Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
ik denk dat ze collectief 20 jaar ouder geworden zijn bij werchter. red hot chili peppers mogelijk in gevaar nu na annulatie glasgow show vanavond door ziekte
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
534
398
Geen files, regen bijna volledig gemist door naar first aid kit te gaan in the barn,… ?? heerlijk om terug te zijn!

dead south was een leuke opener. Fontaines klonk top, alleen publiek helaas niet helemaal mee. First aid kit beetje eentonig, maar heel mooi.

pixies had ik nog nooit gezien en klonk echt goed. The war on drugs is en blijft genieten. Wat een trip, wat een set… enige minpuntje (publiek was weer afgeleid). En dan pear jam. Als je in het begin van je set al why go, even flow en corduroy na elkaar kan spelen… band klonk retestrak, Eddie zong heerlijk. Niet teveel gelul en een waanzinnig encore met Black, Alive en keep on rocking in the free world!

kleine shout out ook naar average Rob zijn dj set, hilarisch.
Average Rob was het feestje van de avond!!!?
 
  • Leuk
Waarderingen: randyrw

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
534
398
Laten we hopen dat de peppers gewoon komen... Wat een spanning weer...

Korte donderdag samenvatting:

Gang of youths was top en een goed begin van de dag

Fontaine's DC was wat matig, zeker ook door de hoge verwachtingen

Tent voor Altijd Gün was vol, dus toen maar wat gaan eten bij Owenn. Zet die vent lekker op een braderie, maar niet op Werchter

Carly Rae Jepsen was leuk en vermakelijk. En inderdaad, de halve tent liep leeg na call me maybe.

De regen daarna niet getrotseerd en lekker in de barn gebleven voor first Aid Kit en Beck. First aid kit was top, Beck vond ik geweldig, ondanks dat ie een klein halfuur te laat was. Het begin moest even op gang komen maar de tweede helft was zoo goed.

Toen richting de main. The war on drugs meegekregen voor de rode kruizen van het voorste vak. Niet per se een hele sfeervolle plek, maar het klonk prachtig.

Daarna afsluiten met pearl jam in het voorste vak. Het was al kneiter goed en met de toegift er bij werd het geweldig!
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
-Waanzinnig optreden van Eddie en co, nóg beter dan RW18 en veel beter dan Pinkpop22. Eddie verre van dronken, de andere twee keren dat ik ze zag wel, maar echt gewoon wauw.
-Carly daarna de beste show die ik zag gevolgs door een altijd briljant The War on Drugs.
-Fontaines D.C. vond ik ook goed, maar wel een rare setlist.
-Gang of Youths en Altin Gün leuk, maar verder niet heel bijzonder.
-Wat een aanfluiting vond ik Beck, 25 minuten te laat, gast kan echt NIET zingen, ook al zitten er al effecten (geen autotune) over z'n vocals. Onanks sicke visuals echt waardeloos optreden, leuk dat ie Loser speelde, maar dat is ie zelf dan ook echt in mijn ogen dus dat past dan wel. Never again.

Uitgebreid verslag volgt na de 4daagse + Rammstein ergens volgende week wel. Nu bidden dat Frusciante en z'n vrienden komen, maar het festival nu in ieder geval al geslaagd.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
820
549
Wauw pearl jam..wauw.. zoveelste keer dat ik ze zie maar die lijken telkens nog beter te worden. Hoezo oudjes ?
War on drugs heerlijk


Pixies heel strak en goed
Rag n bone man verrassend goed, niet verwacht.

Hopen dat die ziekte bij de peppers er op 3 dagen uit is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Moniek

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
Geen State Of Love And Trust, geen Yellow Ledbetter (stond nochtans op de setlist blijkbaar), geen Better Man, geen Mind Your Manners, geen Rearviewmirror bijna niets van Backspacer (echt ontzettend onderschatte plaat),...

En overall nogal kort voor een Pearl Jam set, niet?
Vind het niet super erg dat ik er niet bij was.
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.245
Geen State Of Love And Trust, geen Yellow Ledbetter (stond nochtans op de setlist blijkbaar), geen Better Man, geen Mind Your Manners, geen Rearviewmirror bijna niets van Backspacer (echt ontzettend onderschatte plaat),...

En overall nogal kort voor een Pearl Jam set, niet?
Vind het niet super erg dat ik er niet bij was.
2u gespeeld, en ja met zoveel goede nummers kan je blijven opnoemen
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
Jammer om te lezen dat Beck zo tegenviel. Was in 2016 echt megasterk en ook in Barcelona was het een groot feest.

Nog mensen bij Lianne geweest? Zou mijn hoofdnaam geweest zijn die donderdag.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Bwa, vond van niet hoor. Publiek ging redelijk goed los (had ik de indruk) en zelf ook van genoten alleszins, ondanks dat hij een half uur te laat was.
Had ik ook. Stond achterin op de tribune en kon de hele zaal overzien. Ging heel goed los de hele tijd. Ik vond zelf 2016 ook beter, toen werd ik er met die overrompeld. Maar deze passage was ook gewoon goed.
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Jammer om te lezen dat Beck zo tegenviel. Was in 2016 echt megasterk en ook in Barcelona was het een groot feest.

Nog mensen bij Lianne geweest? Zou mijn hoofdnaam geweest zijn die donderdag.
Heb de indruk dat Beck z'n show vooral hate it or love it is. Ik kan Ruben hier volledig in volgen op basis van wat ik in Barcelona gezien heb, waar ik ook de zang bij momenten maar matig vond.

Wat mij vooral stoorde was het zoveel nummers willen proppen in zo weinig mogelijk tijd zelfs tot op het punt dat nummers gereduceerd worden tot een refrein. Zoals ik al zei, pure cringe van een artiest op retour is wat mij overviel bij zijn show. ?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
Wat mij vooral stoorde was het zoveel nummers willen proppen in zo weinig mogelijk tijd zelfs tot op het punt dat nummers gereduceerd worden tot een refrein. Zoals ik al zei, pure cringe van een artiest op retour is wat mij overviel bij zijn show. ?
Die gigantische rotvaart aan nummers die op je afkomen, deed hij in 2016 niet inderdaad. Toen was het vooral indrukwekkend hoe diep zijn catalogus was en hoe breed die klonk. De man heeft gewoon enorm veel goede alt pop bangers. Het feit dat ik m op Primavera zo goed vond is misschien ook wel de setting: voor 2000 man in de Razzmatazz. Tent werd gek. Ook voor Jehnny Beth trouwens, die ervoor speelde (dus tip voor zondag).

En die zang: het is geen nachtegaal maar het is ook nog geen Kiedis toestand ofzo.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
2u gespeeld, en ja met zoveel goede nummers kan je blijven opnoemen
Klopt! Dat de show goed was betwijfel ik niet hoor.
Was ook geen commentaar dat het een slechte set was ofzo hoor, gewoon even een vermelding dat ik het niet zo erg vond dat ik ze niet heb gezien (want al gezien in 2010 en 2018), omdat ze toch al mijn favoriete niet gespeeld hebben.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Geen State Of Love And Trust, geen Yellow Ledbetter (stond nochtans op de setlist blijkbaar), geen Better Man, geen Mind Your Manners, geen Rearviewmirror bijna niets van Backspacer (echt ontzettend onderschatte plaat),...

En overall nogal kort voor een Pearl Jam set, niet?
Vind het niet super erg dat ik er niet bij was.
Nou, dat is wel een erg zure beoordeling als je er zelf niet bij was. Ze hebben heel veel fantastische nummers wel gespeeld en daar draait het om. De toegift was zeer briljant en de rest van de set simpelweg steengoed
 
  • Leuk
Waarderingen: Rockbeer en festirock

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
14u meeting bij de boom dichtstbij de main van de diamant bomen. Ik zal er zijn. Je kunt mij herkennen aan een shirt met schildpad en slak erop (daar zullen er vast niet veel van zijn).

Veel plezier vandaag en tot 14u!
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.022
Jammer om te lezen dat Beck zo tegenviel. Was in 2016 echt megasterk en ook in Barcelona was het een groot feest.

Nog mensen bij Lianne geweest? Zou mijn hoofdnaam geweest zijn die donderdag.
Ietwat onverwacht hoogtepunt van de dag, maar wauw wauw wauw Lianne La Havas!! Wat een vrouw! (en band!) Als je de kans krijgt om haar ergens te zien deze zomer, zeker niet twijfelen!

@warriorandweirdo was er
 

festirock

Support act
1 dec 2015
820
549
Klopt! Dat de show goed was betwijfel ik niet hoor.
Was ook geen commentaar dat het een slechte set was ofzo hoor, gewoon even een vermelding dat ik het niet zo erg vond dat ik ze niet heb gezien (want al gezien in 2010 en 2018), omdat ze toch al mijn favoriete niet gespeeld hebben.
Vind k net leuk aan pearl jam zag ze op pinkpop en vond ze goed maar hun setlist wijzigt regelmatig en was nu nog beter. Zoveel goede nummers
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
Nou, dat is wel een erg zure beoordeling als je er zelf niet bij was. Ze hebben heel veel fantastische nummers wel gespeeld en daar draait het om. De toegift was zeer briljant en de rest van de set simpelweg steengoed
Was geen beoordeling over de show, ik bedoelde het meer zo:

Klopt! Dat de show goed was betwijfel ik niet hoor.
Was ook geen commentaar dat het een slechte set was ofzo hoor, gewoon even een vermelding dat ik het niet zo erg vond dat ik ze niet heb gezien (want al gezien in 2010 en 2018), omdat ze toch al mijn favoriete niet gespeeld hebben.

+ vind het ook heel leuk dat ze hun set vaak omgooien (net zoals RHCP dat doet). But again voor zo'n set heb ik geen fomo. Zou pas jaloers beginnen worden zijn als ze bovenstaande +/- 5 nummers hadden gespeeld. Heeft niets te maken met dat hun set niet goed was ofzo.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken