Pinkpop 2023

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Status voor 2023:

Aankondigingen voor verkoop:
- Madoux , los -29 april
-P!nk , los - 7 oktober
- Robbie Williams , Editors , Goldband - eind oktober
-???

Verkoop : zaterdag 26 november
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Nog een leuke vergelijking wat ik zelf niet had verwacht:

Overeenkomsten met acts en andere festivals 2022:

Isle of Wight (zelfde weekend) - 3 namen ( Mimi Webb, Sea Girls en Nile Rodgers & Chic)

Rock am ring ( vlak voor Pinkpop) - 3 namen

Rock Werchter (na Pinkpop)- 17 namen (!!) waarvan drie headliners

Hurricane (zelfde weekend)- 8 namen

De drie namen die worden gedeeld met Pinkpop zijn niet identiek met namen die met hurricane worden gedeeld. Pinkpop vist dus uit beide vijvers.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Nog een laatste post voor vanavond:

The 1975 - een zekerheidje voor Pinkpop denk ik. Ze staan op hurricane gedurende Pinkpop en Southside. Ze zijn niet aangekondigd voor Isle of Wight . Dit moet dus wel een Pinkpop naam zijn.

Laatste keer op Pinkpop in 2019.

One Republic - een opvallend gat gedurende Pinkpop. Vlak na Pinkpop weekend in Mönchengladbach . Stadspark Groningen kan ook. Denk zelf eerder Pinkpop.

Laatste keer op Pinkpop 2015

The Lumineers - Op Southside en hurricane. Niet op Isle of Wight. Dus ook een Pinkpop naam.

Laatste keer op Pinkpop : volgens mij nog nooit?

QTSA - Southside / Hurricane. Geen Isle of Wight. Logische Pinkpop boeking na annulering van vorig jaar.

Placebo - Southside / Hurricane. Geen Isle of Wight.
 
  • Leuk
Waarderingen: Danielledaan

Fornax

Gouden Tip
2 jun 2014
385
391
Het gezicht, maar niet de frontman? Ok.
De setlist van de afgelopen 10 jaar, heb je Breathe, Firestarter en Run With the wolves waar de vocalen van Keith prominent in zijn opgenomen.

Het is een rare constructie bij The Prodigy. Maxim is altijd frontman geweest als MC zijnde. Keith was danser en is daarna op enkele nummers als vocalist te horen. Door zijn uitgesproken looks en "gedragingen" op het podium werd hij door een aantal mensen gezien als The Prodigy, wat dus absoluut een onwaarheid is.
Liam is het geniale muzikale brein, Maxim de "frontman", Keith het gezicht voor velen en de vocalist op enkele nummers. Niet meer, niet minder.
 
Laatst bewerkt:

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Nog een laatste post voor vanavond:

The 1975 - een zekerheidje voor Pinkpop denk ik. Ze staan op hurricane gedurende Pinkpop en Southside. Ze zijn niet aangekondigd voor Isle of Wight . Dit moet dus wel een Pinkpop naam zijn.

Laatste keer op Pinkpop in 2019.

One Republic - een opvallend gat gedurende Pinkpop. Vlak na Pinkpop weekend in Mönchengladbach . Stadspark Groningen kan ook. Denk zelf eerder Pinkpop.

Laatste keer op Pinkpop 2015

The Lumineers - Op Southside en hurricane. Niet op Isle of Wight. Dus ook een Pinkpop naam.

Laatste keer op Pinkpop : volgens mij nog nooit?

QTSA - Southside / Hurricane. Geen Isle of Wight. Logische Pinkpop boeking na annulering van vorig jaar.

Placebo - Southside / Hurricane. Geen Isle of Wight.
bij die Hurricane/Southside namen is het ook wel van belang of ze 3 dagen achter elkaar gaan spelen.
daarnaast zijn dit ook namen die ook op DTRH of BKS terecht kunnen komen.
1975, Tash Sultana en Lumineers geloof ik wel dat ze 3 dagen achter elkaar willen spelen.
BIj QOTSA twijfel ik voor aankomende tour, maar voorgaande lijkt dat geen punt.
Placebo lijkt vaak een dag tussen de gigs te plannen, lijkt me daardoor minder plausible
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Zal wel niets bijzonders zijn, maar laat het even niet onbenoemd hier...

Instagram story van Coldplay opvallende match met Pinkpop huisstijl.
😂

Bekijk bijlage 2913
Niet om het een of een ander maar dit is wel echt een random post. Staat geen tekst bij, geen link . Lijkt wel een foutje 😂

Ze staan 7 juni in de UK en 23 juni in Napels…. Het kan dus in theorie. Maar dan val ik echt van mijn stoel.

😂😂gewoon een dikke nee voor Coldplay die houden het toch bij stadion tours?
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
De huisstijl matcht opvallend, ik vind het wel vreemd dat er geen tekst , link of iets bij staat het komt echt uit het niets en als ik kijk naar het tourschema past Pinkpop juist opvallend goed.

Maar ze doen geen festivals en hebben voor deze tour tot nu toe alleen stadions gedaan. Ik zou dus echt geen enkele reden kunnen zien waarom ze dan naar Pinkpop zouden kunnen komen.

Laten we het maar houden op Guns And Roses
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Pagina voor tickets is gemaakt, nog geen nieuwe info. Maar wellicht in aantocht

Bekijk bijlage 2912

Fyi... pinkpop.nl/2023/tickets/

edit: wat wel anders is, op de pagina staat "Ticketprijzen worden binnenkort bekendgemaakt" in de eerdere berichten stond altijd "later bekendgemaakt"
toch benieuwd of Pinkpop dan vandaag of morgen met nieuws komt, nu er weer overduidelijk een ding op de site er bij is gekomen
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
940
445
toch benieuwd of Pinkpop dan vandaag of morgen met nieuws komt, nu er weer overduidelijk een ding op de site er bij is gekomen
Een beetje spanning opbouwen , de snelste zijn ze niet in Geleen.Gok op een prijs van € 130,00 voor de dagkaart en € 275,00 voor het weekend.Uitgaande van 30000 weekend en 90000 dagkaarten = max.60000 per dag. Levert dat pakweg een kleine 20 miljoen op. Maar ja dit jaar was op de vrijdag en zaterdag een heel stuk drukker rond de 70000. En stel dat Coldplay toch de 3e headliner zou worden dan skip ik mijn kaarten voor de Arena, maar dat zal wel niet nodig zijn.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Laten we het maar houden op Guns And Roses
ik hou het op Guns N' Roses ;) 🙈




edit: misschien moet er voor die EU touraankondiging gewacht worden op Glastonbury???
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
580
298
Wat zou de reden zijn dat artiesten de laatste jaren zoveel meer zijn gaan vragen?
Een groeiende markt buiten europa dus meer keuze? Een beperkte doorstroom van artiesten naar headliner status?...
 

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
480
194
Toch jammer dat Pinkpop Slipknot niet heeft geboekt als evenwicht in het affiche.
Slipknot komt denk ik alleen als headliner.

Dat gaan ze met het oog op mainstream niet doen. Ook denk ik dat ze het niet durven ivm ticketverkoop.
Ik heb geen idee of zij een dag kunnen dragen
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken