Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.559
3.149
1x trek je de conclusie. Graspop is een illusie. Graspop is een droom. Een pakketje schroot met een dun laagje chroom.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
morgenavond ga ik ghost gaan zien, ik hoop toch op dat waterkansje dat ghost nog op graspop staat en dat die morgenavond of woensdag bevestigd worden ;)
 

jaydee76

Gouden Tip
30 nov 2018
296
252
Qua communicatie is het altijd al heel mager geweest.
Het ergste was in 2016 toen door de overvloedige regen de parkings rond het festival afgesloten waren. Je moest toen redelijk ver weg parkeren en een shuttle bus nemen. De eerste dag werkte dat behoorlijk, maar de tweede dag werd er beslist om s’avonds de bus af te gelasten. Zonder enige vorm van communicatie. Uiteindelijk zijn we dan te weten gekomen dat we te voet naar het centrum van Dessel moesten gaan om daar de shuttle te nemen. Ik weet niet of het kwam door de kou en de regen, maar dat duurde verdomd lang.
Van gif ben ik de zondag niet terug geweest. Uiteindelijk heb ik me daar zelf mee gekloot. Maar toch, klosberen zijn het die van Graspop communicatie.
Aha, aangezien de zondag van 2016 de enige Graspopdag is die ik ooit heb bezocht wist ik niet beter dan dat het altijd zo was. Vond het al jaren zo gek dat er over dat tyfuseind teruglopen zo weinig geklaagd wordt online, maar dat was een eenmalige stuff-up dus. Dank voor de toelichting.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

lieven

Randprogramma
22 jul 2020
127
195
Qua communicatie is het altijd al heel mager geweest.
Het ergste was in 2016 toen door de overvloedige regen de parkings rond het festival afgesloten waren. Je moest toen redelijk ver weg parkeren en een shuttle bus nemen. De eerste dag werkte dat behoorlijk, maar de tweede dag werd er beslist om s’avonds de bus af te gelasten. Zonder enige vorm van communicatie. Uiteindelijk zijn we dan te weten gekomen dat we te voet naar het centrum van Dessel moesten gaan om daar de shuttle te nemen. Ik weet niet of het kwam door de kou en de regen, maar dat duurde verdomd lang.
Van gif ben ik de zondag niet terug geweest. Uiteindelijk heb ik me daar zelf mee gekloot. Maar toch, klosberen zijn het die van Graspop communicatie.
100% gelijk, wij hadden vip tickets voor de parking (1 van onze vrienden is lichamelijk gehandicapt) en moesten onze auto bijna 3km verder op een industrieterrein parkeren en hebben die shuttle bus nooit gezien. Heb verschillende mails gestuurd naar GMM om mijn ongenoegen te uiten maar heb nooit een reactie ontvangen. DIE LAFAARDS !!!
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.267
7.589
Als ze met de opbouw gestart zijn, zullen ze vast wel een idee hebben van waar ze de stages neer gaan zetten. Misschien dat ze dat even met ons kunnen delen in de vorm van een plattegrond?
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.559
3.149
de opbouw is in alle geval al gestart

Gaat het dus wel door in elk geval... Fijn om te weten. Begon er serieus aan te twijfelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.685
5.186
Het was mooi.
We hebben Rammstein, Alice Cooper, Bizkit Park, Doro, Guns N Roses, Dog Eat Dog, Jorn enzo live gehad.

Het was eigenlijk een groot feest, het sportpaleis dat je binnenin niet herkende en halve liters a volonté. Ik heb mij vermaakt.

Waarom ik nu al wakker ben? Omdat er een bekerfinale op de planning staat.
Late reactie, drukke weken... ?

Een groot feest was het zeker, ook prima vermaakt!
Ook aardig druk inderdaad, tweederde van de zaal was toch behoorlijk goed gevuld, niet zo makkelijk om naar voren te lopen of aan de bar te geraken.

Helaas ook wel wat tegenvallers.
Met name de 3 'originele' acts die prominent op het affiche stonden, lieten het aardig afweten. Niet zozeer kwalitatief, maar kwantitatief, gezien ze allen slechts 3 (!!!) nummers speelden.. Really?? ??
Ook de 'surprise tribute acts' lieten wel aardig te wensen over. Er zaten enkele goede tussen, maar ook wat middelmatige, en zelfs een paar die niet eens tribute acts genoemd mogen worden, maar gewoon slechte imitators, die volledig stonden te playbacken.
Een speciaal geval daarbij was Bizkit Park, onmiskenbaar een zeer populaire act (ook op Alcatraz vorig jaar), maar die feitelijk vrijwel niks staan te doen dan wat rond te rennen in matching trainingspakken, en af en toe wat in microfoons blèren. Desondanks waren zij waarschijnlijk wel degenen die het publiek het meest wisten op te zwepen (overal ontstonden kleine moshpits).

Dat laatste was overigens ook wel een beetje een nadeel. Waar je op een festival min of meer een duidelijke scheiding hebt van mensen die graag de moshpits ingaan, of liever wat statischer staan te luisteren en kijken, stonden deze hier allemaal door elkaar, omdat er geen duidelijk podium was.
Daardoor ontstonden er hier en daar toch wel wat irritaties en frustraties tussen mensen.
Verder liep ook de doorstroom aan de bar niet al te vlot, door de locatie van de bars en ogenschijnlijk wat onervaren personeel.
Maar de algemene indruk was toch wel dat de meeste mensen zich prima hebben vermaakt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Joe

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.685
5.186
Wie was die Jorn eigenlijk?
Niemand kende die, dat was wel een schaamtelijk moment.
Was voor mij juist een van de hoogtepunten! ?
Ik ken hem vooral als een van de meest regelmatige gastzangers bij Avantasia.
Fantastische stem, die ook goed contrasteert met die van Tobias Sammet.
Heeft op vele geweldige nummers meegezongen, waaronder The Scarecrow, The Wicked Symphony, Let the Storm Descend Upon You, Wake up to the Moon, Book of Shallows, The Raven Child (eigenlijk gewoon verplichte luisterkost ? ).

 
  • Leuk
Waarderingen: Joe

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.685
5.186
Judas priest, lamb of god, kreator, brutus, at the gates, sloper op de Lokerse feesten.

Amon amarth keert dus niet meer terug.
Dikke tegenvaller, wat mij betreft.
Misschien ook maar goed, heb het al druk genoeg deze zomer, maar had deze wellicht best nog wel meegenomen bij een goeie line-up.
Maar voor alleen Lamb Of God, Brutus en Sloper ga ik er zeker niet heen..
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken