Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.417
1.916
En eigenlijk zou het met een Kendrick moeten lopen zoals het met Rammstein in 2016-2017 liep. Eerst RW headlinen en het jaar erna je 'niche'festival gaan platspelen.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Ik heb de indruk dat Werchter niet langer je festival is waar je je ding zal vinden. Kan me daarin vergissen natuurlijk.
Maar Werchter 2012 zal altijd m'n eerste festival blijven, dus m'n nickname blijft gewoon lekker.

Werchter zal altijd het eerste festival zijn die ik in optie hou om naar toe te gaan en waar ik met een halfgoeie line-up ook naar toe zou gaan. Maar klopt, ik vind het inderdaad spijtig dat Werchter verzandt in een nostalgisch festival (zeker qua toplijn) en ondertussen is mijn muzieksmaak verjongd / ontwikkeld en dat past uiteraard niet meer bij het huidige Werchter. En ja, ondertussen heb ik zo goed als alles dat doorgaans op Werchter staat natuurlijj ook gewoon gezien eh.
 
  • Leuk
Waarderingen: pigital en jefferke

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
En eigenlijk zou het met een Kendrick moeten lopen zoals het met Rammstein in 2016-2017 liep. Eerst RW headlinen en het jaar erna je 'niche'festival gaan platspelen.
En dan beseffen dat het op het niche festival niet per se beter is dan op het grote?
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.612
2.098
Met het risico om hier virtuele corrigerende tikken te ontvangen... Ik ben toch wel verbaasd dat volgens menigeen hier een affiche van Róck Werchter staat of valt bij de aan- of afwezigheid van Kendrick Lamar en Billie Eilish...
Dat waren gewoon de overgebleven headliners die realistisch waren, vernieuwend zijn én populair genoeg zijn.
 

reaper

Support act
26 okt 2015
1.123
945
Met het risico om hier virtuele corrigerende tikken te ontvangen... Ik ben toch wel verbaasd dat volgens menigeen hier een affiche van Róck Werchter staat of valt bij de aan- of afwezigheid van Kendrick Lamar en Billie Eilish...
Kendrick is dan ook een verfrissende headliner tegenover weer RHCP, Weer AM, Weer QOTSA
een frisse wind in het bovenste rijtje van namen als het ware + muzikaal & qua show ook gewoon uitermate sterk
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.671
1.201
Blur op Lokerse gaat een fijn dagje worden, met een programma dat er ook écht bij gaat passen.
Kendrick Lamar zijn show gaat beter tot zijn recht komen op Les Ardentes (AKA voor een hiphop-minded publiek).

Jammer dat ze er beide niet staan? Zeker!
Gaat Werchter of Live Nation hier in de fout? Zeker niet bij mijn weten, beide gegarandeerd sfeervolle optredens die kei goed gaan verkopen. België is een ontzettend klein land. Is de visie van RW niet (meer) je ding? Rock En Seine, Best Kept Secret, Pinkpop, Rock Am Ring,... zijn allemaal niet zo ver hoor.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.438
6.833
Kendrick is dan ook een verfrissende headliner tegenover weer RHCP, Weer AM, Weer QOTSA
een frisse wind in het bovenste rijtje van namen als het ware + muzikaal & qua show ook gewoon uitermate sterk
Dat snap ik wel, ja. Ik word ook blij als mijn favoriete festival nieuwe headliners naar voren schuift, in plaats van om de twee/drie jaar dezelfde usual suspects bovenaan het affiche te plaatsen. Ik heb alleen een totaal ander beeld bij het Werchter publiek, denk ik. In die zin dat het me wel verrast dat Hip-Hop grootheid Kendrick Lamar en tieneridool Billie Eilish op een (in mijn beleving) rockfestival de gedroomde headliners zijn. Toegegeven: ik heb me nooit verdiept in de muziek, noch de show van Kendrick Lamar.
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.612
2.098
Dat snap ik wel, ja. Ik word ook blij als mijn favoriete festival nieuwe headliners naar voren schuift, in plaats van om de twee/drie jaar dezelfde usual suspects bovenaan het affiche te plaatsen. Ik heb alleen een totaal ander beeld bij het Werchter publiek, denk ik. In die zin dat het me wel verrast dat Hip-Hop grootheid Kendrick Lamar en tieneridool Billie Eilish op een (in mijn beleving) rockfestival de gedroomde headliners zijn. Toegegeven: ik heb me nooit verdiept in de muziek, noch de show van Kendrick Lamar.
Heb ook altijd mijn twijfels of de mening op dit forum overeen komt met die van het gemiddelde Werchterpubliek.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.417
1.916
Maar Werchter 2012 zal altijd m'n eerste festival blijven, dus m'n nickname blijft gewoon lekker.

Werchter zal altijd het eerste festival zijn die ik in optie hou om naar toe te gaan en waar ik met een halfgoeie line-up ook naar toe zou gaan. Maar klopt, ik vind het inderdaad spijtig dat Werchter verzandt in een nostalgisch festival (zeker qua toplijn) en ondertussen is mijn muzieksmaak verjongd / ontwikkeld en dat past uiteraard niet meer bij het huidige Werchter. En ja, ondertussen heb ik zo goed als alles dat doorgaans op Werchter staat natuurlijj ook gewoon gezien eh.
Ik snap je volledig. Aan men lijstje hieronder zie je dat ik ook niet aan men proefstuk toe ben. En dit jaar spreekt me hoegenaamd nog niet aan ondanks als ik kijk naar men playlist van 10! jaar geleden, ja deze headliners staan er allemaal prominent in. Maar zoals je zegt smaak evolueert. Neem ik de affiches van 'men beginjaren' erbij, man ik zou een ander parcours kiezen.

Ik had graag Blur gehad want persoonlijke smaak. Ik had graag Kendrick gehad, de muziek is niet men ding maar door alle lovende woorden zou ik zeker zijn gaan kijken (onder de noemer ik koop er geen ticket voor bij een losse show), en wie weet ga ik overstag.
Er is nog een sprankel hoop met die januari naam en als de geruchten van de insiders over Editors kloppen zijn er zelfs nog 2 op komst. Kan bijna niet anders dan dat uniekere namen zullen zijn.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.417
1.916
Dat snap ik wel, ja. Ik word ook blij als mijn favoriete festival nieuwe headliners naar voren schuift, in plaats van om de twee/drie jaar dezelfde usual suspects bovenaan het affiche te plaatsen. Ik heb alleen een totaal ander beeld bij het Werchter publiek, denk ik. In die zin dat het me wel verrast dat Hip-Hop grootheid Kendrick Lamar en tieneridool Billie Eilish op een (in mijn beleving) rockfestival de gedroomde headliners zijn. Toegegeven: ik heb me nooit verdiept in de muziek, noch de show van Kendrick Lamar.
Op Graspop worden jullie alleszins wel goed verwend, de usual suspects worden daar mooi afgewisseld door de nieuwe garde als PWD, Ghost of Gojira. Alleen bij die zondag heb ik wat bedenkingen maar de rest is al mooi gewerkt daar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.438
6.833
Op Graspop worden jullie alleszins wel goed verwend, de usual suspects worden daar mooi afgewisseld door de nieuwe garde als PWD, Ghost of Gojira. Alleen bij die zondag heb ik wat bedenkingen maar de rest is al mooi gewerkt daar.
Eens! Ben ik ook zeer content mee. In die zin snap ik ook het commentaar hier wel. Ik ben alleen enigszins verbaasd over welke artiesten er dan naar voren worden geschoven voor de gewenste vernieuwing.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie de Wit

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.417
1.916
Eens! Ben ik ook zeer content mee. In die zin snap ik ook het commentaar hier wel. Ik ben alleen enigszins verbaasd over welke artiesten er dan naar voren worden geschoven voor de gewenste vernieuwing.
Het zijn de namen die momenteel in de buurt zijn of waar sterke geruchten over zijn dus zo vreemd zijn de namen op zich niet. Voor 2024 gaat hier lang om Depeche Mode, RATM en Taylor Swift geroepen worden om die functie te vervullen.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.438
6.833
Het zijn de namen die momenteel in de buurt zijn of waar sterke geruchten over zijn dus zo vreemd zijn de namen op zich niet. Voor 2024 gaat hier lang om Depeche Mode, RATM en Taylor Swift geroepen worden om die functie te vervullen.
Oh Depeche Mode en RATM lijken me beiden geweldige headliners!
 
  • Haha
Waarderingen: jonasvh

Gebruikers die dit onderwerp bekijken