Alcatraz Open Air 2023

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Toch weer een paar kleine ontdekkinkjes, beide uit de stoner-hoek, maar wel heel verschillend: Elder (Amerikaanse progressive/stoner/doom) en Slomosa (Noorse stoner/desert).
Helaas valt die laatste waarschijnlijk wel samen met Wolves In The Throne Room, dus dat zal wel een momentbeslissing worden (of een half-halfje?). Elder valt dan weer samen met Overkill, maar daar heb ik niet zoveel mee.


Ja, Elder is heel fijn! Tijdje terug nog wezen zien in 013, stellen live ook niet teleur. En ze verkopen nog mooie shirtjes ook :)
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en nikita

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Toch weer een paar kleine ontdekkinkjes, beide uit de stoner-hoek, maar wel heel verschillend: Elder (Amerikaanse progressive/stoner/doom) en Slomosa (Noorse stoner/desert).
Helaas valt die laatste waarschijnlijk wel samen met Wolves In The Throne Room, dus dat zal wel een momentbeslissing worden (of een half-halfje?). Elder valt dan weer samen met Overkill, maar daar heb ik niet zoveel mee.


De clash Slomosa en Wolves viel.mij ook tegen. Wolves wil ik al lang graag zien en Slomosa begon ik net te ontdekken. Die bewaar ik dan maar voor een volgende ontmoeting.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en duck

jbj

Dagopener
11 okt 2022
522
716
Ook bon! Ben een beetje aan het kijken bij festivals in de buurt van Alcatraz, maar daar word ik nog niet veel wijzer van.

Pleit er trouwens wel voor dat we toch echt alle Alcatraz-dingen hier gaan zetten en niet in het topic van Graspop...
Hier ook al speurwerk gedaan... Nu, ik denk dat ze met KK's Priest ook out of the box gedacht hebben. Uiteindelijk komt iedere band mits genoeg budget. Ben benieuwd!
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Avantasia vanavond weer een show aangekondigd, dit keer Argentinie in April, ook met Halloween en Kiss die deze zomer in Europa touren. Zegt natuurlijk precies 0, maar ik heb toch grote hoop, vooral aangezien er geen duidelijke kanshebbers aan te wijzen zijn!
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
373
529
Ben nu toch wel heel erg benieuwd. Ik hoop dat deze headliner echt een knaller word, maar mocht het tegenvallen, troost ik me met het feit dat ik Cult of Luna kan bekijken in de Helldorado.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.365
10.198
Electric Callboy it is. Pff...

Whitechapel en Wolves in the Throne Room hebben hun tour geannuleerd. Gaahls WYRD en Sodom zijn de vervangers.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
veel zullen er tevreden, zijn maar veel ook niet. ik ben alleszins tevreden en vind ze zeker groot genoeg om te headlinen, al had er misschien wel een jaar tussen gemogen
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
sodom en Gaahls Wyrd in de plaats van whitechapel en wolves in the throne room ook trouwens
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
373
529
Ik vind het zeker een degelijke naam - als in, het kon (voor mijn persoonlijke muzieksmaak) erger.
Alsnog vind ik het een beetje een wringende naam. Ze stonden er vorig jaar al en er waren andere namen met iets meer prestige die rond die periode tourden.
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
Hmm. Vind de bovenkant wel wat magertjes. Powerwolf vind ik nipt prima. KK's Priest...
En nu EC op herhaling en meteen als headliner. Beetje jammer.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.365
10.198
Hmm. Vind de bovenkant wel wat magertjes. Powerwolf vind ik nipt prima. KK's Priest...
En nu EC op herhaling en meteen als headliner. Beetje jammer.
Headliners zijn alle drie bijzonder ruk. Moeten het inderdaad van de undercard hebben...
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Ik vind het zeker een degelijke naam - als in, het kon (voor mijn persoonlijke muzieksmaak) erger.
Alsnog vind ik het een beetje een wringende naam. Ze stonden er vorig jaar al en er waren andere namen met iets meer prestige die rond die periode tourden.
gojira en megadeth pistes zijn weggevallen en de mensen en heel de organisatie rond electric callboy zijn ook gewoon heel erg leuke mensen, dat maakt het ook wel een stuk gemakkelijker.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Grote naam, publiekstrekker. Netjes gedaan van Alcatraz! Mij trekt het echter niet over de streep... Of beter gezegd, ik moet een maat overtuigen om te gaan. Ik wil wel, die undercard is geweldig. Maar hij twijfelt enorm. Deze booking maakt het mij niet makkelijker, haha.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
het is natuurlijk wel een naam waar mensen op zichzelf een kaart voor gaan kopen. er waren er vorig jaar genoeg die een dagkaart gekocht hadden en enkel EC wilden zien.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken