Pinkpop 2023

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Ja echt. Krijgen ook hun eigen aankondiging (ok, laatste keer kreeg Måneskin die ook). In hun persbericht gebruikt Werchter zelf ook eigenlijk zelden het woord headliner. Coheadliners krijgen vaak beiden anderhalf uur.

SOAD en Linkin Park
The Cure en tool.
Mumford and sons en Florence and the Machine.

Om nog maar wat voorbeelden te noemen.
en worden die in de aankondiging dan ook gecommuniceerd als headliner? Daarvan heb ik niet een goed beeld? Meen dat bij de "hoofdact" wel letterlijk gecommuniceerd word : headliner? zoals nu ook bij Stromae voor de donderdag
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.495
6.167
Stromae is een pak verfrissender dan P!nk en GnR imo.

Edit: Ook wel een tikkie too much met al die shows van het afgelopen jaar en komend jaar misschien, maar qua naam een stuk relevanter dan P!nk en GnR. Zou voor Pinkpop ook een echt nieuwe headliner zijn geweest.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.199
7.450
Dan zou Pinkpop naar mijn idee het volgend jaar beter doen dan Werchter. Maar dat is mijn mening. Het is verfrissend en niet alweer hetzelfde.
In welk opzicht bedoel je dan? Pink kan je weinig verfrissend noemen als je Pinkpop en Werchter gaat vergelijken aangezien ze daar 2 edities geleden al stond.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.169
4.316
en worden die in de aankondiging dan ook gecommuniceerd als headliner? Daarvan heb ik niet een goed beeld? Meen dat bij de "hoofdact" wel letterlijk gecommuniceerd word : headliner? zoals nu ook bij Stromae voor de donderdag
Zoals gezegd gebruikt Werchter zelf lang niet altijd de kwalificatie headliner. Ook niet bij een Metallica of Pearl Jam.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.684
7.458
Wat als AC/DC door dingen als gezondheidsproblemen etc gewoon een keer blij is dat ze niet alle toeters en bellen erbij hoeven te halen en gewoon dit jaar een 'simpele' festivalshow neerzetten. Niet zo vermoeiend, laatste tour, toch het nieuwe album promoten, daarna lekker snel weer thuis.
 
  • Geweldig
Waarderingen: DennisvdBr

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
In welk opzicht bedoel je dan? Pink kan je weinig verfrissend noemen als je Pinkpop en Werchter gaat vergelijken aangezien ze daar 2 edities geleden al stond.
Kom op. Als ze Taylor swift , Guns N Roses en P!NK zouden hebben is dat veel beter dan een Muse en Arctic Monkeys maar goed dat is mijn mening. .
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.495
6.167
Swift hebben ze niet, die gaat een arenatour doen. P!nk en Guns n Roses zijn beide ook weinig verfrissend te noemen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.495
6.167
Nieuw en verfrissend zijn twee verschillende dingen toch? Een nieuwe headliner voor Pinkpop hoeft niet per definitie een verfrissende headliner te zijn.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.199
7.450
Kom op. Als ze Taylor swift , Guns N Roses en P!NK zouden hebben is dat veel beter dan een Muse en Arctic Monkeys maar goed dat is mijn mening. .
Oh je comment ging over Taylor Swift, dat was mij niet duidelijk. Ja dat zou inderdaad een mooie boeking zijn.

GNR is wel echt de laatste artiest die ik zou omschrijven als nieuw of verfrissend. Dat ze niet op pinkpop stonden snap ik maar sinds hun grote return zijn ze ieder jaar wel ergens in nederland/belgie te zien geweest. Alle GNR fans hebben al zo veel kansen gehad om die te zien, denk niet dat die zo veel publiek zouden trekken zeker niet als ze ook nog eens op werchter staan in hetzelfde jaar.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Kom op. Als ze Taylor swift , Guns N Roses en P!NK zouden hebben is dat veel beter dan een Muse en Arctic Monkeys maar goed dat is mijn mening. .
"beter" als in, dat je mening is dat je die liever ziet, of in de vorm van live act beter, of op basis van komst naar Pinkpop?

Muse en Arctic Monkeys hebben in afgelopen edities al als headliner gestaan.
Muse daarbij al redelijk vaak geweest (5x).
P!nk zal wel de 2e keer zijn, maar da's wel al 13(?) jaar geleden en toen zelfs niet als headliner.
Als ik kijk naar headliners die nog niet geheadlined hebben op Pinkpop, tja, dan inderdaad.
Op basis daarvan, zie ik het idd ook als veel beter, vanuit Pinkpop point of view.

en dat zou ik dan op de zelfde basis ook verfrissend noemen, ook al is een act als GnR de oude rot uit het vak.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78

Landgraver

Support act
13 apr 2021
941
445
"beter" als in, dat je mening is dat je die liever ziet, of in de vorm van live act beter, of op basis van komst naar Pinkpop?

Muse en Arctic Monkeys hebben in afgelopen edities al als headliner gestaan.
Muse daarbij al redelijk vaak geweest (5x).
P!nk zal wel de 2e keer zijn, maar da's wel al 13(?) jaar geleden en toen zelfs niet als headliner.
Als ik kijk naar headliners die nog niet geheadlined hebben op Pinkpop, tja, dan inderdaad.
Op basis daarvan, zie ik het idd ook als veel beter, vanuit Pinkpop point of view.

en dat zou ik dan op de zelfde basis ook verfrissend noemen, ook al is een act als GnR de oude rot uit het vak.
Blijft toch appels met peren vergelijken.Wat is je persoonlijke smaak / favorieten vs wat een festival / buro PP / Mojo presenteert.Het ene jaar pakt dat beter uit als het andere.Blijft ook nog de mogelijkheid om de echte "grote"acts los te bezoeken , zie de boekingen in 2023.Op een festival vind ik altijd wel wat van mijn gading , is net alsof je in een candy store bent
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.236
4.507
Met het mogelijke wegvallen van RATM, zou ik juist meer aanknopingspunten zien voor Stromae op Pinkpop.
De enkele omstandigheid dat hij normaliter een dagje vrij zou inlasten na twee dagen Parijs is wel een overkomelijk probleem, lijkt mij.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.723
1.890
Wat als AC/DC door dingen als gezondheidsproblemen etc gewoon een keer blij is dat ze niet alle toeters en bellen erbij hoeven te halen en gewoon dit jaar een 'simpele' festivalshow neerzetten. Niet zo vermoeiend, laatste tour, toch het nieuwe album promoten, daarna lekker snel weer thuis.
Is niet hun stijl om alleen een festival tour te doen. Gaat niet gebeuren.
 

bootje76

Randprogramma
17 feb 2019
187
154
ik hoop dat je gelijk hebt en ze niet komt... maar dat zeg ik omdat ik hoop dat er 2 rock headliners bij komen 😅

ik kijk er niet van op als er 1 rock headliner komt hoor, dat die andere alsnog Swift/Beyonce is.

ik zou zeggen, doe anders maar, als je mij vraagt :
Vrijdag : Pink / Placebo / The 1975
Zaterdag : Beyonce / QOTSA / Bastille
Zondag : Guns N Roses / Florence + The Machine / LIVE
LIVE heb ik in 2019 nog op Paleis Soestdijk gezien, Ed leek daar toch zijn beste tijd wel te hebben gehad.... Het kan ook gewoon een mindere avond geweest zijn.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.561
4.482
LIVE heb ik in 2019 nog op Paleis Soestdijk gezien, Ed leek daar toch zijn beste tijd wel te hebben gehad.... Het kan ook gewoon een mindere avond geweest zijn.
Mijn vriendin en haar vader waren zeer enthousiast over hen op rock zottegem en de recensies toen waren ook positief, dus mss idd wisselvallig fzo
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.236
4.507
Kom op. Als ze Taylor swift , Guns N Roses en P!NK zouden hebben is dat veel beter dan een Muse en Arctic Monkeys maar goed dat is mijn mening. .
Muse - GnR lijkt me beide weinig verfrissend, maar dan is de reputatie van Muse toch beter.
AM - Pink lijkt me verder ook niet perse een overwinning voor Pink, hoewel ik beide wel toffe boekingen vind.

Also, kwestie van meningen I guess ;)
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.561
4.482
Muse - GnR lijkt me beide weinig verfrissend, maar dan is de reputatie van Muse toch beter.
AM - Pink lijkt me verder ook niet perse een overwinning voor Pink, hoewel ik beide wel toffe boekingen vind.

Also, kwestie van meningen I guess ;)
En daarnaast heb je nog een dag extra ;)
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.723
1.890
LIVE heb ik in 2019 nog op Paleis Soestdijk gezien, Ed leek daar toch zijn beste tijd wel te hebben gehad.... Het kan ook gewoon een mindere avond geweest zijn.
Kan natuurlijk maar ik zou ze nog wel eens willen zien. Zit eigenlijk te wachten op Europese data.....
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken