Ik ben naar … geweest en het was …

tom93

Dagopener
24 apr 2019
593
245
Toto - Dinsdag 12 juli - Poppodium 013 Tilburg
Heerlijk concert bomvol hits met als afsluiter de grootste hit Africa. Er werd strak gespeeld en de band had er net als het publiek duidelijk zin in. Feest der herkenning met al die hits. Hold the Line en Pamela vond ik heel erg fijn.

Al met al een zeer geslaagde avond. Leuk om deze band eens live gezien te hebben.

De zaal was volledig uitverkocht. Ik vond het eerlijk gezegd wat te vol, nauwelijks ruimte om te bewegen en de airco was ook maar matigjes aanwezig. Verder qua drinken prima geregeld met voldoende bars (al is Bavaria niet te zuipen).
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Ja, misschien wel, maar bij Styles en Eilish werd het wel uitgebreid en expliciet gecommuniceerd.
Het kamperen werd dan uiteindelijk wel gedoogd, heb ik de indruk…
Volgens mij hebben ze dat gedaan omdat ze wisten dat er effectief mensen zouden kamperen (wat ook is gebeurd) en dus misschien een extra waarschuwing aan hen toe, maar de rest van de regels lijken me gewoon wat ze altijd hanteren. Weet niet of ze dit steevast communiceren op het Facebook-event, maar op hun website doen ze dit, denk ik, zeker altijd.
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.231
4.817
Toto - Dinsdag 12 juli - Poppodium 013 Tilburg
Heerlijk concert bomvol hits met als afsluiter de grootste hit Africa. Er werd strak gespeeld en de band had er net als het publiek duidelijk zin in. Feest der herkenning met al die hits. Hold the Line en Pamela vond ik heel erg fijn.

Al met al een zeer geslaagde avond. Leuk om deze band eens live gezien te hebben.

De zaal was volledig uitverkocht. Ik vond het eerlijk gezegd wat te vol, nauwelijks ruimte om te bewegen en de airco was ook maar matigjes aanwezig. Verder qua drinken prima geregeld met voldoende bars (al is Bavaria niet te zuipen).
Ik was er ook, ik was wat aan de late kant dus ik had niet echt de beste plekken helaas. En het begin ergerde ik me ook soms wat aan de drukte en de het praat publiek. De show was vanaf begin af aan in orde, maar in de loop van de show werd het enkel maar beter en beter. Volgens mij hadden de mannen er ook duidelijk zin in, en dat wisten ze ook wel over te brengen naar het publiek. Hoewel ik toch niet echt de doelgroep ben, heb ik me toch best prima vermaakt bij deze show.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Iemand ervaring met recente concerten van Bob Dylan? Een top of flop? Twijfel of ik tickets zou kopen 😉
 

Kevieri

Campingartiest
17 feb 2016
50
38
Iemand ervaring met recente concerten van Bob Dylan? Een top of flop? Twijfel of ik tickets zou kopen 😉

Ik heb hem heel lang geleden (2009, Vorst Nationaal) aan het werk gezien en vond er toen al helemaal niks aan.
De Morgen was dan wel weer enthousiast over dat concert.
 

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
371
206
Iemand ervaring met recente concerten van Bob Dylan? Een top of flop? Twijfel of ik tickets zou kopen 😉
Twee keer gezien. Ahoy en Desert Trip in Coachella. Werkelijk verschrikkelijk, niet te verstaan en totaal geen interactie met publiek.
 

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
371
206
Gisteren Ed Sheeran gezien. Geluid dramatisch maar hij zelf was niet verkeerd. Hij had een band die het wat bombastisch maakte. Moet hij schrappen. Individueel is en blijft hij sterk.
 

Bassie78

Dagopener
23 okt 2017
505
290
Gisteren Ed Sheeran gezien. Geluid dramatisch maar hij zelf was niet verkeerd. Hij had een band die het wat bombastisch maakte. Moet hij schrappen. Individueel is en blijft hij sterk.
Eens! Geluid was drama maar Edtje is in zijn eentje een alleskunner! Helaas zal hij voor Pinkpop inmiddels te duur zijn!
 
  • Leuk
Waarderingen: PP1980

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.452
7.026
Zojuist Toto in de Ziggodome. Met als verrassing David Paich voor de laatste 5 nummers oid erbij en aan de hand van setlist.fm ook nog Stop Loving You als extra nummer.

Leuk om na 7 jaar de band weer eens te mogen zien. Jammer van de vele uitgerekte solo’s, keyboard en drum solo. Hadden zo 3 a 4 extra nummers kunnen zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ en Joslittel

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.664
2.226
Gisteren bij Modest Mouse in Paradiso geweest. De afgelopen jaren een van mijn meestgeluisterde bands. Toch was ik bang dat het live een beetje tegen zou vallen, maar niets was minder waar. Het geluid was ongelooflijk goed afgesteld en ze speelden meer dan prima. Vanaf de eerste tonen kippenvel over mijn hele lijf. Onverwachts nog groter fan geworden en ik zou ze zo nog vier keer willen zien met wisselende setlists.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMWK

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.287
1.285
The Killers, niet de beste, niet de mooiste maar veruit de leukste show van dit jaar. Wat heb ik lopen fanboyen. Echt genoten, morgen zal ik het uitgebreider toelichten als ok er aan toe kom.
9 nummers van de oudere platen volgens setlist.fm, dat is niet niks zeg. Leuk.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.452
7.026
Voor het grootste gedeelte eens. Vaak alleen maar gezeik, oneliners, toneelstukjes. Bij sommige acts gaat dat zo ver dat ze ook wel 3 nummers in die tijd konden spelen!

Interactie is voor mij een van de dingen die een “normaal” concert kan veranderen in een show.

Gewoon even een zinnetje of twee als ‘dit nummer gaat way back naar …’ ofzo is ook al even een vorm van interactie en maakt het meteen een stuk levendiger
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Interactie is voor mij een van de dingen die een “normaal” concert kan veranderen in een show.

Gewoon even een zinnetje of twee als ‘dit nummer gaat way back naar …’ ofzo is ook al even een vorm van interactie en maakt het meteen een stuk levendiger
Ja je hebt interactie en interactie.
Af en toe een paar woorden en weer knallen is prima
 

DanielNedelko

Campingartiest
4 jul 2022
96
184
Voor het grootste gedeelte eens. Vaak alleen maar gezeik, oneliners, toneelstukjes. Bij sommige acts gaat dat zo ver dat ze ook wel 3 nummers in die tijd konden spelen!
Interactie, mits niet gekunsteld, maakt voor mij het verschil tussen “dit is mijn baan en de rekeningen moeten nu eenmaal betaald” en “ik vind het oprecht leuk om hier nu te zijn”.
 
Laatst bewerkt:

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.231
4.817
Nou iets uitgebreider verslag van gisteren avond. Concerten op een zaterdag avond, wat een genot. Geen kip op de weg, cruise controle aan en richting Amsterdam. Ruim op tijd aanwezig, hapje gegeten en door gegaan naar de ZiggoDome.

Het voorprogramma was besteed aan The Lathums. Hier was ik wel benieuwd naar gezien ze ook op Lowlands staan, en dat ze me op album en wat livestreams die ik van ze zag me wel bevielen. En dat deed het live ook, heel even aftasten met het publiek. Maar als voorprogramma wisten ze het publiek prima te vermaken. Het is misschien nog wel een klein beetje statisch, daar mogen ze wel aan werken. Maar muzikaal is het best aardig, wel super Brits maar het deed zijn werk.

Nu was het de beurt aan The Killers. Dit is de band waardoor ik misschien wel op forums ben beland. Ik luister vroeger veel meer dance genres dat ik rock luisterde, en voor mij was The Killers een van de bands die destijds mij liet inzien hoe super tof bands kunnen zijn. Om eerlijk te zijn was het wel beetje oude liefde geworden, want op enkele nummers na vond ik alle albums na Day & Age allemaal wel wat minder geworden. Maar nu het concert was verzet naar een zaterdagavond, dacht ik ach waarom ook niet. Ik werd ook weer helemaal enthousiast van de Rock Werchter recenties, dus ik had de laatste dagen weer goed bijgeluisterd.

En dan begint zo'n show. Letterlijk met een boem van de confetti kanonnen, en trapte ze af met My Own Soul's Warning. Zo'n nummer die me op plaat dus niet heel veel kon boeien. Maar live knalde deze er wel gelijk in. Je zag ook wel gelijk aan Brandon dat hij er enorm zin in had en het publiek minstens net zo veel. Zo'n chemie is iets wat in de lucht hangt en lastig uit te leggen is. De zaal zat overigens niet bom vol, maar hierdoor waren er juist heel veel echte liefhebbers en niet heel veel "café gangers" aanwezig. Dikke prima. Daardoor had ik ook een heel mooi plekje vooraan het podium kunnen claimen. Terug naar het optreden.

We hope you enjoy your stay! Ja hoor je voelt hem al aankomen, gaan ze dit echt doen. Een van hun beste nummers en hits al zo vroeg in de sets. Maar ja hoor daar was hij dan, het gigantisch bombastische When You Where Young. En verdomme, keihard lopen meezingen en springen. Wat heb ik dit toch vroeger veel geluisterd. En iedereen om me heen deed ook gewoon mee, wat een genot. En gelijk daarna gingen we door naar de klassieker Jenny Was Friend Of Mine. En opnieuw de voetjes gingen hier van de vloer, woord voor woord kan je zo alles meeblèren. Ja jongens en dames, dit gaat een mooie avond worden.

Nu kwam ik ook wel een beetje voor de klassiekertjes, dus wil je er nog een? Ja hoor, daar kwam Smile Like You Mean It voorbij. En de Smile van Brandon Flowers was daar ook. Geen idee of hij oprecht was, dat is door zijn gebleekte tanden soms lastig te zien, maar het leek oprecht. Dat gezegd hebbende, Brandon Flowers heeft normaal gesproken alles wat ik irritant aan een man zou kunnen vinden, maar op een of andere manier komt deze man daar met speels gemak mee weg. Daarna kwam Shot At The Night. Eerlijk gezegd geen plaat die op mijn favorieten lijst staat. Maar het is was wederom gewoon prachtig.

Vervolgens kwam My God voorbij, een van de mindere platen als je het mij vraagt. Maar toch ook weer met de visuals kwam het er prima mee weg. Om vervolgens weer eens van hun vele hits en doorheen te knallen. Human. Ook weer zo'n love it or hate it track, en het is ook eerlijk gezegd nooit mijn favoriet geweest.

Maar verdomme, je kent het weer woord voor woord meezingen. Dus dat doe je dan maar gewoon, om vervolgens weer eens even te knallen met Somebody Told Me. Weer zo'n klassieker waar... tsja hoe vaak moet ik het nog zeggen? Fantastisch.

Nu kwam het moment dat het voor mij heel even een miniem dipje kreeg. Zo speelde The Killers een nieuwe track Boy maar het wist mij niet per direct te pakken, daarna speelde Runaway Horses wat niet echt in de lijn van de avond was. Hoewel het een prima tracks was, was het weer tijd voor banger. Nou die schudden ze weer uit de mouw met A Dustland Fairtyle, een van mijn favoriete tracks van Day & Age. Die opbouw, het einde ja hoor het was echt prachtig.

Daarna legde Brandon Flowers duidelijk uit dat niet hun management of boekingskantoor het voorprogramma hadden geregeld. Maar dat ze dat zelf deden op nieuw talent een kans te geven. En dat ze heel erg konden genieten van The Lathums. Om vervolgens Alex, de zanger van The Lathums uit te nodigen op het podium. Daar speelde ze samen nog een keer een track van The Lathums, en je zag gewoon wat het betekende voor die zanger om samen met een grootheid als Brandon Flowers. Volgens mij was hij best gespannen, met Brandon is zo'n show man die het met speels gemak begeleiden tot een erg leuk duet kon vormen. Het leuk ze ook oprecht gegund door The Killers.

Dan kwam er Runaways nog achteraan, een track die ik dan weer wel leuk vond na mijn hoogtij aan The Killers fanboy periode (die vanavond weer een nieuwe dimensie heeft gekregen). En zullen we dan nog maar een toppertje doen? Ja hoor Ready My Mind, was aan de beurt. De clip in Japan blijft op mijn netvlies gebrand, maar wat een heerlijke track blijf dit toch. I wanna breathe that fire again! Ja Brandon, dat deed je verdomme.

Dying Breed dan, ook weer een plaat die mij op album een beetje voorbij ging. Maar met de mooie visuals van LA op de achtergrond wist het nummer mij live toch wel te boeien. Toch best een aardig nummer, idem gold voor Caution die daarop volgde. Met een soort ontploffend zand visual in het refrein maakte het ook weer wat interessanter dan op album. En daar stond hij dan op het podium, spotlicht op hem gericht. Hij deed even niets, geen woorden, geen teksten, maar gewoon daar staan. En het publiek ging wild. Wat een man.

En daar kwam hij aan hoor, i've got a soul but, i'm not a soldier. All These Things That I've Done dus, weer zo'n meezinger en wat The Killers zo'n steengoede band met al hun rock anthems in repertoire. Op naar de encore, nog een rock anthem, ja doe maar joh dat heb je nog niet gedaan deze avond. Spaceman is ook weer zo'n live plaat die veel beter tot zijn recht komt dan op album. En het verbaasde me weer hoe goed je de nummers kent.

Daarna nodige Brandon een jonge gast op het podium, Diego. Die kreeg de eer om mee te drummen met For Reasons Unknown, nogmaals weer zo'n rock anthem. En hij deed het trucje probleemloos mee. En het publiek waaronder ik gingen maar weer eens keer helemaal los. Daarna zette de Jacques Lu Conts Thin White Duke Remix in voor Mr. Brightside. Op het moment dat ik dacht dat ze de gehele versie gingen, maar gelukkig stopte ze net op tijd, en zette ze de originele versie in. Ik had een beetje last van mijn stem vanochtend, want ik heb godverdomme keihard mee lopen schreeuwen.

En dat maakt het einde van de show. Het is misschien wel een heel uitgebreid verslag van een concert, maar verdomme wat heb ik genoten. Zoals jullie merkte was ik de laatste totaal op veel acts nogal cynisch en niet altijd even positief. Maar dit optreden wist me zoveel te doen deze avond, ongeloof. Euforie ten top, en ik loop denk ik nog een hele week met een glimlach op mijn kop. Ik heb mij zelf de laatste optredens weleens afgevraagd of ik nog wel zoveel naar optredens en concerten moet gaan. Dit had ik nodig.
 

DanielNedelko

Campingartiest
4 jul 2022
96
184
Leuk om te lezen! Als iemand me vorige week had gevraagd of ik mee zou gaan naar de Killers had ik onmiddellijk nee gezegd. Ik heb ik geen jaren een nummer van ze geluisterd, en om één of andere reden zijn ze in mijn herinnering steeds “Imagine Dragon-er” geworden, zoals herinneringen soms vervagen. Nu ik jouw verslag lees weet ik eigenlijk pas weer hoeveel knallers ze gemaakt hebben, en icm die sfeer weet ik zeker dat ik ook een topavond had gehad.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.231
4.817
Leuk om te lezen! Als iemand me vorige week had gevraagd of ik mee zou gaan naar de Killers had ik onmiddellijk nee gezegd. Ik heb ik geen jaren een nummer van ze geluisterd, en om één of andere reden zijn ze in mijn herinnering steeds “Imagine Dragon-er” geworden, zoals herinneringen soms vervagen. Nu ik jouw verslag lees weet ik eigenlijk pas weer hoeveel knallers ze gemaakt hebben, en icm die sfeer weet ik zeker dat ik ook een topavond had gehad.
Haha, zo stond ik er nog niet zo heel lang geleden het zelfde voor. Daarom is het ook zo leuk dat het zo positief heeft uitgepakt. En ja hits hebben ze zeker, eigenlijk mag je ook niet van ze vragen om hun eerste albums te evenaren.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken