Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
Beck zal waarschijnlijk tijdens PJ spelen, of half tussen PJ en TWOD. Black Pumas waarschijnlijk helemaal tegelijkertijd met TWOD.
Maar Beck gaat die Barn toch niet headliner zeker? Dat deed hij in 2016 zelfs niet. Of gaat First Aid Kit echt voorlaatste in de Barn spelen dan?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Maar Beck gaat die Barn toch niet headliner zeker? Dat deed hij in 2016 zelfs niet. Of gaat First Aid Kit echt voorlaatste in de Barn spelen dan?
Uh, ja. Goede. Ik zou het enorm zwak vinden als dit inderdaad de laatste namen in de Barn zijn ja.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Trouwens, niet om de discussie op te starten, maar gewoon een vaststelling. Er staan +/- 20 acts met een frontvrouw op de affiche. Ik vind dat veel te weinig voor een major.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.647
2.215
Trouwens, niet om de discussie op te starten, maar gewoon een vaststelling. Er staan +/- 20 acts met een frontvrouw op de affiche. Ik vind dat veel te weinig voor een major.
Ach ja, is zeker een probleem. Niet alleen bij Werchter natuurlijk. Is geen enkele major wereldwijd met een line-up die gendergelijk is (of nog maar in de buurt komt), al is het de laatste jaren wel aan het beteren (ook bij rw).
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.123
1.530
Er zit echt wel genoeg kwaliteit in die line up, maar de luiheid en bizarre keuzes overheersen momenteel het gevoel.

Dingen waar ik een tikje pissed van wordt momenteel is dat ze een has been als Rag n Bone man zo belachelijk hoog op die main zetten. Hetzelfde met Capaldi vrijdag. Hebben die de voorbije twee a drie jaar nog iets van betekenis gedaan?

Dat Queens er niet staan is jammer, maar na de shitshow en kritiek uit 2019 WEER Greta naar co headliner bumpen? Give me a break. Ik heb op zich niks tegen Bazart, maar zet die dan ergens in de eerste twee slots op zaterdag bvb, niet op een dag waar het voorvak prominent gevuld gaat zijn met het leger Metallica fans.

Als ze dan toch voor een Belgische act waren gegaan, dan hadden ze beter dEUS op die vrijdag kunnen plaatsen, ik schat die toch stukken hoger in dan Greta.

Anne Marie...die gaf een aardig optreden in 2018 als tweede van de dag, staat nu als sub op main. Heb ik wat gemist of is die zo hard gegroeid? Ik was misschien te hard gefocust op Billie, Dua Lipa of Angéle de voorbije jaren om Anne Marie veel aandacht te geven, maar ik dacht toch echt dat die niveau "Lokerse Feesten" was.

Buiten Greta in die veel te hoge spot en Rag n bone man is er weinig dat erg negatieve gevoelens bij me oproept, maar je krijgt idd het gevoel dat ze er zich op bepaalde plekken goedkoop en gemakkelijk vanaf hebben gemaakt.


De ultieme grap zou nog zijn dat ook Metallica hun tour cancelt, kunnen ze Greta helemaal omhoog schuiven.

Veredelde Led Zeppelin van de Aldi dat het is.
 
  • Leuk
Waarderingen: scheep

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Er zit echt wel genoeg kwaliteit in die line up, maar de luiheid en bizarre keuzes overheersen momenteel het gevoel.

Dingen waar ik een tikje pissed van wordt momenteel is dat ze een has been als Rag n Bone man zo belachelijk hoog op die main zetten. Hetzelfde met Capaldi vrijdag. Hebben die de voorbije twee a drie jaar nog iets van betekenis gedaan?

Dat Queens er niet staan is jammer, maar na de shitshow en kritiek uit 2019 WEER Greta naar co headliner bumpen? Give me a break. Ik heb op zich niks tegen Bazart, maar zet die dan ergens in de eerste twee slots op zaterdag bvb, niet op een dag waar het voorvak prominent gevuld gaat zijn met het leger Metallica fans.

Als ze dan toch voor een Belgische act waren gegaan, dan hadden ze beter dEUS op die vrijdag kunnen plaatsen, ik schat die toch stukken hoger in dan Greta.

Anne Marie...die gaf een aardig optreden in 2018 als tweede van de dag, staat nu als sub op main. Heb ik wat gemist of is die zo hard gegroeid? Ik was misschien te hard gefocust op Billie, Dua Lipa of Angéle de voorbije jaren om Anne Marie veel aandacht te geven, maar ik dacht toch echt dat die niveau "Lokerse Feesten" was.

Buiten Greta in die veel te hoge spot en Rag n bone man is er weinig dat erg negatieve gevoelens bij me oproept, maar je krijgt idd het gevoel dat ze er zich op bepaalde plekken goedkoop en gemakkelijk vanaf hebben gemaakt.


De ultieme grap zou nog zijn dat ook Metallica hun tour cancelt, kunnen ze Greta helemaal omhoog schuiven.

Veredelde Led Zeppelin van de Aldi dat het is.
Capaldi is alles behalve een has been.

Bazart eerste of tweede zetten, koek koek. In welke realiteit gebeurt dat. Eens over GvF tho.

Anne-Marie is inderdaad in 4 jaar hard gegroeid. Succesvol gesubt op PKP in 2019 en alleen maar groter geworden sindsdien.

Algemeen gevoel eens tho. Ze hebben er zich dit jaar héél erg gemakkelijk van gemaakt.
 
  • Leuk
Waarderingen: pigital

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
Meh. Stonden er nog maar pas. Schuimen ieder festival ever wel af, had niet gehoeven imo.
Ik ben ook niet echt neutraal natuurlijk ?. Ben ze nog 2x gaan zien in de Lotto.

In 2017 waren er ook hopeloze Barn avonden (passenger-bonobo bvb).
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.123
1.530
Capaldi is alles behalve een has been.

Bazart eerste of tweede zetten, koek koek. In welke realiteit gebeurt dat. Eens over GvF tho.

Anne-Marie is inderdaad in 4 jaar hard gegroeid. Succesvol gesubt op PKP in 2019 en alleen maar groter geworden sindsdien.

Algemeen gevoel eens tho. Ze hebben er zich dit jaar héél erg gemakkelijk van gemaakt.

Allright. Ik sta op zich open voor bijna alles en zelfs Bazart vind ik echt geen straf om live te zien (Die drie jaar terug eens gezien op een zaalconcert met de dochter en dat was gewoon amusant.)

Alleen ben ik mijlen van de main als Josh Kiszka zijn strot open trekt. Ik krijg de gibbers van die band.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
993
250
Trouwens, niet om de discussie op te starten, maar gewoon een vaststelling. Er staan +/- 20 acts met een frontvrouw op de affiche. Ik vind dat veel te weinig voor een major.
Wat maakt het uit? Of er nu een vrouw of man staat? Gewoon goede muziek, ongeacht wie/wat/waar...
al die vaststellingen...

maar binnenkort zal je blij zijn ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Joe

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
Om af te ronden, een goedverkopende editie is nooit goed. Dat is classic Werchter. De line up had er echt wel straffer uitgezien maar buiten de 3 dat we weten zijn er nog wel een aantal stevige afvallers. En als den boel toch verkoopt, ga je inderdaad niet de forcing voeren volgens mij. Itt 2020 dat ze finaal nog veel uit de kast moesten halen.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
993
250
Om af te ronden, een goedverkopende editie is nooit goed. Dat is classic Werchter. De line up had er echt wel straffer uitgezien maar buiten de 3 dat we weten zijn er nog wel een aantal stevige afvallers. En als den boel toch verkoopt, ga je inderdaad niet de forcing voeren volgens mij. Itt 2020 dat ze finaal nog veel uit de kast moesten halen.
En als je weet wat de "originele" plannen waren...
dat zou schitterend geweest zijn (maar ook kritiek, zoals altijd)
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.398
2.823
Molybaron is trouwens wel een hele goede boeking! Jaartje of 3 geleden gezien in Baroeg als voorprogramma, was erg onder de indruk.

Molybaron heb ik groen gearceerd in mijn clashfinder. Terwijl ik verwacht dat ze overlappen met Turnstile, Miles Kane en/of IDLES. Had er nog nooit van gehoord maar een zeer snelle luisterbeurt op Spotify overtuigde me volledig. Ben dan ook erg blij om te horen dat jij het zo'n vette show vond 3 jaar geleden.

Hoe is die Slope eigenlijk qua podium? Ken hem zo niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en festirock

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Wat maakt het uit? Of er nu een vrouw of man staat? Gewoon goede muziek, ongeacht wie/wat/waar...
al die vaststellingen...

maar binnenkort zal je blij zijn ;)
Veel? Het gaat hand in hand met de kritiek die hier vandaag op de line-up is gerold, namelijk dat het RW helemaal geen hol uitmaakt "zolang het maar verkoopt" en die gaat op, op zovele vlakken.

En dat het verschil anno 2022 nog dermate groot is op een major is echt bijzonder veelzeggend, maar verrassend is het niet met deze line-up.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Om af te ronden, een goedverkopende editie is nooit goed. Dat is classic Werchter. De line up had er echt wel straffer uitgezien maar buiten de 3 dat we weten zijn er nog wel een aantal stevige afvallers. En als den boel toch verkoopt, ga je inderdaad niet de forcing voeren volgens mij. Itt 2020 dat ze finaal nog veel uit de kast moesten halen.
Daar koop je niets mee, Jimmy. Herman kan nog zo veel hippe woorden gebruiken en RW kan zich nog zo vaak profileren als de vinger aan de pols, maar deze affiche is allesbehalve dat.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
993
250
Veel? Het gaat hand in hand met de kritiek die hier vandaag op de line-up is gerold, namelijk dat het RW helemaal geen hol uitmaakt "zolang het maar verkoopt" en die gaat op, op zovele vlakken.

En dat het verschil anno 2022 nog dermate groot is op een major is echt bijzonder veelzeggend, maar verrassend is het niet met deze line-up.
Kritiek?
Social media al gecheckt? Ik vind die opvallend positief tov andere jaren...
er zal ALTIJD kritiek zijn op een festival van 90K.

maarja, dat is hier net zoals in de voetbal hé.
in het stadion zitten ook betere trainers/spelers als op het veld ;)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Kritiek?
Social media al gecheckt? Ik vind die opvallend positief tov andere jaren...
er zal ALTIJD kritiek zijn op een festival van 90K.

maarja, dat is hier net zoals in de voetbal hé.
in het stadion zitten ook betere trainers/spelers als op het veld ;)
Kritiek, ja. Hier. Facebook en FL zijn twee verschillende dingen en dat weet je ook wel.

Je bewijst m'n punt; deze affiche is erop gericht om zo gemakkelijk mogelijk uit te verkopen voor zo'n laagdrempelig mogelijk publiek. Kan ik RW ongelijk geven? Banee, geld moet rollen zeker. Al vind ik de mooie praatjes van altijd en slicke pr dan vrij hypocriet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en mattman

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
993
250
Kritiek, ja. Hier. Facebook en FL zijn twee verschillende dingen en dat weet je ook wel.

Je bewijst m'n punt; deze affiche is erop gericht om zo gemakkelijk mogelijk uit te verkopen voor zo'n laagdrempelig mogelijk publiek. Kan ik RW ongelijk geven? Banee, geld moet rollen zeker. Al vind ik de mooie praatjes van altijd en slicke pr dan vrij hypocriet.
Ik bewijs juist niets.
Er stonden heel wat andere acts geplant, zowel voor Classic, Boutique als voor Rock Werchter.
Moest je de initiële draft versies zien zou je misschien wel anders piepen maar zoals hier al 1000maal is aangehaald, het veranderd elk uur....
Live Nation kan er ook niet aan doen dan vele artiesten hun tour verschuiven en uitstellen.
En ja, er zijn misschien betere vervangers maar die moeten nog kunnen, willen en binnen budget passen.
 
  • Leuk
Waarderingen: zero en Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken