Pinkpop 2023

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.286
7.634
Muse, Arctic Monkeys en Stromae zijn (zo goed als) uitgesloten voor Pinkpop.
Dit worden (hoogstwaarschijnlijk) de 3 headliners op Rock Wercher.
Pinkpop deelt al P!nk met Boutique, gaat waarschijnlijk 1 headliner delen met Rock Werchter en gaat waarschijnlijk dus 1 headliner hebben die elders (zoals KBS) of misschien niet in Belgie staat?

Suggesties voor de 4e Rock Werchter headliner?
Suggesties voor KBS acts?
Deelde pinkpop dit jaar niet alle headliners met Rock Werchter? Ik begrijp niet hoe Stromae uitgesloten is.
 

mart1234

Support act
27 nov 2019
867
349
Denk dus dat we in de aankomende 2 weken ook wel een headliner kunnen verwachten aangezien dan rock werchter ook in verkoop gaat
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.095
6.174
Deelde pinkpop dit jaar niet alle headliners met Rock Werchter? Ik begrijp niet hoe Stromae uitgesloten is.
Stromae lijkt me uitgesloten door de 16e en 17e juni in Parijs te staan en in de tour nergens op 2 locaties meteen de dag erna speelt, dus altijd 1 dag tussen locaties. (dus 18 juni is uitgesloten daar door lijkt me)

edit, ja Pinkpop deelde 2022 alle headliners met Rock Werchter. Voorheen ook vaak 1 met Boutique of TW en dan 2 met RW. Zelden geen tot weinig gedeelde headliners. Laatste keer was Bieber een Benelux exclusief, meen ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.095
6.174
Denk dus dat we in de aankomende 2 weken ook wel een headliner kunnen verwachten aangezien dan rock werchter ook in verkoop gaat
verschil met Rock Werchter is, dat ze vaak ook de verkoop zijn begonnen dat er nog namen aangekondigd moesten worden, dus hoeft niet een aanleiding te zijn voor een gedeelde headliner met Pinkpop imo

Maar corrigeer me vooral als Rock Wercher voorheen wel in verkoop ging met 4 headliners bekend?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.568
6.244
Stromae lijkt me uitgesloten door de 16e en 17e juni in Parijs te staan en in de tour nergens op 2 locaties meteen de dag erna speelt, dus altijd 1 dag tussen locaties. (dus 18 juni is uitgesloten daar door lijkt me)

Wil misschien wel een uitzondering maken om Pinkpop te headlinen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.095
6.174
of ergens anders in NL...

edit: aan de andere kant, was de instinker op basis van vorige tours van P!nk ook tov Boutique, touche!
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.562
3.160
verschil met Rock Werchter is, dat ze vaak ook de verkoop zijn begonnen dat er nog namen aangekondigd moesten worden, dus hoeft niet een aanleiding te zijn voor een gedeelde headliner met Pinkpop imo

Maar corrigeer me vooral als Rock Wercher voorheen wel in verkoop ging met 4 headliners bekend?
Volgens mij zijn ze het wel altijd echt van plan om de headliners van alle dagen bekend te hebben. Maar soms lijkt er iets mis te lopen, terwijl de verkoop al wel was geregeld. Tja dan kun je niet veel anders dan nog even bepaalde dagen 'gesloten' houden.
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.095
6.174
Muse, Arctic Monkeys en Stromae zijn (zo goed als) uitgesloten voor Pinkpop.
Dit worden (hoogstwaarschijnlijk) de 3 headliners op Rock Wercher.
Pinkpop deelt al P!nk met Boutique, gaat waarschijnlijk 1 headliner delen met Rock Werchter en gaat waarschijnlijk dus 1 headliner hebben die elders (zoals KBS) of misschien niet in Belgie staat?

Suggesties voor de 4e Rock Werchter headliner?
Suggesties voor KBS acts?
dus, iemand die mee gaat in deze theorie?

ik hoor graag jullie suggesties
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.750
1.913
dus, iemand die mee gaat in deze theorie?

ik hoor graag jullie suggesties
Lastig hoor, de bekende namen die al vaak de ronde doen.
Taylor Swift, The Weeknd, Katy Perry, Beyonce, Rolling Stones. Bij de Stones blijft het gerucht gaan dat ze gewoon weer door Europa gaan. McCartney nog ergens. AC/DC? Florence?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.568
6.244
4e RW: Guns n Roses (en die delen ze dan met Pinkpop)
KBS: The Weeknd, Beyoncé, Taylor Swift
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.750
1.913
Oh ja, GnR natuurlijk
En RHCP. Heel misschien Greenday ergens een optie...
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.194
4.350
De 4de headliner? Rock Werchter programmeert meestal 7-8 headliners.
Dat zat ik ook net te denken. 😂 Meestal minimaal 6 headliners.
Nou wil een coheadliner op Werchter ook wel eens afsluiter zijn op het 2e pinkpoppodium.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.095
6.174
Nou wil een coheadliner op Werchter ook wel eens afsluiter zijn op het 2e pinkpoppodium.
die had ik in die 4 niet mee geteld inderdaad, niet inderdaad de second-headliner/co-headliner

dus letterlijk de "headliner" van de dag, met ook die stempel.
zoals 2022 Metallica, Red Hot Chili Peppers, Pearl Jam en Imagine Dragons die stempel droegen.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.194
4.350
Da’s dus niet hoe het bij RW werkt. The killers en 21 pilotes waren ook gewoon headliner.
En laatste naam is niet per se de grootste headliner.
 
Laatst bewerkt:

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.973
1.761
Da’s dus niet hoe het bij RW werkt. The killers waren ook gewoon headliner.
En laatste naam is niet per se de grootste headliner.
Wauw echt? Da's namelijk niet hoe ik het zelf een beetje lees. Elk jaar zijn er in mijn ogen toch wel 4 duidelijke dagheadliners aan te wijzen...

Poster technisch klopt het trouwens wel wat je zegt bij bijvoorbeeld 2022...
Pearl Jam - The War on Drugs
Metallica - Greta van Fleet
Imagine Dragons - Twenty One Pilots
RHCP - The Killers
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.194
4.350
Wauw echt? Da's namelijk niet hoe ik het zelf een beetje lees. Elk jaar zijn er in mijn ogen toch wel 4 duidelijke dagheadliners aan te wijzen...

Poster technisch klopt het trouwens wel wat je zegt bij bijvoorbeeld 2022...
Pearl Jam - The War on Drugs
Metallica - Greta van Fleet
Imagine Dragons - Twenty One Pilots
RHCP - The Killers
Ja echt. Krijgen ook hun eigen aankondiging (ok, laatste keer kreeg Måneskin die ook). In hun persbericht gebruikt Werchter zelf ook eigenlijk zelden het woord headliner. Coheadliners krijgen vaak beiden anderhalf uur.

SOAD en Linkin Park
The Cure en tool.
Mumford and sons en Florence and the Machine.

Om nog maar wat voorbeelden te noemen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken