Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
Op Graspop worden jullie alleszins wel goed verwend, de usual suspects worden daar mooi afgewisseld door de nieuwe garde als PWD, Ghost of Gojira. Alleen bij die zondag heb ik wat bedenkingen maar de rest is al mooi gewerkt daar.
Mja, die "nieuwe garde" hebben er samen ook al 17 keer gestaan. Dat zijn opgewaardeerde usual suspects, geen nieuwkomers.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Geen Kendrick en Blur. Robbie kan ik nog steeds niet geloven. Wie o wie zetten ze er dan nog bij op die moeilijke donderdag?
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.142
1.177
Overgebleven kanshebbers voor de spot voor of na Stromae en voor of na The Red Hot Chili Peppers (en de ā€˜kleinereā€™ uit de lijst hieronder kunnen ook nog voor QOTSA)

Exit Blur, exit Kendrick en hoogstwaarschijnlijk exit Billie (want waarom zou Pukkelpop anders een foto van haar gebruiken bij de wishlist?)

Namen waarvan we weten dat ze op tour zijn:


Robbie Williams ā€“ Guns Nā€™ Roses (maar wordt 90% kans Graspop toch?) ā€“ Lizzo ā€“ Bring me the Horizon ā€“ Volbeat ā€“ AngĆØle ā€“ dEUS ā€“ The Chemical Brothers ā€“ Arcade Fire ā€“ Florence + the Machine

Geruchten:

Eminem - Rihanna



Zeer vage geruchten + uitgesloten wegens niet te combineren met een andere headliner: The Rolling Stones, AC/DC, Beyonce, Queen + Adam Lambert



Mijn gok momenteel:

Donderdag: Goldband - Sam Fender ā€“ Robbie Williams ā€“ Stromae

Vrijdag: The Black Keys ā€“ Bring me the Horizon of Volbeat ā€“ Red Hot Chili Peppers

Zaterdag: Machine Gun Kelly ā€“ Oscar & the Wolf - Muse

Zondag: dEUS of Lizzo ā€“ QOTSA ā€“ Arctic Monkeys



Er zijn dus best nog heel wat opties.

Wat ook nog kan is dat Editors voor RHCP spelen. Of The Black Keys (en daarvoor Lizzo bv.). En dat The Lumineers vlak voor QOTSA staan.
 

Stoogie

Playlistbediener
2 nov 2022
40
58
Zou ook de affiches van 2020 en 2021 in de gaten houden, daar zitten toch ook nog namen tussen die nog iets moeten goedmaken in Werchter. OkƩ, SOAD is intussen al half afgeschreven. Maar zo'n Paul McCartney zie ik de donderdag ook nog wel voor zijn rekening nemen.

Kondigt ook vaak laat zijn tour aan. Speelt wel vrij lang, maar in 2016 toch ook nog 1.5u Disclosure erna. Zou mooi zijn met Stromae in het donker
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.452
6.116
Zou ook de affiches van 2020 en 2021 in de gaten houden, daar zitten toch ook nog namen tussen die nog iets moeten goedmaken in Werchter. OkƩ, SOAD is intussen al half afgeschreven. Maar zo'n Paul McCartney zie ik de donderdag ook nog wel voor zijn rekening nemen.

Kondigt ook vaak laat zijn tour aan. Speelt wel vrij lang, maar in 2016 toch ook nog 1.5u Disclosure erna. Zou mooi zijn met Stromae in het donker
Als die zou touren zouden ze hem wel eerder op een TW zetten oid toch?
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Angele? Die verkoopt ook 4x Vorst en grotendeels het Sportpaleis uit.
Die gaat het verschil niet maken naast Stromae. Daar moet echt wel een internationale klepper naast. Niet onderschatten hoe moeilijk die donderdag is. Dit jaar bv pas als laatste uitverkocht ondanks afsluitend rijtje Pixies - TWOD - Pearl Jam.

Ik blijf ervan overtuigd dat het een naam is die nu nog geen Europese data in juni/juli heeft. Die persoon op eFestivals claimde dat de laatste headliner pas in januari kwam. Lollapalooza Stockholm komt ook pas in januari met namen, ondanks dat de ticketverkoop al loopt. Mad Cool zit met twee vraagtekens op de affiche, waarvan eentje op de grootste plek. Roskilde dat een deel van de headliners ook pas volgend jaar gaat lossen. Dat is allemaal niet om met Florence of Robbie Williams af te komen.
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.522
1.986
Zou the National (met nieuwe album in aantocht) niet als het duveltje uit het doosje tevoorschijn kunnen komen?
Misschien niet de grootste, wellicht niet dƩ headliner om donderdag uit te verkopen, maar wel een veilige boeking. Zeker als je ook nog een Goldband op die dag neerzet.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
The Strokes voor of na RHCP zou ideaal zijn. Dan is dat best een sterke dag. Op donderdag lijkt er iets nog groters nodig. Afscheidsshow van Clement Peerens Explosition of zo.
 
  • Haha
Waarderingen: Alexander

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.662
1.185
Tame Impala eigenlijk officieel een streep door? Zal wel niet meer, anders hadden we al iets gehoord denk ik. Maar werd in het begin toch ook nog over gepraat en word nu niets meer over gezegd.

M: Black Keys - RHCP - Tame Impala
B: Tamino - Editors

Zou gewoon een sterke dag zijn.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken