Pinkpop 2023

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.380
6.059
De vraag is gewoon wanneer is iets niet meer vernieuwend ? Dat is voor iedereen anders denk ik.
Als iemand 25 jaar optreedt en met een best of show naar een festival komt is het niet vernieuwend of verfrissend imo. Maar ik denk dat je gelijk hebt verder, en dat we gewoon op andere manieren kijken naar wanneer iets vernieuwend is. Voor jou en Dennis is dat blijkbaar zo als een act er al een tijd niet gespeeld heeft, voor mij is dat als het een nieuwe act is (of op z'n minst een act met een nieuw album is oid).
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Als iemand 25 jaar optreedt en met een best of show naar een festival komt is het niet vernieuwend imo.
Nee oke . Iemand die dus nog niet lang bekend is volgens jou.

Probleem is denk ik dat als iemand nog niet lang bekend is maar wel groot aan het worden is deze persoon liever eerst grote venues/ arena’s/ concert zalen bezoekt.

Althans daar lijkt het een beetje op.

Alleen een Glastonbury en Coachella weten een Billie op haar top moment te bereiken.

Oké ze stond op Pukkelpop in 2019 en Lowlands. Maar toen was ze nog niet headliner waardig (uiteindelijk wel podium geüpgrade voor haar)
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Zelf denk ik dat de donderdag van Mad Cool die vernieuwing enigszins wel heeft…. Op Williams na.

Lizzo en Lil Nas als co headliners. Ja of mensen er dan blij mee zijn is een tweede.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
tja, stel The Weeknd doet nu 2 jaar stadion tour en komt vervolgens een jaar festivals doen... is dat dus niet meer verfrissend voor festivals, ookal stond hij nooit op die festivals?

vind ik toch lastig te plaatsen, voor festivals over 'verfrissend' spreken
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
@Timmetje we willen beiden denk ik wel dezelfde acts op festivals als ik dit zo lees. Ik heb denk ik de hoop opgegeven dat dit soort nieuwe namen nog op Pinkpop komen.

Pinkpop had Harry Styles kunnen neerzetten ( paste in zijn tourschema). Hij koos toch voor een arena. Of MOJO koos voor een arena 😉
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.380
6.059
@Timmetje we willen beiden denk ik wel dezelfde acts op festivals als ik dit zo lees. Ik heb denk ik de hoop opgegeven dat dit soort nieuwe namen nog op Pinkpop komen.
We zijn het veelal oneens hier, maar inderdaad beide popfans volgens mij. :)

En in dat laatste heb je ook gelijk. Pinkpop is niet het eerste festival waar ik aan denk als het om vernieuwing gaat (iig mbt de headliners).
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
tja, stel The Weeknd doet nu 2 jaar stadion tour en komt vervolgens een jaar festivals doen... is dat dus niet meer verfrissend voor festivals, ookal stond hij nooit op die festivals?

vind ik toch lastig te plaatsen, voor festivals over 'verfrissend' spreken
Precies dat is dus wat ik bedoel. Ik zou dat alsnog heel vernieuwend vinden.

Voor echte vernieuwende namen moet je gewoon naar festivals zoals Lowlands, SZiget en Pukkelpop voor mijn gevoel.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Ik zou 100% stemmen voor een line up als :

Harry Styles - Billie Eilish - The Weeknd

Vraag me alleen niet hoeveel haat mensen hierop gaan hebben van de wat oudere leeftijd….. Pinkpop durft dat ook niet aan ben ik bang. Zelfs als ze het zouden kunnen boeken en betalen.

Een festival zoals Best Kept Secret en Down The Rabbit hole boekt wel ook vernieuwender dan Pinkpop. Dat is gewoon zo.

Had graag een Jacob Collier op Pinkpop gezien net zoals een Stromae. Maar helaas ze worden weer afgeschoven naar Down The Rabbit Hole
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

mart1234

Support act
27 nov 2019
862
349
Wat ik me wel afvraag als RHCP anderhalf uur speelt welke act gaat dat opvangen die tijd want mgk en one republic lijken me acts voor een uur
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Degene van LiveNation die dit seizoen gedacht heeft dat Machine Gun Kelly een sub headliner is mogen ze sowieso ontslaan. Ik snap dat dus echt helemaal niet!
 

Daantje

Gouden Tip
21 mrt 2015
482
65
Vernieuwing komt vanzelf. Zeker als de headliners keuzes voor festivals minder wordt. Je wilt toch niet in herhalingen blijven vallen zoals RW vandaag doet. Na de aankondinging van rhcp bij RW en mad cool raak ik toch meer tevreden met de pinkpop line up dan ik was.
Ben wel benieuwd welke act naar de kuip gaat.
 

mart1234

Support act
27 nov 2019
862
349
Degene van LiveNation die dit seizoen gedacht heeft dat Machine Gun Kelly een sub headliner is mogen ze sowieso ontslaan. Ik snap dat dus echt helemaal niet!
Lijkt me toch een beetje in de zelfde lijn als maneskin te liggen die beide weer eens wat meer rock geluid laten horen in de nieuwe tijd. zijn een van de weinig die nog doorbreken in rock jammer genoeg
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.110
5.389
Degene van LiveNation die dit seizoen gedacht heeft dat Machine Gun Kelly een sub headliner is mogen ze sowieso ontslaan. Ik snap dat dus echt helemaal niet!
Vandaag is er zelfs festival aangekondigd waar die gewoon headlined....
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Precies dat is dus wat ik bedoel. Ik zou dat alsnog heel vernieuwend vinden.

Voor echte vernieuwende namen moet je gewoon naar festivals zoals Lowlands, SZiget en Pukkelpop voor mijn gevoel.
daar raak je wel een snaar...

toen namen als Billie Eilish daar headliner stond, was ze groot genoeg geboost in haar prille begin om daar headliner te kunnen staan.
maar te klein om al een plek op een festival als Pinkpop te pakken, zou je zeggen.
Zou een komst naar Pinkpop in komende jaren dan al niet meer verfrissend zijn, ook al stond ze er nog nooit?

Harry Styles is nu al zo 'groot' gegroeid in zijn jaren lange carriere dat die 3 ArenA's uitverkoopt... Zou het dan al niet meer verfrissend zijn zou hij volgend jaar weer naar NL komen en wel op het festival affiche uitkomen.

...maar om de insteek van NikLn even terug op te pakken, 2 x achter elkaar dezelfde headliner is zeker niet 'verfrissend' te noemen 😂
 

Daantje

Gouden Tip
21 mrt 2015
482
65
@Timmetje we willen beiden denk ik wel dezelfde acts op festivals als ik dit zo lees. Ik heb denk ik de hoop opgegeven dat dit soort nieuwe namen nog op Pinkpop komen.

Pinkpop had Harry Styles kunnen neerzetten ( paste in zijn tourschema). Hij koos toch voor een arena. Of MOJO koos voor een arena 😉
Dit soort vraagstukken zou ik wel eens antwoorden van trommelen willen horen.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
daar raak je wel een snaar...

toen namen als Billie Eilish daar headliner stond, was ze groot genoeg geboost in haar prille begin om daar headliner te kunnen staan.
maar te klein om al een plek op een festival als Pinkpop te pakken, zou je zeggen.
Zou een komst naar Pinkpop in komende jaren dan al niet meer verfrissend zijn, ook al stond ze er nog nooit?

Harry Styles is nu al zo 'groot' gegroeid in zijn jaren lange carriere dat die 3 ArenA's uitverkoopt... Zou het dan al niet meer verfrissend zijn zou hij volgend jaar weer naar NL komen en wel op het festival affiche uitkomen.

...maar om de insteek van NikLn even terug op te pakken, 2 x achter elkaar dezelfde headliner is zeker niet 'verfrissend' te noemen 😂
Klopt Dennis. Maar…qua kleine namen laat Pinkpop dan vaak toch wel een steekje vallen. Ze boeken vaak kleinere namen die voor mijn gevoel daarna wat minder snel doorgroeien. Dus er is wat minder focus op vernieuwing op de kleine namen.

Vroeger was dit bij Pinkpop beter vind ik zelf.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken