Graspop Metal Meeting 2023

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
876
967
Te ver? Voor een keer dat er in west vlaanderen iets te doen is in de winter 🤣
Zullen wel ook een heleboel fransen de grens over steken. Zal vrij snel uitverkopen
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
ken die zaal eigenlijk totaal niet, lijkt een weerkerend thema in hun touraankondiging
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.552
4.837
Tickets voor Den Bosch ook binnen!
Prachtig pakketje, Alestorm en Gloryhammer zijn altijd zeer vermakelijk, maar ook Wind Rose heb ik veel zin in!
Vond het eerst wel een geinig bandje, maar buiten Diggy Diggy Hole (wat een cover is van een of ander Minecraft Youtube-kanaal) was hun overige muziek voor mij niet echt bijzonder goed.
Het nieuwe album, Warfront, dat in juni uitkwam, heeft me echter heel positief verrast!

 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
ben ook gewoon curieus voor wind rose maar zou er nooit een ticket voor kopen. gloryhammer doet mij dan weer minder maar alestorm maakt dat allemaal toch goed.
 

1880

Randprogramma
2 jul 2022
106
108
Iedereen die fan is van lord of the rings toestanden gaat Wind Rose zeker en vast smaken.
Heb ze vlak voor de corona epidemie nog bezig gezien in de Trix en dit was een groot volksfeest.
Daar hebben zij veel harten kunnen bekoren.
De Italianen speelden ook toen met veel overgave en veel enthousiasme.

benieuwd hoeveel gimli's er gaan rond"dwarven". 😀
 
  • Leuk
  • Winning
Waarderingen: Joslittel en MetalLimbo

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
ken die zaal eigenlijk totaal niet, lijkt een weerkerend thema in hun touraankondiging
Is ook een gloednieuwe zaal, dus dat is zo gek nog niet. Is iemand er al geweest eigenlijk hier, in die zaal?

Anders horen we 22 oktober wel hoe de zaal bevalt, Arch Enemy + Behemoth wel voorbij zien komen in de lijstjes.

Ik denk dat deze zaal het ook wel van de Duitsers moet hebben, Den Bosch is ook wel erg ver weg voor veel Nederlanders. Met OV is het ook een rotlocatie heb ik het gevoel.
 

joris313

Gouden Tip
28 nov 2019
259
159
Ik zie dat ik niet de enige ben die het nieuwe Slipknot album gelijk even checkt vandaag. Toen ik hem op Spotify draaide kwam vrij snel een nummer van Vended erachteraan en toen kwam toch de gedachte in mij op... anno 2022 klinkt Vended meer als Slipknot dan Slipknot zelf 😂
 
  • Haha
Waarderingen: won666 en 1880

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.190
Is ook een gloednieuwe zaal, dus dat is zo gek nog niet. Is iemand er al geweest eigenlijk hier, in die zaal?

Anders horen we 22 oktober wel hoe de zaal bevalt, Arch Enemy + Behemoth wel voorbij zien komen in de lijstjes.

Ik denk dat deze zaal het ook wel van de Duitsers moet hebben, Den Bosch is ook wel erg ver weg voor veel Nederlanders. Met OV is het ook een rotlocatie heb ik het gevoel.
Ik denk niet dat hier iemand naar K3 of Di-rect gaat... Den Bosch is vanuit de Randstad toch ook maar een uurtje? Enige is dat de Brabanthallen dan weer aan de rand van de stad liggen, wat het wel lastiger maakt.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Ik denk niet dat hier iemand naar K3 of Di-rect gaat... Den Bosch is vanuit de Randstad toch ook maar een uurtje? Enige is dat de Brabanthallen dan weer aan de rand van de stad liggen, wat het wel lastiger maakt.
Ja je hebt wel gelijk het is inderdaad maar een uurtje vanaf amsterdam/rotterdam. Had meer verwacht. Alleen is inderdaad de locatie aan de rand van de stad niet ideaal.

Ben zelf recent verhuisd naar het zuiden dus voor mij is Den Bosch/Tilburg/Eindhoven prima, maar ik merk in Noord Holland waar ik vandaan kom toch wel dat de meeste mensen weigeren om naar concerten te gaan in deze verre zuidelijke steden, zeker doordeweeks.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.447
7.018
Ik denk niet dat hier iemand naar K3 of Di-rect gaat... Den Bosch is vanuit de Randstad toch ook maar een uurtje? Enige is dat de Brabanthallen dan weer aan de rand van de stad liggen, wat het wel lastiger maakt.

Zo ver weg van het station ligt het nou ook weer niet. 20 minuten lopen ten opzichte van 10 minuten lopen vanaf het station in Tilburg naar de 013. Waarbij je ook nog natuurlijk een OV fiets kan huren, er zit een enorme fietsenstalling met genoeg OV fietsen onder het station.

Vanaf de snelweg is het ook maar enkele minuten rijden.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.552
4.837
Is ook een gloednieuwe zaal, dus dat is zo gek nog niet. Is iemand er al geweest eigenlijk hier, in die zaal?

Anders horen we 22 oktober wel hoe de zaal bevalt, Arch Enemy + Behemoth wel voorbij zien komen in de lijstjes.

Ik denk dat deze zaal het ook wel van de Duitsers moet hebben, Den Bosch is ook wel erg ver weg voor veel Nederlanders. Met OV is het ook een rotlocatie heb ik het gevoel.
Huh? Den Bosch is toch juist een van de meest centraal gelegen steden van Nederland (misschien wel na Utrecht de meest centrale)?
Ook met OV uitstekend te bereiken (behalve misschien vanuit Noord-/Oost-Nederland, maar die hebben sowieso lastige OV-verbindingen).
En zo heel dicht bij Duitsland ligt het nou ook niet echt? Randstad ligt veel dichterbij dan het Ruhrgebied.

Ben ook erg benieuwd naar de zaal de 22e. Vroeger werden er blijkbaar al vaak metalconcerten/-festivals gehouden in de Brabanthallen, nu hebben ze blijkbaar een geheel vernieuwde zaal.
De agenda is voorlopig buiten deze 2 concerten nog niet echt denderend (zie vooral een hoog Efteling en K3 gehalte..), maar dat komt vast wel goed.
Vooral mooi dat ze van die pakketjes neerzetten met 3-4 sterke bands, wat je steeds vaker ziet (bv. in 013), een soort 'mini-festivals' lijkt het wel.
 

joris313

Gouden Tip
28 nov 2019
259
159
Huh? Den Bosch is toch juist een van de meest centraal gelegen steden van Nederland (misschien wel na Utrecht de meest centrale)?
Ook met OV uitstekend te bereiken (behalve misschien vanuit Noord-/Oost-Nederland, maar die hebben sowieso lastige OV-verbindingen).
En zo heel dicht bij Duitsland ligt het nou ook niet echt? Randstad ligt veel dichterbij dan het Ruhrgebied.

Ben ook erg benieuwd naar de zaal de 22e. Vroeger werden er blijkbaar al vaak metalconcerten/-festivals gehouden in de Brabanthallen, nu hebben ze blijkbaar een geheel vernieuwde zaal.
De agenda is voorlopig buiten deze 2 concerten nog niet echt denderend (zie vooral een hoog Efteling en K3 gehalte..), maar dat komt vast wel goed.
Vooral mooi dat ze van die pakketjes neerzetten met 3-4 sterke bands, wat je steeds vaker ziet (bv. in 013), een soort 'mini-festivals' lijkt het wel.
Ook al ligt een stad centraal of heeft het een groot station, in mijn ervaring is het vaak heel lastig om met het ov naar concerten te gaan. Zelf woon ik in Enschede en je komt gewoon in veel gevallen niet meer thuis als je met het ov naar een show gaat. Je kunt de hele nacht met de trein van Amsterdam naar Utrecht, maar als je vanaf veel grote steden naar Enschede terug moet is 22:30 soms al de laatste trein, en dan zijn shows nog lang niet afgelopen.

Je hebt dus vaak de keus om 1) eerder weg te gaan, 2) te slapen bij een bekende en de volgende dag terug te gaan of 3) met de auto te gaan.

Optie 1 is wat mij betreft geen optie, dus vaak moet ik bij een bekende blijven slapen als ik verderop in Nederland een concert bezoek.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.552
4.837
Ook al ligt een stad centraal of heeft het een groot station, in mijn ervaring is het vaak heel lastig om met het ov naar concerten te gaan. Zelf woon ik in Enschede en je komt gewoon in veel gevallen niet meer thuis als je met het ov naar een show gaat. Je kunt de hele nacht met de trein van Amsterdam naar Utrecht, maar als je vanaf veel grote steden naar Enschede terug moet is 22:30 soms al de laatste trein, en dan zijn shows nog lang niet afgelopen.

Je hebt dus vaak de keus om 1) eerder weg te gaan, 2) te slapen bij een bekende en de volgende dag terug te gaan of 3) met de auto te gaan.

Optie 1 is wat mij betreft geen optie, dus vaak moet ik bij een bekende blijven slapen als ik verderop in Nederland een concert bezoek.
Klopt, buiten de Randstad is het een stuk lastiger om laat in de avond of 's nachts met het OV te gaan.
Ik woon zelf in Zuid-Limburg, en de laatste treinen van Eindhoven naar Maastricht/Heerlen stoppen al redelijk vroeg..
Sowieso bezoek ik veel concerten in België of Duitsland, dus dat is nog een stuk lastiger qua aansluitingen op OV.

Ik kies er dan ook zelf vrijwel altijd voor om met de auto te gaan en een hotel te nemen, maar ik begrijp dat dat niet voor iedereen mogelijk of wenselijk is.
 

1880

Randprogramma
2 jul 2022
106
108
Een Duitse vriend van mij vind het steeds lachwekkend dat wij afstanden van 100 km ver vinden.
Hij is soms 6tal uur onderweg met de auto voor een optreden. Daar hoort het bij de beleving, onderweg stoppen aan tankstation en verbroederen met andere fans. Ter plaatse iets zoeken om te eten en te drinken ...
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass en Paddy

Gebruikers die dit onderwerp bekijken