Dave Grohl en Foo Fighters, Nirvana en aanverwante projecten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Image
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.385
1.066
Zou ik heel mooi vinden, maar die gaan LL niet meer doen. Pkp zie ik ze nog wel staan. Die zetten wel vaker grotere headliners neer dan LL.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Rock en Seine teased: 24.01.2023 ⏳

Foo Fighters zou ik een goeie gok vinden eigenlijk?
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705

Taylor Hawkins Tribute door Studio Brussel: 100 drummers en Black Box Revelation spelen ‘My Hero’ in het Sportpaleis​

#Taylor Hawkins Tribute
Vandaag 7:50
1 jaar na het plotse overlijden van Taylor Hawkins brengen we met Studio Brussel eerbetoon aan de iconische drummer van Foo Fighters.
Taylor Hawkins Tribute door Studio Brussel

Taylor Hawkins Tribute​

100 drummers en Black Box Revelation spelen samen ‘My Hero’ in het Antwerps Sportpaleis. De plek waar Taylor Hawkins voor het laatst in België speelde met Foo Fighters.

Op 25 maart 2022 overleed Taylor Hawkins, de drummer van Foo Fighters, compleet onverwacht tijdens de Zuid-Amerikaanse tour van de band. Zijn dood veroorzaakte een golf van ongeloof en verdriet, die we tot op vandaag blijven voelen. Naast een fantastische drummer was Taylor Hawkins een publiekslieveling: zijn hechte vriendschap met Dave Grohl en grote liefde voor Queen zorgden voor onvergetelijke momenten op het podium.
Die herinneringen zijn we niet vergeten. Om zijn legacy te vieren, namen we samen met 100 drummers en Black Box Revelation een cover op van ‘My Hero’. Voor Black Box Revelation een bijzonder moment: “Hij was de beste rockdrummer van deze tijden. Hem op deze manier eren, is dus een onvergetelijke ervaring.”
"Taylor Hawkins was de beste rockdrummer van onze tijd. Hem op deze manier eren, is een onvergetelijke ervaring."
— Black Box Revelation
‘My Hero’ groeide na het overlijden van Taylor Hawkins uit tot het anthem waarmee fans wereldwijd hun held herdenken. Tijdens de Taylor Hawkins Tribute in Londen nam Shane Hawkins, Taylors zoon, de plaats van zijn vader achter de drums in om samen met Dave Grohl ‘My Hero’ live te brengen. De indrukwekkende beelden gingen de wereld rond.
Dat je dankzij het nummer opnieuw dichter bij Taylor Hawkins komt, voelden ook de 100 drummers in het Sportpaleis. “Het is de eerste keer dat ik samen met 100 drummers speelde. Het klonk geweldig, ik kreeg kippenvel over mijn hele lichaam. Prachtig om onze held op deze manier te eren", vertelt drummer Gino Kesteloot.
Taylor Hawkins Tribute door Studio Brussel

Taylor Hawkins Tribute door Studio Brussel

Taylor Hawkins Tribute door Studio Brussel

Taylor Hawkins Tribute door Studio Brussel

Taylor Hawkins Tribute door Studio Brussel

Taylor Hawkins Tribute door Studio Brussel


1 jaar na het plotse overlijden van Taylor Hawkins brengen we met Studio Brussel eerbetoon aan de iconische drummer van Foo Fighters. Black Box Revelation brengt samen met 100 drummers een unieke versie van ‘My Hero’, live vanuit het Sportpaleis. Bekijk het Taylor Hawkins Tribute op VRT MAX of het YouTube-kanaal van Studio Brussel.

Met bijzondere dank aan:​

  • Black Box Revelation
  • Het Sportpaleis
  • VDB PA
  • Devents
  • Drumsessies Gino Kesteloot
 
  • Leuk
Waarderingen: Royke

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Hadden ze al bekend gemaakt wie er gaat drummen tijdens hun volgende tour eigenlijk? Die begint ook al over 2 maanden nu.
 
Laatst bewerkt:

Royke

Dagopener
Sfeerbeheer
2 jul 2018
726
1.242

Gebruikers die dit onderwerp bekijken