Bospop 2022 - Nieuws en geruchten

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
608
311
Is het te simpel om te zeggen dat het geld wat beschikbaar was voor Lionel Richie nu naar een andere headliner gaat? LR zal ook niet de goedkoopste zijn vermoed ik....
Ik denk dat je hier normaal de goede aanname doet, zeker gezien Richie zelf zijn tour heeft geannuleerd. Misschien is wel het probleem niet het daadwerkelijk vastleggen van de nieuwe headliner, maar een daarbij verplichte wachttijd tot aankondiging met betrekking tot reeds geplande concerten of juist nog het aankondigen van een tour.
Bijvoorbeeld Snow Patrol, die toch ook op mijn lijst met kanshebbers staan, hebben nog nauwelijks een tour voor aankomende zomer gepland staan. Misschien moet dat allemaal in één keer als nieuws de deur uit...
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.701
1.859
Ik denk dat je hier normaal de goede aanname doet, zeker gezien Richie zelf zijn tour heeft geannuleerd. Misschien is wel het probleem niet het daadwerkelijk vastleggen van de nieuwe headliner, maar een daarbij verplichte wachttijd tot aankondiging met betrekking tot reeds geplande concerten of juist nog het aankondigen van een tour.
Bijvoorbeeld Snow Patrol, die toch ook op mijn lijst met kanshebbers staan, hebben nog nauwelijks een tour voor aankomende zomer gepland staan. Misschien moet dat allemaal in één keer als nieuws de deur uit...
Zou goed kunnen alleen zijn ze daar wel rijkelijk laat mee. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat er in april nog een act komt die 20 data tegelijk voor komende zomer bekend gaat maken.
Mbt tot LR meen ik me trouwens te herinneren dat die tour gewoon weer verzet is naar 2023. Als dat klopt zijn ze dat geld wel al kwijt natuurlijk.
 

remkobak

Randprogramma
28 okt 2019
154
30
Is het te simpel om te zeggen dat het geld wat beschikbaar was voor Lionel Richie nu naar een andere headliner gaat? LR zal ook niet de goedkoopste zijn vermoed ik....
Denk ik ook niet, maar het budget zal toch ook wel wat onder druk kunnen staan omdat er een paar coronajaren zijn geweest? Ik bedoel vooral te zeggen dat beschikbaar qua schema niet ook wil zeggen haalbaar voor Bospop. Maar aan de andere kant kan een goede headliner weer een boost geven aan de verkoop van kaarten. Ikzelf ben wel benieuwd in ieder geval en zal mede kunnen bepalen hoeveel dagen ik ga.

Bottom Llne is natuurlijk dat ze gewoon een keer met die een naam moeten komen!
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
608
311
Voor de toevoegingen had ik de bovenstaande post gemaakt. Die kan wel weer even een update gebruiken. Daarom onderstaande maar even.

Vrijdag
Aangekondigde namen: Lionel Richie, Rag’n’Bone Man, Melissa Etheridge, White Lies, Level 42, Jett Rebel, The Struts, Inge van Calkar, Gary Moore Tribute Band.
Aantal namen 2022: 9 acts
Aantal namen 2021: 6 acts
Aantal namen 2020: 9 acts
Aantal namen 2019: 8 acts
Nog te verwachten aantal namen: onbekend
Acts uit afgeblazen edities nog niet aangekondigd: Supertramp’s Roger Hodgson, The Revolution, Allen Stone

We zitten met de toevoegingen op de vrijdag weer terug op het maximaal aantal van 9 acts uit de afgelopen jaren. Rag'n'Bone Man is de nieuwe subheadliner. Dat komt natuurlijk wel uit een ander straatje dan Roger Hodgson en The Revolution, maar wat mij betreft niet uit een minder straatje. De beste man heeft namelijk wel een stem om u tegen te zeggen, al leveren we natuurlijk wel in op het aantal wereldhits dat gespeeld zal worden. Verder komen Jett Rebel en Inge van Calkar terug van vorige edities (deze laten mij beiden koud) en krijgen we toch nog wat nostalgie voorgeschoteld door Level 42. Al met al ben ik niet ontevreden met deze vrijdag, al is hij wel redelijk braaf. Of deze nog verder wordt uitgebreid, is onbekend. We weten natuurlijk inmiddels wel dat op de donderdag Kings of Leon en 3 nog nader aan te kondigen acts op de weide staan, maar wat dat voor deze vrijdag betekent, is niet duidelijk.

Zaterdag
Aangekondigde namen: Sting, Sinead O’connor, Passenger, Steve Vai, Heather Nova, Natasha Bedingfield, De Dijk, Dizzy Mizz Lizzy, The Record Company, Tim Montana, Gin Lady.
Aantal namen 2022: 11 acts
Aantal namen 2021: 11 acts
Aantal namen 2020: 13 acts
Aantal namen 2019: 13 acts
Nog te verwachten aantal namen: 2 acts
Acts uit afgeblazen edities nog niet aangekondigd: Joe Bonamassa, Black Pumas, Stahlzeit

Misschien wel de opvallendste verandering in het programma is het schrappen van Stahlzeit, zonder dat dit is gecommuniceerd. Vreemde move van de organisatie zou ik zeggen, maar er is op deze dag wel nog steeds plaats voor 2 acts, dus wie weet komen ze nog terug. Verder krijgen we voor de liefhebbers van gitaren natuurlijk Steve Vai hier. Dit zullen we maar zien als een goedmakertje voor het gemis van Joe Bonamassa en daarmee ook geen misselijk goedmakertje (al had ik persoonlijk veel liever Joe gezien). Verder komen Natasha Bedingfield en The Record Company terug op de poster. Beiden doen mij echter redelijk weinig en ik vind dit dan ook nog steeds de zwakste dag van Bospop 2022. Hopelijk zit er bij die 2 nog te verwachten acts iets spectaculairs.

Zondag
Aangekondigde namen: Kensington, Beth Hart, Juanes, Seasick Steve, Yola, Bløf, The Allman Betts Band, Walter Trout, Son Mieux, Larkin Poe, Sloper, Robert Jon & The Wreck, Goodbye June
Aantal namen 2022: 13 acts
Aantal namen 2021: 10 acts
Aantal namen 2020: 13 acts
Aantal namen 2019: 13 acts
Nog te verwachten aantal namen: 0 acts
Acts uit afgeblazen edities nog niet aangekondigd: The Steel Woods

Deze dag lijkt vol te zijn met 13 acts (in voorgaande jaren was dit altijd het aantal acts op complete dagen). Bij de vorige keer zag ik nog plaats voor een subheadliner op deze dag, maar die is er niet bij gekomen. Son Mieux en Larkin Poe zijn leuke toevoegingen, maar niet helemaal wat ik had verwacht. Desondanks vind ik deze dag in de breedte misschien wel de beste dag. Ik ga mij enorm vermaken bij alle blues en rock die hier gepland staat.

Hopelijk kan alles komende zomer gewoon weer door gaan en kunnen we met z'n allen weer gaan genieten van een heerlijk festival.
Nog maar weer even een kleine blik op de post die ik eerder had gemaakt en analyseren waar we nu staan.

Vrijdag
Lionel Richie heeft hier natuurlijk afgezegd en dit gat bovenaan de poster moet worden ingevuld. Waar ze begin februari bij het afzeggen nog zeiden binnen 4 weken met een vervangende naam te willen komen, zitten we inmiddels al aan een week of 10. Er zijn hier al aardig wat suggesties gedaan (Status Quo, van Morrisson, Simply Red, Pet Shop Boys, Toto en Snow Patrol) maar het blijft gissen wat hier nu terecht gaat komen. Inmiddels heeft dus wel Cory Henry aangegeven op deze dag op Bospop te spelen. Dat is een toevoeging die ik niet meer had verwacht. Met 9 acts (headliner inclusief) zaten we aan het maximale aantal van de afgelopen jaren voor de vrijdag. Of dit nu betekent dat de vrijdag wordt uitgebreid of dat dit nog iets anders te betekenen heeft, is nog gissen.

Zaterdag
Hier is nog altijd plek voor 2 acts. Daar bovenop hebben we natuurlijk de situatie rondom Sinead O’connor. Of zij straks weer in staat is om op te treden, blijft maar de vraag. Hierover sprak de organisatie zelf ook al de twijfels uit, maar een officiële afzegging hadden ze ten tijden van de afzegging van Lionel Richie nog niet binnen en op de site van Sinead O’connor staat Bospop ook nog open als een van haar weinige optredens die nog gepland is. Ondertussen meldde Amy MacDonald zelf al dat zij van de partij zal zijn op Bospop. Meest logische zou dat zijn als verdere opvulling van deze dag.

Zondag
Deze leek eigenlijk compleet met 13 acts op de rol, maar met de aankondiging van de break die The Allman Betts Band neemt tot minimaal het einde van dit jaar, valt ook hier weer een plaatsje te vullen. Dit zou eventueel ook de plek kunnen zijn waar Amy MacDonald in gaat vallen, maar het valt wat dat betreft nog te bezien.

Met slechts 3 maanden te gaan tot aan het festival (ja, zo snel is het al weer) hoop ik toch echt op snel nieuws van de organisatie
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.701
1.859
Ik verwacht Texas ook. Staan de zaterdag op Rock Zottegem. Hebben de vrijdag en zondag nog vrij.
 
  • Leuk
Waarderingen: BatMutsje

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.701
1.859
Zou Zucchero trouwens weer geen optie zijn ondanks dat hij in 2018 headliner was? Zijn concert in de Ziggo Dome volgende maand is zo goed als uitverkocht en laat hem nou net tussen 2 en 10 juli nog ruimte vrij hebben in zijn schema. Ik denk dat we hem ook wel aan ons lijstje met kanshebbers kunnen toevoegen al zou ik er persoonlijk niet om staan te springen.
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
608
311
Ik zou het een zwaktebod vinden (net als een herhaling van Toto overigens) om een headliner te pakken van je laatste twee edities die wel doorgang vonden. Maar het is inderdaad wel een optie als je naar de planningen kijkt inderdaad.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.701
1.859
Ik zou het een zwaktebod vinden (net als een herhaling van Toto overigens) om een headliner te pakken van je laatste twee edities die wel doorgang vonden. Maar het is inderdaad wel een optie als je naar de planningen kijkt inderdaad.
Ben ik volledig met je eens maar ze zijn er niet vies van om acts 2 keer achter elkaar te boeken. Of het nu gaat om dagplanning, bv Level 42, of hoofdact, bv ZZ Top. Ondertussen is de laatste editie in 2019 geweest en ze hebben te maken met tegenslag vanwege het afzeggen van LR. Het duurd me trouwens veel te lang wat me weer zegt dat ze mogelijk nog eens moeten schakelen hebben naar een nieuwe headliner....
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
608
311
Nee, klopt dat Bospop er nogal een handje van heeft om acts te herhalen. Dat is inderdaad geen nieuws. Ik zou echter voor je jubileum wel wat kieskeuriger zijn normaal gesproken, zeker met je headliners. Dat zouden nieuwe namen moeten zijn of iconische acts uit je vorige edities. En hoewel ik Toto een erg leuke band vind (Zucchero wat minder), gaven ze beiden niet zo'n memorabel optreden dat zo'n snelle terugkeer heel erg te rechtvaardigen is.
Maar wat je ook terecht zegt: het lange wachten wekt de suggestie dat het vinden van een nieuwe headliner niet bepaald makkelijk gaat en dat inmiddels niet plan B, maar misschien wel C of D op tafel ligt. En wat in plan C of D staat...

PS. Trouwens, of ik ben paranoia, of ze zijn aan de website aan het sleutelen... Ik merk wat veranderingen: het filmpje linksboven speelt niet meer op elke pagina en op een aantal pagina's lijkt de Home button te zijn verdwenen. Is dit een teken?
 
Laatst bewerkt:

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.701
1.859
Het zou me verbazen als ze deze week eigenlijk niet met nieuws komen. Pasen staat voor de deur en de meivakantie start eind volgende week in diverse regio's. Aangezien dat niet echt momenten zijn voor aankondigingen verwacht ik deze week wel gaan komen. Enige haast is nu toch wel geboden aangezien het festival al over 3 maanden is.
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
608
311
Zou het misschien zelfs zo erg zijn dat ze geen nieuwe headliner meer hebben kunnen strikken en Melissa Etheridge en Rag'N'Bone Man nu de vrijdag laten dragen? Er werd in het originele artikel in Dagblad de Limburger wel op gehint namelijk, ondanks dat ze ook op zoek zouden gaan naar een nieuwe headliner... Ik zit namelijk een beetje met Cory Henry in de maag. Die is erbij gekomen op de vrijdag, terwijl daar niet per definitie plaats voor was
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.701
1.859
Zou het misschien zelfs zo erg zijn dat ze geen nieuwe headliner meer hebben kunnen strikken en Melissa Etheridge en Rag'N'Bone Man nu de vrijdag laten dragen? Er werd in het originele artikel in Dagblad de Limburger wel op gehint namelijk, ondanks dat ze ook op zoek zouden gaan naar een nieuwe headliner... Ik zit namelijk een beetje met Cory Henry in de maag. Die is erbij gekomen op de vrijdag, terwijl daar niet per definitie plaats voor was
Ik zou het persoonlijk erg zwak vinden als daar geen vervanger voor komt. Desnoods vis je in de nederlandse vijver en zet je er Anouk of Krezip nog bij op de vrijdag. Kan toch niet zo zijn met alles wat er op tour is dat ze niets meer kunnen krijgen. Zeker niet als je bedenkt dat het 3 jaar is geleden is. Zou het eigenlijk bizar vinden als het zo blijft…
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

T. Roses

Dagopener
8 dec 2016
738
443
????? ??????? ?????? ????????? ???? ?????? ???????
?? ???? ?????? ????? ???? ?????? ????
Skunk Anansie, Amy MacDonald, Cory Henry, Mell & Vintage Future, Träcksäck en Neal Francis zijn toegevoegd aan het programma van Bospop 2022. De Ierse zangeres Sinead O'Connor heeft helaas moeten afzeggen.
????? ???????
Sinds de oprichting in 1994 breekt Skunk Anansie, met de iconische zangeres Skin, gitarist Ace, bassist Cass en drummer Mark Richardson, door alle mogelijke (geluids)barrières. Dat hoor je én dat voel je, wanneer je luistert naar hun alom geprezen studioalbums met hits als 'Weak' en 'Hedonism (Just Because You Feel Good)', of uit volle borst mee schreeuwt tijdens hun intense liveshows.
Meer info of vragen? Check onze website op www.bospop.nl voor de meest gestelde vragen.
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ en wenteldave

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.435
6.094
Skunk Anansie, Amy MacDonald, Cory Henry, Mell & Vintage Future, Träcksäck en Neal Francis zijn toegevoegd aan het programma van Bospop 2022. De Ierse zangeres Sinead O’Connor heeft helaas moeten afzeggen.
 

BatMutsje

Dagopener
6 dec 2013
636
495
Toch wel een tandje minder dan Lionel Richie, maargoed kwalitatief wel een goede Live Act. Het lijkt erop alsof er enkel nog één naam bijkomt op de zaterdag. Voor de positie Rag 'n Bone Man / Melissa Etheridge - Passenger / ??? - Beth Hart / Juanes. De overige dagen is het programma compleet. Ik gok op Rodger Hodgson voor de zaterdag.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken