Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.050
6.096
  • Leuk
Waarderingen: elo

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.169
2.418
Ik verwacht voor 2023 het volgende:

VRIJDAG: Ac/Dc
ZATERDAG: Bruce Springsteen -
ZONDAG: Harry Styles -

Eindelijk weet Pinkpop ze te strikken! Rock met Ac/Dc!!

En ja hoor …na 2022 cancel is hij er dan eindelijk bij Bruce Springsteen!

Harry als de reguliere pop act na Bieber, Bruno Mars en Imagine Dragons. Na grote zalen zoals de Ziggo Dome is het in 2023 tijd voor festivals ?

(Compleet uit de duim gezogen natuurlijk en een pure gok. Wel rekening gehouden met wat op Pinkpop past en de laatste jaren geprogrammeerd wordt).
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.960
1.738
Alhoewel mijn handen serieus jeuken, wil ik me echt nog niet met de line-up van 2023 bezig houden terwijl ik uitkijk naar de aankomende editie. Ik beperk me dus nog steeds tot die ene naam: RHCP...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.058
8.695
Ik verwacht voor 2023 het volgende:

VRIJDAG: Ac/Dc
ZATERDAG: Bruce Springsteen -
ZONDAG: Harry Styles -

Eindelijk weet Pinkpop ze te strikken! Rock met Ac/Dc!!

En ja hoor …na 2022 cancel is hij er dan eindelijk bij Bruce Springsteen!

Harry als de reguliere pop act na Bieber, Bruno Mars en Imagine Dragons. Na grote zalen zoals de Ziggo Dome is het in 2023 tijd voor festivals ?

(Compleet uit de duim gezogen natuurlijk en een pure gok. Wel rekening gehouden met wat op Pinkpop past en de laatste jaren geprogrammeerd wordt).
Vervang ACDC dan maar met RATM. Die eersten hebben blijkbaar geen tourplannen met hun laatste album.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.050
6.096

Hoewel dit inderdaad over Lowlands gaat ben ik wel benieuwd naar jullie mening. Is dit ook een optie voor andere grote festivals? Waarom wel/niet?
is natuurlijk wel het parkeer terrein van Walibi

denk dat er veel festivals zijn waar buiten de 3 a 4 dagen festival de parkeerplaats eigenlijk weide zijn of wandelgebied.
Lowlands zal als festival hier vrij uniek in zijn.

Pinkpop zal daar niet in mee kunnen, het ene parkeerveld staat normaal vee op en de andere is wandelgebied. Alleen het parkeerterrein van Mondo Verde zou dit kunnen doen, maar dat is dan ook het parkeerterrein van Mondo Verde de rest van het jaar.

(edit, ik zie dat er deels bij Biddinghuizen ook vee onder de carports loopt?)
 
Laatst bewerkt:

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.050
6.096
pinkpop.nl/2022/doorverkooptickets-ticketmaster/

Doorverkooptickets Ticketmaster​

Goed nieuws! Ticketmaster, ons officiële en enige verkoopkanaal, heeft een nieuwe service: ‘doorverkooptickets’. Vanaf heden kun je veilig en eerlijk je eigen Pinkpop ticket doorverkopen of eventueel een niet-meer-beschikbaar tickets van een andere fan overnemen.
Het is eindelijk gedaan met de dubieuze internet dealtjes!

Verkopen?​

Het aanbieden van je ticket is heel makkelijk:
  • Log in bij je Ticketmasteraccount
  • Selecteer het ticket dat je wilt verkopen en klik op de ‘verkoop’ knop
  • Bepaal je verkoopprijs.
Je ticket is hierna direct beschikbaar voor andere fans!

Kopen?​

Op de Pinkpop evenementpagina’s van Ticketmaster vind je onder ‘Andere opties’ de tickets die beschikbaar gesteld zijn door andere fans. Ook kun je je inschrijven op de wachtlijst. Zodra er tickets beschikbaar komen ontvang je een mail vanuit Ticketmaster. De wachtlijstoptie komt tevoorschijn wanneer je bij een regulier ticket op ‘doorgaan’ klikt.
Doorverkooptickets worden na verkoop bij de verkoper onklaar gemaakt. De koper ontvangt een nieuw ticket met een nieuwe barcode.
Pinkpop zaterdag- en zondagtickets zijn momenteel nog direct beschikbaar via Ticketmaster.
Wanneer je nog vragen hebt over doorverkooptickets, kijk dan op deze pagina.
Let op: Het doorverkopen van parkeertickets is niet mogelijk, deze kun je na verkoop van je Pinkpop entreeticket onklaar laten maken en terug laten betalen.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.169
2.418
is natuurlijk wel het parkeer terrein van Walibi

denk dat er veel festivals zijn waar buiten de 3 a 4 dagen festival de parkeerplaats eigenlijk weide zijn of wandelgebied.
Lowlands zal als festival hier vrij uniek in zijn.

Pinkpop zal daar niet in mee kunnen, het ene parkeerveld staat normaal vee op en de andere is wandelgebied. Alleen het parkeerterrein van Mondo Verde zou dit kunnen doen, maar dat is dan ook het parkeerterrein van Mondo Verde de rest van het jaar.

(edit, ik zie dat er deels bij Biddinghuizen ook vee onder de carports loopt?)
Super ontwikkeling! De kans dat je nu bij het festival het terrein niet binnen komt met een tweedehands ticket (Ticketswap) is nu nog kleiner geworden!
 

wenters

Gouden Tip
19 nov 2019
264
132
pinkpop.nl/2022/doorverkooptickets-ticketmaster/

Doorverkooptickets Ticketmaster​

Goed nieuws! Ticketmaster, ons officiële en enige verkoopkanaal, heeft een nieuwe service: ‘doorverkooptickets’. Vanaf heden kun je veilig en eerlijk je eigen Pinkpop ticket doorverkopen of eventueel een niet-meer-beschikbaar tickets van een andere fan overnemen.
Het is eindelijk gedaan met de dubieuze internet dealtjes!

Verkopen?​

Het aanbieden van je ticket is heel makkelijk:
  • Log in bij je Ticketmasteraccount
  • Selecteer het ticket dat je wilt verkopen en klik op de ‘verkoop’ knop
  • Bepaal je verkoopprijs.
Je ticket is hierna direct beschikbaar voor andere fans!

Kopen?​

Op de Pinkpop evenementpagina’s van Ticketmaster vind je onder ‘Andere opties’ de tickets die beschikbaar gesteld zijn door andere fans. Ook kun je je inschrijven op de wachtlijst. Zodra er tickets beschikbaar komen ontvang je een mail vanuit Ticketmaster. De wachtlijstoptie komt tevoorschijn wanneer je bij een regulier ticket op ‘doorgaan’ klikt.
Doorverkooptickets worden na verkoop bij de verkoper onklaar gemaakt. De koper ontvangt een nieuw ticket met een nieuwe barcode.
Pinkpop zaterdag- en zondagtickets zijn momenteel nog direct beschikbaar via Ticketmaster.
Wanneer je nog vragen hebt over doorverkooptickets, kijk dan op deze pagina.
Let op: Het doorverkopen van parkeertickets is niet mogelijk, deze kun je na verkoop van je Pinkpop entreeticket onklaar laten maken en terug laten betalen.
Jammer dat Ticketmaster hierin niet samenwerkt met Ticketswap. Deze hebben gewoon een goed functionerende app, kwestie van secure swap maken en het probleem was opgelost. Via een mail krijg je nooit zo snel de kans op kopen als via een app.
 

wenters

Gouden Tip
19 nov 2019
264
132
is natuurlijk wel het parkeer terrein van Walibi

denk dat er veel festivals zijn waar buiten de 3 a 4 dagen festival de parkeerplaats eigenlijk weide zijn of wandelgebied.
Lowlands zal als festival hier vrij uniek in zijn.

Pinkpop zal daar niet in mee kunnen, het ene parkeerveld staat normaal vee op en de andere is wandelgebied. Alleen het parkeerterrein van Mondo Verde zou dit kunnen doen, maar dat is dan ook het parkeerterrein van Mondo Verde de rest van het jaar.

(edit, ik zie dat er deels bij Biddinghuizen ook vee onder de carports loopt?)
En pinkpop heeft nergens anders op het terrein opties tot het gebruik van zonne energie?
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.169
2.418
En pinkpop heeft nergens anders op het terrein opties tot het gebruik van zonne energie?
In Landgraaf is recentelijk een heel groot zonnepark geopend en er lopen veel andere groene projecten. Dit is niet alleen een Pinkpop kwestie maar ook een gemeente en provincie kwestie. Denk dat er in de omgeving van Parkstad betere plekken zijn om zonneparken te creëren.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.169
2.418
Jammer dat Ticketmaster hierin niet samenwerkt met Ticketswap. Deze hebben gewoon een goed functionerende app, kwestie van secure swap maken en het probleem was opgelost. Via een mail krijg je nooit zo snel de kans op kopen als via een app.
Ja ben ik het helemaal mee eens! Denk dat Ticketmaster geen winst wilt delen met Ticketswap. Ze houden het daarom in hun eigen Ticketmaster omgeving.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.050
6.096
In Landgraaf is recentelijk een heel groot zonnepark geopend en er lopen veel andere groene projecten. Dit is niet alleen een Pinkpop kwestie maar ook een gemeente en provincie kwestie. Denk dat er in de omgeving van Parkstad betere plekken zijn om zonneparken te creëren.
ja precies dit.
Al is er uiteraard voor Buro Pinkpop wel de mogelijkheid om op het dak van het hoofdgebouw op Megaland zonnepanelen te leggen en de daken van de voormalige paardenstallen,
Op Megaland zelf, kan imo verder niets als zodanig gerealiseerd worden. Dat ging op de evenementenparkeerplaats van Biddinghuizen een stuk makkelijker.

Ja ben ik het helemaal mee eens! Denk dat Ticketmaster geen winst wilt delen met Ticketswap. Ze houden het daarom in hun eigen Ticketmaster omgeving.
Het probleem is ook dat Ticketmaster nooit zelf het initiatief van Ticketswap voor is geweest.
(nou ja, Seatwave was ooit via via in het leven geroepen, maar dat was echt heel onlogisch)

Vind dit op deze wijze van Ticketmaster wel een goeie zet.
Vind het zelf ook wel een zekere en frisse gedachte dat het dan via Ticketmaster geregeld wordt,

Het is voor organisaties (zoals Pinkpop) die zich afzijdig hielden van de doorverkoopkanalen in welke vorm dan ook, een oplossing om tickets ook terug te kunnen nemen.
Pinkpop heeft op de site bij de "meest gestelde vragen" de vraag staan "nemen jullie tickets terug" met als antwoord "Pinkpop tickets worden niet teruggenomen".
Nu is op de ticketspagina de optie "doorverkooptickets" toegevoegd. Waarmee ze nu de "klantgerichtheid" wel weer kunnen verhogen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

wenters

Gouden Tip
19 nov 2019
264
132
Het probleem is ook dat Ticketmaster nooit zelf het initiatief van Ticketswap voor is geweest.
(nou ja, Seatwave was ooit via via in het leven geroepen, maar dat was echt heel onlogisch)

Vind dit op deze wijze van Ticketmaster wel een goeie zet.
Vind het zelf ook wel een zekere en frisse gedachte dat het dan via Ticketmaster geregeld wordt,

Het is voor organisaties (zoals Pinkpop) die zich afzijdig hielden van de doorverkoopkanalen in welke vorm dan ook, een oplossing om tickets ook terug te kunnen nemen.
Pinkpop heeft op de site bij de "meest gestelde vragen" de vraag staan "nemen jullie tickets terug" met als antwoord "Pinkpop tickets worden niet teruggenomen".
Nu is op de ticketspagina de optie "doorverkooptickets" toegevoegd. Waarmee ze nu de "klantgerichtheid" wel weer kunnen verhogen.
Als ze aan de klantgerichtheid hadden gedacht waren ze wel eerder in zee gegaan met bijvoorbeeld een Ticketswap lijkt me. Je bewijst hier namelijk in alle opzichten je bezoekers een dienst. Mensen kunnen van hun ticket af en anderen kunnen op een veilige manier met zekerheid kopen. Overigens vind ik het positief dat zulke initiatieven ontstaan ivm de 'marktplaats verkopers'. Geen woekerprijzen en tickets worden ongeldig verklaard wanneer ze gekocht zijn waarbij een nieuwe code ontstaat.
 

bootje76

Randprogramma
17 feb 2019
187
154
daar zou ik wel voor tekenen RATM, Bruce en Harry
Ik teken mee! Limp Bizkit, Alter Bridge, Flogging Molly, Disturbed, Killswitch Engage en... voor de popliefhebbers Shawn Mendez als subs, laat maar doorkomen... Ach, met een van deze namen naast RATM, Bruce en Harry ben ik al meer dan tevreden... eigenlijk is een Pinkpop met alleen Bruce op de poster voor mij al een reden voor een weekeindkaart??
 
  • Leuk
Waarderingen: T. Roses

Gebruikers die dit onderwerp bekijken