Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Ook qua counter-programming lijkt het me niet handig om ze tijdens RHCP te zetten. Ik denk dat veel gemiddelde Werchter-gangers ze net als ik allebei wel willen zien. Editors is (zeker in België) toch ook meer een mainstream rock-naam net als RHCP. Tame Impala werd in 2016 niet als mainstream rock-naam gezien lijkt me (door de organisatie van Werchter iig) en dus betere counter-programming. Tijdens de Peppers kunnen ze beter iets écht anders zetten. En dance-naam bijvoorbeeld zoals Fred Again tijdens Muse. Het concept van Barn-headliner eerder op de avond met daarna nog een kleinere (dansbare) Barn-afsluiter werkt volgens mij prima.
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Ook qua counter-programming lijkt het me niet handig om ze tijdens RHCP te zetten. Ik denk dat veel gemiddelde Werchter-gangers ze net als ik allebei wel willen zien. Editors is (zeker in België) toch ook meer een mainstream rock-naam net als RHCP. Tame Impala werd in 2016 niet als mainstream rock-naam gezien lijkt me (door de organisatie van Werchter iig) en dus betere counter-programming. Tijdens de Peppers kunnen ze beter iets écht anders zetten. En dance-naam bijvoorbeeld zoals Fred Again tijdens Muse. Het concept van Barn-headliner eerder op de avond met daarna nog een kleinere (dansbare) Barn-afsluiter werkt volgens mij prima.
Wie zegt dat RHCP afsluit?
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos en mattman

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Wie zegt dat RHCP afsluit?
Dat is inderdaad ook nog onzeker.

Maar volgens mij staat er meestal niks meer in de Barn tijdens een late tweede headliner? Kan me niet herinneren dat ze in de Barn vaak tot ruim na middernacht doorgaan.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.220
Hoop trouwens erg dat Editors wel Barn-head is (dus langer dan 1 uur speeltijd) maar niet als laatste staat in de Barn. Hopelijk ruim voor RHCP afgelopen, want wil beide graag zien.

Lijkt me sowieso ook geen slimme zet om ze met RHCP te laten overlappen. Denk dat veel mensen die Editors wel leuk vinden uiteindelijk toch de voorkeur zullen geven aan de Peppers. Die Barn krijgen ze normaal gezien wel vol, maar tijdens RHCP vraag ik het me af.
Ik hoop dat juist weer andersom, want editors vind ik een leuk alternatief voor de Peppers. Dus doe maar gelijktijdig, misschien nog net het laatste half uurtje Peppers mee kunnen pakken.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Doe maar Damien Rice graag erbij in The Barn.
Geen extra datum in de Stadsschouwburg, dus zeker welkom!
 
  • Leuk
Waarderingen: randyrw

micvet

Campingartiest
8 okt 2018
95
50
Echt totaal geen idee waarom die tegenwoordig radio presentator is tbh.
Omdat Thibault (samen met Stijn VDV) een enorm goede en brede muziekkennis heeft. Iets wat 3/4de van de Stubru presentatrices/presentatoren van de laatste 10 jaar niet meer heeft. Het ging meer om de snoetjes. Remember festivalman en presentator Bouba (van De Mol). Die jongen bracht verslag uit vanop Graspop en kende geen 10 bands op de affiche.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.554
Ik vrees dat in Werchter-communicatietermen 'headliner' wel slaat op de afsluitende act.
Juist niet toch. Heb op Werchter Metallica als headliner gezien, maar Skrillex als afsluiter. Kings of Leon headliner, Stromae afsluiter, idem dito zelfde jaar. QOTSA en Gorillaz zou je beiden headliner kunnen noemen, dus net als in alle co-headline constructies is daar per definitie 1 headliner die niet afsluit. En zo zijn er vast nog een paar die ik vergeet, en heel veel waar ik zelf niet bij was...

Edit: The Cure en Tool, nog zoiets. Je kunt er niet omheen The Cure headliner te noemen, maar Tool sloot toch echt de mainstage af.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Gebruikers die dit onderwerp bekijken