Graspop Metal Meeting 2023

xRoossie

Playlistbediener
7 feb 2023
43
84
Haha ik ga met mijn vader sins 2019 naar graspop en over 2 jaar mag mijn zusje van (dan) 13 ook mee. Ik ben dan 19 dus lijkt me wel gaaf om dan met mijn zusje, vader en ik ergens naar een band als GnR ofzo live te zien spelen. Ben heel benieuwd wat ze daar van vind. We gaan in mei naar Sabaton. Dat word haar eerste metal concert. Gaan er trouwens hier meer mensen naar Sabaton in de Ziggo dome?
Ik ga ook naar Sabaton in Ziggo, kunnen we eindelijk het laatste pre-corona-concert afstrepen :ROFLMAO: DUURT LANG
 

BlackRamIndian

Randprogramma
15 dec 2022
121
215
De muziek is allemaal even goed! :)🤘

Eens en het is tenslotte allemaal Devin en die is goed in welke hoedanigheid dan ook! Over smaak kun je natuurlijk twisten (ieder z’n ding), maar dit is gewoon vakmanschap! 🤌

Maarreh…hoe was Klone eigenlijk, vind ze op plaat wel lekker namelijk, maar ben wel benieuwd hoe ze live waren?

Btw over vakmanschap gesproken ben afgelopen weekend bij een uitverkocht concert van Archspire, Psycroptic, Benighted en Entheos geweest. Wat een fantastische avond vol met extreme, energieke en melodieuze technical death metal!🤘....en dan Archspire, die gasten maken hun complexe muziek die ze op plaat zetten live ook nog waar, respect!
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.632
5.070
Maarreh…hoe was Klone eigenlijk, vind ze op plaat wel lekker namelijk, maar ben wel benieuwd hoe ze live waren?
Klone was heel indrukwekkend!
Ik kende ze nog niet heel goed, maar na een paar keer luisteren was ik aardig geïnteresseerd en benieuwd.
En dat viel zeker niet tegen, live klonk het zelfs nog beter dan op plaat.
Wat een krachtige stem heeft die zanger, zeg!
De rest van de band speelde ook heel strak, plus het geluid was zoals eerder gezegd de hele avond gewoon goed.

Naast de muziek hebben we ons ook wel vermaakt met de gekke bekken die de drummer trok, en met de onbedoeld komische gitarist die een beetje ongecoördineerd rond liep, en soms zo hard stond te headbangen in wijdgespreide beenstand dat hij bijna zijn evenwicht verloor en ternauwernood overeind bleef.. 😅
 

Ghostattack

Gouden Tip
21 feb 2023
292
743
Devin was gewoon weer geniaal zoals altijd! Die vent verveelt nooit, bizar talent. Deadhead blijft toch wel mijn favoriete nummer ooit van hem, altijd kippenvel

Ik heb 1 nummer meegekregen van Klone, klonk best goed! Wij waren pas laat binnen omdat mijn moeder niet zo lang kan staan en ze wilde toch alleen Devin zien haha

Zijn er mensen hier die naar Nanowar of Steel gaan 12 april of Ne Obliviscaris 20 mei?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.505
Devin was gewoon weer geniaal zoals altijd! Die vent verveelt nooit, bizar talent. Deadhead blijft toch wel mijn favoriete nummer ooit van hem, altijd kippenvel

Ik heb 1 nummer meegekregen van Klone, klonk best goed! Wij waren pas laat binnen omdat mijn moeder niet zo lang kan staan en ze wilde toch alleen Devin zien haha

Zijn er mensen hier die naar Nanowar of Steel gaan 12 april of Ne Obliviscaris 20 mei?
Nanowar of Steel in Baroeg ga ik werken en Ne Obliviscaris strak vooraan. Wat kijk ik uit naar die show!

Klone komt hierbij op mijn luisterlijstje. Goede verhalen van jullie!
 

BlackRamIndian

Randprogramma
15 dec 2022
121
215
Klone was heel indrukwekkend!
Ik kende ze nog niet heel goed, maar na een paar keer luisteren was ik aardig geïnteresseerd en benieuwd.
En dat viel zeker niet tegen, live klonk het zelfs nog beter dan op plaat.
Wat een krachtige stem heeft die zanger, zeg!
De rest van de band speelde ook heel strak, plus het geluid was zoals eerder gezegd de hele avond gewoon goed.

Naast de muziek hebben we ons ook wel vermaakt met de gekke bekken die de drummer trok, en met de onbedoeld komische gitarist die een beetje ongecoördineerd rond liep, en soms zo hard stond te headbangen in wijdgespreide beenstand dat hij bijna zijn evenwicht verloor en ternauwernood overeind bleef.. 😅
Mooi verhaal! Goed om te horen dat ze het live hebben weten over te brengen. Wel zo fijn dat het geluid dus goed was geregeld, dit maakt de beleving m.i. wel intenser en zeker bij dit soort muziek.

Mooi dat jullie naast de muziek ook van het aanwezige amusement hebben kunnen genieten haha, dat alles samen maakt een avond toch compleet en daar gaat het uitendelijk om, puur genieten!
 

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
405
695
Ondanks het matige
geluid toch heerlijk avondje 013 gehad donderdag.
thrash metal love GIF


Hoelang nog..?😝
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.505
Heeft iemand hier live ervaringen met Monster Magnet? Deze band kruipt langzaam aan steeds hoger mijn must see lijstje in. Daarnaast staan ze op de wat minder bezette zondag dus grote kans dat ik ze gaan zien. Ben alleen wel erg benieuwd hoe deze mannen live hun mannetje staan.
 

kaviak

Playlistbediener
4 dec 2022
48
50
Heeft iemand hier live ervaringen met Monster Magnet? Deze band kruipt langzaam aan steeds hoger mijn must see lijstje in. Daarnaast staan ze op de wat minder bezette zondag dus grote kans dat ik ze gaan zien. Ben alleen wel erg benieuwd hoe deze mannen live hun mannetje staan.
Live normaal zeer goed zag ze een stuk of 6 maal live ze stellen nooit teleur
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.988
2.027
Heeft iemand hier live ervaringen met Monster Magnet? Deze band kruipt langzaam aan steeds hoger mijn must see lijstje in. Daarnaast staan ze op de wat minder bezette zondag dus grote kans dat ik ze gaan zien. Ben alleen wel erg benieuwd hoe deze mannen live hun mannetje staan.
Paar keer gezien.
Degelijke show. Niet meer maar ook niet minder.
 

EddiePlaysBass

Randprogramma
23 jun 2022
147
309
Idd, zijn hoofd is gewoon geweldig, evenals het geklets tussendoor! :ROFLMAO:
Ik heb sowieso nooit begrepen waarom er een 'taboe' rust op kletsen tussen nummers door.
Het lijkt soms wel alsof sommigen willen dat bands alleen maar muziek maken, en voor de rest hun bek moeten houden, want "daar zijn wij niet voor gekomen, en daar hebben wij de aandachtsspanne niet voor.."

Ik vind juist dat geklets een hele mooie, efficiënte manier om een band te scheppen tussen band en publiek, zeker met de nodige humor. Natuurlijk is er ook zoiets als teveel kletsen en ouwehoeren, maar daar kwam Devin wat mij betreft geen moment bij in de buurt..

Tja ik wil vooral liedjes horen, geen stand-up comedy of (politiek) geleuter, tenzij dat een wezenlijk deel van de act is. Zie ook Steel Panther.

Bij Devin stoorde het gezever tussendoor mij enorm. Ik had me er niet aan verwacht, vond het niet authentiek overkomen (en da's puur mijn mening gebaseerd op 1 optreden) en het deed voor mij afbreuk aan de beleving.

Een ander, extremer voorbeeld vond ik Limp Bizkit. Nu was ik sowieso bevooroordeeld want ik vind hun muziek matig tot slecht. Maar ik wilde ze een kans geven een paar jaar terug op GMM. En kreeg grotendeels oninteressant geklets. Dus dat heeft nie lang geduurd.

Louter mijn mening, uiteraard.
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Heeft iemand hier live ervaringen met Monster Magnet? Deze band kruipt langzaam aan steeds hoger mijn must see lijstje in. Daarnaast staan ze op de wat minder bezette zondag dus grote kans dat ik ze gaan zien. Ben alleen wel erg benieuwd hoe deze mannen live hun mannetje staan.
Monster Magnet is wel een oke band.
Hij trekt als showelement vaak een opblaaspak aan tijdens een nummer.
De band is wel al een tijdje over zijn gloryjaren heen, maar blijft leuk om te zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken