Corona Virus en concerten/festivals

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Ik vrees met grote vrezen dat we over een maand weer met dichte concertzalen zitten.
In Nederland gaat het toch heel erg de verkeerde kant op met gemiddeld 12.000 gevallen per dag op dit moment.
En de bereidheid om zelf acties te ondernemen bij positieve test of überhaupt een test af te nemen neemt af.
Met alle gevolgen van dien.
Ik bereid me zelfs al licht voor op een derde jaar geen festivals.
Het gaat voor een Le Guess Who? dit weekend wel weer spannend worden. Maar met 75% bezetting, qr-code en verplichte sluitingstijd zijn er nu voor de cultuursector natuurlijk al wel extra maatregelen.

Voor festivals volgend jaar maak ik me voorlopig niet zoveel zorgen, tenzij er weer nieuwe varianten komen. Het is dan zomer, en dan is het virus hier minder actief, en waarschijnlijk zijn we dan ook weer een boosterprik verder.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
Ik bereid me zelfs al licht voor op een derde jaar geen festivals.
Maar dit jaar waren er gewoon weer festivals toch? In de VS en het VK eigenlijk een redelijk normaal, zij het iets opgeschoven, festivalseizoen. We hebben nu ook gewoon de oplossing om zulke evenementen te organiseren en laten doorgaan, dat was er vorig jaar nog niet.

Als we een ding gezien hebben, is dat het vooral een najaar/wintersprik is en het in de zomer een stuk minder relevant is.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Wat ik bv wel vreemd vind is dat artiesten zoals The Weeknd en Alanis Morissette nog steeds met nieuwe data moeten komen voor hun nieuwe/uitgestelde tour. Beiden gaven aan zeer snel met nieuwe data te komen maar ondertussen is dat al weer 4 weken geleden. Misschien dat de huidige situatie mbt corona er weer voor zorgt dat ze de boel wat langer aanzien en voorlopig niets bekend maken…..
 

Pompompidom

Dagopener
14 jun 2021
567
477
Heb de 20e Helldorado staan in Eindhoven. Zal mij benieuwen of dat nog doorgaat. Ik vrees het ergste. 'Gelukkig' verder de concertagenda redelijk leeg voor de komende 2 maanden. Scheelt weer inhaalconcerten.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.947
5.995
Poppodia en festivals reageren met
verbijstering op het OMT-advies voor
een korte,beperkte lockdown die hun
sector zou treffen.Brancheorganisatie
VNPF zegt dat het OMT "de pijlen op het
verkeerde doel" richt omdat de poppodia
nauwelijks besmettingen veroorzaken.

De VNPF spreekt van symboolpolitiek en
wijst erop dat in de popsector QR-codes
overal strikt worden gecontroleerd.

Als het kabinet het advies overneemt,
ontstaat volgens de organisatie opnieuw
"onzekerheid in de programmering en de
toch al zeer wankele financiën in de
popsector".Het kopen van een ticket
"wordt haast een valse belofte".
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.947
5.995
... en ondertussen is het concertje (Stahlzeit) van aanstaande zaterdag alvast verplaatst naar 2 april 2022
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Poppodia en festivals reageren met
verbijstering op het OMT-advies voor
een korte,beperkte lockdown die hun
sector zou treffen.Brancheorganisatie
VNPF zegt dat het OMT "de pijlen op het
verkeerde doel" richt omdat de poppodia
nauwelijks besmettingen veroorzaken.

De VNPF spreekt van symboolpolitiek en
wijst erop dat in de popsector QR-codes
overal strikt worden gecontroleerd.

Als het kabinet het advies overneemt,
ontstaat volgens de organisatie opnieuw
"onzekerheid in de programmering en de
toch al zeer wankele financiën in de
popsector".Het kopen van een ticket
"wordt haast een valse belofte".
Ik vind het staatje in dit artikel wel helder:


Horeca heeft een hele beperkte invloed en ik zie de cultuursector hier al helemaal niet in.... Maar dit zijn dus wel de eerste sectoren die weer aan de beurt zijn
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Overigens vind ik dat de poppodia wel iets heel belangrijks zeggen, namelijk dat er geen sector is die zo strikt is met de controle van de QR-codes als de cultuursector.

Het is eigenlijk onbestaanbaar dat deze sector dan als eerste weer zou moeten sluiten, terwijl er geen indicatie is dat deze sector het probleem vormt.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Dit laatste ja! Dan zou je dus de sector die het beste alle voorwaarden naleeft, een sector die bovendien nauwelijks besmettingen veroorzaakt, weer als eerste gaan beknotten. Ik werk niet eens in die sector, maar dit zou toch compleet van de pot gerukt zijn.

Zelf had ik dinsdag Balthazar in Tivoli staan, ga daar maar niet meer van uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Overigens vind ik dat de poppodia wel iets heel belangrijks zeggen, namelijk dat er geen sector is die zo strikt is met de controle van de QR-codes als de cultuursector.

Het is eigenlijk onbestaanbaar dat deze sector dan als eerste weer zou moeten sluiten, terwijl er geen indicatie is dat deze sector het probleem vormt.
Beter gaan we gewoon wekelijks met elkaar vechten, bier en aanstekers naar de artiesten gooien, festival directeuren bij hun huis bedreigen, concertzaal personeel in elkaar slaan. Misschien dat we dan weer iets meer mogen.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.366
10.199
Overigens vind ik dat de poppodia wel iets heel belangrijks zeggen, namelijk dat er geen sector is die zo strikt is met de controle van de QR-codes als de cultuursector.

Het is eigenlijk onbestaanbaar dat deze sector dan als eerste weer zou moeten sluiten, terwijl er geen indicatie is dat deze sector het probleem vormt.
QR-Code misschien maar niet i.c.m. met een ID. Dat gebeurt echt nergens, wat hoogstens opmerkelijk is.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Als dat echt de koers is, dan is het om te huilen en hebben ze echt niks geleerd. Met 2 weken bioscopen en theaters sluiten verander je niks aan deze situatie. Dat wordt nog heeeeel lang aanmodderen dan. Doe dan 2 weken een echt sterke lockdown, alles dicht vericht behalve de supermarkt. Dat helpt tenminste. Om te huilen. Echt
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Als dat echt de koers is, dan is het om te huilen en hebben ze echt niks geleerd. Met 2 weken bioscopen en theaters sluiten verander je niks aan deze situatie. Dat wordt nog heeeeel lang aanmodderen dan. Doe dan 2 weken een echt sterke lockdown, alles dicht vericht behalve de supermarkt. Dat helpt tenminste. Om te huilen. Echt
Wat ik lees in de media is dat er daar ook nu wel op wordt aangestuurd. Even een sterke lockdown van 2/3 weken. Dus niet alleen bioscopen en theaters maar ook horeca ed. Feit is wel dat de cijfers dan rap moeten zakken anders wordt die lockdown weer verlengd natuurlijk...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken