Graspop Metal Meeting 2023

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Electric Callboy kan ook nog naar de Lokerse Feesten.
met de hype die ze hebben kunnen ze gemakkelijk in juni en in augustus een Belgisch festival doen denk ik.
vorig jaar deelden Lokerse en Graspop zelfs een headliner.
zou het erg bijzondere keuze vinden van de grote livenation festivals om die hype volledig aan zich voorbij te laten gaan, maar we zullen zien.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Ja echt schokkend dit soort feiten. Dat vervolgartikel met Devin Townsend is ook interessant, die geeft een wat uitgebreidere toelichting op de kosten van touren momenteel. Naar waarschijnlijkheid gaat hij verlies maken op de komende tour. Nog schokkender: Live nation pakt in sommige zalen 30% van de merch inkomsten. Pure diefstal.
De financiële kant van de muziek wereld is echt fucked… ik dacht dat concerten bezoeken en merch kopen de beste manier was om bands te supporten in het streamingdiensten tijdperk, maar als zelfs iemand als Devin Townsend daar verlies op draait is dat dus ook vrij hopeloos.

Wat blijft er over? Fysieke albums kopen bij je lokale record shop? Vinyl is ook niet goedkoop om te maken geloof ik. Wordt bijna tijd om gewoon met rechtstreekse donaties je favoriete artiesten te steunen lijkt het zo. Giro 666, geeft gul!
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
De financiële kant van de muziek wereld is echt fucked… ik dacht dat concerten bezoeken en merch kopen de beste manier was om bands te supporten in het streamingdiensten tijdperk, maar als zelfs iemand als Devin Townsend daar verlies op draait is dat dus ook vrij hopeloos.

Wat blijft er over? Fysieke albums kopen bij je lokale record shop? Vinyl is ook niet goedkoop om te maken geloof ik. Wordt bijna tijd om gewoon met rechtstreekse donaties je favoriete artiesten te steunen lijkt het zo. Giro 666, geeft gul!
Lijkt mij dat als je merch koopt op de website van de artiest dat die daar wel meer van terug krijgt, maar zeker weten doe ik het ook niet.
verder ook geen idee inderdaad.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
De financiële kant van de muziek wereld is echt fucked… ik dacht dat concerten bezoeken en merch kopen de beste manier was om bands te supporten in het streamingdiensten tijdperk, maar als zelfs iemand als Devin Townsend daar verlies op draait is dat dus ook vrij hopeloos.
Toch blijft het wel de meest directe vorm om je favoriete artiest te sponsoren. Zeker in wat kleinere zalen waar minder gierige organisaties tussen zitten.
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita en Dr. Hannibal

Special Monkey

Geliefde act
13 apr 2021
1.996
2.564
De financiële kant van de muziek wereld is echt fucked… ik dacht dat concerten bezoeken en merch kopen de beste manier was om bands te supporten in het streamingdiensten tijdperk, maar als zelfs iemand als Devin Townsend daar verlies op draait is dat dus ook vrij hopeloos.

Wat blijft er over? Fysieke albums kopen bij je lokale record shop? Vinyl is ook niet goedkoop om te maken geloof ik. Wordt bijna tijd om gewoon met rechtstreekse donaties je favoriete artiesten te steunen lijkt het zo. Giro 666, geeft gul!
Bandcamp.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
251
513
Ben toch wel erg benieuwd waar BMTH en Electric Callboy gaan eindigen. Lijkt me toch sterk dat die beiden op Graspop eindigen? Iedereen klaagt nu al (terecht) over de grote hoeveelheid metalcore. die 2 grote namen er nog bij zou ik zelf wel graag zien maar lijkt me ook wel wat overkill als je niet van het genre houdt. (ja je kunt natuurlijk discussieren over het feit of het metalcore is of niet, maar blijven 2 populaire bands die hun oorsprong vinden in de metalcore)

Had om deze reden eigenlijk verwacht dat er 1 op Graspop zou eindigen en 1 op Werchter.

Ik zie het ook niet gebeuren dat Electric Callboy niet op Graspop en niet op Werchter staat, zou toch wel een grote misser zijn van Livenation om die dit jaar opnieuw niet te hebben. Los van mensen hun mening, is er gewoon niet omheen te komen dat ze ontzettend populair zijn en 1 van de hardst groeiende metalbands van de afgelopen jaren.

Verhoogd in ieder geval wel de kansen dat BMTH 1 van de 2 resterende headliners zal zijn. Als ze op Werchter stonden waren ze al lang aangekondigd lijkt me.
Van de nog openstaande headline slots en de verwachte / gespeculeerde namen, zou GnR het best op donderdag passen en BMTH op vrijdag. Het is maar net hoe het uitkomt met overige optredens en of die dagen passen, puur qua line-up zou dit de beste match zijn denk ik?

V.w.b. Electric Callboy: hoop dat ze komen! Oorsprong in metalcore maar is de laatste jaren meer richting electro gegaan met brute breakdowns maar ook andere twists. Eigenlijk gewoon feestmetal, net als Alestorm maar dan binnen een ander subgenre.

Er staat inderdaad veel metalcore, BMTH en Electric Callboy, zeker op vrijdag, zou dit gehalte nog groter maken. Vrijdag heeft nog wel echt meer nodig en zou wel passen bij de rest van de line-up die dag.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en Loek123

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Toch blijft het wel de meest directe vorm om je favoriete artiest te sponsoren. Zeker in wat kleinere zalen waar minder gierige organisaties tussen zitten.
Het beheer en onderhoud van concertzalen is anders ook geen vetpot. Wel erg makkelijk om organisatoren dan maar als gierig te zien.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
nieuwe namen voor RaR/RiP:
Foo Fighters (EU Exclusive) en verder nog: Bad Wolves, Blond, Cari Cari, DieNERS, Five Finger Death Punch, MOD SUN, Pabst, Sam Tompkins, Steel Panther, Thees Uhlmann & Band and Yonaka

mocht er iets mis gaan bij gmm hoop ik niet dat ze FFDP boeken als headliner, dan toch liever Volbeat, Sabaton of Within Temptation
 

Special Monkey

Geliefde act
13 apr 2021
1.996
2.564
nieuwe namen voor RaR/RiP:
Foo Fighters (EU Exclusive) en verder nog: Bad Wolves, Blond, Cari Cari, DieNERS, Five Finger Death Punch, MOD SUN, Pabst, Sam Tompkins, Steel Panther, Thees Uhlmann & Band and Yonaka

mocht er iets mis gaan bij gmm hoop ik niet dat ze FFDP boeken als headliner, dan toch liever Volbeat, Sabaton of Within Temptation

Metallica is ook in de buurt :cool:
 
  • Geweldig
Waarderingen: Simoni

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
nieuwe namen voor RaR/RiP:
Foo Fighters (EU Exclusive) en verder nog: Bad Wolves, Blond, Cari Cari, DieNERS, Five Finger Death Punch, MOD SUN, Pabst, Sam Tompkins, Steel Panther, Thees Uhlmann & Band and Yonaka

mocht er iets mis gaan bij gmm hoop ik niet dat ze FFDP boeken als headliner, dan toch liever Volbeat, Sabaton of Within Temptation
> cancel Pantera
> announce 5FDP and Steel Panther two days later

These guys have a sick sense of humour :D
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
> cancel Pantera
> announce 5FDP and Steel Panther two days later

These guys have a sick sense of humour :D
yesterday I said to myself RaR is probably the weakest lineup in Europe, today I'm considering actually going.. it's been a confusing couple of days.
any chance they will sell single day tickets again like last year? there is no way I will go the full weekend...
 
  • Leuk
Waarderingen: Rock is alive

Special Monkey

Geliefde act
13 apr 2021
1.996
2.564
yesterday I said to myself RaR is probably the weakest lineup in Europe, today I'm considering actually going.. it's been a confusing couple of days.
any chance they will sell single day tickets again like last year? there is no way I will go the full weekend...
Waarom? FF zal de komende 10 jaar nog een keer of 8 naar de EU komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.398
2.822
Lees ik het nou goed dat naast Foo Fighters ook Kings of Leon en Bring Me The Horizon exclusief zijn voor Midden-Europese festivals? Dit maakt de vrijdag GMM-headliner ineens totaal ongewis, aangezien ik hier BMTH had ingevuld.
 
  • Leuk
  • Confetti
Waarderingen: nikita en Dr. Hannibal

Robbr

Gouden Tip
10 jun 2021
291
313
Lees ik het nou goed dat naast Foo Fighters ook Kings of Leon en Bring Me The Horizon exclusief zijn voor Midden-Europese festivals? Dit maakt de vrijdag GMM-headliner ineens totaal ongewis, aangezien ik hier BMTH had ingevuld.
Inderdaad :eek: Nu is het toch aan Graspop om een sterke zet te doen.

Enter Metallica
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken