Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Zeker, maar bij Pinkpop zitten er veel goede namen tussen die niet op Werchter gaan staan, omdat ze bijvoorbeeld al een Belgische datum hebben staan. Neem bijvoorbeeld Interpol (AB), Deftones (Graspop), Nile Rodgers, Crowded House. Zijn toch wel namen die voor mij ook een affiche maken. Maar goed, we gaan het zien!
Zou RW Interpol weer mislopen dan? Want ik zie ze misschien wel zowel AB als RW aandoen, niet?
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.043
3.735
Ik wil het ook nog wel eens proberen straks. Ik zie Antoon in ieder geval niet de brightlands afsluiten. Die zal op Stage4 staan.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Heb maar eens een clashfinder gemaakt. Ligt heel erg in de lijn van Dennis en zo goed als alles top-down. Alleen Lost Frequencies kreeg ik niet echt fijn geplaatst op die manier.

Netjes! Ook altijd lekker helder die Pinkpop blokken.

Ik zou Deftones als noordafsluiter neerzetten, ipv zo vroeg op de main. En Interpol en Inhaler switchen, zodat die eerste later in de brightlands staan en die tweede vroeger op noord. Zou voor beide bands iig beter passen. Interpol moet gewoon in de tent vind ik.
 
  • Geweldig
Waarderingen: RubenFrusciante

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.063
6.110
Ik vind de line up van pinkpop zeer mooi, maar slechts 3 dagen en ook slechts 5 namen per dag. Ik vind het echt te duur voor wat je krijgt
het zijn overigens wel 10 acts op een dag waar je de gehele set van kan zien, doordat de tijdslots geen overlap hebben

dat is qua tijdschema wel een dikke plus tov Rock Werchter naar mijn mening
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.615
4.590
het zijn overigens wel 10 acts op een dag waar je de gehele set van kan zien, doordat de tijdslots geen overlap hebben

dat is qua tijdschema wel een dikke plus tov Rock Werchter naar mijn mening
Bij Werchter zijn dat er 13 sinds the slope, maar ja klopt ook wel wat je zegt
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.965
1.751
Ik ben ook meerdere malen op Pinkpop geweest. En voor beide valt wat te zeggen qua kosten.
In ieder geval fijn dat mensen er anders over denken, anders was het of veel te druk in Werchter of veel te druk in Landgraaf.

Dit jaar krijg ik, naar mijn mening, meer voor mn geld in Werchter.
Ennnn.. de friet stoof is daar natuurlijk ook een stuk beter.
Geloof ik meteen. De friet van Pinkpop is gewoon beroerd. Tip van het huis: broodje Mexicano met Andalouse saus (y)
 
  • Geweldig
Waarderingen: gerrie

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.063
6.110
wat er allemaal is afgevallen van de lineup Pinkpop 2020 tot nu toe.
( Thelonious Monster overigens nog niet van de Pinkpop 2021 lineup terug te zien )

van Pinkpop Vrijdag 2020 (voorlopig) niet terug
Red Hot Chilli Peppers, Kensington, 5SOS, Keane, Ellie Goulding, Supergrass, Frenna Deluxe, Balthazar, Bishop Briggs, Querbeat, Maisie Peters

van Pinkpop Zaterdag 2020 (voorlopig) niet terug
Post Malone, Marshmello, Ragn’n’Bone Man, Chef’Special, James Arthur, Liam Payne, Mabel, The Big Moon

van Pinkpop Zondag 2020 (voorlopig) niet terug
Guns n’ Roses, Volbeat, Anderson .Paak, Disturbed, Gojira. Of Monsters and Men, The Marcus King Band, The KIK, Ares, Velvet Volume

kan toch wel gezegd worden, dat het nagenoeg een nieuwe lineup is geworden in 2022.

edit : goh, wat had ik die zondag graag geheel terug gezien fyi
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.230
10.666
wat er allemaal is afgevallen van de lineup Pinkpop 2020 tot nu toe.
( Thelonious Monster overigens nog niet van de Pinkpop 2021 lineup terug te zien )

van Pinkpop Vrijdag 2020 (voorlopig) niet terug
Red Hot Chilli Peppers, Kensington, 5SOS, Keane, Ellie Goulding, Supergrass, Frenna Deluxe, Balthazar, Bishop Briggs, Querbeat, Maisie Peters

van Pinkpop Zaterdag 2020 (voorlopig) niet terug
Post Malone, Marshmello, Ragn’n’Bone Man, Chef’Special, James Arthur, Liam Payne, Mabel, The Big Moon

van Pinkpop Zondag 2020 (voorlopig) niet terug
Guns n’ Roses, Volbeat, Anderson .Paak, Disturbed, Gojira. Of Monsters and Men, The Marcus King Band, The KIK, Ares, Velvet Volume

kan toch wel gezegd worden, dat het nagenoeg een nieuwe lineup is geworden in 2022.

edit : goh, wat had ik die zondag graag geheel terug gezien fyi
Voor die andere dagen mis je weinig (de line-up is voor die dagen echt een stuk beter geworden) maar die zondag is toch wel zonde ja.

Zou me trouwens wel echt verbazen als kensington niet terugkomt.
 

wenters

Gouden Tip
19 nov 2019
264
132
Heb maar eens een clashfinder gemaakt. Ligt heel erg in de lijn van Dennis en zo goed als alles top-down. Alleen Lost Frequencies kreeg ik niet echt fijn geplaatst op die manier.

Royal Blood - KennyHoopla wordt echt een onmogelijke keuze... Beide echt must see i.m.o. en de keuze tussen Ziggy Marley en Inhaler is ook wel een lastige, hoewel ik neig naar Ziggy Marley. Verder zou ik voor dit schema tekenen, weinig uurtjes die ik helemaal niks vind en op deze 2 keuzes na wel echt lekker om zoveel mogelijk te zien.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.063
6.110
ter info, voor de formaliteiten, deze week is de evenementenvergunning dan ook ingediend voor Pinkpop 2022, met (gewoon) de datum 17 tm 19 juni 2022.

Screenshot_20211217-071442-345.png
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.364
1.815
Royal Blood - KennyHoopla wordt echt een onmogelijke keuze... Beide echt must see i.m.o. en de keuze tussen Ziggy Marley en Inhaler is ook wel een lastige, hoewel ik neig naar Ziggy Marley. Verder zou ik voor dit schema tekenen, weinig uurtjes die ik helemaal niks vind en op deze 2 keuzes na wel echt lekker om zoveel mogelijk te zien.
Gewoon voor Ziggy gaan, krijg je absoluut geen spijt van!
 
  • Leuk
Waarderingen: wenters

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.063
6.110
deze week waren er nieuwe maart zaalshows bijgekomen voor Rudeboy plays UDS in Frankrijk

die datum van Hellfest blijft me toch bezig houden... Hoop toch dat Rudeboy 1 van de 10 ontbrekende namen gaat zijn.
Zou hem best kunnen voorstellen op Noord in een tijdslot na Hang Youth op zondag.

1639732937774.png
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.063
6.110
ik wilde toch een paar zienswijze kwijt over jullie clashfinders. Niet perse om aan te passen, maar meer als persoonlijke feedback met mijn voorstellen.


Ik heb net ook gepuzzeld om mijn clashfinder weer uptodaten. Ben op gevoel afgegaan.

https://clashfinder.com/s/pinkpop2022/?user=Chileera

Brian: op vrijdag heb je 2 NL acts na elkaar op mainstage, dat is doorgaans niet het geval. Lil Kleine / Blof in 2018 wel, maar ik denk dat dat een uitzondering was. Ik zou kunnen voorstellen dat je NBT naar mainstage schuift, Froukje naar Noord en Wies naar Brightlands. Op zondag ontbreekt er een NL act op Mainstage, dat is enkel bij gebrek aan NL acts dat dat niet het geval is. Met het grote aantal NL acts zou ik toch minstens 1 NL act verwachten, kan me voorstellen dat je De Staat of Maan doorschuift. Ook omdat je nu op Noord 3 NL acts hebt staan op zondag. Doorgaans gebeurt dat in Brightlands meer, dat daar 3 NL acs staan ipv op Noord. Oveigens, zou het kunnen dat er tijdens Elle Hollis toch iets op Noord staat, dat was in 2019 ook realiseer ik me zojuist.

Heb maar eens een clashfinder gemaakt. Ligt heel erg in de lijn van Dennis en zo goed als alles top-down. Alleen Lost Frequencies kreeg ik niet echt fijn geplaatst op die manier.


Rockbeer: Je hebt Stage 4 afsluiters gelijk met de headliner staan. Ik weet niet wat in 2022 Pinkpop gaat doen, maar ik zie de kans niet als heel groot dat er tijdens de headliner iets op Stage 4 gaande is. Verder heb je een aantal keer NL acts in hetzelfe tijdslot zitten. Dat is volgens mij nooit het geval. Froukje / Elle Hollis en Ronnie Flex / Son Mieux zou ik een verschuiving kunnen voorstellen. Daarnaast kloppen je starttijden niet helemaal. Vrijdag start 13:00, zaterdag en zondag om 12:45.

In algemeen, waar ik zelf ook niet helemaal uit kom. Er zouden nog 10 namen bij komen. Die krijg ik ook niet helemaal er in gepropt.
Ik kan me voorstellen, dat Imagine Dragons een korter tijdslot krijgen op zondag. Eigenlijk wat Rockbeer ook heeft. Er onstaat dan ruimte om een Mainstage/Stage 4 tijdslot vooraf toe te voegen. Maar wel leuk puzzel werk!
 
  • Leuk
Waarderingen: Rockbeer

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.332
6.552
ik wilde toch een paar zienswijze kwijt over jullie clashfinders. Niet perse om aan te passen, maar meer als persoonlijke feedback met mijn voorstellen.
Dat is helemaal goed op een forum ;)

Brian: op vrijdag heb je 2 NL acts na elkaar op mainstage, dat is doorgaans niet het geval. Lil Kleine / Blof in 2018 wel, maar ik denk dat dat een uitzondering was. Ik zou kunnen voorstellen dat je NBT naar mainstage schuift, Froukje naar Noord en Wies naar Brightlands. Op zondag ontbreekt er een NL act op Mainstage, dat is enkel bij gebrek aan NL acts dat dat niet het geval is. Met het grote aantal NL acts zou ik toch minstens 1 NL act verwachten, kan me voorstellen dat je De Staat of Maan doorschuift. Ook omdat je nu op Noord 3 NL acts hebt staan op zondag. Doorgaans gebeurt dat in Brightlands meer, dat daar 3 NL acs staan ipv op Noord. Oveigens, zou het kunnen dat er tijdens Elle Hollis toch iets op Noord staat, dat was in 2019 ook realiseer ik me zojuist.
Ik weet niet of dat toeval is of bewust geprogrammeerd, het aantal NLse acts op welk podium. In mijn beleving probeert pinkpop altijd redelijk op genre te programmeren qua podium indeling, al zijn daar ook nog genoeg uitzonderingen op (Doe Maar - Rammstein om maar iets te zeggen). Maar qua grootte vind ik Danny Vera iets te groot op het hoofd te openen, Wies daarvoor perfect qua muziek en NBT - TOP een goede noord combi tegenover GvF - Nightwish - Metallica. Vandaar op deze manier. Andere optie zou zijn dat IDLES het hoofdpodium opent, Wies naar de tent schuift en Grandson naar Stage 4.

Voor de zondag zie ik beter wat je bedoelt. De popdag main past Maan natuurlijk ook perfect op de plek waar ik Zara Larsonn heb staan. Ziggy Marley zakt dan een plek. Die heb ik nu aangepast.
In algemeen, waar ik zelf ook niet helemaal uit kom. Er zouden nog 10 namen bij komen. Die krijg ik ook niet helemaal er in gepropt.
Ik kan me voorstellen, dat Imagine Dragons een korter tijdslot krijgen op zondag. Eigenlijk wat Rockbeer ook heeft. Er onstaat dan ruimte om een Mainstage/Stage 4 tijdslot vooraf toe te voegen. Maar wel leuk puzzel werk!
Daar kom ik ook nog niet uit. Misschien met campingentertainment erbij 10 nieuwe namen? :p
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken