Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
Je moet wel het terrein in de verschillende gedeeltes verdelen. Voor het podium 4 a 5 m2, iets verderop 3 p/m2, etc.
Je hebt ook plekken waar mensen gaan zitten / liggen.

En aan de zijkant heb je geen zicht op het podium, dus dat moet je niet meenemen.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.657
819
ik ben even op wat onderzoek gegaan.

het zal ongeveer een oppervlakte zijn voor Noord/IBA van ongeveer 19.000m2 a 20.000m2 veld (tussen kraampjes en podium) als ik wat simpel meetgereedschap los laat op luchtfoto.

reken je voor staanplaatsen ongeveer minimaal 1m2 per persoon, dan zou in theorie volgens mij ook circa minimaal 19.000 a 20.000 bezoekers kunnen zijn.
Maar, volgens mij valt Pinkpop in een evenement waar ook je kan rekenen met een 4 personen per m2 regel voor tenten maximaal, maar pin me daar niet op vast.

beetje onderzoek wijst uit in regelgeving "De gemiddelde bezettingsgraad op een bepaalde locatie kan bijvoorbeeld 1,5 personen per m2 voor het publiek beschikbare netto ruimte zijn. Of 2,0 of 2,25 personen per m 2. Omdat er aan de hand van de locatie, de bezoekers en de activiteiten naar gekeken en aan gerekend is. Soms is meer ruimte per persoon logisch en dus beter. Soms staan mensen bij het podium dichter op elkaar dan 4 personen per m2." (uit een handboek veiligheid evenementen 2019)

zou ik in theorie dan met 2,25 per persoon per m2 (wat ik bij drukte bij Noord podium kan voorstellen) gaan rekenen.
dan zou ik met 19.000m2 x 2,25pp op een bezoekersaantal kunnen komen op circa 42.750 bezoekers voor IBA/Noord maximaal
waarmee ik zou concluderen dat het aantal bezoekers voor het podium varieert tussen de 19.000 en de 42.740.

(er van uitgaande dat ik een beetje goed de oppervlakte gemeten heb.)
Dit is bijna net zoiets als die PSV-er die via wiskunde wilde aantonen dat die bal uit was ;)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.063
6.110
Je moet wel het terrein in de verschillende gedeeltes verdelen. Voor het podium 4 a 5 m2, iets verderop 3 p/m2, etc.
Je hebt ook plekken waar mensen gaan zitten / liggen.

En aan de zijkant heb je geen zicht op het podium, dus dat moet je niet meenemen.
ja klopt uiteraard, stel ik zou dan "De gemiddelde bezettingsgraad" nemen.
stel je pakt de maximale oppervlakte 20.000m2 x gemiddelde bezettingsgraad 1,5 p p dan kom je ook aan 30.000 toeschouwers (uit mijn eerste gok)

lijkt me ook een vrij reeel aantal mensen op die plek bij volle bak, ook aan de hand van de drukte die daar best vaak kan zijn.
Rowwen Heze kreeg het 2019 ook goed vol


pinkpop-6-640x410.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.598
660
Nja, ik denk dat de organisatie dan de riedel zal opvoeren dat je kaartjes koopt voor Pinkpop en niet voor een headliner (al hebben ze ruiterlijk toegegeven dat het idee is een headliner met opvulling).

Verder ook wat te voorbarig om te concluderen dat ze niet gaan touren. En zelfs als ze afzeggen, is er altijd nog wel wat aan vervanging te regelen.
Voordeel wel is dat Nightwish dan kan headlinen.
 
  • On fire
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss en Timmetje

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.598
660
Maar goed...Finland laat nu ook de restricties los. Dus gaat de goede kant op. Ik stel dan voor om Beast in Black als sub voor Nightwish te boeken.
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
585
300
Goed om te zien dat veel landen de maatregelen opheffen. Dan maakt het risico op bands die gaan afzeggen weer kleiner.

Hopelijk snel de bevestiging van Volbeat!
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.965
1.751
Hopelijk ook snel de bevestiging dat QOTSA wel op Pinkpop staat ondanks de tourwijzigingen van de band...
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.332
6.552
Zou er ook maar iemand hier zijn die dat heel graag zou willen denk je?
Ik heb dus 2x speciaal een kaartje voor Volbeat gekocht. 1x Fortarock (met goede randprogramma) en 1x Zwarte Cross (met minder randprogramma, maar het was wel zwarte cross). Nu hoeft het van mij niet zo nodig meer en die festivals zijn ook net anders (en goedkoper) natuurlijk dan Pinkpop. Ik kan me het echter wel voorstellen dat mensen een kaartje zouden kopen voor die Denen.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.793
3.748
Ik heb dus 2x speciaal een kaartje voor Volbeat gekocht. 1x Fortarock (met goede randprogramma) en 1x Zwarte Cross (met minder randprogramma, maar het was wel zwarte cross). Nu hoeft het van mij niet zo nodig meer en die festivals zijn ook net anders (en goedkoper) natuurlijk dan Pinkpop. Ik kan me het echter wel voorstellen dat mensen een kaartje zouden kopen voor die Denen.
Hee ik was ook bij die zwarte cross denk ik. Ik was in het begin best wel fan, maar daarna is het steeds minder geworden.

Was één grote droge vlakte toen, gi-gan-tische stofwolk bij het verlaten van het terrein :ROFLMAO:
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.332
6.552
Hee ik was ook bij die zwarte cross denk ik. Ik was in het begin best wel fan, maar daarna is het steeds minder geworden.

Was één grote droge vlakte toen, gi-gan-tische stofwolk bij het verlaten van het terrein :ROFLMAO:
Ja die stofwolk was niet normaal toen. Ik kreeg er al last van met ademhalen, maar mijn kameraad is echt na 5 nummers gevlucht met zijn astma.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.174
2.424
Ooh mensen wat word ik hier toch belachelijk vrolijk van…


Zweden schrapt in navolging van buurlanden Denemarken en Noorwegen vrijwel alle coronamaatregelen. De regering maakt donderdag bekend dat de beperkingen op 9 februari vervallen omdat de situatie in de zorg stabiel is, melden Zweedse media. De omikronvariant is milder en inmiddels zijn voldoende mensen ingeënt.

De Denen kennen sinds dinsdag helemaal geen beperkingen meer, behalve voor internationale reizen. Denemarken was het eerste land van de Europese Unie dat zo'n verregaande stap nam. Bij de Noren kwam een einde aan een gedeeltelijke lockdown. Veel andere landen in Europa laten inmiddels ook de teugels vieren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78

Gebruikers die dit onderwerp bekijken