Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.010
6.054
tja, ik ga even terug naar jubileumjaar 2019

Rob Trommelen (MOJO, hoofdboeker Pinkpop) : ‘We gaan met de tijd mee. We willen ook een breed festival zijn. Er staan nog steeds alternatieve bands, maar ook Justin Bieber zorgt voor een groot succes in de verkopen. Het is een mooie stap. Ik zie Beyoncé, Madonna en Shawn Mendes ook wel op Pinkpop staan. Dat is juist mooi naast Pearl Jam en Metallica. Het wordt eclectischer. Dat past ook bij deze tijd.’

Leon Ramakers (oud-directeur en concertorganisator MOJO): ‘Bij popacts moet je altijd een afweging maken. Ik heb liever acts die credible zijn. Dus liever Beyoncé dan Shawn Mendes en Bieber, ook al komt Beyoncé voorlopig nog niet. Maar als bepaalde artiesten een groot publiek aanspreken, wie ben ik dan om er tegenin te gaan.’

zie ook:
https://3voor12.vpro.nl/artikelen/o...-jaar-Pinkpop--Landgraaf-gaat-aan-de-pop.html
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.949
1.728
Ach ja tunnelvisie. Maakt ook verder niks uit.

Ergens in de komende 25 jaar zal Shawn Mendes heus wel eens Pinkpop headlinen.

Net zoals een Harry Styles. Maakt ook verder niks uit. We zullen zien.

En je hebt het over verschillende albums. Shawn Mendes heeft inmiddels vier albums waarvan er ook vier enkele hits hebben. Dus genoeg repertoire voor 1.5 uur - 2 uur.

Ik zal het niet toejuichen maar voor minder dan een headliner komt hij niet. Zou hij al kunnen komen voor headliner? 100% ja!
Ergens in de komende 25 jaar zou maar zo kunnen. Als hij een relevante muzikant blijft, is de kans zelfs erg groot.

Zou hij anno nu al kunnen komen voor headliner? Zeker niet... Verkoopt hij zijn Pinkpop dag uit? Zeker niet...

Weet niet of je mij hier tunnelvisie toedicht, maar in dat geval: insgelijks... (y);)
 
  • Leuk
Waarderingen: festirock en Timmetje

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.949
1.728
Als ze Shawn Mendes voor een acceptabele prijs kunnen krijgen, boeken ze die gewoon als headliner hoor.
Die verkoopt z'n dag echt wel uit.
In de verste verte niet. Het zal hem ongetwijfeld op vele venues lukken, maar geen grasveld van 70.000 man in Landgraaf...
 

mart1234

Support act
27 nov 2019
864
349
In de verste verte niet. Het zal hem ongetwijfeld op vele venues lukken, maar geen grasveld van 70.000 man in Landgraaf...
denk jij dat een Shawn Mendes zo veel kleiner is dan Imagine Dragons?
en dat MOJO het al zegt dat ze in de toekomst ook headliners willen als Beyonce, Bieber en Shawn Mendes zegt dat toch genoeg.
ik hou ook liever van 3 hardere bands als headliner alleen is dat niet meer de toekomst jammer genoeg voor een festival van 70 duizend mensen
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.949
1.728
denk jij dat een Shawn Mendes zo veel kleiner is dan Imagine Dragons?
en dat MOJO het al zegt dat ze in de toekomst ook headliners willen als Beyonce, Bieber en Shawn Mendes zegt dat toch genoeg.
ik hou ook liever van 3 hardere bands als headliner alleen is dat niet meer de toekomst jammer genoeg voor een festival van 70 duizend mensen
Nee hoor, hij is niet veel kleiner dan ID. Maar ook die verkopen hun dag niet uit. Zelfs niet met een redelijk grote naam als Volbeat er nog bij op dezelfde dag. Ik vind ID dan ook een twijfelachtige headliner, maar naast twee mastodonten als Metallica en Pearl Jam op de andere dagen, en met een Volbeat erachter op dezelfde dag, kan het nog wel...

Zodra Shawn Mendes als artiest even groot, veelzijdig en blijvend populair is als Bieber dat was in 2017, maakt hij kans om Pinkpop te headlinen. Op dit moment zit dat er in mijn ogen nog niet in. Heel wat andere festivals wel, maar de grootste van NL nu nog niet...
 

rednasnamsob

Gouden Tip
25 feb 2020
379
209
meen je dat nou serieus??
ook al zijn de 3 headliners totaal niet jouw ding?
koop je dan toch een kaartje?
dat denk ik wel ja.... Ik heb best een brede muzieksmaak van rap tot rock (metal/hard/soft) tot pop, singer song writers, dance.... Er zit altijd wel wat tussen wat ik leuk vind. Ik vind de sfeer gewoon fantastisch. de Headliners van 2019 waren bijvoorbeeld helemaal niet mijn ding, maar toch Prima naar m'n zin gehad!
 
  • Leuk
Waarderingen: RalphiePinkpop en saurus

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.876
8.492
Nee hoor, hij is niet veel kleiner dan ID. Maar ook die verkopen hun dag niet uit. Zelfs niet met een redelijk grote naam als Volbeat er nog bij op dezelfde dag. Ik vind ID dan ook een twijfelachtige headliner, maar naast twee mastodonten als Metallica en Pearl Jam op de andere dagen, en met een Volbeat erachter op dezelfde dag, kan het nog wel...
Wel grappig: op NOS Alive is de enige uitverkochte dag die van Imagine Dragons, terwijl er voor de andere dagen (zoals die met Metallica) gewoon nog tickets te koop zijn. https://nosalive.com/en/
 

mart1234

Support act
27 nov 2019
864
349
Nee hoor, hij is niet veel kleiner dan ID. Maar ook die verkopen hun dag niet uit. Zelfs niet met een redelijk grote naam als Volbeat er nog bij op dezelfde dag. Ik vind ID dan ook een twijfelachtige headliner, maar naast twee mastodonten als Metallica en Pearl Jam op de andere dagen, en met een Volbeat erachter op dezelfde dag, kan het nog wel...

Zodra Shawn Mendes als artiest even groot, veelzijdig en blijvend populair is als Bieber dat was in 2017, maakt hij kans om Pinkpop te headlinen. Op dit moment zit dat er in mijn ogen nog niet in. Heel wat andere festivals wel, maar de grootste van NL nu nog niet...
Niek Murray zei dat die verwachten dat de zaterdag en zondag ook nog zouden uitverkopen dus ID verkoopt ook een dag uit /na genoeg
maar Shawn Mendes is idd ook niet zo'n grote naam dat ze in hun eentje een dag zouden dragen denk ik
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.949
1.728
Wel grappig: op NOS Alive is de enige uitverkochte dag die van Imagine Dragons, terwijl er voor de andere dagen (zoals die met Metallica) gewoon nog tickets te koop zijn. https://nosalive.com/en/
Dat zijn leuke feitjes. Je moet het denk ik wel in de juiste context lezen.: NOS alive is van woensdag t/m zaterdag. Metallica speelt vrijdag, ID zaterdag. Voor losse dagkaarten is dat een verschil tussen wel of geen vrij nemen. Daar zou het ook in kunnen zitten. Of in de rest van het dagprogramma. Of in weet ik het welke andere reden...
 

RalphiePinkpop

Gouden Tip
25 okt 2015
385
296
meen je dat nou serieus??
ook al zijn de 3 headliners totaal niet jouw ding?
koop je dan toch kaartje

ach volgend jaar..... we zien het wel.... maakt me eigenlijk niet heel veel uit. Ja ik heb wensen tuurlijk, maar kom op!, Pinkpop is PINKPOP!!! dat alleen is al een reden om een kaartje te kopen.
Natuurlijk met rednasnamsob eens Pinkpop ga ik heen wat er ook komt. Zitten elk jaar meer dan genoeg gave bands tussen.

Dit jaar mijn 22e Pinkpop wat eigenlijk mijn 24e x had moeten zijn
 
  • Leuk
Waarderingen: rednasnamsob

LifeCanBeBeautiful

Campingartiest
16 feb 2022
51
24
Nee hoor, hij is niet veel kleiner dan ID. Maar ook die verkopen hun dag niet uit. Zelfs niet met een redelijk grote naam als Volbeat er nog bij op dezelfde dag. Ik vind ID dan ook een twijfelachtige headliner, maar naast twee mastodonten als Metallica en Pearl Jam op de andere dagen, en met een Volbeat erachter op dezelfde dag, kan het nog wel...

Zodra Shawn Mendes als artiest even groot, veelzijdig en blijvend populair is als Bieber dat was in 2017, maakt hij kans om Pinkpop te headlinen. Op dit moment zit dat er in mijn ogen nog niet in. Heel wat andere festivals wel, maar de grootste van NL nu nog niet...
Werchter is nochtans volledig uitverkocht hoor. Weekend tickets en zaterdagtickets wanneer ID headliner is. Staat bij de jeugd echt wel hoog aangeschreven volgens mij en persoonlijk ben ik content naar ID te kunnen gaan ipv Shawn Mendes. Dus ja... Smaken verschillen.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.141
2.389
Nee hoor, hij is niet veel kleiner dan ID. Maar ook die verkopen hun dag niet uit. Zelfs niet met een redelijk grote naam als Volbeat er nog bij op dezelfde dag. Ik vind ID dan ook een twijfelachtige headliner, maar naast twee mastodonten als Metallica en Pearl Jam op de andere dagen, en met een Volbeat erachter op dezelfde dag, kan het nog wel...

Zodra Shawn Mendes als artiest even groot, veelzijdig en blijvend populair is als Bieber dat was in 2017, maakt hij kans om Pinkpop te headlinen. Op dit moment zit dat er in mijn ogen nog niet in. Heel wat andere festivals wel, maar de grootste van NL nu nog niet...
Hij is niet kleiner dan Imagine Dragons. Kijk eens naar de zalen die hij uitverkoopt dat is gelijk of zelfs groter dan Imagine Dragons.

Hij is momenteel ook populairder dan Bruno Mars. Nogmaals MOMENTEEL. Twee jaar geleden niet.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.141
2.389
Nee hoor, hij is niet veel kleiner dan ID. Maar ook die verkopen hun dag niet uit. Zelfs niet met een redelijk grote naam als Volbeat er nog bij op dezelfde dag. Ik vind ID dan ook een twijfelachtige headliner, maar naast twee mastodonten als Metallica en Pearl Jam op de andere dagen, en met een Volbeat erachter op dezelfde dag, kan het nog wel...

Zodra Shawn Mendes als artiest even groot, veelzijdig en blijvend populair is als Bieber dat was in 2017, maakt hij kans om Pinkpop te headlinen. Op dit moment zit dat er in mijn ogen nog niet in. Heel wat andere festivals wel, maar de grootste van NL nu nog niet...
“Zodra Shawn Mendes als artiest even groot en veelzijdig en blijvend populair is als Bieber….”

SZiget boekte Shawn Mendes in 2019 als headliner. Dit jaar hebben ze Bieber als headliner.

Of het nu Harry Styles, Justin Bieber of Shawn Mendes is . Ze zijn allemaal ongeveer even groot en kunnen allemaal een dag headlinen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.010
6.054
...Harry Styles, Justin Bieber of Shawn Mendes is . Ze zijn allemaal ongeveer even groot en kunnen allemaal een dag headlinen.
the horror

St Louis Cardinals Reaction GIF
 
  • Haha
Waarderingen: Bassie78

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.441
2.921
“Zodra Shawn Mendes als artiest even groot en veelzijdig en blijvend populair is als Bieber….”

SZiget boekte Shawn Mendes in 2019 als headliner. Dit jaar hebben ze Bieber als headliner.

Of het nu Harry Styles, Justin Bieber of Shawn Mendes is . Ze zijn allemaal ongeveer even groot en kunnen allemaal een dag headlinen.
Moeten ze wel het podium wat kleiner maken. Anders staat het ook zo kaal.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.755
3.693
Werchter is nochtans volledig uitverkocht hoor. Weekend tickets en zaterdagtickets wanneer ID headliner is. Staat bij de jeugd echt wel hoog aangeschreven volgens mij en persoonlijk ben ik content naar ID te kunnen gaan ipv Shawn Mendes. Dus ja... Smaken verschillen.
De zaterdag. Met o.a. TOP, Annemarie, Yungblud, Maneskin en NBT erbij is dat toch niet verrassend?
 
  • Leuk
Waarderingen: LifeCanBeBeautiful

Gebruikers die dit onderwerp bekijken