Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.199
7.450
Thanks!
Shinedown staat inderdaad al met potlood omcirkeld. Een vriendin van mijn groep is daar helemaal weg van en ik voel me een beetje lullig omdat zij waarschijnlijk het hele weekend bij bands staat waar ik niet wil zijn en andersom. Dus ben de bandjes aan het aankruisen in vrije plekken in mijn schema die ik nog wel een beetje te doen vind.
Imminence is genoteerd, die zal ik straks even beluisteren. Wel heel vroeg op de dag, nadat de vrijdag nachtwerk wordt met die Tool coverband.
Kontrust is in mijn groep ook wel animo voor. Ik werd er op album echt niet wild van, maar wellicht dat het me live verrast.
Eisbrecher ook geprobeerd op album, maar ik kom er niet doorheen. Ik zie de vergelijking met Rammstein ergens wel, maar ik vind die muzikaal echt veel interessanter. Misschien de verkeerde nummers van Eisbrecher geluisterd...
Walls of Jericho clasht met Ihsahn, dus die moet ik helaas laten schieten.
Geen probleem.
moet zeggen trouwens dat Eisbrecher ook wel echt een live band is, op album vond ik het niet geweldig maar laatste keer op graspop was wel de moeite waard.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.174
10.511
Welkom terug. Ik denk dat we mekaar regelmatig gaan zien. Nu ik sinds een recente beslissing van iemand alleen naar graspop kan en alleen kan beslissen. Als het enkel van jou afhangt gaan we mekaar veel zien. Ik zie Mijn top 2 al direct staan. Disillusion en devin townsend. Alcest kijk ik ok enorm naar uit. Gaat me verrassen. Gaahl clasht met... (tja, ik ben een man en ja) Steel panter. Ok de muziek is mss even goed als de show. Enfin, als steel panter geen show had dan ging ik eerder voor... Damn, bedankt voor de tip. Wss kwartierke Gaahl.
Dimmu borgi deftones is letterlijk de moeilijkste clash van het weekend. En dan speelt dimmu nog eens een stuk minder lang.
Zaterdag zit ik dus ook een beetje vast. Enfin, rustpauze mss.
Bij mij kontrust, steel panter wss (zie geslacht= man) blues pills (psychedelisch, blues goes bijna metal) (Ik herinner me nog de zalige combo blues pills, clutch, neurosis en opeth na mekaar op pukkelpop 2016. Maar weet niet of blues pills vroeg op de main even goed gaat zijn als blues pills laat in een tent op pukkelpop.
Verder twijfel ik tussen majestica (power metal) en immenence. Vind metalcore iets minder maar heb een hart voor violen. Meeting natuurlijk. Verder natuurlijk ihsan opeth en korn.

Ik zou zeker red fang even checken. Mss op album cava maar live zal het net als blues pills een (groter) feestje zijn.
Volledige planning volgt net voor graspop.
Nu je het zegt. De namen die Jamel noemt zijn ook bijna al mijn must sees waar ik vooraan moet/wil staan. We gaan elkaar inderdaad paar keer tegenkomen!
 
  • Leuk
Waarderingen: duck en Jamel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.403
6.688
Welkom terug. Ik denk dat we mekaar regelmatig gaan zien. Nu ik sinds een recente beslissing van iemand alleen naar graspop kan en alleen kan beslissen. Als het enkel van jou afhangt gaan we mekaar veel zien. Ik zie Mijn top 2 al direct staan. Disillusion en devin townsend. Alcest kijk ik ok enorm naar uit. Gaat me verrassen. Gaahl clasht met... (tja, ik ben een man en ja) Steel panter. Ok de muziek is mss even goed als de show. Enfin, als steel panter geen show had dan ging ik eerder voor... Damn, bedankt voor de tip. Wss kwartierke Gaahl.
Dimmu borgi deftones is letterlijk de moeilijkste clash van het weekend. En dan speelt dimmu nog eens een stuk minder lang.
Zaterdag zit ik dus ook een beetje vast. Enfin, rustpauze mss.
Bij mij kontrust, steel panter wss (zie geslacht= man) blues pills (psychedelisch, blues goes bijna metal) (Ik herinner me nog de zalige combo blues pills, clutch, neurosis en opeth na mekaar op pukkelpop 2016. Maar weet niet of blues pills vroeg op de main even goed gaat zijn als blues pills laat in een tent op pukkelpop.
Verder twijfel ik tussen majestica (power metal) en immenence. Vind metalcore iets minder maar heb een hart voor violen. Meeting natuurlijk. Verder natuurlijk ihsan opeth en korn.

Ik zou zeker red fang even checken. Mss op album cava maar live zal het net als blues pills een (groter) feestje zijn.
Volledige planning volgt net voor graspop.
Dankjewel man!
Lijkt me leuk om elkaar regelmatig tegen te komen! Ik ben met een groep van 13 man, maar allemaal goed volk (ja, anders zouden het niet m'n maten zijn natuurlijk), dus je bent zeker van harte welkom hoor. Zal ook zeker niet bij elke band met de hele groep staan, gezien de verschillen in smaak.
Haha, Steel Panther! Paar keer gezien al, maar op het visuele aspect na, doet het me helemaal niets. Dan toch maar Ghaal, wiens solowerk fantastisch is. Dat wordt hopelijk één van m'n hoogtepunten, afhankelijk van het geluid.
Ja Dimmu/Deftones is wel een lelijke. Maar van Dimmu ken ik veel meer nummers en als laatste band van het weekend (Sabaton reken ik niet mee, sorry fans) krijgt dat dan toch de voorkeur. Al viel Dimmu me de vorige keer wel tegen, mede door super slecht geluid. Hopelijk nu beter, anders ren ik na een paar nummers toch maar naar Deftones.
Blues Pills heb ik wel geprobeerd, maar doet me toch weinig. Heb een nummertje of 5 geluisterd en geen enkele bleef hangen. Maar misschien dat de live energie me meer doet.
Oh ja, Red Fang is top! Die avond is sowieso mooi hoor, met Ihsahn, Red Fang, Devin Townsend en Opeth achter elkaar. Geen enkele klacht over dat schema. Alleen ervoor was wel heel karig tot nu toe.

@ Loek en Jos: dank voor de tip van Imminence. Die staan sinds mijn vorige post al de hele tijd aan hier. Daar heb ik flink overheen gekeken zeg, wat een band! Dat wordt een kort nachtje, want die wil ik niet missen.
 

Rellikagem

Playlistbediener
8 mei 2022
25
49
Pfff nog een kleine 2 weken en hopen dat het niet regent. Finaly first timer at GMM. Ik heb just in case parkeer kaart maar nog tips qua parkeren guys and gals ??? En waar zitten de parkings ... Ps ik ga zondag
Ze geven aan op de website gps niet meer te volgen vanaf het moment je de pijlen van GMM begint tegen te komen en die dus moet volgen.

Ik ben nu echt gewoon vergeten waar de parkings zijn, ergens in een veld, maar ben echt wel wat bang voor de ondergrond.

Ik ga de avond er voor (Woensdag, geen combi Plus) naar 'The perfect tool' in Oostakker gaan kijken, rij daarna 's nachts door naar Dessel of omgeving, slaap in mijn sprinter om donderdag met genoeg slaap en zonder veel stress ivm de file op de Antwerpse ring klaar te staan aan de parking.

Nu met de ondergrond, ik vrees op vrij zompige ondergrond waar mijn zwaardere sprinter met enkel achterwiel aandrijving wel eens vast op durf te rijden.

Weet er iemand of ze voorzieningen hebben voor zo een situaties of mensen die al in regenweer of na regenweer op de parking hebben gereden?
 
  • Leuk
Waarderingen: Slyder73x

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
403
565
Ze geven aan op de website gps niet meer te volgen vanaf het moment je de pijlen van GMM begint tegen te komen en die dus moet volgen.

Ik ben nu echt gewoon vergeten waar de parkings zijn, ergens in een veld, maar ben echt wel wat bang voor de ondergrond.

Ik ga de avond er voor (Woensdag, geen combi Plus) naar 'The perfect tool' in Oostakker gaan kijken, rij daarna 's nachts door naar Dessel of omgeving, slaap in mijn sprinter om donderdag met genoeg slaap en zonder veel stress ivm de file op de Antwerpse ring klaar te staan aan de parking.

Nu met de ondergrond, ik vrees op vrij zompige ondergrond waar mijn zwaardere sprinter met enkel achterwiel aandrijving wel eens vast op durf te rijden.

Weet er iemand of ze voorzieningen hebben voor zo een situaties of mensen die al in regenweer of na regenweer op de parking hebben gereden?
Aan de ondergrond gaan ze weinig kunnen doen. Of ze moeten op voorhand alles beginnen vol leggen met schors, dat lijkt onbegonnen werk.
Ze gaan zowiso wel materiaal hebben om iets voort te trekken. En anders zullen er wel genoeg boeren in de buurt zijn die even willen komen trekken. :)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.174
10.511
Zal het zo erg zijn? Ja het heeft even veel geregend maar het is een hele periode erg droog geweest. Voor zompige velden heb je een lange periode regen nodig, dat zakt erin. Piekbuien stromen weg. En het is nog 1,5 week.. kortom. Komt goed!
 

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
403
565
Zal het zo erg zijn? Ja het heeft even veel geregend maar het is een hele periode erg droog geweest. Voor zompige velden heb je een lange periode regen nodig, dat zakt erin. Piekbuien stromen weg. En het is nog 1,5 week.. kortom. Komt goed!
Daar gok ik ook op. En ze voorspellen toch al veel droger weer. Moest het nu nog een hele week regenen kan het wel zijn, maar het gaat weer de warme kant op! :)
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.176
1.237
Zie lyrics & volk op het podium. Maar ksnap je wel. Het feit dat ik slechtziend ben, het podium amper kan zien en dat de muziek wel echt goed is maakt het geslacht niet zo veel uit.
Volk op hert podium? Als u verwijst naar de vele vrouwen die op het podium worden gevraagd waarvan er vaak enkele zijn die hun borsten tonen: dat wordt tegenwoordig geloof ik niet meer gedaan. Ze vragen geen vrouwen meer op het podium. Ik ben trouwens fan van Steel Panther. Al van voor ik de teksten had gecheckt of wist over de blote borsten.
 
  • Winning
  • Wow
Waarderingen: Joe en Pauly Robin

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
977
1.013
Volk op hert podium? Als u verwijst naar de vele vrouwen die op het podium worden gevraagd waarvan er vaak enkele zijn die hun borsten tonen: dat wordt tegenwoordig geloof ik niet meer gedaan. Ze vragen geen vrouwen meer op het podium. Ik ben trouwens fan van Steel Panther. Al van voor ik de teksten had gecheckt of wist over de blote borsten.
volledig akkoord!
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
541
640
Ze geven aan op de website gps niet meer te volgen vanaf het moment je de pijlen van GMM begint tegen te komen en die dus moet volgen.

Ik ben nu echt gewoon vergeten waar de parkings zijn, ergens in een veld, maar ben echt wel wat bang voor de ondergrond.

Ik ga de avond er voor (Woensdag, geen combi Plus) naar 'The perfect tool' in Oostakker gaan kijken, rij daarna 's nachts door naar Dessel of omgeving, slaap in mijn sprinter om donderdag met genoeg slaap en zonder veel stress ivm de file op de Antwerpse ring klaar te staan aan de parking.

Nu met de ondergrond, ik vrees op vrij zompige ondergrond waar mijn zwaardere sprinter met enkel achterwiel aandrijving wel eens vast op durf te rijden.

Weet er iemand of ze voorzieningen hebben voor zo een situaties of mensen die al in regenweer of na regenweer op de parking hebben gereden?
Geen angst dat is allemaal voorzien, op metaltown staan mobilhomes en caravans ook maar gewoon op het gras als die een heel weekend in de modder staan moeten die ook weggeraken.
Ooit op Wacken geweest? daar rijden op de laatste dag ook genoeg sleepvoertuigen rond en hulpvoertuigen zijn er ook altijd in de buurt voor platte batterijen aan te krijgen. Op graspop zullen deze ook wel stand by staan voor eventuele problemen en idd boeren genoeg in de buurt die ze kunnen optrommelen voor een handje te komen helpen.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.992
2.038
Volk op hert podium? Als u verwijst naar de vele vrouwen die op het podium worden gevraagd waarvan er vaak enkele zijn die hun borsten tonen: dat wordt tegenwoordig geloof ik niet meer gedaan. Ze vragen geen vrouwen meer op het podium. Ik ben trouwens fan van Steel Panther. Al van voor ik de teksten had gecheckt of wist over de blote borsten.
Wat een zonde ?
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
977
1.013
Ah wat Paradise Lost tips! Hier bedien ik u graag mee. Mijn favoriete nummer is Faith Divides us - death unites us. Mooie tekst en dynamiek. Darker Thoughts van het nieuwe album vind ik een absolute parel, ook hier is de opbouw en tempowisseling subliem. Ze maken ook hele zware doom, misschien wel wat eentoniger maar ik vind het heerlijk. No Hope in Sight is daarvan een goed voorbeeld. Ook hebben ze wat toegankelijker materiaal waarvan ik Gothic een mooi voorbeeld vind. Veel luisterplezier! Mij vind je ergens vooraan in ieder geval met een beetje pijn in het hart dat ik Zeal & Ardor deels heb moeten missen.
Ik dacht dat paradise lost meer doom was. Op graspop staat gothic. Ik heb dus wat geluisterd. Thanks. Gothic staat neit in de setlist van zijn tour. Maar nemen ze die vrouw ook op het podium? darker thoughts e faith unites us death devides us lijken me wel pakkende nummers. moeilijk te zeggen omdat het na 22:00 stil moet zijn in mijn appartement. Morgen op weg naar mijn werk eens luisteren met goede in ears en goed volume. Waar gaat faith unites us death unites us over? Ik weet wel uit ervaring dat als iemand op stervende ligt je terug meer herenigt met die persoon. Maar het eerste deel van de titel faith (vertrouwen) devides (verdeelt) daar ben ik niet mee. Heb de tekst bekeken. Kan wel een heel mooie tekst zijn. No hope in sight lijkt me niet zoo zware doom. Of ik ken er neit zo veel van. Waarom is gothic toegankelijker. Omdat de zangeres ook een ander publiek kan aanspreken?
Wie weet tot bij paradise lost ergens niet zo heel vooraan want ik kom dan mss te laat door zael en ardor. Als paradise lost me niet zo veel doet ga ik toch maar naar jinjer. Ik om naar graspop om de oorlog te vergeten. Probeer ik nu al. Maar tegelijkertijd wil ik toch mijn steun betuigen of de emotionele waarde. Ik vind jinijer qua muziek... ok. Kzou blij zijn als het op de radio komt. Maar ik zou het niet speciaal opzetten.
Mike the music snob zou zeggen equal sign.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.199
7.450
ik zat eens naar de timetable te kijken van Download, wat een raar festival is dat toch.
Bands die 25 minuten speeltijd krijgen halverwege de dag, bands die de kleinere stages headlinen krijgen maar 40 minuten.
Tussen deftones en maiden in is er bijna anderhalf uur niets op de main stage?
verder vind ik de line up ook best matig dit jaar

Had vroeger altijd wel de droom om eens naar Rock am ring of Download te gaan, maar na wat naar de timetables en lineups van Rock am ring en Download te kijken is deze droom toch wel vergaan.
 

everydayrock

Playlistbediener
30 nov 2018
14
7
had a question regarding camping
friend is in camping inferno and we're situated in boneyard. Is it possible for him to visit us in boneyard?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.174
10.511
ik zat eens naar de timetable te kijken van Download, wat een raar festival is dat toch.
Bands die 25 minuten speeltijd krijgen halverwege de dag, bands die de kleinere stages headlinen krijgen maar 40 minuten.
Tussen deftones en maiden in is er bijna anderhalf uur niets op de main stage?
verder vind ik de line up ook best matig dit jaar

Had vroeger altijd wel de droom om eens naar Rock am ring of Download te gaan, maar na wat naar de timetables en lineups van Rock am ring en Download te kijken is deze droom toch wel vergaan.
Op Download ben ik inderdaad afgehaakt door die settijden. Wat een gekkigheid is dat met al die korte setjes. Dan ben je meer heen en weer aan het lopen ipv genieten van een set.
 

Robbr

Gouden Tip
10 jun 2021
291
313
had a question regarding camping
friend is in camping inferno and we're situated in boneyard. Is it possible for him to visit us in boneyard?
Since Boneyard is free, my guess is everybody will be welcome there. The other way around, you will require a wristband for Inferno. At least, thats the case at camping Metal Town, so I guess it will be similar.
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Ik denk dat je donderdag best op tijd vertrekt naar Dessel, want die werkzaamheden zullen ingrijpend zijn voor al dat verkeer. Ik ben het wat aan het bekijken, en sommige wegen zijn afgesloten voor de werken. Nog andere hebben eenrichtingsverkeer, en nog andere zijn deels geblokkeerd vanwege sluipverkeer.
 

Robbr

Gouden Tip
10 jun 2021
291
313
Ik denk dat er veel gaat afhangen van welk parkeerticket je hebt. Mensen met een gewoon parkeerticket en een ticket voor Inferno gaan volgens mij het langst in de file staan omdat deze vooral langs de linkerkant van het terrein liggen. Met een ticket voor de vip-parking, parking Metal Town of de kiss and ride lijkt het me het meest logisch dat je langs Brasel gestuurd wordt om zo langs de rechterkant van het festivalterrein te komen. Komende vanaf de autostrade richting Dessel is dit dan een vroegere omleiding en dus minder file imo.
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Is er eigenlijk een overzicht waar de parkings zich bevinden? Dit kaartje heb ik gevonden op de website van Dessel met de nodige omleidingen. Jammer genoeg geen al te beste resolutie.

Bekijk bijlage 1725
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken