Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.073
10.220
Budget tip, ik heb wegens de dure eet en drankprijze en het geringe budget als student zijnde tussen de optredens door bekers geraapt en heb op deze manier elke dag lekker gegeten en goed gedronken op de wei zonder een euro uit te geven!
Waren de neefjes ook mee bezig. 15 bekers is echt weinig en krijg je met zelf drinken plus wat pakken al snel bij elkaar.

Stonden wel soms kneuzen bekers uit prullenbakken te rapen. Dat vind ik echt schraal en gaat volledig tegen het principe in.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
890
295
Was dat geen nieuws voor Nederlandse festivals?
Of gaan ze in België ook over op die hardplastic bekers?

Maar inderdaad zag het er sneu uit die mensen die in de prullenbakken aan het zoeken waren.
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.464
4.245
Eerst wat algemene zaken, ik heb me zeer vermaakt en veel goede optredens gezien, maar RW heeft inderdaad vaak een tegenvallende sfeer aan de main, je moet al in het voorvak staan en dan nog geluk hebben. Ik moet wel zeggen dat alles weer zeer goed georganiseerd was. Minpunt was op the hive het gebrek aan wc´s. De rijen waren echt gigantisch voor de vrouwen. Voor mij persoonlijk was het soms wel iets te druk dit jaar. Wat ik minder vind aan RW, is de drukte, waardoor je soms ook iets niet kan zien. Toch zoveel goede optredens gezien, dat ik wel nog zou gaan als de namen me bevallen.

Donderdag
The Dead South (Barn) (8):

Top begin! De sfeer zat er hier eigenlijk meteen goed in tot mijn verbazing. Bij het opkomen waren veel mensen aan het stampen en klappen. Dit verviel echter na 10 minuten in praten spijtig genoeg. Toch was de band in vorm, een zeer grave stem en toffe nummers. Zeker als ze wat meer up-tempo speelden zat de sfeer er goed in. In hell I´ll be in good company en bastard son zijn ook wel topnummers moet ik zeggen.

Fontaines D.C. (Main) (8):
Het is en blijft een topband, maar na Trix op de eerste rij en met veel sfeer, kon dit niet aan mijn hoge verwachtingen tippen. Publiek was echt mak en veel praters zelfs in het voorvak. Daarnaast maakten ze het zichzelf ook niet gemakkelijk door veel nieuwe nummers te spelen. Die hebben niet de capaciteit om een wei van RW, die niet persee voor hen komen, plat te spelen. Ondanks dit alles was het nog steeds een zeer goed optreden en zelf ben ik wel blij om wat nieuwe nummers live te hebben kunnen horen.

Daarna komt er een gat, bij Altin Gün binnen gegaan, klonkt echt nice, maar had geen zin om vanachter in die Klub C te staan en niets te zien tussen allemaal pratende mensen. Daarnaast komt deze band wel vaak genoeg in België om ergens anders te zien in betere omstandigheden. Dus maar vanachter op de wei gaan zitten en HAIM kijken. Het was niet echt ons ding en toen dat gedoe met die telefoon begon, maar besloten om voor een goede plek te gaan in Klub C om geen last te hebben van gepraat bij Cigarettes After Sex.

Cigarettes After Sex (Klub C) (8):
Ik keek hier op voorhand al naar uit en het pakte volledig. Blij dat we vrij vooran stonden en dus geen last hadden van praters. Een machtige stem en nummers als Nothing´s gonna hurt you baby, Sweet, Apocalypse kwamen mooi tot hun recht. Het is en blijft natuurlijk wel veel van hetzelfde, maar het kwam echt op het goede moment van het festival. Het kan zijn dat ik dit niks had gevonden op een ander moment.

Reignwolf (Slope) (7):
Deze band wilde ik al een tijdje zien, dus de regen getrotseerd, maar zonder regen had ik het sowieso beter gevonden. Vond het een zeer degelijk optreden en hij heeft een grave stem. Spijtig dat de regen wel echt mijn beleving verpestte. Bij het laatste nummer doorgegaan om op tijd te zijn bij Pixies.

Pixies (Main) (9):
Tot mijn verbazing geraakten we nog vrij ver in het voorvak en ik vond ze echt strak spelen. Openen met het drieluik Cactus, The Holiday Song en Here Comes Your Man is meteen een goed voorteken. Daarna volgden nog hoogtepunten als Hey, isla de encanta, caribou, gigantic, where is my mind? Ja man, echt een topband. Monkey en debaser zouden het wellicht tot een 10 hebben verheven, maar nogmaals: topband!

The War On Drugs (Main) (9):
Zeer mooie setlist en zo´n strakke band. Ik verwachtte ze goed, maar niet zo goed. Ik kijk er naar uit om ze woensdag op NOS Alive te zien in betere omstandigheden. Under The Pressure is echt een schijf. Ik stond in het tweede vak tegen de ballustrade en had geen last van praters, dus dat maakte het zelfs beter.

Pearl Jam (Main) (10):
Ik val in herhaling, maar ook dit was een zalig optreden. Ongelooflijk eigenlijk hoeveel hits een band kan hebben en dan spelen ze nog niet eens al hun hits. Spijtig dat ze Yellow Ledbetter uiteindelijk schrapten van hun setlist en hij er wel op stond eerst. Over de nieuwere nummers, laten we ze rustpunten noemen, al vond ik ze live best goed. Why Go, Even Flow, Corduroy, Elderly Woman, Daughter, Do The Evolution, Given To Fly, Jeremy, Long Road, Porch, Black, Alive. Dit is eigenlijk al een samenvatting van hoe goed het optreden was. Eddie Veddie was duidelijk emotioneel, maar zong goed, praatte niet te veel en ze speelden gewoon strak.

Vrijdag
Sum 41 (Main) (8):

Ze speelden strak en hebben best veel hits. De zanger was ook goed bij stem. Ik vond het een geslaagde opener van de dag. Geen idee hoe ze ooit dachten dat hele skelet dezelfde dag nog naar Frankrijk te krijgen, maar zeer tof dat ze dan maar vrijdagochtend openden. In too deep, The hell song, fat lip, still waiting; een mooie opener van de dag.

STIKSTOF (Barn) (8):
Altijd feest in Brussel. De barn ging kapot. Ik ben vooral fan van Jazz Brak zijn stem en Gele Blokken is echt top. Zelfs mijn pa vond het goed.

Idles (Main) (10):
Wat een top band, ik stond in de snakepit en zelfs daar was er een mini moshpit. De bindteksten waren spontaan en lachen, vooral wanneer hij zei: can James Hetfield do this en een debiel dansje volgde. Hij zweette zich te pletter, wat niet moeilijk is met de intensiteit waarmee ze speelden. Het is gewoon echt goede muziek, Mother en Danny Nedelko voorop. Ik heb echt veel liggen meebrullen.

Inhaler (Barn)
Ik wilde hier vanachter in de barn gaan zitten om te kijken, maar er was al geen plaats meer, vrij vanachter in de barn en had geen zin om daar te blijven staan, zeker omdat ik het ook niet echt indrukwekkend vond, allemaal wat te veel van hetzelfde en dus even buiten in de schaduw gaan zitten. Ze speelden wel oké.

Niet naar Girl In Red gegaan, want wilde vanvoor staan bij Turnstile. Natuurlijk worden ze dan nog maar eens verplaatst. Dan maar gaan eten met Capaldi op de achtergrond.

Lewis Capaldi (Main) (2):
Wat een gezaag

Turnstile (Main) (10):
Fuck man, wat een goede band is dit toch. In de snakepit aan het hard gaan en veel aan het meebrullen. Paar keer interactie met de gitarist en high five met de zanger. Ik ben in ieder geval helemaal verkocht. Denk wel dat dit in de barn HET hoogtepunt had geweest, terwijl het nu een van de hoogtepunten was.

Metallica (Main) (10):
Daar vanvoor in die snakepit was me toch een mooie ervaring hoor. Vanop de tweede rij genieten van een machtig concert en ook nog eens een fantastische setlist. Ik vond ze super strak spelen en Hetfield goed bij stem. Sad But True en One zijn live even goed of misschien zelfs beter dan op plaat. Daarnaast spelen ze Nothing else matters wat ze daarvoor weinig deden deze tour, dus vriendin ook blij. Of ik het even goed had gevonden als ik niet in de snakepit stond? Waarschijnlijk niet, maar ik stond er en heb intens genoten en meegebruld.

Zaterdag
Wat op voorhand werd gedacht, werd werkelijkheid. Weinigs echt memorabel gezien.
Goldband (Main) (5):
Het klonk wel oké en lijkt me een tof feestje, maar het was toch vooral afwachten op de echte opener van mijn dag.

Marcus King (Barn) (8):
Een dijk van een stem en het publiek werd na elk nummer enthousiaster. Ook de band speelde zeer goed. Een fijne muzikale beleving, die zeer fijn was als opener van de dag, maar nu ook weer niet het festivaloptreden zal worden.

Yong Yello (Klub C) (8):
Ik heb een zwak voor deze artiest. Zijn nieuwe album vind ik echt een sterke boodschap bevatten en luistert ook gewoon lekker weg. Daarna is zijn band live een echte meerwaarde. Vooral luchtkasteel is kippenvel.

Sloper (Slope) (8):
Ik vond ze zeer goed spelen eigenlijk. Toffe nummers, goed gespeeld, toffe zangers. Natuurlijk wat extra show bij de drummers met wat gooien van een drumstick hier en daar en een drumsolo hier en daar. Allemaal te verwachten en het was niet te veel.

Maneskin (Main):
Minder kut dan op plaat, maar we zijn nacho´s gaan eten in de schaduw van de NWW met hen op de achtergrond, dus ga geen punten geven.

Yungblud (Main) (6):
Op Pukkelpop een toffe show, rw19 vond ik het niet goed. Nu zaten we eerst neer, maar zijn we iets naar voren gegaan. Ik vond het niet heel slecht, maar daar blijft het bij.

Mother Mother (Slope) (6):
Geen memorabel optreden, maar viel zeker niet tegen.

Daarna in Klub C uit de zon gaan zitten en wachten tot Leon Bridges begon, maar na eerste nummer doorgegaan. Ik vond het saai en het stond weer bomvol. Ook bij Kennyhoopla na 1 nummer weer weg, hij zong vals, of ik hoorde hem niet, het geluid stond veel te zacht. Nee 2 keer teleurstellend, maar mss ook een beetje door vermoeidheid ofzo.

Twenty One Pilots (Main) (4):
Wat een teleurstelling! Ik zei nog voor het begon tegen mijn vriendin, ik heb er nog wel zin in. Ik ken nog wel vrij veel van hun hitjes. Het kampvuur was echt gewoon cringe. Daarnaast stopte hij dan opeens met spelen tijdens een van die hits. Nadat hij op het podium was geklommen, zijn we maar afgebold naar de slope om van die bbq een broodje te eten (echt zeer lekker).

Grandson (Slope) (7):
Kon er zeker mee door, ik had ook gewoon even nood aan een dergelijk optreden na 21pilots. Gewoon even simpel schreeuwen op gitaren, niet meteen het meest hoogstaande optreden, maar die mogen er ook tussen zitten.

Imagine Dragons (Main) (1):
Zie Humo...
Nee serieus, we begonnen vol goede moed aan het optreden, aangezien zowel ik als mijn vriendin hen vroeger wel konden appreciëren. Nog meezingen met it´s time en believer, waarna een nieuw nummer kwam en Thunder terug meezingen, maar ook een slecht nummer. Daarna begon de treurnis helemaal en waar de wei in de avond al vrij leeg was bij aanvang (zeker voor op een zaterdagavond), liep die nog sneller leeg dan mijn maag door de spontane braakneigingen die ik kreeg als ze weer eens hetzelfde andere nummer begonnen. Na een nummer of 7 hielden ook wij het voor bekeken.

Zondag
Fever 333 (Barn) (10):

I want you to know, there´s a motherfucking fever coming!
Ook de barn bezwijkt voor deze mannen en meer dan terecht. De beste sit-down tot nu toe volgens hen zelf en hij zegt het niet zomaar. Geen idee of iemand al filmpjes heeft bekeken om te zien of hij de waarheid spreekt. Dikke sfeer zoals altijd en alles staan meebrullen. Ook Bite Back is live echt een schijf eerste klas. Het is nu de 4de keer dat ik ze zie en het is telkens een machtig optreden met zeer veel sfeer. Ik vond ze wel rustig tegenover anders, zijn buikgriep zal er wellicht iets mee te maken hebben gehad.

Big Thief (Barn) (7):
Na Fever even water gaan tanken en ons vanachter in de barn gezet om even bij te komen en naar de aanrader van dit forum te gaan. Na Fever wel een hele aanpassing, maar was geen probleem omdat ik sws wat wilde uitblazen. Een vriendin die we toevallig waren tegengekomen vatte het eigenlijk voortreffelijk: "gezellige muziek". Ze speelden echt wel sterk en de zangeres heeft een zeer goede stem, maar het leek soms eerder muziek om gezellig aan een kampvuur te zitten samen (21 pilots take notes over hoe je dit doet).

Keane (Main) (6):
Goh, die gast kan zingen en ze hebben ongelooflijk veel nummers, die ik herkende. Toch vond ik het zoals iemand hier al zei precies heel de tijd hetzelfde, maar prima om al wat veel te dure nacho´s bij te eten om al onze bonnen op te krijgen.

Dry Cleaning (Slope) (7):
Coole vrouw, nice muziek. Spijtig genoeg sneller door om Modest Mouse mee te pikken, maar wat ik gezien heb, vond ik goed. Paste wel niet echt in de setting van de slope.

Modest Mouse (Klub C) (7):
Zoals ik hier al heb vermeld, waren ze goed begonnen om een van de verrassingen van mijn weekend te worden en goed geëindigd om een van de verrassingen van mijn weekend te worden. Spijtig genoeg technische problemen tijdens een van mijn favoriete nummers van hen Paper Thin Walls, die ook niet meteen waren opgelost, zorgden ervoor dat hun potentieel niet ten volle is benut geweest. Al konden Fuck your acid trip, king rat en natuurlijk float on me weldegelijk bekoren. Toch baal ik dus echt enorm van deze technische problemen, omdat ze zo goed speelden bij die andere nummers.

The Record Company (Slope) (7):
Kiwanuka was spijtig genoeg vol, dus naar de slope. Een zeer aardige band, heb ongeveer 20 minuten gekeken, maar ben dan doorgegaan omdat ik te dringend naar toilet moest en er overal rijen waren en ik zeker niet te laat bij Royal Blood wilde zijn. Ze speelden wel goed en de zanger heeft een goede stem.

Royal Blood (Main) (8):
Ik hoopte in het voorvak te geraken om te kunnen genieten van de sfeer, maar was spijtig genoeg al vol. Dus van iets verder moeten kijken wat het net ietd minder maakte. Ze hebben toch een hoop hits op korte tijd, maar dan moeten ze die allemaal spelen. Geen I only lie when I love you is gewoon schandalig :(. Al bij al een goed optreden, maar ze mochten net iets meer snelheid in hun set(list) steken.

The Killers (Main) (5):
Ja toch ook een teleurstelling. Ik verwachtte een toffe poprockband met hits als somebody told me en mr. Brightside, maar kreeg een afgelikte popshow met een zanger waarbij ze precies met de pot bleekmiddel hadden gesmost in zijn mond. Bij run for cover had ik pas door dat het dat nummer was, toen hij die woorden de eerste keer zong en mijn vriendin zelfs pas bij het tweede refrein. Enige punt is dat hij niet zo vals zong als mijn vriendin zei dat hij was in 2018. Ik was toen niet op RW dus heb die show niet gezien, waardoor ik in tegenstelling tot jullie wellicht hogere verwachtingen had en die niet ingelost werden. Fijn dat veel anderen het wel fijn vonden.

Red Hot Chili Peppers (Main) (9):
Door dit concert ben ik juist fan geworden. Op plaat vind ik het leuke nummers, maar live zijn ze gewoon zo´n virtuozen. Ongelooflijk hoe zuiver je de gitaar van Frusciante kon horen en hoe goed hij speelt. Net als Flea die gewoon de bas beheerst als geen ander. Daarbij krijg je nog eens dat kiedis zeer goed bij stem was. Een fantastisch einde van een fantastische editie met echt heel veel topconcerten.

Het was voor mij voor de 3 headliners de eerste keer dat ik ze zag en ze maakten het helemaal waar.
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
539
490
Deze Werchter editie krijgt van mij een dikke vette 10. Wat heb ik een onwijs vet weekend meegemaakt bomvol hoogtepunten en wat heb ik een hoop leuke mensen (ook via Festileaks) ontmoet! Morgen Feuerzone Rammstein maar nu eerst videotjes kijken van alles wat ik heb gezien (en dingen die ik niet meer heb gezien om te zien of de hype terecht was).

Zal ik maar gewoon beginnen met woensdag autopech te hebben gehad 2km vóór de parking. Was even bang een valse start te maken maar heb het zelf gelukkig eenvoudig provisorisch op kunnen lossen. Door zeer vriendelijke mensen geholpen bij de Hubo te geraken dus de sfeer was zelfs pré festival al top.

De rij voor de parking viel me goed mee en The Hive MySpace was direct een goede keuze omdat de rest de plekken al geregeld had. Het gevoel om Central Park op te lopen was heerlijk. Preparty met lekkere partybangers is goed om mee te starten.

De donderdag dolgelukkig weer op de wijde te zijn. Sfeer proeven met zojuist ontmoette Festileaks vrienden. Maar nu over op muziek, gelijk lekker beginnen *The Dead South* werd ik heel blij van, lekker van voren genieten van de muziek. Daarna ook van voren over op het hardere werk, *Airbourne* zette de tent helemaal vakkundig op z'n kop. Gewoon een hele bak herrie en een fantastisch publiek dat gelijk uit hun stekker ging.

Vervolgens lekker gezeten bij Owenn. Koffietje erbij en het allemaal een beetje laten gebeuren. Daarna was het tijd om lekker te dansen bij Carly Rae Jepsen. Wederom lekker vooraan in The Barn. Fijne popshow en fijn om zo'n dame op het podium te zien.

Eigenlijk tijd om te chillen maar de gierende regen denkt daar iets anders over. Dan maar naar een overvolle Barn om van de verhogingen af te luisteren naar First Aid Kit. Prima muziek, lekker om even te ontspannen. Jammer dat ik Reignwolf moest laten schieten maar dat was nou eenmaal veranderd in Rainwolf.

Was van plan een stuk van Beck te kijken en op tijd vooraan te staan bij TWOD. Helaas begon hij veels te laat dus maar laten schieten voor mooie plekken. Zin in The War on Drugs! Wederom van voren. Helaas vielen ze me tegen, muzikaal was het fenomenaal, in het Sportpaleis werd er echter een stuk intenser gespeeld en werd ik helemaal in trance gebracht door ze.

Dan ook nog eens vooraan staan bij Pearl Jam! Wat een heerlijke show was dat zeg. Emotionele en dronken Eddie? Fantastisch gespeeld en de encore was geweldig. Een geweldige eerste dag, op naar vrijdag!

Bij Sum 41 gelijk het gas erop. Wat een energie, goede muziek en een feest der herkenning. Laten we deze energie vasthouden en gaan kijken bij Molybaron. De muziek spreekt voor zich, de zanger baalt meer van zijn stem dan het publiek en de show zit heerlijk in elkaar. Nu wel tijd voor wat rust.

De gespaarde energie kan er weer helemaal uit bij voorvak IDLES. Wat was dat lekker zeg. De bezwerende controle over het publiek, LEKKER MAN!

Daarna was het tijd voor Inhaler maar ik kwam perongeluk iemand tegen en voor ik het wist was Bazart bezig. Dit van een afstandje gekeken tussen het lullen door. Waar ik had verwacht dat ik dit waardeloos zou vinden, vond ik het best prima. Band had er duidelijk zin in.

Girl in Red overgeslagen voor een deftige eetpauze. Het ziet er op de video's als een ijzersterke show uit in ieder geval.

Bij Capaldi achterin bij de main lekker chillen met vrienden. Het klonk allemaal prima. Daarna wel tijd voor een band die ik al een poosje wilde zien, The Last Internationale!! Lekker vooraan staan en genieten van de muziek. Delila Paz had er duidelijk zin in en had controle. Goede publieksinteractie en fijn publiek erbij. Fun fact, iemand van Festileaks stond toevallig naast me en die vroeg gelijk "ben jij Raoul", mooi hoe muziek zo kan verbinden.

Turnstile daarna opvolgend op de main. The came, they saw, they conquered. Goed optreden, ze verdienden de spot, heerlijke energie en hoe het publiek reageerde. Op naar The Chats, mooi feestje wederom, helaas rap afgehaakt omdat Metallica "eerder" zou beginnen. Had graag meer gezien en meegedaan dus dat Metallica alsnog op normale tijd begon was spijtig.

Maar Metallica was fantastisch! Mooie show, Hetfield had er zin in en gewoonweg fantastische muziek. Na de show alweer zin in zaterdag. Er staat mijns inziens prima counterprogramming tov de main. Eerst nog een moshpit starten bij Nirvana op de afterparty.

Wel op tijd op de wij voor Goldband maar helaas door omstandigheden moeten missen. Ik ga wel zeker een keertje een los concert van ze meepakken.

Marcus King werd een van de must sees dit weekend. Helemaal vooraan in The Barn gestaan. Wat een muziek, wat een stem en wat een gitaarwerk. De muziek sprak voor zich en dit was heerlijk.

Nothing But Thieves op een afstandje geluisterd. Klonk prima maar niet zo spannend live. Wel door naar Sloper, derde keer dat ik ze ging zien. Lekkere muziek en de live chemie van Cesar Zuiderwijk en Mario Goossens is gewoon heerlijk. Van genoten lekker vooraan.

Måneskin op een afstandje gekeken. Half uurtje gekeken, kreeg toen trek. Wel een fijne show om te zien, die gast is knettergek en die dame is leuk om naar te kijken. Daarna even naar The Faim maar dit viel tegen (Phoebe is echt niet m'n ding).

Yungblud ietsje meer naar voren gegaan. Lekker energieke show, wederom iemand die knettergek is en de main plat loopt te spelen. Ietsje eerder weggegaan om de menigte voor te zijn die in beweging komt einde optreden. Lekker door naar Mother Mother, mooi plekje zoeken. Kom ik daar precies iemand tegen met wie ik in de pit stond bij IDLES de dag ervoor. Ze waren goed, heel fijne muziek en het publiek zat ook goed in de wedstrijd (geen pits maar wel publiek dat actief in de show meedoet).

Na afloop even rustig naar binnen bij LP, kon prima in een keer doorlopen naar voren. Het klonk goed, speelde een fijne setlist, was echter bang dat ik niet binnen zou geraken voor Leon Bridges. Had er zin in, vind de muziek op album erg lekker. Na een aantal minuten in de show werd de zaal gelukkig een klein beetje leger en kon ik door naar voren. De bas was slecht afgesteld en het kwam er ook niet zo lekker in bij het publiek. Na een half uurtje het échte geprobeerd te hebben, ben ik naar Kennyhoopla gegaan.

Kennyhoopla brak The Slope helemaal af. Gewoon vooraan even lekker rem eraf en gewoon losgaan op een lekkere bak herrie. Heerlijk was dat.

De 21 Pilots bevielen me goed. Fijne nummers, prima bij stem. Lekker gekeken bij de poes. De showelementen waren als co-head erg tof naar mijn mening. Er gebeurde veel in de set en het verveelde geen moment.

Door naar de volgende heerlijke bak herrie. Grandson. Uiteraard weer vooraan, het publiek had er zin in, de energie die van artiest op publiek overkwam was heerlijk en wat een moshpits weer. Goede Slope afsluiter.

Imagine Dragons ook maar gekeken bij de poes. Het is goed dat er veel bier boys van de organisatie rondliepen. Er zaten zeker een aantal leuke momenten in de show maar het is mij te plat. Achteraf nog een moshpit op Nirvana gestart bij de afterparty. Op naar de zondag.

Gelijk er vol in knallen met Joost. Mooi feestje. Had erg veel zin in dit optreden en ik vond het geniaal op een aparte manier.
Rhea op het gemakje redelijk vooraan gekeken. Goede controle over het publiek, lekkere muziek.

Tijd voor het volgende feestje, Discobaar A Moeder. Leuk feestje zo bij The Brewery. Daarna maar eens een domme ingeving als "knuffelboy" en dit op een bordje geschreven bij de Humo. Goed voor de rest van de dag nog plezier tussen de concerten door.

Keane was heerlijk om op de wij te zitten en actief naar te luisteren. Goede hitmachine en op het juiste tijdstip. Na verloop van tijd door naar Modest Mouse, helaas door de technische problemen de tent eerder verlaten. Wilde bij de volgende act toch helemaal vooraan staan.

Michael Kiwanuka, helemaal vooraan, helemaal opgaan in de muziek. Wat was dit fenomenaal goed. Ik was inmiddels met een nieuwe Festileaks buddy en het was heerlijk om te zien hoe hij ook zo intens aan het genieten was. Dit was voor mij no.1 optreden van het weekend!

Het plan was om bij Jimmy Eat World te gaan kijken maar van dit belachelijk goede optreden kon ik niet direct de knop omzetten van soul naar punk dus samen maar de tent verlaten. Langs de mainstage struinen om het gedreun van Royal Blood lekker te horen.

Krijgen we zin om te dansen. Door naar Disclosure. Letterlijk 1 meter van de poort verwijderd gaan ze dicht (we waren er 10 minuten op voorhand). Maar we laten de pret niet drukken, dan maar door naar Gunther D. Het dak ging er af. Publiek ging helemaal uit z'n stekker. Overigens deed "knuffelboy" het hier heel goed. Heel goed feestje.

Zin in The Killers bij de poes. Ik had hier goede verwachtingen van en ik was behoorlijk tevreden. Lekker staan dansen wederom en genieten van de show.

Op naar Meute. Lekker dansen op techno brass. Was een heerlijk optreden, erg van genoten.

Na al deze geweldige indrukken kon The Peppers mij niet meer bekoren. Op afstand nog een stuk gekeken maar het deed me helaas niks. Vuurwerk was wel fijn om mee af te sluiten.

Knuffelboy was nog niet klaar. Nog lekker naar de afterparty. Alles was heel harmonieus toen er nog muziek was. Veel gelachen en vrienden gemaakt. Achteraf nog 1 biertje bij een tent gedronken en toen was het weer gedaan.

Logistiek was overal goed geregeld, ik heb geen rij gezien nergens (plande toilet en eten op "rare" tijdstippen. Het langste dat ik ergens heb gewacht is 3 minuten.
verder was het terrein vrij proper, beviel heel goed. Alles was inderdaad wel heel duur maar daar denken we maar niet teveel over na (goed eten is immers ook belangrijk).

dit was mijn vetste Werchter ervaring tot nu toe. Heerlijk in een bubbel 5 dagen genoten van alles. Nieuwe vrienden gemaakt, gelachen, ontroerd gemaakt en continu een enorm gelukzalig gevoel. Ik ben kapot maar het was het helemaal waard!
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.947
1.993
Waren de neefjes ook mee bezig. 15 bekers is echt weinig en krijg je met zelf drinken plus wat pakken al snel bij elkaar.

Stonden wel soms kneuzen bekers uit prullenbakken te rapen. Dat vind ik echt schraal en gaat volledig tegen het principe in.
Sommigen kwamen net niet het bier in je keel kappen om je bekertje mee te kunnen nemen.
 
  • Leuk
Waarderingen: zero en Joslittel

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.124
1.530

Na ..toegegeven net wat te lang...scrollen door die thread denk ik nogal dat de dudes en dudettes daar niet zozeer artistiek maar eerder estetisch aan het crushen zijn op Pheebs.

Pas op, ik kan het hen niet kwalijk nemen want het is wel degelijk een knappe verschijning maar die rare seksuele fantasietjes van sommige daar zijn een tikje creepy. ?

Nee, dan adoreer ik haar toch net wat liever op muzikaal vlak.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Ik ben bezig met mijn verslag. In de tussentijd even een foto van onze bescheiden maar zeker gezellige meeting!

IMG-20220701-WA0010.jpg
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.452
7.025
Ik ben bezig met mijn verslag. In de tussentijd even een foto van onze bescheiden maar zeker gezellige meeting!

IMG-20220701-WA0010.jpg

Leuk verschil in kledingstijl tussen de mensen die ik herken van Graspop en dan waarschijnlijk twee niet-metalliefhebbers
 
  • Leuk
Waarderingen: Moniek

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Ik kijk terug op een ontzettend geslaagde editie van Rock Werchter. De organisatie is weer top. Ik kwam donderdagochtend om 7u aan met de auto bij de parkeerplaats. Parkeren, lopen naar camping, controle, plekje uitzoeken, tent opzetten. 8:15 zat ik voor de tent klaar met een biertje in de hand. Ook op het terrein. Als je slim naar de barren en de eetkraampjes loopt, hoef je nooit te wachten. Ook voor de toiletten nooit hoeven wachten, maar het helpt hierbij wel om een man te zijn. Ik heb voor de vrouwen wc's vaak rijen gezien. Minpuntje is natuurlijk de prijs. 3,50 voor bonnen was echt heel duur. De tapas (2,5 bon, heel vol bord) en de koude gevulde wrap (2 bonnen, goed gevuld) waren mijn ontdekkingen. Natuurlijk ook eenmaal een friet stoofvlees gehad voor de traditie.


De sfeer was echt top. Sorry voor de vele Nederlanders, dat viel mij ook op. Deze houdt wel gewoon zijn mond tijdens de optredens ;). Vooral genoten van de sfeer in de Barn. KlubC is toch moeilijker, komt qua uitstraling denk ik. Maar toch daar ook goede concerten gezien. Voor de main slaat de sfeer soms dood. Een beetje tam wordt het zo af en toe. Maar toch krijgen acts soms de hele weide mee. Eerste dag een Colombiaan en een andere Nederlander ontmoet. Hier het hele weekend contact mee gehouden, was erg gezellig. Leuk moment zaterdag toen zij zei dat ze lijstjes op internet had opgezocht om wat informatie en meningen op te zoeken. Uiteindelijk had ze er een paar overgenomen op basis van haar smaak. Jullie raden het al, dat was van ons forum en oa mijn lijstje. Heel bizar om dan daar het hele weekend mee om te gaan. Verder ook nog veel praatjes hier en daar aangeknoopt en heel gezellig gehad met de mensen. Ook qua dat betreft is de sfeer heel chil. Iedereen maakt tijd voor je en heeft zin om het gezellig te hebben.

Dan de dagen met acts.
Donderdag:
The Dead South (7) Fijne opening van het festival. Op de uptempo nummers werd wat gesprongen en met In Hell I'll Be In Good Company meegezongen. Gewoonweg heel leuk. Ik stond lekker van voren en kwam meteen helemaal in festivalsferen.
Fontaines D.C. (7) Een van de weinige keren dat ik in het voorvak bij de main ben geweest. Ze speelden een prima set met de nadruk op het nieuwe album. Nu is dat niet het meest toegankelijke werk, dus het publiek had het er wat moeilijk mee. Dat maakte de band niet uit, die deden hun ding wel. De attitude die ze zich hierbij aanmeten, past wel bij rocksterren. Toch vind ik het nog niet genoeg voor dit podium op dit punt in de carrière. Er zit nog groei in.
Carly Rae Jepsen (6.5) Tijd voor een popshow en het werd met de hoofdletter P. CRJ in het wit, ze gaf zowat licht. Het werd vrij snel eentonig, gelukkig was daar toen I Really Really Like You. Eerste herkenningpuntje en de Barn veerde op. Hierna werd er iets meer gedanst. Toen Call Me Maybe en werd er natuurlijk van voor naar achter gefeest. Die speelde ze dus als 2nalaatste en toen stroomde het leeg. Maar niet te zuinig ook. Schandalig (maar ergens begrijpelijk). Na deze show te hebben gezien kan ik me misschien eindelijk in de CRJ op BKS discussie mengen. Want waar ik tijdens het inluisteren nog wel dacht dat het meer richting de indie pop ging, was het live gewoon pure platte pop.
First Aid Kit (7.5) Ik zal meteen eerlijk zijn, ik zat binnen wegens de regen en niet First Aid Kit. Niet dat als het droog was ik ergens anders was geweest, want er was voor mij best een groot gat in de programmering. Lekker achter op het balkon zittend de show bekeken en beluisterd en het viel me niet tegen. Velen malen leuker dan de vorige passage.
Beck (7.5) Na First Aid Kit wouden we naar beneden, maar dit mocht niet vanwege eenrichtingsverkeer. Buiten goot het nog en binnen was het vol, dus we zouden niet meer binnenkomen als we naar buiten gingen. Jammer. Dan maar genieten van Beck vanaf achter ipv helemaal vooraan zoals eerst de planning was. En toen file, half uur vertraging. Ik baalde daar flink van want had Black Pumas ook hoog op mijn lijstje staan. De eerste helft was een energieke. Ik dacht dat hij door zijn nummers heen knalde om de verloren tijd goed te maken, maar dat bleek achteraf niet het geval omdat hij wel zijn hele set speelde. In dat geval vind ik dat hij in het begin iets rustiger mag doen. Liever 3 nummers minder en wel goed de tijd nemen voor de nummers dan in zo'n rottempo fragmenten te doen. Maar het was wel weer een feest der herkenning, energiek gebracht en lekker veel stijlen door elkaar. Goede muzikant.
Black Pumas (9) Schitterend optreden en een echt hoogtepunt. Die stem, de band, het spel, het publiek dat aan het mee wiegen was tijdens en aan het joelen was na elk liedje. Dit was een geval van je krijgt wat je geeft als artiest. De passie die ze in de muziek leggen was overal voelbaar. Precies genoeg interactie met het publiek ook. Iets meer had ik cringy gevonden en minder was niet zo opzwepend geweest. Tijdens het laatste nummer verliet de zanger zingend de tent en onderweg naar de mainstage kwam ik hem weer tegen toe hij terug ging. Erg genoten.
Pearl Jam (9.5) In het begin kon ik dit zeer emotionele optreden waarbij we erg moesten letten op de veiligheid niet plaatsen, totdat Eddie begon over Roskilde22 jaar terug. Toen viel het hele optreden op zijn plek. Hij had het er echt moeilijk mee en ik kan het alleen maar waarderen hoe ze dat in hun show leggen. Ook het nummer opdragen aan een overleden fan bezorgde mij kippenvel. Wat een betrokken band is dit toch. Los daarvan is het natuurlijk ook een wereldband. Goed gitaarspel, retestrak en natuurlijk een schitterende stem. Eddie was meer nuchter dan normaal had ik de indruk, totdat hij na het Roskilde verhaal toch met de fles wijn kwam. Toen stelde hij zichzelf ook voor als Eddie Veddie, wat nu natuurlijk voor mij altijd zijn naam is. Fantastisch optreden gehad en toen moest de toegift nog komen. Die was met Black, Alive en Rockin' in the Free World natuurlijk geniaal. Heerlijk! Blij dat we hier zijn gegaan voor een mooie plek net achter het voorvak tussen veel fans. Over een paar weken in de Ziggo Dome probeer ik helemaal vooraan te gaan staan. Zin in!

Vrijdag:
Sum41 (8) Vroeg het terrein op want... dan zijn de toiletten nog schoon + geen rijen. Daarna gewapend met bier voor de tweede en laatste keer het voorvak bij de main in want Sum41 ging spelen. Ik ben bij dit soort bands altijd een beetje bang voor het Blink182 verhaal die een aantal jaar terug ontzettend tegenviel. Niks was minder waar. Zang was goed, band was top. Natuurlijk wat cliches zoals kanten tegen elkaar en dergelijke, maar hierin werd ook niet door geschoten. Vanwege kleine fysieke pijntjes voor (en helaas ook tijdens) het festival wou ik niet gaan moshen, maar ik kon me toch niet inhouden bij dit optreden. Erg leuk en gezellig gehad op ook nog eens lekkere muziek.
Charles (6) Bij het vluchten voor Idles kwam ik hierbij uit. Lekker op de tribune gezeten, af en toe biertje gehaald. Het was prima. Niet vele meer, maar ook niet veel minder.
Inhaler (4) Op de tribune gebleven om Inhaler een stukje te zien. The Barn stroomde hier al weer wat voller voor. En tja, wat moet ik hier van zeggen. Ik vind het een beetje supermarkt rock in het straatje van Kensington. Ik kan hier gewoonweg niet zoveel mee.
Girl in Red (9.5) Lekker op tijd dus naar KlubC gegaan voor een ander hoogtepunt van het festival. Leuke plek goed voorraan gescoord. Helaas duurde het wat lang voordat ze opkwam. Maar toen ze opkwam deelde ze meteen een mokerslag uit. You Stupid Bitch, wat een energie en wat ging het publiek meteen los. Hart op de tong hoorde ik iemand zeggen, nou dat klopt zeker. Een of ander kutverhaal over poeppen op Glastonbury wat ze zelf eigenlijk ook niet grappig vond, bordjes voorlezen (op eentje stond We fell in Love in August waarop ze zei I Hope you're still in love then. Toen had ze door hoe lullig dat klonk XD), iets over moeders, ze flapte er gewoon alles uit. Dat maakte de show ook lekker spontaan. Verder balanceerde de set goed tussen energie en rustpunten en was het publiek weer eens heel fijn. Einde met I Wanna Be Your Girlfriend is ook heerlijk natuurlijk. We're Not Fucking Done Yet!
Parcels (5) Het pakte me niet. Het was niet slecht gespeeld, maar ik kwam er gewoonweg totaal niet in. Na een goed kwartier weg gegaan.
Alt-J (9.5) Wat had die barn een zin in Alt-J. Daardoor kreeg de band meer zin in de Barn en de Barn weer meer in de band en de band... Jullie snappen mijn bedoeling. Wat een lekkere wisselwerking tussen publiek en band. Dit is de show geweest met de meeste sfeer. Ik had af en toe meegemaakt dat als iets heel goed was, het voltallige publiek met de voeten op de vloerde stampte wat een mooi geluidseffect geeft. Vooral bij David Byrne werd dit gedaan toentertijd. Het publiek overtrof zichzelf hier bij Alt-J. Waarom heb ik zo lang getwijfeld om hierheen te gaan? Ik vond dieshow op main echt 10x niks. Maar in de tent, wauw. Hoogtepunt was Matilda.
Metallica (7) Een plekje gevonden tussen fans in, maar waar we ook nog gewoon bier konden halen. Ik vond Metallica oud overkomen. Ik had de indruk dat niet alles even strak werd gespeeld en de zang was niet altijd spot-on. Veel nummers vind ik ook gewoon hard en snel, zonder dat ik er echt iets moois in kan ontdekken. Fijne herkenningspunten voorin met Enter Sandman, Wherever I May Roam en Sad But True dat dan weer wel en ook het voor mij onbekende Ditry Window klonk lekker. Met de visuals was niks mis en ook de afsluiting One + Master of Puppets was lekker. Helaas voor mij weer geen The Day That Never Comes, jammer maar ook geen must of rekening mee gehouden.

Zaterdag:
Goldband (7.5) Je voet breken, gewoon doorzingen, EHBO krijgen op het podium en direct daarna de zinnen "Mevoruw, ik kan nauwelijks op mijn benen staan. Maar ik leef nog, dus ik stel me niet aan." zingen. Respect. Voor de rest was het gewoon een heel goed feest waarvan de muziek prima en leuk is. Toch maar op andere festivals later op de dag meepakken. Niet afgezien wegens
Marcus King (8) Precies toen ik de Barn inliep begon Marcus King met zijn set. Fijne bluesrock om mee wakker te worden. En het was ook precies dit. Vele gitaarsolo's, lekker orgeltje en een fijne zware stem.
Nothing But Thieves (6.5) Op de mainstage stond inmiddels NBT te spelen. Dus met een biertje en een wrap hier lekker naar zitten luisteren achter op de wei. En het was prima. Ze hebben genoeg goede nummers waarmee ze zo'n weide mee kunnen krijgen en dat lukte ze ook prima.
Hier volgt even een tussenstuk, want van Maneskin heb ik alleen het eerste nummer gehoord en van Sabrina Claudio enkel de laatste. Maneskin om een keer gezien te hebben. Ik ga helemaal begrijpen dat dit een headliner van de toekomst is. Alleen al als je zag hoeveel mensen het trok. Het is sexy, het is toegankelijke rock, er gebeurt van alles. Helaas voor mij ben ik er nog lang niet af. Toen ik naar de Barn ging speelde Sabrina Claudio daar voor ongeveer 300 man. Het was echt schandalig leeg en op basis van dat laatste nummer verdiende ze dat niet.
Phoebe Bridgers (10) Ik heb niet door gehad dat ik haar muziek veel in een lastige periode heb geluisterd. Dit besef kwam er live wel en maakte veel gevoel in mij los. Ik heb dat nog nooit gehad, maar ik had de tranen in mijn ogen staan. Dit was zo mooi en zo emotioneel. Ik ben in trance geworden en muzikaal verliefd. De visuals waren schitterend met een 3D boek wat elke keer openklapte waardoor je telkens in een andere wereld kwam. Afsluiter I Know The End is een van de beste nummers allertijden. Ik was blij met mijn goede plek vooraan.
Charlotte Adigéry & Bolis Pupul daarna een kans gegeven maar ik zat zo met mijn hoofd ergens anders dat deze kans niet eerlijk was. Ik ga dit een herkansing geven, want volgens mij was het wel leuk maar ik weet het echt niet meer.
Mother Mother (1) Waar was ik ineens beland joh. Een of ander tiener on steriods band?Ik vond het echt 10x niks.
Leon Bridgers (7.5) Ik heb veel commentaar op zijn optreden van BKS gehoord, dus ik was een beetje angstig. Maar het viel me allezins mee. Oke, hij heeft niet superveel goede nummers en kreeg nooit echt de hele tent mee. En ja, Texas Sun was veruit het hoogtepunt. Maar al met al vond ik het een prima optreden.
Jorja Smith (7.5) De vorige keer Lowlands was ik niet overtuigd, nu al stukken meer. Zij kan zingen hoor. Maar waarom dan in vredesnaam die backing vocals de hele tijd? Vertrouwd ze niet genoeg op haar zelf of is dit maar een zekerheidje? Jammer.
Twenty One Pilots (5) En toen brak de muzikale armoede avond voor mij aan. Electronische muziek wil ik best een kans geven en heb ook wel eens tot laat staan dansen op Paul Kalkbrenner (vind dit goed) en the Chainsmokers (maar dat was ook armoedig), maar Bicep vind ik serieus maar een hoop gebliep en Jamie XX heel saai. Dus ik ging maar naar TOP, ook al vielen die mij op Lowlands zo tegen. Ik vond ze nu beter. Nog steeds meer bezig met trucjes en stunten dan met de muziek. Helaas speelden ze uit hun oude tijd enkel Car Radio. Dit was voor mij dan ook het enige leuke nummer uit de set. Besluit die gast ongezekerd bovenop het scherm te gaan klimmen. Idioot. Het zal maar mis gaan. Niet alleen lullig voor hem en zijn familie, maar er stonden ook behoorlijk wat jongen mensen en fans op het terrein. Dat is ook een trauma.
Grandson (3) Zonder van te voren op te zoeken naar toe gegaan. Wat en hoop geschreeuw zeg. Ik vond het heel aanstellerig.
Imagine Dragons (2) Al heel veel over gezegd. Nep, Amerikaans, groot, lijkt op elkaar. Het klopt allemaal. Waarom toch een punt erbij bovenop? Ik heb Forever Young kunnen meebulderen. Altijd leuk.

Zondag:
Fever 333 (6) Het was een energieke show die je wakker schudt. Het is alleen echt totaal niet mijn muziek. Maar ik heb wel gelachen om de live performance. Iets minder politieke praatjes mag wel, na een tijdje geloven we je wel.
Big Thief (9) Een mooi plekje opgezocht voor Big Thief en weer een optreden kunnen genieten. Adriana had bijna de hele set een akoestische gitaar omdat de band zich zo dichterbij huis voelde en ze hadden heimwee. Ik heb ongeveer het hele optreden aan kampvuuravonden gedacht die ik heb gehad en genoten van de muziek. Allemaal positieve vibes. Ik heb de elektrische gitaar en de nummers die ik thuis het liefst opzet niet gemist, dit wasgewoon een hele hele fijne show zo.
Keane (7.5) Die gasten hebben meer hits dan ik dacht. Lekker achter op het veld meezingen. Niet te hard, want Tom Chapman heeft zelf een hele mooie stem.
Kacey Musgraves (7) Ietsje later binnen gekomen want Keane afgekeken. Toen kon ik nog steeds zo helemaal doorlopen naar het voorste gedeelte. Het was leger dan ze verdiende. Ik had een kameraad vertellt dat ze een hele credible country artiest is. Toen wij binnen kwamen had ze een verhaal over de nieuwe Elvis film en deed ze Can't Help Falling In Love. Mooie cover met goede aanleiding. Daarna was het tijd voor Kacey-oke. Dreams van Fleetwood Mac met een meelopende tekst op het scherm. Ja, daar stond ik dan met mijn credible verhaal. Gelukkig trok ze het daarna recht met haar eigen werk.
Michael Kiwanuka (10) Weer naar voren gelopen voor een goede plek en weer geen spijt. Wat een band, wat een zangeressen mee, wat instrumentaal goed en wat een stem heeft hij zelf ook. Repeterend verhaal wat ik hier neer zetten, maar ik heb weer van begin tot eind genoten. Ook hier was het publiek weer geweldig. Stil wanneer het moest en enthousiast wanneer het moment daarom vroeg. Ja, top!
Snail Mail (7.5) Jimmy Eat World en Royal Blood maar gelaten voor wat het is. Met de mensen wie we waren hebben we wat bonnen opgemaakt met een picknickje omdat die bij The Killers en de Peppers vooraan wouden staan. Dus onder het genot van een biertje, nacho's, tapas en friet heel gezellig gehad. Daarna zelf doorgegaan naar Snail Mail. Ze begon meteen met Valentine, het enige nummer wat ik goed ken. Zelf was ze niet tevreden want ze was continu met de zijkant bezig dat iets te hard of juist weer te zacht stond. Dat leidde een beetje af. Ze herpakte zich en speelde daarna heel lekker.
The Killers (4) Niet mijn band, wel een beetje mijn muziek. Maar die zang live, ik trek het niet. Daarnaast met dat liedje I've got a soul, but i'm not a soldier een van de slechtste zinnen ooit gemaakt. Beter en energieker dan de vorige keer. Maar ik hoop dat ze alsnog weer lang weg blijven of gewoon in Las Vegas blijven. Hoewel ik heel graag wou, zijn mijn lichaam om de toch naar the slope voor Jehnny Beth niet meer te maken. Ik ben bij de main blijven hangen en wat naar voren gelopen voor
Red Hot Chili Peppers (7.5) De hoofdact waarbij het drukst voor het podium was. Mijzelf heeft dat hele komen-ze-nu-wel-of-niet-gebeuren me ook wel opgehypt voor het optreden. Een wereld van verschil die Frusciante tov Klinghoffer. Gitaarspel en tweede stem echt vele malen beter dan de vorige keer. Kiedis goed bij stem, Flea weer de lekkere zelf. Ik kreeg de indruk dat de ziekte bij Chad smith weg kwam. Ik vond hem wat koeltjes en hij kwam ook niet aan het woord. Doeldenze daarop toen ze zeiden dat je Chad Smith niet for granted moest nemen? Wat niet zo goed werkte voor mij was die lange pauzes tussen de nummers door. Duurde wat te lang allemaal. De jams, ja waren ook beter maar duren nog steeds te lang. Oke dit hoort bij ze, dat weet ik. Maar liever tussen nummers door of als intro/outro wat ze ook wel deden, maar niet opzichzelf staand. Middenstuk vond ik zwak qua setlist. Your Song cover wel geinig, maar als je dan toch een hitje tussendoor speelt laat dat Snow dan alsjeblieft liggen. Gelukkig niet zo erg als Road Trippin, maar niet vele beter.Helaas ook voor mij de wat mindere nummers van de nieuwe plaat. Maar vanaf Black Summer was het weer lekker.

Zoals gezegd heel veel goede optredens gezien en gehoord en echt heel erg genoten. Mijn lijstje, die ik nog best lastig vind op te stellen:
1. Phoebe Bridgers
2. Michael Kiwanuka
3. Girl in Red
4. Pearl Jam
5. Alt-J
6. Black Pumas
7. Big Thief
8. Sum41
9. Marcus King
10. Red Hot Chili Peppers
11. Beck
12. Leon Bridgers
13. First Aid Kit
14. Snail Mail
15. Jorja Smith
16. Goldband
17. Keane
18. Metallica
19. The Dead South
20. Kacey Musgraves
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Leuk verschil in kledingstijl tussen de mensen die ik herken van Graspop en dan waarschijnlijk twee niet-metalliefhebbers
De dag ervoor had ik een Volbeat shirt aan! Maar ik ben idd niet een uitgesproken metalliefhebber. Wel staat SOAD in mijn lijstje van beste optredens ooit ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
We kunnen langzaam wel wederom concluderen: Barn > Main Stage.
Weet niet of er ook weer een top 25 ofzo komt, maar zullen dan toch weer Pearl Jam, RHCP, Metallica bovenaan staan??
Suspense Anticipation GIF
 
  • Leuk
Waarderingen: Moniek

Limburger

Randprogramma
25 mei 2016
126
39
Heeft er iemand een link naar die herbruikbare bekertjes op Werchter?

Vanaf volgend jaar enkel nog herbruikbare bekers op álle festivals, kondigt Zuhal Demir aan​

Zuhal Demir (N-VA), Vlaams minister van Omgeving, Justitie, Toerisme en Energie, heeft vanmiddag Rock Werchter bezocht. Ze wilde met haar eigen ogen zien op welke manier er werk wordt gemaakt van de recyclage van afval, en hoe één van de vier podia integraal draait op groene stroom. Volgende zomer zullen alle festivalorganisatoren nog een tandje moeten bijsteken, want vanaf dan zullen op alle festivals enkel nog herbruikbare bekers gebruikt mogen worden.
"We moeten absoluut werk maken van minder plastic. Vanaf volgend jaar gaan we naar herbruikbare bekers gaan, dus geen wegwerpbekers meer op festivals", vertelt Demir aan VRT NWS. "Dat zal een omslag vragen, maar we doen dat ook samen met de sector. Vandaar dat ik dit jaar veel festivals bezoek om te kijken hoe we dat praktisch kunnen aanpakken. Want die plastic bekers: daar willen we allemaal vanaf, maar daar moet je dan ook wel een beleid achter zetten."

Uit deze blog van VRT NWS: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/07/03/blog-werchter-dag-4/
 
  • Leuk
Waarderingen: TNFke

Gebruikers die dit onderwerp bekijken