Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Ik weet dat je sommige festivals niet met elkaar kan vergelijken.

Maar als ik kijk naar Bospop waar 188 euro voor een 3-dagenticket betaald moet worden.
Ze er Kings of Leon als zogenaamde extra dag hebben toegevoegd voor 66 euro.
Dan valt de prijs voor een combiticket Werchter nog wel meer, als je nagaat dat op Bospop
Sting, Lionel Richie en Kensington de headliners zijn.
Het is maar welk festival je kiest natuurlijk om mee te vergelijken. Mad Cool was bv maximaal maar 185 euro, voor quasi dezelfde set headliners en meer podia.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
Het is maar welk festival je kiest natuurlijk om mee te vergelijken. Mad Cool was bv maximaal maar 185 euro, voor quasi dezelfde set headliners en meer podia.
Productiekosten in Spanje zijn door de economie daar veel lager als hier. Hun kosten voor personeel, huur materiaal… liggen veel lager als hier.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Productiekosten in Spanje zijn door de economie daar veel lager als hier. Hun kosten voor personeel, huur materiaal… liggen veel lager als hier.
Begrijp ik wel, maar in Nederland liggen ze dan misschien weer hoger. Het was gewoon om te tonen dat het geen nut heeft om prijzen te vergelijken tussen verschillende landen naar mijn mening.

Prijzen van concerttickets liggen in België vaak sowieso al lager dan in NL.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Ik weet dat je sommige festivals niet met elkaar kan vergelijken.
Doe het dan niet? ? Appelen en peren. Verschil ligt 'm toch op basis van een hele hoop factoren, die kun je niet louter toeschrijven aan de headliners ofzo.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
890
295
Het ging mij er ook meer om dat Werchter shit over zich heen kreeg vanwege de ticketprijzen, terwijl ik zie dat er voor losse concerten en een festival als Bospop maar ook Pinkpop vergelijkbare of hogere prijzen worden gevraagd.

Maar goed, om de sfeer erin te houden: nog 225 dagen!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Het ging mij er ook meer om dat Werchter shit over zich heen kreeg vanwege de ticketprijzen, terwijl ik zie dat er voor losse concerten en een festival als Bospop maar ook Pinkpop vergelijkbare of hogere prijzen worden gevraagd.

Maar goed, om de sfeer erin te houden: nog 225 dagen!
Wat mij persoonlijk het meeste stoorde was de hoeveelheid waarin de prijs toenam en dan vooral mbt dagtickets. Maar bedoel, anderen kunnen er een andere mening op na houden en misschien wel iets vinden dat het allemaal wat te duur wordt - waar ik hen ook wel gelijk in kan geven, want naast je tickets heb je ook nog 's een campingticket veelal nodig van wat? 20, 25 euro? Telt allemaal wel op. Op DTRH betaal je bv. niét extra en zit dat mee in de prijs. Weet niet hoe dat zit op Bospop. Maar zoals ik al zei, verschillende factoren.
 

WesleyNoH

Support act
28 nov 2015
1.087
2.292
Ik weet dat @jimmywe me hierin al lang niet meer begrijpt en het eerder niveau Rock Zottegem vindt maar toch...
The Hives waren weer dik in orde in de Roma afgelopen maandag :p.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.123
1.530
Mijn top 5 kleinere acts in willekeurige volgorde:
- Biffy Clyro
- Gojira
- Fever 333
- Billy Talent
- Maneskin

Biffy! Biffy! Biffy!!


Ik blijf het gebrek aan liefde hier voor die band jammer vinden. ( Hoewel het wederzijds lijkt, doen al haren geen greintje moeite meer om nog langs te komen lijkt het.)
 
  • Verdrietig
Waarderingen: Puzzles

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Zozo, The National met enkele juni data....
Voorlopig enkel data in juni + RW loopt hen al jaren mis omwille van Eaux Claires. Vrees dat het weer verkeerd zal gaan...

Anderzijds zou België er vandaag wel bij gezeten hebben indien ze een zaalshow doen. Misschien een passage op TW Classic zoals enkele jaren terug? De combinatie met Nick Cave zou alvast goed werken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Onze favoriete held van Efestivals suggereert dat Liam Gallagher en London Grammar wel eens op Rock Werchter zouden kunnen staan. Dat zouden afgaande op reacties op beide acts in dit topic volgens mij erg welkome toevoegingen zijn!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Onze favoriete held van Efestivals suggereert dat Liam Gallagher en London Grammar wel eens op Rock Werchter zouden kunnen staan. Dat zouden afgaande op reacties op beide acts in dit topic volgens mij erg welkome toevoegingen zijn!
Welkom? Geweldig! Liam wil ik graag nog eens zien en London Grammar heeft tweemaal (heb ze tot nu toe maar 2 keer gezien) pure magie weten te brengen op de mainstage. Ja, erg graag beide erbij
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Voorlopig enkel data in juni + RW loopt hen al jaren mis omwille van Eaux Claires. Vrees dat het weer verkeerd zal gaan...

Anderzijds zou België er vandaag wel bij gezeten hebben indien ze een zaalshow doen. Misschien een passage op TW Classic zoals enkele jaren terug? De combinatie met Nick Cave zou alvast goed werken.
The National, Placebo én Cave op TW Classic? :love:
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Rammstein vind ik ook veel te kitsch met die neppe sterretjes uit die ketting zaag en al die props die door middelbare scholieren gemaakt hadden kunnen zijn. Dus die schaar ik inderdaad ook onder weinig urgent. Limp Bizkit idem dito.
Maar goed, ook hierbij geldt, de massa vind het leuk, dus verkoopt het als een

Rammstein vind ik ook veel te kitsch met die neppe sterretjes uit die ketting zaag en al die props die door middelbare scholieren gemaakt hadden kunnen zijn. Dus die schaar ik inderdaad ook onder weinig urgent. Limp Bizkit idem dito.
Maar goed, ook hierbij geldt, de massa vind het leuk, dus verkoopt het als een tiet.
Zonder die massa was er geen ruimte voor urgente niche artiesten.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken