Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

Doom010

Randprogramma
8 jan 2016
180
49
het is (zoals ik wel een beetje verwachte) een behoorlijke injectie aan NL acts.
Waren we na de vorige aankondiging al over het gemiddelde heen, zijn er nu weer 3 bij.
En... dan verwacht ik voor die laatste ook niet dat daar een internationale act bij komt, maar ook "slechts" een NL act.

20 NL acts nu, waar het in 2019 nog 16 waren (eigenlijk 15, maar Kovacs verving Sam Fender)

(en bij die 20 NL acts, heb ik Floor Jansen niet meegeteld zelfs)
Zou het zo kunnen zijn dat Stage 4 gebruikt gaat worden als een podium voor de Nederlandse acts?
Met Danny Vera, Ronnie Flex en Maan bijvoorbeeld als headliner op dat podium?

En zullen wij collectief de naam MAINSTAGE vervangen voor de naam JAN SMEETSstage?
Dat brengt de meelezende Pinkpop-organisatie waarschijnlijk op een heel goed idee.
 
  • Geweldig
Waarderingen: DennisvdBr

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.068
6.114
En zullen wij collectief de naam MAINSTAGE vervangen voor de naam JAN SMEETSstage?
Dat brengt de meelezende Pinkpop-organisatie waarschijnlijk op een heel goed idee.
DAAR BEN IK SOWIESO VOOR!!!


Zou het zo kunnen zijn dat Stage 4 gebruikt gaat worden als een podium voor de Nederlandse acts?
Met Danny Vera, Ronnie Flex en Maan bijvoorbeeld als headliner op dat podium?
dat lijkt me eigenlijk niet zo'n goed plan, ik denk dat de acts qua "grote"/populariteit verdelen over podia veel meer waarde heeft
 

mart1234

Support act
27 nov 2019
867
349
had echt verwacht dat er naast lost frequencies en zara larsson nog een vrijdag naam kwam en dat de tent afsluiters zijn maar zie nu niet zo goed wie het op vrijdag moet afsluiten
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.068
6.114
puzzel het dan toch iets anders in elkaar, poging 2

ga ik nog altijd uit van de topdown op de site.
ga ik ook uit van nr 4, 5 en 6 genoemd op de site als Noord-headliner, met uitzondering van zondag waar ik een DJ-act verwacht nog op een hoge spot op affiche (kan ook nog wisselen met Volbeat eventueel).
en ga ik uit van geen Garden of Love, met wel op Stage 4 meer acts verdeeld over 6 tijdslots, overlappend van start programma tm tijdens headliner.
komt in dit geval ook uit met een populaire NL act als Mainstage opener.
Hebben de late Brightlands spots een behoorlijke vrouwelijke kant.
Stage 4 heeft "aanstormend talent" als afsluiter (NL/BE).

Vrijdag 17 juni
Mainstage
Metallica, Nightwish, Nothing But Thieves, Greta Van Fleet, Danny Vera,
Noord/IBA
Twenty One Pilots, Idles, Parcels, The Pretty Reckless, (niets gelijktijdig met opener Elle Hollis )
Brightlands
Froukje, MY BABY, Blaudzun, Antoon, Elle Hollis (tijdslot opener ca 30 minuten)
Stage 4
Sylvie Kreusch, Wies, grandson, Smash Into Pieces, JC Stewart, Ten Times A Million

Zaterdag 18 juni
Mainstage
Pearl Jam, Måneskin, Deftones, Kaleo, Chef’Special,
Noord/IBA
Royal Blood, Lost Frequencies live, Crowded House, Ronnie Flex & The Fam, Selah Sue,
Brightlands
Tones And I, Courtney Barnett, Frank Carter & The Rattlesnakes, Son Mieux, Mimi Webb,
Stage 4
Nona, The Last Internationale, KennyHoopla, Saint PHNX, Remme, Ramkot

Zondag 19 juni
Mainstage
Imagine Dragons, Volbeat, Nile Rodgers & CHIC, Dermot Kennedy, De Staat,
Noord/IBA
(? Tiesto ?) , Zara Larsson, Ziggy Marley: A Live Tribute To His Father, Eefje de Visser, Interpol,
Brightlands
Maan, Kacey Musgraves, Inhaler, Turnstile, Joost,
Stage 4
Navarone, Rare Americans, Sea Girls, MEAU, Hang Youth, W.H. Lung
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.068
6.114
Tiësto zal toch niet op Noord staan, maar op de main? Denk Volbeat eigenlijk op Noord.
ja, denk het ook eigenlijk... maar goed, de een roept dit en de ander dat. Ik zou ook denken Volbeat als Noord afsluiter.

stel er komt een dj act bij op een hoge spot op zondag, kan dat voor of na ID zelfs eventueel.

Interpol als podiumopener.
tja, ze staan niet bepaald hoog op de programma pagina.
als 9e van de zondag, en op de overall tussen vrijdagacts Parcels en My Baby.
het is nog koffiedik kijken, maar afhankelijk van de topdown van de site (die meestal wel correct is) kom ik op niet veel anders uit.
Of, dat is ook een optie, de acts die ik nu in de topdown als laatstgenoemde heb staan als IBA opener, zijn eigenlijk de Brightlandssluiter en de IBA Brightlandssluiters zijn de IBA openers. Zou in de topdown ook kunnen, maar niet heel voorspelbaar imo...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.068
6.114
ook lijkt het of er iets geschoven is op de site, tov vlak na de aankondiging My Baby staat nu boven Pretty Reckless.
Hierdoor lijkt het dat Brightlands geen full NL programma heeft op vrijdag.

Pretty Reckless en My Baby moeten dus uit mijn schema omgewisseld.

Voor de vrijdag kan ik alleen nog bedenken dat het ? een kleine acht voor Brightlands of Stage 4 is, maar dan kom ik met Interpol op 2e op IBA...
Of ze zijn afsluiter van de tent of ze heel vroeg op Noord, iets anders kan ik me zo uitgaande van de rij namen niet voorstellen.
Ik zie verder ook het hele punt niet hoor? Of ze wel of niet een stage openen?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.660
11.484
ook lijkt het of er iets geschoven is op de site, tov vlak na de aankondiging My Baby staat nu boven Pretty Reckless.
Hierdoor lijkt het dat Brightlands geen full NL programma heeft op vrijdag.

Pretty Reckless en My Baby moeten dus uit mijn schema omgewisseld.

Voor de vrijdag kan ik alleen nog bedenken dat het ? een kleine acht voor Brightlands of Stage 4 is, maar dan kom ik met Interpol op 2e op IBA...
Of ze zijn afsluiter van de tent of ze heel vroeg op Noord, iets anders kan ik me zo uitgaande van de rij namen niet voorstellen.
Ik zie verder ook het hele punt niet hoor? Of ze wel of niet een stage openen?
My Baby boven The Pretty Reckless? Oh God... Wat zijn ze daar aan het doen joh?
Vind beide wel goed, maar The Pretty Reckless is toch gewoon wel bekender dan godbetert My Baby?
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.482
1.639
ook lijkt het of er iets geschoven is op de site, tov vlak na de aankondiging My Baby staat nu boven Pretty Reckless.
Hierdoor lijkt het dat Brightlands geen full NL programma heeft op vrijdag.

Pretty Reckless en My Baby moeten dus uit mijn schema omgewisseld.

Voor de vrijdag kan ik alleen nog bedenken dat het ? een kleine acht voor Brightlands of Stage 4 is, maar dan kom ik met Interpol op 2e op IBA...
Of ze zijn afsluiter van de tent of ze heel vroeg op Noord, iets anders kan ik me zo uitgaande van de rij namen niet voorstellen.
Ik zie verder ook het hele punt niet hoor? Of ze wel of niet een stage openen?
Interpol is een band die het beste in het donker tot zijn recht komt, dus verwacht van hun eigenlijk als (voor)laatste in de tent. De nood moet erg hoog zijn als hun management ineens gaat instemmen met een spot als opener voor een openlucht podium.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.068
6.114
kan eventueel ook zo voor de zondag
maar, blijft een gok natuurlijk

Mainstage
( Tiesto ) , Imagine Dragons, Nile Rodgers & CHIC, Dermot Kennedy, De Staat,
Noord/IBA
Volbeat, Zara Larsson, Ziggy Marley: A Live Tribute To His Father, Eefje de Visser, Maan,
Brightlands
Interpol, Kacey Musgraves, Inhaler, Turnstile, Joost,
Stage 4
Navarone, Rare Americans, Sea Girls, MEAU, Hang Youth, W.H. Lung
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.257
4.534
Ik verwacht Interpol als afsluiter van de tent of hoger op Noord. Kan toch niet dat die ergens om 15:00 uur gaan spelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.068
6.114
wel grappig dat jullie zo vallen over de positie van Interpol? (in een gok van de podiumindeling)

eigenlijk niet de meest voor de hand liggende Pinkpop-act tegenwoordig imo
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken