Pinkpop 2023

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.416
4.797
Probeer je hier een punt mee te maken of zet je gewoon wat random namen in een rijtje?
Denk dat in de vergelijking die gemaakt werd Kings of Leon tegenover Taylor Swift te plaatsen het beeld ook wel iets vertekend wordt:p
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.273
2.603
Probeer je hier een punt mee te maken of zet je gewoon wat random namen in een rijtje?

Guns N Roses - avondje Groningen verkocht met gemak uit. Guns N Roses stond nooit op Pinkpop.

P!nk - krijgt met gemak wat stadions in Duitsland vol. P!nk stond 1x op Pinkpop.

Kings Of Leon- krijgen een dag voor Bospop niet vol en weinig tickets verkocht.
Kings Of Leon stond 3x op Pinkpop.

Muse - stond al vaker op Pinkpop (5x)

Statistieken zeggen soms wel iets…
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.831
6.568
Guns N Roses - avondje Groningen verkocht met gemak uit. Guns N Roses stond nooit op Pinkpop.

P!nk - krijgt met gemak wat stadions in Duitsland vol. P!nk stond 1x op Pinkpop.

Kings Of Leon- krijgen een dag voor Bospop niet vol en weinig tickets verkocht.
Kings Of Leon stond 3x op Pinkpop.

Muse - stond al vaker op Pinkpop (5x)

Statistieken zeggen soms wel iets…
We hadden het over RW en Pinkpop. KoL staat niet op Werchter. Die naam kwam wat uit de lucht gegrepen.

Muse verkocht in 2019 zowel Goffert als Ziggo binnen no time uit. Dat vergeet je even. :p

Stadions in Duitsland zegt ook weinig over de populariteit van een act in Nederland natuurlijk.
 

Royke

Support act
Sfeerbeheer
2 jul 2018
787
1.312
Je snapt wat ik bedoel.

Ik kijk vanuit Pinkpop oogpunt. Niet of een act perse verfrissend is.

Ik heb geen glazen bol maar ik denk dat een Muse, Kings of Leon en Arctic Monkeys slechter verkoopt dan Taylor Swift , Guns N Roses en P!nk. Denk dat de meeste mensen het daarmee eens kunnen zijn.

Maar goed heb Arctic monkeys dit jaar op SZiget gezien en vond ze echt heel saai. Maar das mijn mening. Vond ze vroeger veel leuker in 2014.
Ik heb Arctic Monkeys dit jaar op zowel Sziget als Lowlands gezien. Sziget vond ik ze echt fantastisch en heb ik echt staan genieten. Op Lowlands vond ik het zwaar tegenvallen en was het voor mij stukken minder dan op Sziget
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.496
8.167
Guns N Roses - avondje Groningen verkocht met gemak uit. Guns N Roses stond nooit op Pinkpop.

P!nk - krijgt met gemak wat stadions in Duitsland vol. P!nk stond 1x op Pinkpop.

Kings Of Leon- krijgen een dag voor Bospop niet vol en weinig tickets verkocht.
Kings Of Leon stond 3x op Pinkpop.

Muse - stond al vaker op Pinkpop (5x)

Statistieken zeggen soms wel iets…
Mijn vraag was wat je punt precies is en waar de vergelijking vandaan komt.
De discussie ging eerst over pinkpop en werchter, en dan ineens pak je 6 random artiesten en zegt welke meer verkoopt dan de ander.

Iedereen begrijp wel dat GNR/Pink/Swift meer tickets verkoopt dan Muse/AM/KoL maar waar komen deze random namen ineens vandaan?

Ik kan ook wel zeggen Muse verkoopt meer tickets dan zanger Rinus maar het draagt niet veel bij aan de discussie of wel?
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.348
6.569
En ook hier.
Hadden in het verleden oa The Cure en Florence.....
Electric Castle : afgelopen jaar niet een headliner gedeelt?
Zo snelle blik, Twenty One Pilots, Deftones, Kennyhoopla....
Colours : TOP en Inhaler zo te zien... Chef Special zie ik zelfs

maar zou interessant kunnen zijn
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ

Gebruikers die dit onderwerp bekijken