Corona Virus en concerten/festivals

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.385
1.066
Bijzonder om te lezen. Geen controle…. Ik word altijd gecontroleerd. Misschien denken ze dat ik undercover ben ?

Maarre hoe triest dat er mensen zijn die zo’n check willen omzeilen. Hoop dat dit soort volk er later met trots op terugkijkt hoeveel ze hebben bijgedragen om dit op te lossen….. en om maar niet te spreken hoe ze de mensen in de horeca in de zeik nemen. Alsof die niks anders aan hun hoofd hebben. Ik ben ook voor het Oostenrijkse model, hoewel daar vroeger ook niet altijd goede ideeën vandaan kwamen ?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.217
Bijzonder om te lezen. Geen controle…. Ik word altijd gecontroleerd. Misschien denken ze dat ik undercover ben ?

Maarre hoe triest dat er mensen zijn die zo’n check willen omzeilen. Hoop dat dit soort volk er later met trots op terugkijkt hoeveel ze hebben bijgedragen om dit op te lossen….. en om maar niet te spreken hoe ze de mensen in de horeca in de zeik nemen. Alsof die niks anders aan hun hoofd hebben. Ik ben ook voor het Oostenrijkse model, hoewel daar vroeger ook niet altijd goede ideeën vandaan kwamen ?
Ik heb die ervaring inderdaad ook niet. Zelfs in de kleinste kroegjes tot nu toe een controle inclusief vraag wat mijn geboortemaand is om te checken of ik het zelf ben. Tot nu toe positief over verrast.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
Ik kom elke week in de horeca, overal waar wij met onze vriendenclub komen worden we gecontroleerd, Ook in de kroegen die wij aandoen in onze biljartcompetitie is er altijd controle... ik heb er dan ook helemaal geen probleem mee als er iemand geweigerd wordt omdat hij/zij zijn/haar zaakjes niet op orde heeft.. wel vind ik dat de sluitingstijd verruimd zou kunnen worden naar 01.00 uur... dat uurtje maakt echt geen verschil hoor... nu gaan we om 12.00 bij iemand afpilsen en zijn we vaak ná 01.00 pas op weg naar huis.... en we zijn heus niet de enige...
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
562
290
Ben erg benieuwd naar wat er dinsdag gaat komen. Ik heb in de winter nog Dropkick murphy's staan. Dat ziet er niet best uit.

Hopelijk nog geen gevaar voor de festivals, al weet je het maar nooit als grote bands dadelijk hun tour een jaar gaan verplaatsen. Het is ook weer zo mei/Juni.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Het is gewoon heel lastig waar je goed aan doet. Hoewel ik zeer kritisch ben op Rutte en Hugo De Jonge.. ik zou niet graag in hun schoenen staan op dit moment. Wat betreft controle, dat is echt per locatie verschillend is mijn ervaring. En bij poppodia is dat vaak beter geregeld dan bij de lokale dorpskroeg of sportkantine is mijn ervaring.

De Oostenrijkse methode zou ik voorstander van zijn als het oprecht allemaal problemen op zou lossen. Maar daar geloof ik niet echt in. En dan staan dit soort maatregelen mij behoorlijk tegen. Ik hoop dat we na deze crisis ook eens heel goed gaan kijken wat voor een impact nu alles heeft gehad. Want er broed wel een hoop onvrede in onze samenleving.

Ik ben zelf wel gevaccineerd, maar ik blijf vinden dat mensen het goed recht hebben om het niet te doen. Zonder ze daar per direct op aangevallen moeten worden. Zo zag ik gisteren bij Op1 dat alle gevaccineerde aan een tafel mochten, maar de niet gevaccineerde moest in zijn eentje met afstand van de andere 5 gaan zitten. Ik vind het wel een beetje vervelend om te zien dat zoiets gebeurt, dat steekt me toch ergens tegen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Cootje

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Kwa concerten vrees ik ook het ergste, je blijft toch zien dat het allemaal vrij terughoudend is bij de poppodia. En dat is begrijpelijk, ook vanuit de internationale acts is het te begrijpen.

Ik heb dit nog staan voor dit jaar: Roosbeef, Electric Six, Fritz Kalkbrenner, Boys Noize en De Unie Festival.

Zou me niet verbazen dat een Electric Six o.i.d. zal afvallen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.380
6.059
Het is gewoon heel lastig waar je goed aan doet. Hoewel ik zeer kritisch ben op Rutte en Hugo De Jonge.. ik zou niet graag in hun schoenen staan op dit moment. Wat betreft controle, dat is echt per locatie verschillend is mijn ervaring. En bij poppodia is dat vaak beter geregeld dan bij de lokale dorpskroeg of sportkantine is mijn ervaring.

De Oostenrijkse methode zou ik voorstander van zijn als het oprecht allemaal problemen op zou lossen. Maar daar geloof ik niet echt in. En dan staan dit soort maatregelen mij behoorlijk tegen. Ik hoop dat we na deze crisis ook eens heel goed gaan kijken wat voor een impact nu alles heeft gehad. Want er broed wel een hoop onvrede in onze samenleving.

Ik ben zelf wel gevaccineerd, maar ik blijf vinden dat mensen het goed recht hebben om het niet te doen. Zonder ze daar per direct op aangevallen moeten worden. Zo zag ik gisteren bij Op1 dat alle gevaccineerde aan een tafel mochten, maar de niet gevaccineerde moest in zijn eentje met afstand van de andere 5 gaan zitten. Ik vind het wel een beetje vervelend om te zien dat zoiets gebeurt, dat steekt me toch ergens tegen.
Werd er letterlijk gezegd dat hij niet aan tafel mocht omdat hij niet gevaccineerd was? Want bij Op1 gebeurt het volgens mij dagelijks dat 1 of 2 mensen verder wegzitten en pas later aanschuiven of vanaf hun stoel verderop worden geinterviewd.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.361
10.190
Het is gewoon heel lastig waar je goed aan doet. Hoewel ik zeer kritisch ben op Rutte en Hugo De Jonge.. ik zou niet graag in hun schoenen staan op dit moment. Wat betreft controle, dat is echt per locatie verschillend is mijn ervaring. En bij poppodia is dat vaak beter geregeld dan bij de lokale dorpskroeg of sportkantine is mijn ervaring.

De Oostenrijkse methode zou ik voorstander van zijn als het oprecht allemaal problemen op zou lossen. Maar daar geloof ik niet echt in. En dan staan dit soort maatregelen mij behoorlijk tegen. Ik hoop dat we na deze crisis ook eens heel goed gaan kijken wat voor een impact nu alles heeft gehad. Want er broed wel een hoop onvrede in onze samenleving.

Ik ben zelf wel gevaccineerd, maar ik blijf vinden dat mensen het goed recht hebben om het niet te doen. Zonder ze daar per direct op aangevallen moeten worden. Zo zag ik gisteren bij Op1 dat alle gevaccineerde aan een tafel mochten, maar de niet gevaccineerde moest in zijn eentje met afstand van de andere 5 gaan zitten. Ik vind het wel een beetje vervelend om te zien dat zoiets gebeurt, dat steekt me toch ergens tegen.
Bij de meeste podia waar ik kom, wordt er alleen gevraagd om de qr-code en niet in combinatie met een identiteitsbewijs. Dat schiet niet echt op. Of, als er een lange rij, en er werd wel eerst goed gecontroleerd, heb ik ook verhalen gehoord dat dan toch het controleren van de identiteit kwam te vervallen om maar de mensenstroom weg te werken. Hoorde ik opeens mensen naast me dat zeggen, terwijl ik daarvoor wel goed gecontroleerd was. Zo schiet het ook niet echt op.
 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
Bij de meeste podia waar ik kom, wordt er alleen gevraagd om de qr-code en niet in combinatie met een identiteitsbewijs. Dat schiet niet echt op. Of, als er een lange rij, en er werd wel eerst goed gecontroleerd, heb ik ook verhalen gehoord dat dan toch het controleren van de identiteit kwam te vervallen om maar de mensenstroom weg te werken. Hoorde ik opeens mensen naast me dat zeggen, terwijl ik daarvoor wel goed gecontroleerd was. Zo schiet het ook niet echt op.
Inderdaad niet nee, wil men het goed doen moet men wel degelijk de identiteit goed controleren, daar zit de grootste fraude... ik begrijp dat men de wachtrij wil oplossen, maar dikwijls gaan mensen ook nog in discussie met de controleurs.. dat werkt ook niet echt mee...
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Bij de meeste podia waar ik kom, wordt er alleen gevraagd om de qr-code en niet in combinatie met een identiteitsbewijs. Dat schiet niet echt op. Of, als er een lange rij, en er werd wel eerst goed gecontroleerd, heb ik ook verhalen gehoord dat dan toch het controleren van de identiteit kwam te vervallen om maar de mensenstroom weg te werken. Hoorde ik opeens mensen naast me dat zeggen, terwijl ik daarvoor wel goed gecontroleerd was. Zo schiet het ook niet echt op.
Maar dat geld voor veel zaken omtrent Covid. Maatregelen helpen wel als iedereen ze picture perfect uitvoert. Maar de ervaring leert dat het met grote regelmaat dat niet doet. Dat geld ook voor de avondklok en voor mondkapjes en de anderhalf meter maatregel.

Disciplinair zitten er heel veel mensen echt wel doorheen met de maatregelen. En ik zie het voorlopig niet veel beter worden. Ga er maar aan staan....
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Ik lees net dat De Toppers al hun kerst concerten van December hebben gecancelled vanwege onduidelijkheid over de maatregelen. Nu niet dat ik van plan was om naar de toppers te gaan, maar goed zegt voorlopig wel dat we geen grote shows moeten verwachten.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarkD

neus

Dagopener
16 mrt 2019
562
290
Voor de grote festivals zijn we natuurlijk ook erg afhankelijk van wat de rest van Europa gaat doen. Als er teveel optredens gecancelled gaan worden zullen hele tours verplaatst gaan worden lijkt mij.

Het ziet niet erg goed uit voor 2022 volgens mij. Misschien moeten de grote festivals van het voorjaar maar vast na gaan denken aan een alternatief voor de zomer, mei/juni komt wel weer heel snel.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: rhcp

neus

Dagopener
16 mrt 2019
562
290
Net annulering binnen gekregen van de Dropkick Murphies in Januari, heel hun tour wordt een jaar verplaatst. Begint er toch slecht uit te zien voor komend seizoen.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.283
1.284
QR-code heeft naar mijn idee ook niet zoveel zin trouwens. Als je positief getest bent met een zelftest, kan je net zo goed met dezelfde QR-code overal binnen komen. Een aantal in mijn omgeving(en misschien ik ook wel) geven ook weinig meer om een positieve test als je niet ziek bent.

Volgende week op vakantie. 2 daarvan zijn direct in contact geweest met positieve covid personen. Wij gaan onze vakantie écht niet annuleren of de kans lopen met een officiele test dat de QR-code niet meer werkt. Dan maar niet testen, wel een positieve zelftest, en wel op vakantie.

Of het maatschappelijk verstandig is; nee. Of het een maatschappelijk probleem is; ja.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.385
1.066
QR-code heeft naar mijn idee ook niet zoveel zin trouwens. Als je positief getest bent met een zelftest, kan je net zo goed met dezelfde QR-code overal binnen komen. Een aantal in mijn omgeving(en misschien ik ook wel) geven ook weinig meer om een positieve test als je niet ziek bent.

Volgende week op vakantie. 2 daarvan zijn direct in contact geweest met positieve covid personen. Wij gaan onze vakantie écht niet annuleren of de kans lopen met een officiele test dat de QR-code niet meer werkt. Dan maar niet testen, wel een positieve zelftest, en wel op vakantie.

Of het maatschappelijk verstandig is; nee. Of het een maatschappelijk probleem is; ja.
Mooie bijdrage….. Gelukkig help je mee aan een oplossing. Succes
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.283
1.284
Je kan niet ontkennen dat 75 % van de jongeren en jongvolwassenen tot 40 jaar zo denkt. Al dat morele gedoe… We blijven hier toch nog wel een aantal jaar in zitten.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.385
1.066
Je kan niet ontkennen dat 75 % van de jongeren en jongvolwassenen tot 40 jaar zo denkt. Al dat morele gedoe… We blijven hier toch nog wel een aantal jaar in zitten.
Geen idee of dat zo is. En dan nog, dus dan doe ik het ook maar ook al weet ik dat het moreel niet klopt? Verander de wereld, begin bij jezelf. Succes met je leven ??
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Denk dat het vrij verwerpelijk is als je met een positieve (zelf)test gewoon anderen bewust in gevaar brengt. Tegelijkertijd is het ook wel tekenend dat er steeds minder draagvlak is voor maatregelen en beperkingen. Heb ook het idee dat de persco van gisteren simpelweg een vooraankondiging was van meer beperkingen voor mensen die geen vaccin willen.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: @Marc

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.380
6.059
Begin met de oplopende besmettingen toch een beetje te vrezen dat het helaas straks toch te onverantwoord is om concerten (waaronder b.v. Nightwish in Ziggo Dome) door te laten gaan en dat ze weer worden gecanceld of verzet. Wat is jullie verwachting? Kunnen we straks met de coronapas nog naar concert of theater of gaat de boel weer dicht?
 
Laatst bewerkt:

Chiel

Support act
18 jul 2014
890
295
Ik vrees met grote vrezen dat we over een maand weer met dichte concertzalen zitten.
In Nederland gaat het toch heel erg de verkeerde kant op met gemiddeld 12.000 gevallen per dag op dit moment.
En de bereidheid om zelf acties te ondernemen bij positieve test of überhaupt een test af te nemen neemt af.
Met alle gevolgen van dien.
Ik bereid me zelfs al licht voor op een derde jaar geen festivals.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken