Graspop Metal Meeting 2023

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.065
7.207
Hellfest blijft ook verdomd stil zeg.
dat 'very soon' wordt weer erg ruim genomen.
neem toch aan dat die GNR tour en de Hellfest line up nog wel gaan komen volgende week, maar begin wel mijn twijfels te hebben.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Hellfest blijft ook verdomd stil zeg.
dat 'very soon' wordt weer erg ruim genomen.
neem toch aan dat die GNR tour en de Hellfest line up nog wel gaan komen volgende week, maar begin wel mijn twijfels te hebben.
alhoewel ik GnR niet verwacht op de Hellfest lineup
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Hellfest blijft ook verdomd stil zeg.
dat 'very soon' wordt weer erg ruim genomen.
neem toch aan dat die GNR tour en de Hellfest line up nog wel gaan komen volgende week, maar begin wel mijn twijfels te hebben.
Veilige gok dat vertraging met (of afzegging van) een bepaalde headliner hiervan de oorzaak is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.065
7.207
alhoewel ik GnR niet verwacht op de Hellfest lineup
nee ik ook niet, ik was misschien niet helemaal duidelijk. bedoelde het als 2 losse zaken dus

er moeten dus toch nog 2 headliners in de running zijn waar nog op wordt gewacht. GNR en de beruchte 4e Hellfest headliner.
als ik een gokje moet doen welke band de vertraging bij Hellfest veroorzaakt zou ik 1 van deze 3 zeggen: AC/DC, SOAD, A7X
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.023
nee ik ook niet, ik was misschien niet helemaal duidelijk. bedoelde het als 2 losse zaken dus

er moeten dus toch nog 2 headliners in de running zijn waar nog op wordt gewacht. GNR en de beruchte 4e Hellfest headliner.
als ik een gokje moet doen welke band de vertraging bij Hellfest veroorzaakt zou ik 1 van deze 3 zeggen: AC/DC, SOAD, A7X

Kan me niet voorstellen dat A7X zo groot is dat ze vertraging veroorzaken. Lijkt me gewoon een kwestie van te enthousiast zijn over opmerkingen als "very soon" eigenlijk
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Kan me niet voorstellen dat A7X zo groot is dat ze vertraging veroorzaken. Lijkt me gewoon een kwestie van te enthousiast zijn over opmerkingen als "very soon" eigenlijk
Hellfest dropt hun volledige affiche in één keer, dus als zij A7X als headliner hebben en die band kondigt pas in januari hun Europese tour aan dan komt ook het affiche van Hellfest pas in januari. Maar die 'VERY soon' (met hoofdletters, inderdaad) veronderstelt wel dat ze alles in kannen en kruiken hadden, maar dat er blijkbaar toch iets is gebeurd waardoor ze vertraging op hebben gelopen.

Ik had met Graspop trouwens ook wel minstens één extra headliner verwacht na de grote worp. Simpelweg vanwege het feit dat er nog geen poster is. Als beide headliners pas in het nieuwe jaar aangekondigd worden, vind ik het toch een aparte keuze om (minimaal) anderhalve maand te wachten met het droppen van een eerste poster. Ik heb het idee dat zo'n eyecatcher helpt met de ticketverkoop. Maar goed.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Hellfest dropt hun volledige affiche in één keer, dus als zij A7X als headliner hebben en die band kondigt pas in januari hun Europese tour aan dan komt ook het affiche van Hellfest pas in januari. Maar die 'VERY soon' (met hoofdletters, inderdaad) veronderstelt wel dat ze alles in kannen en kruiken hadden, maar dat er blijkbaar toch iets is gebeurd waardoor ze vertraging op hebben gelopen.

Ik had met Graspop trouwens ook wel minstens één extra headliner verwacht na de grote worp. Simpelweg vanwege het feit dat er nog geen poster is. Als beide headliners pas in het nieuwe jaar aangekondigd worden, vind ik het toch een aparte keuze om (minimaal) anderhalve maand te wachten met het droppen van een eerste poster. Ik heb het idee dat zo'n eyecatcher helpt met de ticketverkoop. Maar goed.
Het lijkt mij ook dat er wat vertraging is opgelopen ergens ja. Voor Graspop zou het normaal gesproken ook veel beter zijn om nog wat buzz te genereren terwijl de ticketverkoop al loopt lijkt me. 103 namen voor de verkoop start en daarna een maand stilte voelt niet logisch. Had dan die 103 namen wat gespreid, over 3 vette pakketten met ieder wat grote blikvangers erin ofzo. Dus ik denk inderdaad dat er een plan lag om een headliner aan te kondigen, waar nu iets tussen gekomen is. Maakt het wel spannend wat er uiteindelijk komt te staan...
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos en Jamel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.023
Hellfest dropt hun volledige affiche in één keer, dus als zij A7X als headliner hebben en die band kondigt pas in januari hun Europese tour aan dan komt ook het affiche van Hellfest pas in januari. Maar die 'VERY soon' (met hoofdletters, inderdaad) veronderstelt wel dat ze alles in kannen en kruiken hadden, maar dat er blijkbaar toch iets is gebeurd waardoor ze vertraging op hebben gelopen.

Ik had met Graspop trouwens ook wel minstens één extra headliner verwacht na de grote worp. Simpelweg vanwege het feit dat er nog geen poster is. Als beide headliners pas in het nieuwe jaar aangekondigd worden, vind ik het toch een aparte keuze om (minimaal) anderhalve maand te wachten met het droppen van een eerste poster. Ik heb het idee dat zo'n eyecatcher helpt met de ticketverkoop. Maar goed.

Dat is mijn punt, ik zie A7X niet als groot genoeg om daar de aankondiging voor te verplaatsen naar januari. AC/DC en SOAD kan ik begrijpen, maar als A7X headliner is, dan lijkt me dat ze die gewoon al eerder kunnen aankondigen.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.023
Het lijkt mij ook dat er wat vertraging is opgelopen ergens ja. Voor Graspop zou het normaal gesproken ook veel beter zijn om nog wat buzz te genereren terwijl de ticketverkoop al loopt lijkt me. 103 namen voor de verkoop start en daarna een maand stilte voelt niet logisch. Had dan die 103 namen wat gespreid, over 3 vette pakketten met ieder wat grote blikvangers erin ofzo. Dus ik denk inderdaad dat er een plan lag om een headliner aan te kondigen, waar nu iets tussen gekomen is. Maakt het wel spannend wat er uiteindelijk komt te staan...

In 2017 kwam door zo'n soort situatie uiteindelijk Rammstein als eerste headliner uit de hoge hoed getoverd volgens mij?
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Het lijkt mij ook dat er wat vertraging is opgelopen ergens ja. Voor Graspop zou het normaal gesproken ook veel beter zijn om nog wat buzz te genereren terwijl de ticketverkoop al loopt lijkt me. 103 namen voor de verkoop start en daarna een maand stilte voelt niet logisch. Had dan die 103 namen wat gespreid, over 3 vette pakketten met ieder wat grote blikvangers erin ofzo. Dus ik denk inderdaad dat er een plan lag om een headliner aan te kondigen, waar nu iets tussen gekomen is. Maakt het wel spannend wat er uiteindelijk komt te staan...
Precies. Het is best wel opvallend dat Graspop, Sweden Rock, RaR/RiP, Resurrection Fest, Hellfest en dan vergeet ik er misschien nog een paar allemaal tenminste één aangekondigde headliner missen. Of dat bij al die festivals om dezelfde band gaat, is afwachten. En het zou me niet verbazen als dit inderdaad om A7X gaat.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Volbeat en Skindred waren top gisteren. Vandaag ga ik weer naar Arnhem. (Dubbele tickets gekregen).
Bad wolves vielen mij mee, wel meer een band voor kleinere zalen had ik het idee.
Skindred heeft ook veel interactie met het publiek, maar in grote zalen komt dat minder tot zijn recht.
P.s. wat is het een rommel rondom het sportpaleis. Een grote verloedering, zonde.
sommige dingen vind ik dan ook weer grappig, want je komt in belgie vaak dingen tegen die in Nederland weinig tot niet voorkomen.
Personeel die het hele concert bij de deuren staan om kaarten te controleren, geen slagboom o.i.d. maar een herashekje wat opengeklapt wordt.
Het lijkt net if de tijd daar heeft stil gestaan...maar dat maakt het ook wel gemoedelijk.
 
Laatst bewerkt:

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Dat is mijn punt, ik zie A7X niet als groot genoeg om daar de aankondiging voor te verplaatsen naar januari. AC/DC en SOAD kan ik begrijpen, maar als A7X headliner is, dan lijkt me dat ze die gewoon al eerder kunnen aankondigen.
Zie mijn vorige post. Als (het management van) A7X nog geen groen licht heeft gegeven voor een aankondiging dat ze een Europese tour gaan doen, moeten alle festivals wachten die ze als headliner hebben.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.023
Zie mijn vorige post. Als (het management van) A7X nog geen groen licht heeft gegeven voor een aankondiging dat ze een Europese tour gaan doen, moeten alle festivals wachten die ze als headliner hebben.

Als er geen groen licht is voor een Europese tour, dan hebben ze hen ook niet als headliner toch, want dan is er nog geen tour en kan je ze niet boeken als headliner.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.065
7.207
Als er geen groen licht is voor een Europese tour, dan hebben ze hen ook niet als headliner toch, want dan is er nog geen tour en kan je ze niet boeken als headliner.
Toch kan je niet zomaar een headliner aankondigen als die headliner daar geen akkoord op geeft, ook al is het een kleinere headliner.

Al zou ik mijn geld eerder zetten op SOAD, als exclusive ofso. Hellfest vind het leuk om veel geld naar een headliner te gooien om exclusief naar Europa te komen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken