigen land. Met 5 (!) uitverkochte Lotto Arena's in haar achterzak, richt deze oud-studiegenote van de organisator, zich nu voor het eerst op buitenlandse roem: Camille!


De (voorlopige) dagindeling:


VRIJDAG

Fiona Apple (🇺🇸) – Nightwish (🇫🇮)
Black Midi, New Road (🇬🇧) – X - X
Carly Rae Jepsen (🇨🇦) – Rina Sawayama (🇯🇵) – Marina Herlop (🇪🇸) - SKÁLD (🇫🇷)
Pussy Riot (🇷🇺) – Amber Arcades (🇳🇱) – Francis Of Delirium (🇱🇺) – Nana Benz Du Togo (🇹🇬)

ZATERDAG

Sigrid (🇳🇴) - Astrid S (🇳🇴)
Black Midi, New Road (🇬🇧) – X - X
Courtney Barnett (🇦🇺) – Alice Phoebe Lou (🇿🇦) – Hania Rani (🇵🇱) - múm (🇮🇸)
Bedouine (🇸🇾) – Girl Scout (🇸🇪) - Camille (🇧🇪)

ZONDAG

Adele (🇬🇧)
Black Midi, New Road (🇬🇧) – Angélique Kidjo (🇧🇯) - Better Oblivion Community Center (🇺🇸)
Beabadoobee (🇵🇭) - Just Mustard (🇮🇪) - Baby Queen (🇿🇦)
Irena & Vojtech Havlovi (🇨🇿)


@jonasvh
Maar... hoe? Hè. Hoe ga je van Spektor naar Camille? Wel tof trouwens dat ze een oud-studiegenootje is. Altijd contact houden voor gratis shows! Line-up ziet er trouwens aardig uit!
 

InsaniTiny

Gouden Tip
5 jan 2023
320
946
Ik ben thuis! En dus is het tijd voor mijn volgende aankondiging!

Vanuit Japan komt een bijzondere band naar IN_SANITY. Ze maken veel muziek voor series, en elk van hun nummers heeft een heel uniek geluid. Ze zingen niet alleen in het Japans, maar ook in het Engels en zelfs in het Frans. Hun nummers gaan over bijzondere, vaak verhalende onderwerpen.

Ze bezingen het verdriet wat iemand voelt als hen de wereld moet redden.
Ze zingen over een heks/wetenschapper die soldaten terug tot leven brengt.
En mijn favoriet: een nummer over een robot die langzaam leert om mens te zijn en lief te hebben, totdat hen erachter komt dat dit niet ideaal is, op het moment dat hun hart wordt gebroken.

De zachte stem van Cassie samen met prachtig pianospel en soms orkestrale elementen was iets wat ik zelf nog nooit eerder had gehoord, en juist daarom vind ik het zo goed.
Ik introduceer ze graag aan jullie!

Mili


Voorlopige dagindeling (onder voorbehoud)​
Stromae - Muse - Florence + The Machine - The Killers - Avantasia
Within Temptation - Thin Lizzy - 5 Seconds of Summer - Avatar
Devin Townsend - Danny Vera - Mamamoo - Visions Of Atlantis - Seether
Maria Mena -
Temperance - Diablo Blvd. - Battle Beast - The Birthday Massacre
Alien Weaponry - Cellar Darling - AURI - Carpenter Brut - Playa Gótica - Antonia Iaobescu - Mili - Reol
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.747
2.423
Voor de volgende aankondiging vliegen we naar het Zuid-Amerikaanse Argentinië! Met meer dan 2,5 miljoen maandelijkse luisteraars op Spotify zijn ze in hun regionen zeer populair.

🤘RATA BLANCA🤘

92768E7B-173E-4DAA-844F-BE3B79558782.jpeg


@Marshmallowsz > me > @Martijn


LINE UP

Ozzy Osbourne 🇬🇧 - SOAD 🇺🇸 - AC/DC 🇦🇺
The Hu 🇲🇳 - Carthagods 🇹🇳 - Sabaton 🇸🇪 - Beuk 🇧🇪 - Dirty Honey 🇺🇸 - Powerwolf 🇩🇪 - Gotthard 🇨🇭
Royal Republic 🇸🇪 - Vandenberg 🇳🇱 - Nickelback 🇨🇦 - Alestorm 🇬🇧 - The Rumjacks 🇦🇺 - Animal Drive 🇭🇷 - Beyond The Black 🇩🇪 - Rata Blanca 🇦🇷
NanowaR of Steel 🇮🇹 - Motosierra 🇺🇾 - Lordi 🇫🇮 - Miracle of Sound 🇮🇪 - I'll Be Damned 🇩🇰 - Krokus 🇨🇭 - Los Bastardos Finlandeses 🇫🇮

MORE TO BE ANNOUNCED SOON


OFFICIAL SPOTIFY PLAYLIST
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.747
2.423
Tijd om een stop in te lassen in Noorwegen. Shagrath, de zanger van Dimmu Borgir richtte deze band op in 2004.
Nu, bijna 20 jaar later, mogen ze het podium betreden op het debuut van Festival of Fools.

🤘 CHROME DIVISION 🤘

30th & 31st of february (31).jpg


@Martijn > @warriorandweirdo

LINE UP

FRIDAY
OZZY OSBOURNE - SABATON
The Rumjacks - Lordi - Rata Blanca
Royal Republic - Carthagods - Gotthard - Beyond The Black

SATURDAY
SYSTEM OF A DOWN
Powerwolf
The Hu - Vandenberg

Animal Drive - NanowaR of Steel - Motosierra - Los Bastardos Finlandeses

SUNDAY
AC/DC
Alestorm - Nickelback - Krokus
Dirty Honey - Prime Circle - Chrome Divison - Miracle of Sound
Beuk - Rockweller - I'll Be Damned


OFFICIAL SPOTIFY PLAYLIST:
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.663
2.271
Omdat een goed festival natuurlijk ook een goed nachtprogramma moet hebben: Shanti Celeste!


De (voorlopige) dagindeling:


VRIJDAG

Fiona Apple (🇺🇸) – Nightwish (🇫🇮)

Black Midi, New Road (🇬🇧) – Carly Rae Jepsen (🇨🇦) - X
Rina Sawayama (🇯🇵) – Marina Herlop (🇪🇸) - SKÁLD (🇫🇷)
Pussy Riot (🇷🇺) – Amber Arcades (🇳🇱) – Francis Of Delirium (🇱🇺) – Nana Benz Du Togo (🇹🇬)

ZATERDAG

Sigrid (🇳🇴) - Astrid S (🇳🇴)
Black Midi, New Road (🇬🇧) – X - X
Courtney Barnett (🇦🇺) – Alice Phoebe Lou (🇿🇦) – Hania Rani (🇵🇱) - múm (🇮🇸)
Bedouine (🇸🇾) – Girl Scout (🇸🇪) - Camille (🇧🇪)

ZONDAG

Adele (🇬🇧)
Black Midi, New Road (🇬🇧) – Angélique Kidjo (🇧🇯) - Better Oblivion Community Center (🇺🇸)
Beabadoobee (🇵🇭) - Just Mustard (🇮🇪) - Baby Queen (🇿🇦)
Irena & Vojtech Havlovi (🇨🇿) - Shanti Celeste (🇨🇱)


@teunajax
@Oasiss
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.709
2.271
In een van de vorige aankondigen bevestigden we de eerste naam voor de curatie van Niño de Elche in de vorm van C. Tangana 🇪🇦. Vandaag komt de tweede naam voor deze curatie. Niño gaf aan groot fan te zijn van Deutsch-Amerikanische Freundschaft, maar hoewel ze nog steeds optreden wilden we ze niet boeken zonder zanger Gabi Delgado. Daarom is gekozen voor een aan DAF gelieerde band, met een heel speciaal optreden. Fehlfarben 🇩🇪 komt hun debuutalbum Monarchie und Alltag integraal spelen.



Secret Beach Experience 2023
J. Balvin 🇨🇴 | Sufjan Stevens 🇺🇸 | Portishead 🇬🇧
Backxwash 🇿🇲 | Mario Batkovic 🇧🇦 | Broken Social Scene 🇨🇦 | Dirty Three 🇦🇺 | Duma 🇺🇬 | Dungen 🇸🇪 | Niño de Elche 🇪🇦 | Fehlfarben 🇩🇪 | Fishmans 🇯🇵 | Mabe Fratti 🇬🇹 | Gilla Band 🇮🇪 | Jambinai 🇰🇷 | Los Saicos 🇵🇪 | Madrugada 🇳🇴 | Melody's Echo Chamber 🇨🇵 | Milton Nascimento 🇧🇷 | Polish National Radio Symphony Orchestra & Beth Gibbons 🇵🇱 | Preoccupations 🇨🇦 | Širom 🇸🇮 | Slikback 🇰🇪 | C. Tangana 🇪🇦 | T.P. Orchestre Poly‐Rythmo de Cotonou 🇧🇯 | Yeule 🇸🇬 | Hans Zimmer 🇩🇪

@InsaniTiny
 
  • Leuk
Waarderingen: Lion en theblackmadness

InsaniTiny

Gouden Tip
5 jan 2023
320
946
De volgende band was vreemd genoeg onbekend bij de organisatie totdat ze bekend werden gemaakt voor Graspop. Na daar de introductie gelezen te hebben en enkele nummers geluisterd te hebben, was ik verkocht. Chris heeft een geweldige stem, zowel in pure zang als zijn grunts, en het uiterlijk van de band geeft een hele extra dimensie aan hun nummers. Het recente nummer Werewolf is een geniale ode aan Thriller, met een knipoog maar zeker met alle kwaliteiten die de band bezit. Ze komen dan ook lekker hoog op de affiche van IN_SANITY te staan. Als tweede band uit de VS:

Motionless In White


@Timmetje
(@Brian)
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.284
6.477
Ásgeir uit IJsland


Blackpink (KOR) - Wizkid (NGA) - Alanis Morrisette (CAN) - Hatsune Miku (JPN) - Woodkid (Fra) - Boudewijn de Groot (NLD) - Paul Kalkbrenner (DEU) - Pendulum (AUS) - Kitarõ (JPN) - Parov Stelar (AUT) - Brooke Fraser (NZL) - Mura Masa (GGY) - Tinariwen (MLI) - Spider Murphy Gang (DEU) - Midnight Oil (AUS) - Ásgeir (ISL) - Týr (FRO) - Truckfighters (SWE) - Urbanus (BEL) - Songhong Blues (MLI) - Babasónicos (ARG) - Go_A (UKR) - Roupa Nova (BRA) - Gazpacho (NOR) - Hualan(花伦)(CHN) - Fribytterdrømme (DNK) - Stöj Snak (DNK)

@MadMandra27
 

MadMandra27

Dagopener
23 aug 2022
686
881
We gaan meteen verder met de programmatie van de zondag in de Hip Hop Hole door de volgende, wederom Belgische band aan te kondigen. Hopelijk kijkt de bezoeker van de MadMandra Meeting er al even hard naar uit als de organisatie zelf. Dames en heren, Front 242.


Next: @Koekdoos @Yannick
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken