Graspop Metal Meeting 2023

Nu_metal90

Randprogramma
19 sep 2021
102
294
Idd, zijn hoofd is gewoon geweldig, evenals het geklets tussendoor! :ROFLMAO:
Ik heb sowieso nooit begrepen waarom er een 'taboe' rust op kletsen tussen nummers door.
Het lijkt soms wel alsof sommigen willen dat bands alleen maar muziek maken, en voor de rest hun bek moeten houden, want "daar zijn wij niet voor gekomen, en daar hebben wij de aandachtsspanne niet voor.."

Ik vind juist dat geklets een hele mooie, efficiënte manier om een band te scheppen tussen band en publiek, zeker met de nodige humor. Natuurlijk is er ook zoiets als teveel kletsen en ouwehoeren, maar daar kwam Devin wat mij betreft geen moment bij in de buurt..
Dat ligt aan het “klets-talent” van de frontman. Ik waardeer het zeer als Brenth Smit van Shinedown de show aan elkaar praat. Maar heb ook ooit Eddy Vedder een half uur horen mompelen waar geen hol van te verstaan was (volgens mij ook helemaal van de wereld). In het geval van dat laatste dacht ik: SPEULE!
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

Ties23

Randprogramma
7 nov 2022
111
212
Wat is Molybaron toch een fantastische band zeg. die komen echt iedere week een beetje hoger op mijn must see lijstje.
lijkt me een mooie band om het festival mee te beginnen, vroeg op de donderdag.
Die waren ook goed op headbangers parade! Toen ook de dag geopend en dat was inderdaad fijn om mee te beginnen.
 

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
395
559
Van wie is de Graspop 2023 I Festileaks.com lijst opt spotify? Ik heb een klein klikfoutje ontdekt : De Sex Pistols met Anarchy In The UK staan er tussen.

Wat is Molybaron toch een fantastische band zeg. die komen echt iedere week een beetje hoger op mijn must see lijstje.
lijkt me een mooie band om het festival mee te beginnen, vroeg op de donderdag.
Staan bij mij ook al aangevinkt!
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.500
2.996
Van wie is de Graspop 2023 I Festileaks.com lijst opt spotify? Ik heb een klein klikfoutje ontdekt : De Sex Pistols met Anarchy In The UK staan er tussen.
Festileaks heeft meerdere teams. Een daarvan gaat over onder meer de invulling van Spotify-lijsten. Zal vast wel iemand zijn van de actuele toppers die meeleest? :)
 

Ghostattack

Gouden Tip
21 feb 2023
292
743
Wat is Molybaron toch een fantastische band zeg. die komen echt iedere week een beetje hoger op mijn must see lijstje.
lijkt me een mooie band om het festival mee te beginnen, vroeg op de donderdag.
Deze band heb ik ook op groen gezet! Kende ze nog niet, maar klinkt lekker. Heel benieuwd.

Nog 100 bands te gaan in mn analyse :LOL:
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

BlackRamIndian

Randprogramma
15 dec 2022
121
215
Heeft iemand hier live ervaringen met Monster Magnet?

Ik heb ze al vaker live gezien. Ze draaien al een tijd mee, toch wel een van de baanbrekende stonerrockbands. Live staan ze zeker nog steeds hun mannetje, soliede band. Lekkere vette gitaarriffs met psychedelische invloeden, beetje groovy en monotone (inherent aan stoner) ritmepartijen, soort van “Corrosion Of Conformity” en “High On Fire” vibe. Als je goed gaat op stoner, dan is dit zeker een must see zou ik zeggen.
 

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
395
559
De kans dat de laatste headliner Bring Me The Horizon is, schat ik nu toch een stuk kleiner in. Er is geen enkele reden meer om nog te wachten op het bekendmaken daarvan. Alles doet vermoeden dat er of nog niemand vastligt, of dat er nog steeds een embargo op rust.
Misschien wachten ze gewoon op donderdag 16u hé. Het zou mooi zijn aangezien het nog 100 dagen is, maar dat is ook niet persé nodig.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.500
2.996
Of ze wachten op 28 (of 29) april. Dan is het nog 48 dagen tot Graspop (of de Graspop-vrijdag die nog een headliner nodig heeft).
Meteen een quizje voor wie goed rekenen kan: op welke band doel ik nu?
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.182
7.429
De kans dat we op BMTH aan het wachten waren lijkt me inmiddels niet meer realistisch helaas, dan waren deze al lang aangekondigd.

Als je de berichten van de insiders naast elkaar legt lijkt me de kans zeer groot dat er een band was die nog niet aangekondigd kon worden, en die eerder dit jaar de stekker eruit heeft getrokken.

Op basis van de aankondigingsstrategie van Resurrection fest lijkt me de kans groot dat Resurrection en Graspop beiden a7x hadden geboekt maar dat deze later hebben besloten om toch niet naar Europa te komen deze zomer. Vandaar dat die in februari nog Parkway Drive als headliner hebben geboekt, maar Graspop kon dit niet doen omdat die al geboekt zijn. Volgens het laatste bericht van @nikita zijn ze achter de schermen bezig met het vinden van een last minute headliner, dit sluit ook aan bij deze theorie.

ik denk dat we ons maar beter voorbereiden op een last minute headliner die niet in de planning lag, een band die normaal niet zou headlinen of een headliner op herhaling.
 
  • Verdrietig
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo en Simoni

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.182
7.429
Of ze wachten op 28 (of 29) april. Dan is het nog 48 dagen tot Graspop (of de Graspop-vrijdag die nog een headliner nodig heeft).
Meteen een quizje voor wie goed rekenen kan: op welke band doel ik nu?
Ah jij doelt op Ice Nine Killt uiteraard, die in de Melkweg tijdens hun show gaan aankondigen dat ze zijn doorgeschoven naar de headline positie op Graspop. Dat is vet!

Kan ook zijn dat ze wachten tot maandag 15 mei :) dat is de eerstvolgende werkdag na zaterdag 13 mei namelijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Rockbeer

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.341
5.878
Ik zou BMTH echt nog niet afschrijven hoor, puur omdat het wat langer duurt. Wellicht willen ze gelijk daarmee de poster droppen en zijn ze nog aan het onderhandelen over verschillende posities daarop. Hangt natuurlijk samen met het blokkenschema. Valt echt weinig over te zeggen wat nu het oponthoud is imo.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Simoni

Gebruikers die dit onderwerp bekijken