Best Kept Secret 2022 - Nieuws en Geruchten

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.660
2.222
Al de negativiteit over nieuwe varianten. En cancellations enzo aan de kant... Wat denken jullie, zoiets? Nog genoeg plaats voor wat kleine toevoegingen lijkt me (100 Gecs, Wet Leg, Caroline Polachek, Iguana Death Cult, dirk,...) zeker als je denkt dat er nog wel een Casbah en eventuele nieuwe podia te vullen zijn!

VRIJDAG
1 Alt J — dEUS — Leon Bridges - Froukje
2 Jamie XX — Sigrid - Mavis Staples - Cassandra Jenkins - Spelling
5 Amenra - Diiv - Faye Webster - Holly Humbertsone - Gustaf
7 Sad Night Dynamite - Elias Mazian - Wies - 4B2M

ZATERDAG
1 The Strokes - Metronomy - Big Thief - Kikagaky Moyo
2 Mura Masa - Jessie Ware - Fontaines DC - Sky Ferreira - Automatic
5 IceAge - Jehnny Beth - Porridge Radio - Beach Bunny - Luz
7 Set & The El Salvador Ensemble - Kenya

ZONDAG
1 Nick Cave - Beach House - Wolf Alice - Genesis Owes
2 Soulwax - King Gizzard - Sampa The Great - John Talabot
5 Altin Gun - Black Midi - Boy Pablo - Just Mustard - Giant Rooks
7 Yin Yin - Jensen McRae - Yasmin Williams
Ik zie ook graag Magdalena Bay komen. Top album afgelopen jaar en zijn die periode wel al in Europa. De namen die hij noemt mogen ook stuk voor stuk komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: gretz

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Al de negativiteit over nieuwe varianten. En cancellations enzo aan de kant... Wat denken jullie, zoiets? Nog genoeg plaats voor wat kleine toevoegingen lijkt me (100 Gecs, Wet Leg, Caroline Polachek, Iguana Death Cult, dirk,...) zeker als je denkt dat er nog wel een Casbah en eventuele nieuwe podia te vullen zijn!

VRIJDAG
1 Alt J — dEUS — Leon Bridges - Froukje
2 Jamie XX — Sigrid - Mavis Staples - Cassandra Jenkins - Spelling
5 Amenra - Diiv - Faye Webster - Holly Humbertsone - Gustaf
7 Sad Night Dynamite - Elias Mazian - Wies - 4B2M

ZATERDAG
1 The Strokes - Metronomy - Big Thief - Kikagaky Moyo
2 Mura Masa - Jessie Ware - Fontaines DC - Sky Ferreira - Automatic
5 IceAge - Jehnny Beth - Porridge Radio - Beach Bunny - Luz
7 Set & The El Salvador Ensemble - Kenya

ZONDAG
1 Nick Cave - Beach House - Wolf Alice - Genesis Owes
2 Soulwax - King Gizzard - Sampa The Great - John Talabot
5 Altin Gun - Black Midi - Boy Pablo - Just Mustard - Giant Rooks
7 Yin Yin - Jensen McRae - Yasmin Williams
Als je het zo op een rij zet dan is het programma al heel aardig gevuld.
In grote lijnen wel een heel realistisch plaatje. Zie zo snel wat dingen die ik zelf nog wat anders verwacht. Beach House zal in het donker spelen, dus als laatste act voor een van de headliners op TWO. Fontaines DC verwacht ik als sub op ONE, en ook voor King Gizzard wordt het wel eens tijd dat die op ONE staan. DIIV verwacht ik ook op ONE; Big Thief juist op een mooie plek op TWO.

Het belangrijkste wat nog mist is het nachtprogramma. Op 3FM heeft Maurits daar nog het nodige over gezegd:


Nieuwe podia dus, nieuwe hoekjes op het terrein, en ook nieuwe nachtelijke avonturen, zo vertelt Maurits. Met John Talabot, Jamie xx en Elias Mazian staan er al een paar toffe elektronische namen op het programma, maar: “Er komt nog veel meer! Dat wordt dan heel erg area-gebonden, zodat er eigenlijk wel zes à zeven areas zijn waar je na de headliner tot diep in de nacht kan dansen, en wat al niet meer.”

Neem aan dat hij daarmee vooral verwijst naar de plekken van Club Smederij, de Muziekgieterij en Coney Island, en (als dat podium er überhaupt nog is) THREE.
Vooral de FIVE was afgelopen jaren de plek waar het liveprogramma nog doorliep de nacht in; hoop wel dat ze dat doortrekken.

We hebben dat 3FM-interview hier een beetje gemist, maar er kwam ook nog wel het nodige langs over het aangepaste terrein, o.a. de andere plek van de ingang en de kortere route langs het water naar de camping.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
Als je het zo op een rij zet dan is het programma al heel aardig gevuld.
In grote lijnen wel een heel realistisch plaatje. Zie zo snel wat dingen die ik zelf nog wat anders verwacht. Beach House zal in het donker spelen, dus als laatste act voor een van de headliners op TWO. Fontaines DC verwacht ik als sub op ONE, en ook voor King Gizzard wordt het wel eens tijd dat die op ONE staan. DIIV verwacht ik ook op ONE; Big Thief juist op een mooie plek op TWO.
Beach House in het donker snap ik. Maar zowel Soulwax, Beach House en King Gizzard zijn 3 bands die een pak beter tot hun recht gaan komen laat in de TWO dan op de ONE die dag. Dus moest ergens de keuze maken.

Fontaines DC werd voor de eerste afgelaste editie in een interview al eens gezegd dat die op de TWO zouden staan als ik het mij goed herinner. Diiv en Big Thief heb ik ergens anders gezet omdat die al eens op de stages hebben gestaan die jij zei. Kwestie van wat verandering vind ik het persoonlijk leuker als ze dan ergens anders worden gezet. Big Thief trekt veel volk, daar durf ik mijn hand voor in het vuur steken, dus kan het probleem oplossen van een vaak half leeg strand. Die zekerheid heb je bij Diiv bijvoorbeeld minder denk ik.

We zien wel. Mij leert mijn schema me vooral dat er elke dag op elk podium eventueel nog 1 band bij kan + ik ga ervan uit dat er nog meer podia te vullen zijn. Dus dat we nog wel wat mooie kleine namen mogen verwachten
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
989
119
Betonplaat: Dus er komt een ingang waar het grote voetbalscherm stond, en kom je binnen op de plek waar FIVE stond ? Dan hoef je inderdaad vanaf de camping niet meer helemaal rond te lopen. En wat bedoelt ie met : "Daar is dan al de eerste entree...." Komt er dan ook een tweede entree voor niet-camping-kaartjes.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Betonplaat: Dus er komt een ingang waar het grote voetbalscherm stond, en kom je binnen op de plek waar FIVE stond ? Dan hoef je inderdaad vanaf de camping niet meer helemaal rond te lopen. En wat bedoelt ie met : "Daar is dan al de eerste entree...." Komt er dan ook een tweede entree voor niet-camping-kaartjes.
Dat zou mooi zijn. Net als bij de eerste edities, een leuke plek voor de dagkaart bezoekers/niet camping gangers.

Ik zit nu de twee nieuwe tracks van Alt-J te luisteren. Ik vind het zeker niet slecht, maar dit gaat live gewoon niet werken op een headliner spot. Toch ergens jammer.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.364
10.196
Ik heb eigenlijk ook best wel goede hoop op Beach House op de dag van The Strokes (zaterdag), naast Fontaines D.C. Spelen nooit vaker dan drie dagen achter elkaar en staan al de zevende, achtste en negende op het podium. Verder lijkt de tour daar voorlopig te eindigen, dus dat zou meer dan prima zijn.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Ik heb eigenlijk ook best wel goede hoop op Beach House op de dag van The Strokes (zaterdag), naast Fontaines D.C. Spelen nooit vaker dan drie dagen achter elkaar en staan al de zevende, achtste en negende op het podium. Verder lijkt de tour daar voorlopig te eindigen, dus dat zou meer dan prima zijn.
Beach House liever op een andere dag, want dat scheelt weer een lastige keuze (begin van the Strokes missen voor het laatste stukje Beach House, of andersom).
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.364
10.196
Beach House liever op een andere dag, want dat scheelt weer een lastige keuze (begin van the Strokes missen voor het laatste stukje Beach House, of andersom).
Ga zelf hooguit voor een dagticket, dus wil die er eigenlijk wel bij hebben :) Al ligt het eraan hoe sterk die zondag gaat worden... Misschien dan toch twee dagen, maar op zich maar eentje.
 

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
652
575
Kikagaku Moyo staat in ieder geval op de zaterdag volgens hun Insta. Ze gaan overigens na 2022 stoppen is zojuist bekend gemaakt.
Als je deze gasten nog niet gezien hebt, pak je laatste kans op BKS zou ik zeggen! Live is dit echt een grote sensatie
 
  • Wow
  • Verdrietig
Waarderingen: mattman en wenteldave

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.364
10.196
Kikagaku Moyo staat in ieder geval op de vrijdag volgens hun Insta. Ze gaan overigens na 2022 stoppen is zojuist bekend gemaakt.
Als je deze gasten nog niet gezien hebt, pak je laatste kans op BKS zou ik zeggen! Live is dit echt een grote sensatie
Jammer hoor. Die leveren telkens weer een heel fijn optreden af. Mocht BKS niet lukken, ga ze dan zien in Paradiso! Daar staan ze 22 juni (verkoop start vrijdag 11.00 voor €24,- excl. lidmaatschap).
 
  • Leuk
Waarderingen: Lowlandicus

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
652
575
Jammer hoor. Die leveren telkens weer een heel fijn optreden af. Mocht BKS niet lukken, ga ze dan zien in Paradiso! Daar staan ze 22 juni (verkoop start vrijdag 11.00 voor €24,- excl. lidmaatschap).

Ik heb het geluk gehad sinds het begin van de Corona ze 3x live te hebben gezien: Paradiso, Tivoli en op Wide Awake Festival in Londen. De sets in de zalen zijn wel langer en hebben meer improvisatie dan de festivalset in Londen toen, dus wellicht pak ik ook Paradiso ook nog mee.

Echt waar mensen, ga dit zien nu het nog kan :)
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
Yard Act hun Belgische show die op de planning stond in februari is uitgesteld naar 13 juni.
Zou nog een mooie toevoeging zijn als er nog wat van dat soort bands bijkomen. Is al wel iets te groot voor de Casbah denk ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dirk Net

Gebruikers die dit onderwerp bekijken